Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

z tej mańki Kokaon dla znajomych Piotr :]

 

Jak widać jestem tu nowy i mam nadzieje ze nie dostane za szybko bana i ze ten temat nie zostanie zamknięty/usunięty za szybko

 

Zycze sobie jak i wam aby ten wątek umarł jak najszybciej śmiercią naturalną a nastąpi to wtedy gdy "kapeć" nie będzie już kapciem :] - i mam nadzieje ze bedzie to w miarę szybko :[

 

Teraz może do sedna. Żonka jest "szczęsliwą" posiadaczką E34 kombi z 1996 roku 525tds z pięknym wielkim szyberdachem ;] aaa jest i jeszcze hak

 

Autko stało jakiś czas i przedwczoraj zaczeła się WALKA - i okazało się :

 

- ze amorki, klocki, tarcze, i reszta pierdół w zawieszeniu to szrot + jedna alufelga - brak 4 jednakowych opon - lusterka oba sa tylko tyle ze inne i lewe zbite - można powiedzieć ze brak jeszcze tych pierdół pod przednim zderzakiem :]

- w srodku kupa niedziałających / pourywanych pierdół - brak kluczyka do haka - pilota do alarmu ( już wycięty)

- silnik "klekocze" hmmm moze inaczej napisze - dziwnie pracuje - mam nadziej ze to przez ....pompe wtryskową i tu bedę potrzebował porad

- pompa wtryskowa ciecze*, BARDZO ciecze* :[ - na wolnych obrotach silnik tak jak by sie dławił jak by dostawał tlenu zamiast ropy :] - no i na gorącym jakieś 2/3 sek trzeba kręcić - na zimnym odpala za raz co wydaje mi sie dziwne w sytuacji gdy pompa jest nie szczelna i wszysto wokół pompy jest mokre

 

*- cieknie

 

z podwoziem sobie poradze z oponami tez :] - co do środka i elementów zewnętrznych przyjdzie na nie czas - mam nadzieje ze nie wymiękne - nie wiem co zrobić z hakiem

 

- no i mam zagwozdkę z tą pompa - co robić ?? - gdzie robić?? - i jak robić ??

 

muszę kończyć - potem dopisze jakie mam pytania dotyczące pompy i jej naprawy

Opublikowano
Daj do regeneracji , kup inną , albo zmień na mechaniczną , ale to już dużo zabawy .. Trochę kosztów , pracy i zabawy Cię czeka , ale trzymam kciuki oby Ci się udało i żebyś nie wymiękł ; ) Powodzenia w pracach
Opublikowano
Kup zestaw naprawczy pompy , przy 2,5 tds uszczelnienia pompy można wymienić na silniku ( fakt ,że 4 godziny wyjęte z życiorysu).
Opublikowano

widze to tak - najlepszym rozwiązaniem jest zapłacenie komuś za demontaż i montaż pompy (jak dzwoniłem to magicy od pomp chcą samą pompe bez auta) zawiezienie jej do magika zapłacenie bóg wie ile i po sprawie

 

teraz wersia jak to mówią podcierania dupy szkłem

 

tak jak pisałem w pierwszym poscie pociągnie mnie po kieszeni zawieszenie, alufelga ewentulanie 4 stalowe, i ziomowe opony bo niechce co by mi sie kobitka w zime zabiła bo pisząć ze sobie poradze miałem na wysli nie siebie tylko mechanika ;] i bedzie cienko z kasą na walkę z pompą

 

wydaje mi sie ze ta pompa jest smiertelnie chora -cieknie maksymalnie nawet nie wiem gdzie bo ten hmmm... kolektor zasłania ale mokro jest wszedzie dookoła :[ - odpala słąbo na ciepłym silniku - faluja obroty - i cos mi sie przypomina jak żonka nią kiedyś jechała to gasła przy odjeciu gazu i chyba znająć zycie przy wciśniętym sprzęgle. - ale moge sie mylic i poma możę byc tylko nieszczelna.

 

teraz tak robić samemu tą ?? - zlokalizować gdzie cieknie -zestaw naprawczy i sie bawić ?? - cienko to widze ze to coś da ize ja ogarne temat sam choć bardzo bym chciał :]

 

kupić drugą bóg wie w jakim stanie i podmianka ?? -wyjdzie koszt podmianki + koszt pompy - znając moje szczescie trzeba bedzie za jakiś czas albo od razu operacje demontazu i montazu ponowić + regeneracja tej "nowej" pompy

 

teraz sam tej pomy nie wyciągne - znacie moze kogoś kto sie w to bawi i ile takie coś kosztuje ?? warszawa lub okolice

a moze dobry magik od pomp co sam ja z auta wyciągnie ?? warszawa i okolice

 

aaa i jesze jedno czy stalowe 15" wejdą ??

