Skocz do zawartości

E36 M40 skąd wychodzi zasilanie na pompę paliwa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

BMW odmówiło posłuszeństwa z dnia na dzień (nie wiem czy to ma znaczenie - po zamontowaniu zdalnego sterowania centralnym zamkiem).

 

Objawy

Auto kręci (rozrusznik) ale nie odpala. Po wyłączeniu stacyjki słychać bzyczenie z okolic komputera.

Zanim wystąpiła usterka, zamontowałem zestaw STIG zdalnego sterowania zamkiem (odpiąłem już wszystko co podłączyłem).

 

Wstępna diagnoza

wydaje mi się że silnik nie dostaje paliwa.

Czarny przewód idący do pompy paliwa dostaje 0.43V DC. Jak sprawdzić jakie jest podawane napięcie przy źródle zasilania? Jakiś pin na OBC, a może ze stacyjki?

Grzebałem na forum ale nic konkretnego nie wygrzebałem.

 

Dodatkowe informacje/już wykonane testy

1. Przekaźnik pompy jest OK. Podmieniłem go z przekaźnikiem klaksonu i klakson działa, a pompa na jego przekaźniku nie dostaje paliwa.

2. Zasilanie na piny przekaźnika pompy paliwa jest podawane poprawnie (+12V DC) po przekręceniu kluczyka.

3. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale chyba padł mi czujnik paliwa. Rezystancja na lewym czujniku wynosi 10 Ohm. Natomiast na prawym 178 Ohm. (szacuje że w baku powinno być jeszcze około 10L paliwa).

4. Sprawdziłem akumulator i go podładowałem. Nic nie dało.

5. Test zegarów przechodzi poprawnie.

6. Pompa też jest OK. podpiąłem drugi akumulator na krótko, i słyszę ze wtedy pompa pracuje.

 

ktoś będzie wiedział jak odnaleźć drugi koniec przewodu (fioletowo-zielony) od pompy?

 

pozdarwiam,

Artur

Edytowane przez fighter404
Opublikowano

Dodam że czujnik poziomu paliwa mi nie padł.

Wystarczyło odpiąć masę od akumulatora na 30 s. i wpiąć ponownie. pewnie pojawił się błąd podczas mierzenia oporu czujników kiedy stacyjka była w pozycji 1.

Opublikowano

a nie powinno być tak że jak odpinam centralkę zamka, to auto i tak odpali?

bo podczas połączania jej tak zrobiłem (bez wpiętego wtyku) i auto normalnie odpaliło.

 

ale dzięki za wskazówkę. Sprawdzę ją jutro

Opublikowano

Ściągnij sobie instrukcję serwisową do e36 Bentley'a albo książkę "Sam naprawiam BMW E36" jest tam opis jak sprawdzić pompę, po wyjęciu przekaźnika pompy zwierasz grubym przewodem dwa styki w gnieździe, jak połączenie do pompy i sama pompa jest sprawna to ją słychać dość wyraźnie a także szum paliwa w przewodach. Sterowanie tym przekaźnikiem jest prosto ze sterownika silnika.

Miałem podobny przypadek w swojej e36, skończyło się wymianą sterownika, na szczęście ceny za używki są rozsądne.

Opublikowano
Ściągnij sobie instrukcję serwisową do e36 Bentley'a albo książkę "Sam naprawiam BMW E36" jest

W poszukiwaniu 'Sam naprawiam' to pół internetu przegrzebałem i same nie aktywne linki... No i fragment o instalacji elektrycznej ale tam akurat nie ma potrzebnego schematu.

Poszukam jeszcze tego bentley'a bo chyba nawet coś mam (tak na szybko przeglądajć googl'a). :D

 

, po wyjęciu przekaźnika pompy zwierasz grubym przewodem dwa styki w gnieździe, jak połączenie do pompy i sama pompa jest sprawna to ją słychać dość wyraźnie a także szum paliwa w przewodach. Sterowanie tym przekaźnikiem jest prosto ze sterownika silnika.

 

zrobiłem to tak, że najpierw wpiąłem sam miernik w odpowiednie styki i odpalając auto go obserowałem. Widziałem że pojawia się napięcie (12V). Więc sprawdziłem przekaźnik i po podmianie jego dalej nic.

Dlatego jeśli byłoby to ze sterownika silnika, to chyba nie podawałby napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem?

 

Witam. Drugi koniec tego przewodu ( zielono - fioletowy ) wychodzi z gniazda przekaznika pompy paliwa.

Dzięki! Na takie info czekałem (i tego się obawiałem...) W czwartek odkręcę siedzenie kierowcy i sprawdzę przewód. (chyba to będzie łatwiejsze niż wyjmowanie skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami).

