Skocz do zawartości

[2,5 TDS] falujace obroty / koszty remontu TDSa po zakupie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, w pierwszym poście należało by się przedstawić więc jestem Dawid - student motoryzacji :8)

 

Planuje zakupić swoje pierwsze w zyciu BMW, wcześniej jeździłem starymi VAGami (nadal mam jednego rodzynka Jetta mk1 US)

 

Wybrałem E34 TDS pomimo wielu negatywnych opini ponieważ potrzebuje diesla - studiuje i mieszkam w Danii a tu nawet nie wiedza co to jest LPG. Niestety w E34 nie bylo za duzego wyboru diesli więc zostaje przy 2,5 TDS.

 

Mam kilka pytań odnośnie tego silnika:

 

1, Samochod ktory zamierzam oglądać w ta sobote ponoć ma tylko jeden problem, falują obroty na zimnym oraz cieplym silniku, właściciel mówi ze odpala ladnie czy zimny czy cieply ale obroty falują, na zimnym bardziej niz na cieplym, jak wciśnie hamulec na luzie to potrafi zgasnąć, Mowi też, że moć nie jest oszałamiająca - jeździ się jak normalnym samochodem (co w tdsach jest chyba normalne ? ) Twierdzi ze trzeba oddać pompe do regulacji (tak mu mechanik powiedział). Moje pytanie: co wy o tym sądzicie?? Do regulacji czy regeneracji? Czy to nie wina pompy, może głowica albo przeplywomierz? :mad2:

 

2. Jak dokładnie sprawdzić stan silnika (TDS)??

 

3. proszę o wycene kogoś kto się orientuje ile kosztują poszczegulne naprawy (osobno część osobno usługa/wymiana ponieważ niektore mogę zrobić sam):

a) regeneracja pompy,

b) regeneracja torbiny,

c) wymiana wtrysków,

d) wymiana rozrządu,

e) wymiana filtrów i oleju,

f) wymiana/regeneracja głowicy ( kompletnej)

g) przednie zawieszenie,

h) co tam jeszcze może być do wymiany..

 

Podejrzewam, że po takich wymianach miałbym wspaniały samochód na długo o ile będe dbal :wink:

 

Z góry dzieki za odpowiedzi (te na temat :lol: )

Opublikowano
Mój tds też falował , gasł i cudował. wystarczyło podpięcie pod komputer , regulacja dawki paliwa i po falowaniu teraz aż miło jeździć , z wymianą uszczelnień płaciłem 250zł (warto było). Co do reszty kosztów to ci nie pomogę , bo po regulacji dawki brak jakichkolwiek problemów z silnikiem. Przy tdsie dużo zależy od fachowca. Nieraz wymieniają pół samochodu a wystarczy wyczyścić i porządnie wyregulować pompę i masz spokój.
Opublikowano

Falujące obroty to może być wina nastawnika pompy jak się orientuję , Z tego co wiem można go jakoś czyścić czy coś w ten deseń , ale to musiałby zobaczyć fachowiec czy można go jeszcze czyścić czy trzeba go wymienić na nowy . TDS jak TDS , musi ładnie cicho klepać sobie i palić na zimnym jak i ciepłym od strzała , długie kręcenie szczególnie na ciepłym to oznaki umierającej pompy . Koszt regeneracji takiej pompy to w zależności od zakładu i miejsca u nas od 500 do 1000 zł ..

Co do części ..

a) masz od wyżej

b) regenerowana turbina to ok 800 -1000 zł

c) wtrysków się nie wymienia a wymienia się tylko końcówki , koszt jednej to od 50 zł do 120 zł za orginał Bosch masz ich 6 sztuk

d) rozrząd jest na łańcuch , części to chyba coś koło 800 zł za wszystko co tam potrzeba do wymiany

e) Filtr paliwa ok 50 zł filtr oleju ok 40 zł , filtr powietrza ok 40 zł i kabinowy też coś ok 35 zł , w zależności od tego jakiej firmy chcesz kupić ten filtr

f) za to warsztaty trochę liczą , planowanie głowicy kosztuje 60 zł , do tego uszczelka ok 100 zł , i tam mogą być szklanki do wymiany , koszty niestety nie znam

g) Zależy co tu chcesz robić , masz łącznie 4 wahacze , 2 łączniki stabilizatora , 2 gumy na stabilizator , 2 amory , dwie poduszki z łożyskiem amora , 2 sprężyny

*Wahacze jak byś chciał jakieś tańsze to można kupić za 350 zł na allegro

*Łączniki dostaniesz po ok 40 zł za sztukę

* Gumy to koszt ok 20 zł ale są często w kompletach razem z wahaczami i łącznikami , dają je gratis do wahaczy

* Amory to koszt ok 600 zł za parę

* Sprężyny zależy od producenta

h) zwróć szczególną uwagę na korozję w tym modelu , dolne krawędzie drzwi i szczególnie progi z tyłu , lubią tam gnić , często też mocowanie całego wózka z tyłu jest zgnite .

