Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam bardzo złe doświadczenia z przymusowych pobytów w zakładach wulkanizacyjnych z powodu niewyważenia kół. E65 jak i inne modele BMW fabrycznie wyposażone w szerokie felgi 19" lub 20" mają taką przypadłość ,że nawet po wyważaniu potrafią skutecznie popsuć humor kierowcy z powodu objawów... niewyważenia. Przyczyną takiego zachowania się kół jest oczywiście złe wykonana usługa serwisowa. Dla wszystkich,którzy będą mieli jakieś wątpliwości gorąco polecam test jakości wyważenia kół polegający na tym,że po wyważeniu i zdjęciu koła z wyważarki należy poprosić o ponowne założenie koła na wyważarkę i sprawdzenie wyważenia. Gwarantuję każdemu,że w 90% przypadków koło okaże się źle wyważone...

Dobrze wyważone koło założone powtórnie na sprawną technicznie wyważarkę powinno wykazywać różnice w wyważeniu nie większe niz 5 gram.W każdej innej sytuacji usługa wykonana jest źle i powinna być uznana reklamacja.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Do 10gr tyle może być. Polecam doważanie na samochodzie , wszystkie problemy znikają .Kolego masz rację w Polsce jest mało ludzi którzy potrafią dobrze wyważyć koła , 90% nie ma o tym pojęcia. Maszyna to nie wszystko 40% sukcesu reszta to wiedza na ten temat . Mało ludzi wie , że większość warsztatów w maszynach ma włączoną 10gr tolerancje , będzie 8gr a maszyna pokaże 0gr . Przy małych kołach nie ma problemu będzie ok. ale przy dużych alu gdzie niedowaga skupiana jest do środka felgi (klejone ciężarki) wyważenie staje się mało precyzyjne dlatego zawsze należy wyważać bez tolerancji !! Edytowane przez Adam12345
Opublikowano
Doważanie na samochodzie ma na celu wyrównoważenie mas wirujących nie związanych z kołem a nie samego koła- tarcza/bęben hamulcowy. A co zrobić jak każdorazowe ponowne założenie przed chwilą wyważonego koła na wyważarkę daje zupełnie inny wynik ?? ( na przykład wynik 30 gram niewyważenie lub nawet dużo więcej)
Opublikowano
Po ponownym założeniu na wyważarkę dopuszczalne jest do 10gr jeżeli jest inaczej to gość który to robi nie ma pojęcia . Co do doważania masz racje , tylko jak gość kiepsko wyważy koło do tego złożą się inne niedowagi np. tarcz to już zaczyna się problem . Na to jest prosty test . Jeżeli jest coś nie tak wystarczy przekręcić koło względem piasty np. o dwie śruby i już będzie inaczej .Przy wyważaniu koła jest dopuszczalne do 50gr po jednej stronie im większa niedowaga tym mniej precyzyjne wyważenie. Na kole mogą znajdować się dwa ciężarki (zewnętrzny , wewnętrzny) nie jest dopuszczalne żeby ciężarki były ponaklejane w kilku miejscach.Kiepskie opony podczas dużej prędkości zmieniają swoją geometrię , niedowaga może urosnąć nawet do 50gr dlatego polecam doważanie .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
.Przy wyważaniu koła jest dopuszczalne do 50gr po jednej stronie .

 

Chyba 5 gr :cool2:

Opublikowano
Do 50gr po jednej stronie jeżeli jest więcej to się kombinuje żeby zmniejszyć i wtedy dopiero się wyważa a 5gr to tolerancja .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.