Skocz do zawartości

Szarpanie w czasie jazdy E39 520i 1996r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam osatnio moja bunia ma problemy . a wiec jakies 2 miesiace temu auto po zagrzaniu sie do 90stopni szarpnelo mi z 2/3/4razy w jeddnym momencie i z jednym z tych zarpniec szczelil z rury (chyba ze wczesniej nie slyszalem) teraaz jest tak ze to sie dzieje coraz czesciej . dodam ze gdy to sie dzieje obrotomierz spada w dół. potrafi tez tak szarpnac ze auto tak jakby stracilo moc (mialem takie objawy mocy gdy mialem uszkodzony czuj nik walka rozrzadu)

co o tym myslicie czy to cos powaznego ? dodam ze to napewno nie objawy swiec czy cewek. dzieki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba najlepszym wyjściem będzie podłączenie samochodu pod komputer,przyczyn może być parę,to naświetli Ci może problem.
Opublikowano
Bylem na sczytaniu bledow i byl blad czujnika walka rozrzadu oraz odpowietrznik baku czy pompy paliwa ale blad drugi juz mam od wiekow , ale jest jeden problem po skasowaniu czujnika blad nie wocil ,przejechalem 3 km i blad nie wrocil przejechalem 7km szarpnelo znowu samochodem i blad wrocil, znowu skasowalem i znowu jechalem blad sie nie po kazal asz do nastepnego szarpniecia zdaza sie szarpanie najbardziej w miescie teraz na wszystkich swietych objechalem 150km i ani razu nie szarpnelo i buta mial jak trzeba. Co myslicie czy to jest juz czujnik na wykonczeniu czy poprostu mam jakies zwarcie lub cos nie laczy mam auto 2lata i juz 2 raz mam problem z tym oto czujnikiem co robic ?
Opublikowano
A czujnik ori masz czy zamiennik ? Jeśli masz zamiennik to trzeba by było wymienić na siemensa bodajże bo mogą dziać się takie rzeczy
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
Miałem podobny problem i okazał się to czujnik położenia wału korbowego. Czasem potrafił zgasnąć na wolnych obrotach i ciężko odpalał. Wymieniłem na VDO siemens i mam już spokój 2 lata. Radzę zmienić bo jak padnie to nie odpalisz.
Opublikowano
Kolego falcorn nie wiem czy doczytales ale bledy pochodza z walka rozrzadu a nie walu korbowego, nie sadzisz ze powinienem sie zajac bledem walka ? A pozniej inne rzeczy ? Ale dzieki za zainteresowanie
Opublikowano
Kolego bb mam ori . Wiem ze zamienniki maja swira. To juz moje 3 bmw wiec wiem na temat zamiennikow. Co dalej ? Myslicie ze dawac te 300 i wymieniac ? Czy szukac innej przyczyny zwarcia lub cos w tym stylu, podkreslam ze blad wyskakuje tylko wtedy gdy szarpnie pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no pewnie , że do wymiany.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kolego falcorn nie wiem czy doczytales ale bledy pochodza z walka rozrzadu a nie walu korbowego, nie sadzisz ze powinienem sie zajac bledem walka ? A pozniej inne rzeczy ? Ale dzieki za zainteresowanie

 

Chodziło mi o porównanie, że miałem podobne problemy ale z czujką wału, masz do wymiany ten czujnik który Ci pokazał komp :) Doczytałem co i jak :)

Opublikowano
Daj Bóg by kolega biszek 16 miał tylko problem z czujnikiem. U mnie objawy sa takie same a wymienilem juz wszystkie czujniki,przepływke,cewki i swiece i nic nie pomoglo:( Zastanawiaja mnie jednk czujniki (zamienniki) przeciez nie jednokrotnie produkowane sa w tych samych firmach co oryginaly wiec dlaczego bunie ich nie toleruja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo nie sa produkowane w tych samych fabrykach.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
no i chlopaki skusilem sie na nowyy siemens wczesniej mialem kupiona uzywke orginal ... ale niestety jak wszystkie ku...a skruszone pod gumka. wiec jak ktos ma walniety ktorys z czujnikow nie polecam uzywki poniewaz, mi uzywka chodzila jakies 5miesieci i znowu padl ciekawe ile pochodzi newka za 320zl. problem rozwiazany czujnik walka winny zadne zwarcie czy cos w tym rodzaju . dzieki za pomoce
Opublikowano
odnawiam temat... dzis jadac do pracy autko na nowym czujniku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! znowu mi szarpnelo.... mam juz dosc powoli tego wszystkiego. 320zl i nic z tego ?musze sie z tym rozprawic do zimy , nie bylem jeszcze na kompie ale auto znowu mi szarpnelo jak wy myslicie co to moze byc ? czujnik walka wymienilem . czy mozliwe ze jest zwARCIE jakies przy wtyczce od czujnika walka lub kabel jakis zasniedzialy ? pomocy
Opublikowano
A jak u Ciebie kolego z cewkami i swiecami? Mozliwe jest ze piny w kostkach sa troche zasniedziale z racji wieku autka. Jak masz pod reka kontakt spray to spróbuj go uzyc,to pomoze w lepszym kontakcie w kostkach. Z innej beczki to w poprzedniej Buni mialem podobny problem. Wymienilem czujnik walka i od czasu do czasu szarpalo. Swiece i cewki mialem dobre i okazalo sie ze jak do tego wymienilem czujnik wału to autko wyzdrowialo. Wczoraj kupilem taki czujnik do swojej obecnej Buni bo byl walniety i kupilem na allegro VDO za 245zl.
Opublikowano
ja mam problem z szarpaniem ale tylko w przedziale 1.5 - 2 tyś. obr/min. , dzieje się tak na każdym biegu zarówno na LPG jak i PB. Świece nowe, zero błędów na kompie :?
Opublikowano
Z tego co sie orientuje to nie. Mozesz sprawdzic wizualnie,jak sa ponadpalane badz maja jasno siwy nagar to czas wymienic.
Opublikowano
Nie da się sprawdzić. Czasami jest błąd wypadania zapłonów. Moje cewki wyglądały wizualnie idealnie a jednak z niskich obrotów auto szarpało i pierdziało z wydechu. Przy wyższych obrotach było ok
Opublikowano