Ogólnie jeśli jest tyle rzeczy do zrobienia/wymiany o których ceny tu pytasz to odpuść sobie to auto , znajdź droższe w dobrym stanie , ratowanie takiego trupa to męka , chyba że masz dużo kasy , czasu a auto dostaniesz za darmo .. Wtedy możesz się bawić

Opublikowano

No i o takie konkrety mi chodziło - fajnie zaczęła sie przygoda z tym forum. Dzieki chłopaki,

 

a co do twojego ostatniego wywodu to ten ktorego mam ogladać w sobote ma problem podobno tylko z tymi obrotami, a moge go kupic za 3000 (dobrze wyposarzony) a pytam o cene remontów na przyszłość, bo np. zawieszenie napewno bede musiał kiedyś wymieniać, filtry i olej myśle ze wymienie odrazu (co bym nie kupił), a trubo, wtryski i głowica - mogą paść i w zadbanym egzemplarzu. Pompa też prędzejczy póżniej do regeneracji.

 

powiedzcie mi jeszcze:

 

1. jeżeli rozrząd jest na łańcuszku to co ile się go wymienia i co się wymienia? tylko wałki czy raczej wszystko? jak zabki sa ok - nie jest wszystko pościerane to nie mam sie czym martwic??

 

2. jakiś dobry serwis (tj. tani i w miare pożądny) w okolicach Lublina polecacie? (sprawdzenie co z obrotami, ew. regeneracja pompy)??

 

3. jeżeli odpali na zimnym, pozniej odpali na cieplym ze strzała to czy to znaczy ze pompy nie bede musial regenerować?

 

4. Jak sprawdzić stan turbo?

Opublikowano
Jeśli dobrze pali to pompa jest ok , nie musisz jej regenerować .. A co do turbiny jak dobrze ciągnie to znaczy że działa , możesz zawsze zdjąć wąż dolotowy , i sprawdzić czy nie jest bardzo mokra w środku , i złapać za wirnik sprawdzić czy nie ma nadmiernego luzu
Opublikowano
Dostane palcami do wirnika?? Bardzo mokry - hmm do czegos by to porownać bo nie mam doświadczenia..:D no i nie wiem jak powinien ciągnąć bo nigdy tdsem nie jezdziłem, a po za tym przez te falujące obroty ponoć slabiej ciągnie niz powinien,
Opublikowano
Obejrzyj turbinę , na zewnątrz jak i w środku nie powinien pływać olej ,jak zdejmiesz rurę dolotową to dojdziesz do wirnika , przeczytaj też PW odemnie
Opublikowano

Witam na forum.

no i nie wiem jak powinien ciągnąć bo nigdy tdsem nie jezdziłem, a po za tym przez te falujące obroty ponoć slabiej ciągnie niz powinien,

TDS ma znaczną turbodziurę (jak to w starszych td) wiec do 2000rpm szału nie ma natomiast powyżej tej wartości jest bardzo przyjemnie szczególnie przy prędkościach autostradowych. Mam nadzieje że trafisz dobrze ,bo jak nie to szybko znienawidzisz to auto.Zwróć uwagę na temperaturę,pracę sprzęgła wiskotycznego wentylatora, twardość przewodów płynu chłodzącego ...

iZzI
Opublikowano

no ok, będe szukał, Tomkoo przekonał mnie równierz do 2.4 TD ale chyba ciężko trafić dobrze wyposarzonego :mad2:

 

Dzięki chłopaki za pomoc, przydały się wszystkie odpowiedzi, dalbym wam jakieś ''pomógł'' ale nie widze takiej opcj, Puki co pula moich pytań się wyczerpała ale z pewnością jeszcze coś wymyśle :D

