Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , po pierwszym aucie jakie juz sprzedalem szukam BMW e46 330xd rocznik interesuje mnie 2001 w gore i z tad pytanie , jakie rady opinie i ostrzezenia podczas szukania tego oto modelu mozecie posunac,podpowiedziec bym wiedzial w jakim kierunku isc.Wiem ze nie sugerowac sie w tych autach przebiegiem gdy maja po 10 lat i przebieg 150tys...cos tam wiem ale z ta marka i modelem jestem obcy...

 

z gory dziekuje za pomoc :)

 

P.S na auto odlozone jest 30 do 35 tys jesli dane auto bedzie tego warte :) mysle ze za tyle cos znajde :)

Opublikowano

Bmw sprawdza sie tak samo jak kazde inne auto ,ale wiadomo serce (silnik) samochodu i jego nogi (naped) najbardziej ,a tu masz 4 :wink:

Wiadomo by cos zjechac z ceny trzeba szukac np: wyciekow ,stukow,,otarc ,przetarc, niesprawnych urzadzen itp.

Skupil bym sie najbardziej na :

silniku -wez klucze i zdejmij plastikowe oslony bo tak to go..o zobaczysz :norty:

napedzie -stuki / szumy kolo skrzyni biegow i dyferencjale ------- czaisz -kola dwumasowe robia figle :wink:

zawieszeniu - czy nie wali ,jakies luzy ,piski itp. ----proba po terenie tez musi byc :cool2:

Reszte zostawie Tobie bo jak to zawsze mowie : nie wiem, czy auto na laski, czy do roboty :wink:

 

No i najwazniejsze------rozmowa z wlascicielem,historia auta ------paragony ,faktury ,stare czesci moze

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano (edytowane)

Ja byłem w tym punkcie jakieś dwa tygodnie temu:)

 

To na co ja zwróciłem uwagę to:

- pukanie układu napędowego przy zmianie biegu - w każdym to było, w jednym mniej w drugim bardziej, ale zawsze było. Tylko w moim obecnym egzemplarzu ten problem był prawie niezauważalny. Można to sztucznie wywołać, ale normalnie tego nie czuć. Dodam, że mój jako jedyny ma automat, może to mieć znaczenie.

- zwróciłem uwagę na kolektor, który jak jest pęknięty to "cyka" przy przyspieszaniu, jakbyś miał jakąś nieszczelność pod maską - podobno popularna przypadłość

- zawieszenie w X-ie jest podobno bardzo drogie (gdzieś tu czytałem, że same amorki potrafią kosztować ponad 4k zł, a wahacze są tylko oryginalne), więc pośmigaj po jakiś dziurach, dołach, żeby je dokładnie sprawdzić - myślę, że warto podjechać na ścieżkę diagnostyczną, chociaż ja tego nie zrobiłem.

- reszta standardowe sprawdzenie samochodu pod kątem wypadkowości i ogólnego stanu.

 

Po takiej przejażdżce jesteś w stanie dość szybko ocenić, czy auto jest zadbane i czy po prostu mógłbyś je kupić. Ja szukałem auta z 2003-2004 roku i wymiernikiem był wcześniej użytkowany Avensis z 2000 r. Wybierałem tylko te auta, które były od niego w lepszym stanie. Z tych czterech tylko jeden był w lepszym stanie technicznym, chociaż zaniedbany w środku. Generalnie szukałem lepszego auta, a nie tylko nowszego i droższego.

 

Moim zdaniem za 30-35 tysi to jesteś w stanie sprowadzić takie auto z Niemiec (pewniejsze, ale i droższe niż w PL). Ja mam auto z 2004 roku (więc już 204KM, zamiast 184), z kosztami rejestracji, ubezpieczeniem, pakietem startowym i wszystkim co powinienem w nim jeszcze dopieścić (typu zmienić opony letnie na wiosnę) swobodnie zmieszczę się w 30k.

