Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak myślicie warto?

http://allegro.pl/bmw-320d-tiptronic-webasto-8-air-bag-i2735414833.html

Zastanawia mnie jak dobrze dołożone jest to webasto.

Pozdrawiam

Piotr

 

Numer podwozia WBAAP71020PN48786

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47DO1

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)

Tapicerka STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT (H9AT)

Data prod. 2004-05-26

 

 

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S386A DACHRELING Reling dachowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL Telefon samochodowy Professional

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Wyposażenie na życzenie Klienta

S941A EXTERNE NACHRUESTUNG Dummy-SALAPA

P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort

Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S2AAA LM RAEDER ELLIPSOIDSTYLING 46 Obr. BMW, st. le. styl. elips. 46

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Opublikowano
Sam miałem ten rocznik, ten silnik i tez z automatem. Jak dlamnie zbyt bardzo wyślizgana gałka biegów i kierownica. To auto może mieć przebieg +300.
Opublikowano

Hmm - jutro będę oglądał to postaram się ocenić realny przebieg - staram się nie przekreślać auta ze względu na wyślizganie: sam strasznie niszczę samochody obrączką.

 

Muszę dobrze wybadać skrzynię bo do niej mam największe obawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle porobił i sprzedaje za 21 tysi..2004 rok :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziś oglądałem:

i tak:

-auto faktycznie doinwestowane - są rachunki na wszystko co robił. Auto robione w serwisie u Czarka na Legnickiej we Wrocławiu (znam warsztat - całkiem dobry)

-kilka dni temu robione sprawdzanie przed zakupowe w ASO BMW we Wrocławiu - jest wystawiony certyfikat, który można potwierdzić

-zawieszenie cichuteńkie na kostce wrocławskiej

-Skrzynie biegów, olej podobno nie wymieniany ale chodzi bardzo dobrze - ale sprawdzałem tylko na ciepło.

-Silnik: z tego co widziałem suchy - po krótkiej jeździe nie stwierdziłem żadnych problemów. Co ciekawe właściciel twierdzi, że klapki z kolektora nie były usuwane.

-wnętrze: kierownica i gałka faktycznie wytarta - ale nie wiem co o tym sądzić

 

Był bity - wymienione zostały maska, błotniki, reflektory i zderzak - widziałem zdjęcia przed wypadkiem - lekka stłuczka. Co ciekawe podczas stłuczki poleciały podobno poduszki pod silnikiem. Tylni zderzak ma urwany zatrzask po jednej stronie od jakiś parkingowych akcji.

 

Wyposażenie (no trochę golas to jest): wszystko sprawne - podobno trzeba zrobić serwis webasto bo nie był robiony przez tego właściciela.

 

Cena początkowo wynosiła 25500 ale sprzedający twierdzi, że nie ma szans za tyle sprzedać. Cena po targach to 20500. Kurde sam nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie za tyle nie kupisz nic lepszego (2004r.) a tu stan jak opisujesz jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pytanko: czy ten egzemplarz (po nr VIN) jest już po modernizacji kolektora dolotowego - podobno coś tam zmieniali z klapkami w 2004 roku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet jak jest to i tak są do wywalenia, bo też się urywają.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Auto kupiłem. Diagnozowalem u kolegi M-ka. Klapki sprawdzę bo i tak muszę ściągnąć kolektor - trzy świece żarowe do wymiany.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Z całym szacunkiem dla Konrada, ale jak będziesz miał kolektor na wierzchu to zamień klapki na profesjonalne zaślepki, chyba że powoli odkładać będziesz na nowy silnik ............ .
Opublikowano

No dobrze tylko po co na silę psuć dobry kolektor z dobrymi klapkami, każdy chce tutaj poprawiać fabrykę. A jednak BMW przez tyle lat i tyle uszkodzeń nie odeszło od tych klapek.

Oczywiście jeśli klapki są luźne i widać że słabo się trzymają to wywal, ale na silę ja bym tego nie robił.

 

Nie funkcjonujmy na zasadzie że "skoro mam się wywrócić to lepiej się wcześniej położę"

Opublikowano

Ja ci powiem, że był u mnie ostatnio na diagnozie wujaszek ze swoim compaktem. Chciał zobaczyć, czy nowy silnik nie wypluwa jakichś błędów. Nowy dlatego, że stary odszedł po spotkaniu z klapką do krainy wiecznych silników.

I patrząc na jego minę, jak mi opowiadał o całym zajściu, to wywalenie klapek wypada raczej uważać za chuchanie na zimne, niż położenie się przed upadkiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja też uważam ze po coś one są i co rok diagnozuje.

mam też nadzieje że nie zmienię strony barykady :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
ja też uważam ze po coś one są i co rok diagnozuje.

mam też nadzieje że nie zmienię strony barykady :mrgreen:

 

Odrobina adrenaliny nie zaszkodzi :mrgreen:

Zresztą jesteś w pełni uświadomiony niebezpieczeństw więc jest ok.