Opublikowano
...jak nie zależ ci na dynamice to możesz poszukać 2.4 ,ale nie jest to do końca dobry pomysł, fakt jest taki że 2,4 jest jednostką naprawdę odporną /tds też jest pancerny po za tym tds dużo lepiej brzmi pali tyle samo co 2.4 ale doznania z jazdy dużo dużo lepsze .Części używanych więcej a nowe w podobnych cenach, w tds kompensatory są hydrauliczne w 2.4 luz trzeba ustawiać samemu, po za tym tds-a kupisz nawet z 96r a 2.4 najmłodszy to 91r . więc jak masz zamiar użytkować to auto raczej dłuższą chwilę to kupuj końcówkę produkcji w tdsie .Oczywiście, w jednym jak i drugim przypadku czeka cię dość mozolna selekcja przede wszystkim pod kątem korozji i silnika ,ponieważ nawet przeprowadzając remont generalny silnika raczej bardzo trudno doprowadzić go do optymalnej sprawności
iZzI
Opublikowano

Co do rozrządu-teoretycznie miał służyc przez całe życie silnika a w praktyce b.różnie z tym bywa.

W razie potrzeby wymienia sie obydwa łańcuchy,wszystkie koła zebate,dwie prowadnice,dwa ślizgi i napinacz-co daje ok.1tys.zł za same graty.

Uszkodzenia wałka rozrządu są bardzo marginalne-nie ma potrzeby wymieniania go przy ew.naprawie rozrządu.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Co do rozrządu-teoretycznie miał służyc przez całe życie silnika a w praktyce b.różnie z tym bywa.

W razie potrzeby wymienia sie obydwa łańcuchy,wszystkie koła zebate,dwie prowadnice,dwa ślizgi i napinacz-co daje ok.1tys.zł za same graty.

Uszkodzenia wałka rozrządu są bardzo marginalne-nie ma potrzeby wymieniania go przy ew.naprawie rozrządu.

 

 

Jeśli porównać do kosztu rozrządu 2.5TDI koncernu VW, który jest na pasku, to koszt i tak jest niewielki, a poza tym żadko słyszy się o wymianie łańcuchu w BMW, a jak trzeba zrobić rozrząd w Audi czy VW to samochód lepiej sprzedać :P .

 

P.S.: Jestem fanem Audi i mam niesamowity sentyment do VW, ale fakty to fakty, żabym nie wyszedł na fanboja :D

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Tak czytam temat jako wieloletni posiadacz TDSa oraz e32. Koszty jakie podał kolega Tomkoo są chyba za same chińskie części i to po niezłych rabatach.

 

Jak Ci pęknie głowica to sprawnej nawet nie znajdziesz w używkach, przerabiałem dwa razy. Za głowicę spawaną z gwarancją 12 miesięcy z zakładu, którym się tym zajmuje płaciłem 2 tyś. Koszt uszczelki pod głowicę Elringa to prawie 300 PLN. Koszt kompletu śrub głowicy w ASO to 200 PLN.

 

Pompa nawet jak zapala na ciepłym i zimnym to i tak jest to ustawienia i uszczelnienia, bo nikt tego nie robi, chyba, że chcesz, żeby Ci paliła więcej niż 10 w mieście, a dodatkowo połowę wylała na ziemię. Uszczelnienie pompy wraz z wtryskami oraz wtryskiem sterującym, potem set up na kompie to koszt około 700 PLN.

 

Warto wymienić pompę wody na Hepu z metalowym wirnikiem, bo ten plastikowy niestety się urywa, również odczułem to na swoim przykładzie.

 

Rozrząd też warto wymienić, bo po jakiś 300, 400 tyś się łańcuch rozciąga i silnik traci moc.

 

Zawias też swoje kosztuje, za 3 tyś kupisz wszystkie części razem z amorami Kayaby. TRW lub Meyle, na Lemfordera nie starczy. Jak kupisz zestaw z allegro na przód za 360 PLN to po tygodniu wylecą Ci sworznie i zabijesz się na drzewie.

 

Turbo jest tanie w regeneracji, ale ja miałem auto w firmie prawie od nowości, najeździłem 600 tyś, teraz ma ponad 700 tyś u znajomego i nadal oryginalne.

 

Na koniec wszystkim malkontentom, którzy wiedzą lepiej napiszę tak, zdrowy TDS, a miałem go w Touringu lata bokami na suchym bez żadnego problemu(bez jakiegokolwiek czarnego dymka), nawet na dwójce, spróbujcie to zrobić u siebie. Oczywiście nikogo nie namawiam na takie zabawy, ale to jest wyznacznik możliwości tego silnika. Później na forum piszą, że TDS to muł.

 

Moje skromne zdanie jest takie, że czasy tych silników się już skończyły, chyba, że kupisz z udokumentowanym niskim przebiegiem, typu 100 tyś. Kilka lat temu chciałem takie znaleźć i tak na prawdę było tylko jedno na mobile.de, więc sobie odpuściłem. Jednak dwudziestoletnie diesle nie stoją w garażach.