Edytowane przez tas23
Opublikowano
hmm jesli ktos cos wiecej moze napisac to poprosze :) sypia mi sie na pm wiadomosci sprzedam takie auto itd czy az tak zle jest z utrzymaniem go ze tyle ludzi chce sie go pozbyc ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:norty: teraz to nikt Ci prawdy nie powie :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Utrzymanie raczej jest droższe chociaż nie mam porównania. Przyczyna to oczywiście napęd z przodu i ogólnie inne zawieszenie niż w zwykłejj wersji. Ja mam 330xd 2001r po lifcie już ponad 2 lata i jestem bardzo zadowolony. Z zawieszenia wymieniłem 2x amorki tył koszt 560zł/szt + tylne lewe łożysko 279zł i jeszcze manszete przegubu zewnętrznego z przodu (te wszystkie części były ori). Niedawno wymieniałem 2x łączniki stabilizatora przód 91zł/szt (lemforder). Dla mnie nie ma tragedii :D Dodatkowo spalanie przy skrzyni 5b manual wychodzi mi 7,34l/100km. Tankowanie za każdym razem pod korek. Przez okres użytkowania kontrolka od trakcji zapaliła mi się może kilka razy. Odniesienie do napędu na tył miałem raz jak się przejechałem kolegi e46 320d 150HP. Montowałem mu kierownicę multifunkcyjną i później pojechałem się przejechać sprawdzić tempomat. Tego dnia lekko padał deszcz i wszedłem w łagodny łuk tak jakbym jechał swoim autem i ku mojemu zdziwieniu zapaliła się trakcja :shock: co u mnie nie miałoby miejsca. Ja swojego nie mam zamiaru sprzedać.

 

Posiadacz xd lub xi musi co jakiś czas sprawdzać manszety na półosiach, zarówno te wewnętrzne jak i zewnętrzne, żeby nie ponosić sporych kosztów związanych z wymianą półosi bądź samych przgubów i trzeba czasami spojrzeć na skrzynię rozdzielczą czy nic się nie poci itp.. Wszystko zależy jak ktoś dbał wcześniej o samochód.

Opublikowano
Jest tak jak koledzy piszą - zawieszenie jest stosunkowo drogie bo nie ma tanich zamienników. Lemforder robi wszystko, ale to nie jest tani zamiennik. Amory nie kosztują 4k. Bilsteiny B8 na tył (do x-a w M-paku nie ma niższego modelu) kosztowały mnie 800 PLN z fakturą.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Przy zawieszeniu x trzeba kombinować...ale te kombinacje mogą wyjść na dobre.

Wahacz - jest prosty jak budowa cepa i posiada tylko jeden sworzeń. Zamiennik 450 pln, ale regeneracja (będzie lepszy niż oryginal) już tylko 100-150 pln

Sworzen wewnetrzny - oryginał 425 pln, regeneracja j.w.

Tuleja tylna wahacza - serwis 245 pln za dwie szt

Lącznik stabilizatora ok 120 oryginał

Amortyzator serwis 1032 pln (drogo)

 

Jak ktoś wyżej wspomniał o półosie trzeba dbać, maszet doglądać i nie "pałować" na skręconych kołach. Jeśli już coś się wydarzy to regeneracja 450 za przegub.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ale nie każdemu musi się podobać m-pakiet II, niektórym (w tym mi :8)) podoba się właśnie pakiet aerodynamiczny a m-pakiet II po prostu nie :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
niewiem czemu skrzynia 5 :p widze roznie niektore maja 5 inne 6 a automat u mnie odpada... porostu nie lubie :) jutro umowilem sie z jednym znajomym mechanikiem i zobacze co on powie na te auto... pracuje w zawodzie ponad 30 lat wiec cos powinien wiedziec :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piątkę masz przy m57 184 km a szóstkę przy m57n 204 km, z tego co kojarzę w 2003 roku była zmiana, kiedy dokładnie to poszukaj, ta z drugiego linka ma moc pośrednią, jakaś wersja "specjalna" :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przy zawieszeniu x trzeba kombinować...ale te kombinacje mogą wyjść na dobre.

Wahacz - jest prosty jak budowa cepa i posiada tylko jeden sworzeń. Zamiennik 450 pln, ale regeneracja (będzie lepszy niż oryginal) już tylko 100-150 pln

Sworzen wewnetrzny - oryginał 425 pln, regeneracja j.w.

Tuleja tylna wahacza - serwis 245 pln za dwie szt

Lącznik stabilizatora ok 120 oryginał

Amortyzator serwis 1032 pln (drogo)

 

Jak ktoś wyżej wspomniał o półosie trzeba dbać, maszet doglądać i nie "pałować" na skręconych kołach. Jeśli już coś się wydarzy to regeneracja 450 za przegub.