 

musze spadać

Opublikowano
Kup zonie nowe BMW

 

noo i to przynajmniej konkret odpowiedz :]

 

ponawiam pytanie co do felg stalowych 15" czy wejdą na "kapcia" ?? nie będą zawadzać o obudowe hmm... jarzma ?? klocków ?? pewnie to zalezy od tego całego ET ??

 

co do pompy do co jest najtrudniejsze przy jej wymianie ?? jakiś klucz do ściągania ?? jakieś nietypowe inne klucze ?? i chyba najtrudniejsze dla laika odpowiednie ustawienie czegoś tam :] ?? ten filmik (zaraz wkleję linka) może być przydatny ?? hmmmmmm o co ja sie pytam przeca i tak tego nie ogarne :]

 

hmm... ide oglądać film :P

Opublikowano

o jakim kapciu mowa? :lol:

 

felgi 15 BMW sruby 5x120, nie pamietam rozstawu... opony na 15" to np. 195 na profilu 65 - najwezsze jakie sie zaklada do e34, ET rowne lub zblizone do 20.

Opublikowano

Jeżeli chcesz wymontować pompę to po zdemontowaniu kolektora wraz z zaworem egr odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia z wtrysków , Na uchwycie pompy zaznaczasz jej ustawienie ( pochylenie względem bloku silnika ) odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia od pompy i przewody paliwowe ,

odkręcasz pompę od uchwytu, odkręcasz dwie śruby mocujące pompę na bloku silnika. A teraz najgorsze musisz zdemontować napinacz paska , odkręcić ramię napinacza , i będziesz miał dostęp do kół zębatych , odkręcasz ( klucz 16 lub 17) zębatki i musisz delikatnie wybić trzpień pompy z zębatek ( delikatnie żeby nie zepsuć gwintu na trzpieniu)

Na trzpieniu będziesz miał klin uważaj , żeby go nie zgubić. I masz pompę na wierzchu. Najważniejsze tak jak pisałem zaznacz ustawienie pompy względem silnika , bo jak będzie źle nachylona to nie odpalisz ( przestawisz zapłon).

Ja na twoim miejscu nie demontował bym pompy , ja swoją uszczelniłem na silniku ( nie było łatwo ale się jest to wykonalne ) . Do dekielków od kąta wtrysku masz przyzwoity dostęp ( klucz torx T30) wymienisz je nawet bez kanału . Co do uszczelek nastawnika to zanim byś go zdemontował to oznacz dokładnie jego położenie na pompie ( np obrysuj rysikiem , lub na rogach zaznacz położenie farbą ) na nastawniku będziesz miał jedną śrubę z trójkątnym łbem ( jest z nią trochę zabawy ale ja na przyszłość zastąpiłem ją zwykłą śrubką na torx) , przy montażu nastawnika musisz trafić bolcem wystającym z nastawnika w otwór w wałku pompy. Trochą cięższa jest wymiana uszczelki na rozdzielaczu ( kwarat żeliwny z tyłu pompy , z niego wychodzą przewody do wtrysków) ale jak z niego nie cieknie to nie ruszaj dziada. Jak chcesz wymienić i tam to po odkręceniu przewodów ciśnieniowych musisz poluzować cztery śruby ( torx t30) pulzuj tylko do momentu jak zobaczysz uszczelnienie czy też oring jak zwał tak zwał

nie odkręcaj tych śrub za mocno bo mogą rozsypać się bebechy pompy ( dla tego tej uszczelki nie lubię najbardziej ale ją też wymieniem).

Życzę powodzenia!!!

Opublikowano

hms84 - dzięki - pytałem bo mam stalowe 15" od bmw z zimówkami i zatanawiałem sie czy będą pasować bo nie znam tego całego ET - jak odboiore auto dopiero sprawdze na żywca

 

cichy77 - auto mam juz jakiś czas ale stało na parkingu i czekało na decyzję zonki czy bedzie nim jeździć :]

 

kajjman - dzięki za wyczerpującą odpowiedź - jak odbiore auto i zobacze ile mnie skasuje zawieszenie zobacze co robić dalej jak by co to będe pisał :]

 

 

edit: aaaa i link do tego filmiku dotyczącego pompy - znalezione na forum - viewtopic.php?f=15&t=147790

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.