dzieki darce mysle ze to moze byc przyczyna tego co mowisz ten walu korbowego czujnik kiedys mialem juz jego blad... zostal skasowany i sie nie pokazal do dzis ale blad byl... z tego co wiem ze czasami czujnika walu komp moze nie pokazac.. wczoraj bylem na kompie i pokazalo mi tylko blad jeden odpowietrznik zbiornika ale to nie ma nic wspolnego na 100 z szarpaniem. teraz mam konkretne pytanie czy przed wymiana czujnika walu miales jego blad na kompie czy nie ?? swiece i cewki w porzo stanie jak rowniez gumowe fajki nie sa spruchniale. a pozatym mam kolejne nowe objawy auto ma zero mocy do zagrzania sie na 90stopni gdy sie zagrzeje wylacze zaplan (zgasze) i odpale , tto czasami wraca do mocy a czasami jest tak samo , nie wkreca sie na obroty trzymam rowno gaz a on spada z obrotow co myslicie ?

darce prosze o odp jesli mozna

Opublikowano
Co do czujnika walu to akurat przerabiałem niedawno (bo wczoraj) z moja obecna Bunia 523i. U mnie miałem czasami problem z odpaleniem i tak jak u Ciebie,jak "czapka staneła" tak moc miała. Bywało że szła jak rakieta,spuscilem noge z gazu,znowu gaz do dechy a ona "buuu" zero mocy. Wymienilem wszystko,cewki,swiece,przepływke,czujnik wałka rozrządu a tu nic,jak sie jej chcialo to jechala jak nie to nie (jak przeciazony muł:)) Podłączałem ja pod kompa (kilka razy w ciagu 2 miesiecy)i to nie byle jakiego bo firmy GUTMANN. Pokazało mi tylko raz ze jest problem z czujnikiem wału (za niskie napiecie) ale że akurat silnik nie pracował to pokazywał ten bład (w serwisie mi powiedziano że moze takowy blad wyskakiwać jak silnik nie pracuje a grzebie w kompie). Nie wiedzialem juz co robic a że do wymiany został mi tylko ten czujnik to zamówilem na allegro (jak chcesz to dam namiar na goscia). Kupilem nowy firmy VDO,wczoraj zamontowałem i przez caly dzien wczorajszy i polowe dzisiejszego auto ani razu nie stracilo mocy.Elegancko odpala,moc taka jak powinna (a przetestowalem ja ostro).
Opublikowano
A powiedz mi jeszcze kolego jak tam u Ciebie stan katalizatora? Spotykalem juz takie przypadki że kat w srodku rozsypał się na kilka czesci i od czasu do czasu odlamek blokowal rure wydechowa i nie bylo pełnego przelotu spalin i auto tracilo moc a czasami potrafilo nawet zgasnac. Raz było dobrze a raz az szkoda gadac,auto nie pykalo tak jak powinno.
Opublikowano
Jeszcze jedno. Piszesz ze masz LPG. Bo moze nie trzeba szukac problemów w samochodzie a w instalacji LPG. Kazda instalacja LPG (oprócz "mixerów") ma emulator wtrysku który czasami tez ulega uszkodzeniu. Objawami moga byc również szarpania gdyz moze w tym samym czasie wtryskiwac benzyne i gaz i wowczas samochod sie dusi i nie ma mocy. Lub ma problem w elektryce,luzne oporniki ktore powoduja blokowanie sygnalu wtrysku i wowczas nie wtryskuja gazu lub blokuja wtrysk benzyny (w czasie samej jazdy na benzynie). Odlacz bezpiecznik zasilania instalacji LPG i spróbuj pojezdzic bez aktywnej instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.