 

 

Gdzie można zregenerować przegub?

Opublikowano
Przy zawieszeniu x trzeba kombinować...ale te kombinacje mogą wyjść na dobre.

Wahacz - jest prosty jak budowa cepa i posiada tylko jeden sworzeń. Zamiennik 450 pln, ale regeneracja (będzie lepszy niż oryginal) już tylko 100-150 pln

Sworzen wewnetrzny - oryginał 425 pln, regeneracja j.w.

Tuleja tylna wahacza - serwis 245 pln za dwie szt

Lącznik stabilizatora ok 120 oryginał

Amortyzator serwis 1032 pln (drogo)

 

Jak ktoś wyżej wspomniał o półosie trzeba dbać, maszet doglądać i nie "pałować" na skręconych kołach. Jeśli już coś się wydarzy to regeneracja 450 za przegub.

 

 

Gdzie można zregenerować przegub?

 

Kiedyś było dużo warsztatów, a teraz przy niskich cenach zamiennikow coraz mniej się to opłaca. Podałem cenę 450 za element półosi, ktory nie występuje w ASO. Trochę zawyżyłem cenę ...tu jest za 290 pln

http://www.przeguby.pl/produkt/2503/bmw-%2827-26-44%29-inner-%28l%29-x5,-e46--przednia-os/

Opublikowano
Kolego ciężka sprawa znaleźć coś w oryginale ja z kolega szukamy tylko w okolicach podlaskiego i warmińsko-mazurskiego już miesiądz żeby nie robić za dużych wycieczek oglądnęliśmy dużo aut i żadna nie jest godne zainteresowania :( pełno krętaczy i nie uczciwych sprzedawcow

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
tez zauwazylem ze bez kreconego przebiegu raczej nic sie nie znajdzie wiec pewnie zastanowie sie nad jakas z tych co ludzie z forum chca sprzedac...moze oni powiedza co trzeba zrobic zeby potem nie bylo niespodzianek...
Opublikowano

Panowie,

 

Przyłączę się do tematu, bo mam do wymianu lewy przedni przegub - zewnętrzny, czyli ten przy kole.

Warsztat, w którym naprawiam auto powiedział, że będzie mnie to kosztowało koło 600 zł z wymianą, z czego 500 zł to sam przegub.

 

Czy w takiej cenie dostanę coś sensownego, czy może lepiej poszukać Meyle lub Lemforder?

Gdzie (poza stroną przeguby.pl) można kupić taki element? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

W Sulejówku jest zakład zajmujący się sprzedażą nowych jak też regeneracją przegubów (22 783 12 83). Mają tą zaletę, że wymieniają na miejscu i w razie jakiejś draki wiadomo do kogo mieć pretensje. Miałem taka sytuację, że przegub kupiony na allegro padł po 3 miesiącach. Warsztat który montował stwierdził że przegub był niskiej jakości, a producent, że to wina warsztatu bo dali za mało smaru. Ostatecznie, oczywiście, winnego brak.

 

PS. Oryginalna lewa półoś kosztuje 650PLN, ale nie jestem na 100% pewny, że jest z obydwoma przegubami. Powinna być, bo w realoem nie widzę osobno przegubu zewnętrznego, ale musiałbyś się upewnić.

 

http://e-autoparts.pl/wal-napedowy-p-101271.html

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Kupuj cala polos - 650zł koszt z kaucja - odsyłasz im stara. Kaucja cos 150zł. Nie baw sie w te przeguby bo nie dostaniesz oryginalnego jego tylko jakies podjebki z Gsp czy inny szajs - sam sprawdzałeem, szybko sie zuzywaja, juz po 5000km robi na frezach przez co przegub kreci sie na polośce. ja mam obydwie nowe oryginalne połosie i jestem bardzo zadowolony.
Opublikowano
Kupuj cala polos - 650zł koszt z kaucja - odsyłasz im stara. Kaucja cos 150zł. Nie baw sie w te przeguby bo nie dostaniesz oryginalnego jego tylko jakies podjebki ....

 

tak samo uważam :cool2:

Pozdrawiam

Alek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.