Jeśli to nie pomoże, to podążę za Johnnym i sprawdzę sterownik.

 

Nie poddam się tym co mówią że czas zmienić auto! :8) Odremontuję je i schowam na niedzielne jazdy :)

 

dzięki jeszcze raz i dam wam znać jak rozwiążę temat.

Opublikowano

Przekaźnik pompy paliwa jest włączany na sekundę czy dwie w momencie przekręcenia kluczyka, potem jeżeli nie uruchamiamy rozrusznika to pompa nie działa, dopiero w momencie włączenia zapłonu komputer załącza pompę ( przekaźnik ) i jak silnik zaskoczy to cały czas przekaźnik jest podtrzymywany i tym samym działa pompa.

Przekaźnik zwiera styki 30 i 87, możesz je zewrzeć i posłuchać czy działa pompa.

Przewód zielony z fioletowym paskiem idzie od styku 87 przekaźnika do bezpiecznika nr18 ? ( 15A ) i dalej do pompy, drugi przewód pompy ma kolor brązowy i jest masa dołączona na stałe.

Opublikowano

żeby nie było że nic nie robię w tej kwestii. :)

 

dzisiaj sprawdziłem czy to nie jest kwestia przewodów:

Jak się wymontuje osłonę pod kierownicą, to widać pęk kabli wychodzący ze skrzyni na bezpieczniki. Wśród nich jest filetowo-zielony który idzie do pompy.

 

Przeciąłem kabel i sprawdziłem voltomierzem.. Napięcie 0.3V... także zrobiłem mostek na szybkozłączce i muszę sprawdzać dalej.

w 4-y godziny nie uporałem się z odkręceniem skrzynki bezpieczników... Skrzynka na bezpieczniki trzyma się na czterech śróbkach (Torx 5,6). Mam takie śrubokręty, ale dojście do nich od strony przedniej szyby jest wręcz niemożliwe normalnym śrubokrętem. :mad2:

Macie jakieś patenty na to :?:

 

Na sam koniec załączam jak wyglądają moje bezpieczniki. Teraz pomyślałem że może ktoś kiedyś zamienił R1, z R3 (paliwowy z czujnikiem tlenu), bo fioletowo-zielony wychodzi z R3, a nie R1... jutro to dokładnie sprawdzę.

(Pomarańczowy teoretycznie miałby być od Pompy...)

 

http://s11.postimage.org/trmlim22n/relays_BMW_e36_m40.jpg

Opublikowano
Aby odkręcić skrzynkę, można użyć sprężynowego wkrętaka. Środkowa część jest ruchoma a na końcu masz wkładkę torx. Jak częściowo odkręcisz, to wkładasz palce pomiędzy obudowę a jej górną część i ciągniesz do góry, zarazem odkręcając. Te śruby niby się odkręciły w moim aucie, a dalej obudowa była zablokowana.
Opublikowano

Dzięki w sprawie wskazówki odnośnie skrzynki bezpieczników. Sprawdzę to pewnie w lutym jak będę wymieniał.

 

Jeszcze wczoraj wieczorem sprawdziłem i tak... ktoś zamienił w aucie kolejność przekaźników :nienie: U mnie przekaźnik R3 to R1, a R1 to R3.

 

Także wniosek z kilku dni sprawdzania taki, że jak się sprawdza przekaźniki to warto sobie odpiąć je od skrzynki (robi się to bardzo prosto, od strony puszki z bezpiecznikami jest dzyngiel i wystarczy go przesunąć w stronę przekaźnika) i sprawdzić czy przekaźnik pompy paliwa to aby na pewno ten (czyli z pinu 87 wychodzi fioletowo-zielony przewód).

 

Utrudnienie dla facetów jest takie, że przekaźnik czujniku tlenu ma niebiesko-zielony przewód a na internetach w wielu miejscach jego kolor zgadza się z kolorem przekaźnika np. klaksona i rzekomo można je podmienić.

U mnie przekaźnik pompy jest niebieski i nie można go podmienić z innymi, bo po prostu nie zadziałają.

 

Koszt przekaźnika to około 20 PLN-40PLN. (uwaga - nie działa uniwersalny przekaźnik nr 53 - tam pin 30 jest zamieniony z pinem 86 - wiem bo mi taki sprzedali mówiąc że będzie OK, a w domu się dopiero zorientowałem że jednak nie i trzeba było oddać :roll: )

 

p.s. najlepszy był koleś w hurtowni - "O, przekaźnik z BMW. BMW - Dobrze że z tego wyrosłem" ... :duh:

 

p.s.2 Myślę że tamat już do zamknięcia, i mam nadzieję że może się komuś jeszcze przydadzą informacje w nim zawarte.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.