 

Chociaż jakieś pół roku temu było ładne 524 td na allegro z niskim przebiegiem, więc cuda się zdarzają.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
właśnie- zależy co kto chce kupić- czy tds'a za 15k z minimalnym wkładem, czy za 3k, który będzie potrzebował "trochę" inwestycji. sam się o tym przekonałem. kupilem za naprawdę niewielkie pieniądze i pół samochodu trzeba było wymienić- fakt przy zawieszeniu nic nie trzeba było robić, ale tak to hamulce, wnętrze(fotele, kierownica), nawet silnik, wtryski, pompka w baku, malowanie auta, i dużo innych pierdół. cóż przy eksploatacji wyszło ile trzeba wymienić. choć nie mówię że za 3k nie można kupić coś "do jazdy", potrzebne jest wyspecjalizowane oko przy kupnie tego modelu.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Ja za moją zapłaciłem sporo. Od Helmuta-1 właściciela. Przebieg 260tys.-1600euro+opłaty,sprowadzenie,akcyza... A i tak-pompa do uszczelnienia,rozrząd,tłumiki,przewody podwozia,skorodowana chłodniczka oleju skrzyni aut. To tylko niektóre rzeczy. W sumie ok.8000zł. A auto było kupowane w bdb stanie.-nie dymiło,serwis aso do końca,1 właściciel,pali na zimnym,ciepłym,średnim...,lakier cały oryginalny,zero korozji,zawieszenie,hamulce-nówka,dobre wyposarzenie...Teraz mam nadzieję,że pojeździ. Ale myślałem,że będzie to auto duuużo tańsze od poprzedniej e46 320d z 2003r. z full wypasem. A tu... po prostu...TDS!!! :shock: -fakt,że to auto o 10 lat starsze od poprzedniego,więc ma prawo tu i tam niedomagać. Ale jeśli się chce te niedomagania w takim starym aucie zlikwidować....=$$$$$$
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

Witam,Mam podobny Problem z Falujacymi obrotami, Na dodatek odcielo mi doplyw paliwa? Jaki interface polecacie Do diagnostyki i ustawienia Dawki Paliwa, Poniewaz byl regenrowany Nastawnik Dawki palwa dodam ze to 2.5 TD, prosil bym o jakies rozwiazania , co z tym zrobic, w moim miescie jest duzo magikow, ale zaden nie dysponuje sprzetem do ustawienia dawki paliwa,

Pozdrawiam :D

Opublikowano
Poszukaj kogoś kumatego z INPĄ albo najlepiej z DIS-em.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
a Masz jakis pomysl zeby zakupic interface i samemu to zrobic? Bo czytalem o tych interfejsach nawet kupilem jeden ale program byl w wersji demonstracyjnej moglem jedynie usunac, inspekcje oleju bledy abs
Opublikowano
Masz 94r,wiec potrzebny bedzie DIS-zanim kupisz to poczytaj na BMW-diesel.pl.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, czy orientujecie się gdzie w województwie mazowieckim można za rozsądną cenę zregenerować pompę wtrysku, mechanik poinformował mnie, że do zrobienia jest głowica, samochód gaśnie na rozgrzanym silniku na niskich obrotach, a na hamulcu skaczą obroty, bardzo proszę o pomoc.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
siemka ja od pewnego czasu mam to samo chodzi o falujace obroty i gasniecie silnika na postoju jakże i podczas zmiany biegów w trakcie jazdy chodzi o 2.5 TDS touring z 94 wiosny (moge dodać ze dzisiaj zrobie nia 30000 tys od maja) trzepie budą okropnie niekiedy po dodaniu leciutko gazu dochodzi do 3 tysi obrotów????czary???Po wysłuchaniu ponoc dobrego pompiarza stwierdził jej zgon ale pali dobrze tyle ze zaraz gasnie(czasami) ale 3-4 raz juz bumia mruczy nie wiem za co sie zabrac tak naprawde choc kilka osób stawia na nastawnik w pompie hmm no dobra ale czy to jest taka prosta sprawa z wyczyszczeniem go????a jak cos spierdol...i co wtedy czy tez niema sie za bardzo przy czym tam spocic i powinno pójsc jak po masle brat doctor napewno mi w tym pomoze ale na co trzeba uwarzac? zwrócic uwagę???podpowiedzcie co i jak a w sobote jest na kanale

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.