Gorzej jak ktoś nie wiem o co kaman :) i budzi się w ręką w nocniku.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

zielo - a jak często wujaszek zagląda w ogóle do samochodu, jak często to auto widzi mechanika oraz jak często robiona jest diagnoza choćby komputerowa.

 

Ludzie kupują graty za okazyjne ceny z cofanymi licznikami, sami nie wsadzają ani złotówki na sprawdzenie czy też profilaktykę.

Na przeglądach dają diagnostom w łapę żeby auto przeszło bo coś tam stuka i wymienię ale czekam na wypłatę.

A potem się dziwią że klapka się urwała i silnik do wymiany a auto potrzebne.

 

Tak więc o klapkach warto wiedzieć, warto je skontrolować ale nie wymieniać na siłę.

Opublikowano

Auto jeździ w Niemczech, od jakichś 3 lat w jego rękach. Niekręcone, niekombinowane, serwis robiony normalnie, jak u każdego świadomego kierowcy.

Problemem jest to, że tylko garstka ludzi wie o klapkach. Normalnego człowieka nie powinno obchodzić zaglądanie do kolektora. A serwis z pewnością nie będzie nikogo uświadamial za free, skoro może zarobić na wymianie silnika.

 

Oczywiście niech każdy robi wg swoich przekonań. Ja jeśli zrzucam kolektor, to klapki lecą. Nie będę się dwa razy wyginał z demontażem, bo ktoś bubla wypuscił na rynek.

Opublikowano (edytowane)

Klapki oczywiście wywalam. Jest to złe rozwiązanie i tyle.

Panowie inżynierowie nie są nieomylni - pracuje w biurze projektowym budowy maszyn dla przemysłu ciężkiego i jakbyście wiedzieli jakie kwiatki czasem są wymyślane to byście się lekko przerazili.

 

Dodatkowo potrzebuję porady jak sobie robotę zaplanować - mam do wymiany świece żarowe no i klapki do wywalania. Korzystając z opcji ściągniętego kolektora chce wykonać opcję maksimum - tj wymienić/naprawić wszystkie elementy którymi warto się zająć przy ściągniętym kolektorze. Szukałem ale nie znalazłem takiego tematu - warto założyć nowy?

 

na razie mam taką listę która ma przygotować auto do zimy:

1. Klapki out

2. Świece żarowe

3. Wężyki podciśnienia zamiana na silikonowe

4. Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia

5. Czyszczenie zaworu EGR i chłodniczki spalin (warto?)

6. Wymiana (obu?) termostatów - z tego co zauważyłem auto nie trzyma temperatury w pionie - pod małym obciążeniem spada do jednej kreski.

7. wymiana płynu chłodniczego

 

Dodatkowo planuje przeczyścić intercooler, wymienić filtr powietrza i paliwa. Zmienić płyn do wspomagania i olej w automacie (prawdopodobnie mam uszkodzony czujnik poziomu oleju w skrzyni - brak wskazania w INPIe na diagnostyce tj pasek odpowiedzialny za poziom jest "pusty" - ale błędu żadnego nie ma.

 

pozdrawiam

Edytowane przez sokl
Opublikowano
Sprawdź stan przewodów paliwowych przy wtryskach. Jeśli są mocno zużyte - wymień. Koszt parę złotych.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Klapki oczywiście wywalam. Jest to złe rozwiązanie i tyle.

Panowie inżynierowie nie są nieomylni - pracuje w biurze projektowym budowy maszyn dla przemysłu ciężkiego i jakbyście wiedzieli jakie kwiatki czasem są wymyślane to byście się lekko przerazili.

 

Kolego klapki zostały wprowadzone w 2001 roku i są w tym kolektorze do dziś. Sądzisz że to jest błąd projektowy ???? :duh:

Opublikowano

A mogę ja odpowiedzieć?? :mrgreen:

Moim zdaniem, nie jest to błąd projektowy.

Ale może to być błąd konstrukcyjny skoro tyle silników zostało przez nie spustoszonych.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

I sądzisz ze przez tyle lat nie poprawili by błędu konstrukcyjnego ?

Przecież marka BMW zbiera opinie o sobie i swoich silnikach !!!

Opublikowano

Może i poprawili :)

Ale teraz mamy 2012 a rozmawiamy o autach 10 letnich.

Faktem jest również, że klapki się urywają bo przecież nikt sobie tego nie wymyśla.

A jeśli się urywają i stanowią zagrożenie dla silnika to, sam musisz przyznać, że coś jest nie tak.

Pewnie, że można wymienić kolektor na nowy albo usunąć klapki.

Można też co rok je kontrolować ale finalnie i tak pozostanie usunięcie klapek albo nowy kolektor.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.