Skocz do zawartości

320d klapki w kolektorze dolotowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak reszta została ori. W skrócie silnik steruje sobie wirtualnymi klapkami. Nie jestem jakoś mega wtajemniczony w temat tych klapek ale nie rozumiem po co stosować tam jakieś zaślepki czy przyklejać jakieś śruby. Tak jak wspomniałem z autem nic się nie złego dzieje a nie tylko mam taki patent. Więc zastanawiam się po co wydawać kase na zaślepki które według mnie niczemu nie służą. Dla mnie to taki efekt placebo.

 

Nie wiem kolego czy twój mechanik zauważył ale te pręciki na których mocowane są klapki za pomocą nitów maja w sobie dziurki do owych nitów i same w sobie są osłabione, można w palcach przegiąć je wiec po co ryzykować dajesz śruby i nic nie tracisz a można zyskać.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
klepa mi chodziło właśnie o to że te pręciki też się usuwa. ucinasz pręcik pomiędzy końcem zaślepki a początkiem blaszki i po robocie :)

aha rozumiem skoro tak to tez dobry pomysł

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
To jest według mnie najlepsze rozwiązanie jak kolega marcusbmw przedstawił !

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
Panowie kupcie zaslepki i zróbcie to porządnie,bo dawanie śróbek to dla mnie druciarstwo,tylko ciekawy jestem po co niemiec włożył tam te klapki ?wczesniej widziałem przepustnice od innego bmw która się montuje żeby silnik nie telepotał przy gaszeniu,to przez te klapki tez powinno odciąć powietrze i łagodnie wygasić silnik,tylko dlaczego tak nie jest ?tego sie chyba nigdy nie dowiemy
Opublikowano
no właśnie inżynierowie niemiecy po cos te klapki zamontowali,a my chcemy być mądrzejsi od nich i te klapki demontujemy,szkoda że nie znam niemieckiego bo bym pojechał do serwisu do niemiec i sie wypytał o te klapki.
Opublikowano
Ciekawe, że montują te klapki od wielu lat we wszystkich dieslach a po ich wyjęciu nie ma żadnej różnicy :shock:

 

Ekologia a może "ekologia" :norty:

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
no właśnie inżynierowie niemiecy po cos te klapki zamontowali,a my chcemy być mądrzejsi od nich i te klapki demontujemy,szkoda że nie znam niemieckiego bo bym pojechał do serwisu do niemiec i sie wypytał o te klapki.

1.Tak jak pisze kolega wyzej -niby ekologia (szczegoly znajdziesz na forum) lub tez specjalne skracanie zywotnosci uzytkowania pojazdu (teraz to juz wszystkiego)

2.Demontarz pozwala na dluzsze bezawaryjne uzytkowanie pojazdu i dobrze przespana noc :wink:

Widziales moj kolektor?jedna byla juz prawie,prawie w silniku :twisted:

Niewiem jak mozna z nimi jezdzic (chyba ze nieswiadomie) przeciez to ruska ruletka .

3 Co do pytania w BMW -to niechetnie udzielaja jakichkolwiek odpowiedzi -jak nieplacisz :8)

i Nietylko w Polsce demontuja klapki .

Co do ekologi to niewiem jak sie to ma bo bylem na przegladzie ostatnio i norma spalin jest wyjatkowo jak w najlepszym pozadku :mrgreen:

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie inżynierowie niemiecy po cos te klapki zamontowali,a my chcemy być mądrzejsi od nich i te klapki demontujemy,szkoda że nie znam niemieckiego bo bym pojechał do serwisu do niemiec i sie wypytał o te klapki.

Wolny kraj, nikt nie każe wywalać, można ufać inżynierom, wedle uznania :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie inżynierowie niemiecy po cos te klapki zamontowali,a my chcemy być mądrzejsi od nich i te klapki demontujemy,szkoda że nie znam niemieckiego bo bym pojechał do serwisu do niemiec i sie wypytał o te klapki.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap

 

http://www.swirlflaps.co.uk/what-are-swirl-flaps.html

Opublikowano
Panowie po wywaleniu tych klapek auto zaczeło mi delikatnie falowac,falowanie zaczyna sie od pierwszej kreski do pionu,jak silnik juz sie nagrzeje że wskazówka jest w pionie to silnik przestaje falowac.co mam z powrotem te klapki wmontować,silnik mam z 2004 320 D 15o km
Opublikowano
Witam, klapki zostawiłem jednak na swoim miejscu. Były w idealnym stanie. auto ma 160000km przebiegu i klapki wyglądają zdrowo:) Myślę ,że faktycznie urywają się one ale w autach z dużo większym przebiegiem. Przy okazji wyczyściłem kolektor i zmieniłem odme. dodatkowo po wymianie oleju na castrol 5w30 auto chodzi o wiele ciszej. Nie spodziewałem się, że zmiana oleju może tyle zdziałać :). Cała operacja nie zajęła mi dużo czasu polecam każdemu żeby sprawdził stan swoich klapek bo faktycznie w modelach z większym przebiegiem mogą być one w gorszym stanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Życzę Ci żebyś się nie przeliczył :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli to już będzie problem kogoś innego :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No to podrzucisz komuś kukułcze jajo w postaci 320d z klapkami hehe

Ale o co chodzi? Takie samo jajo jak wszystkie BMW w dieslu sprzedawane przez ASO :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

to ja chcialem dodac cosik o klapkach z kolektora... Widze ze kazdy tutaj duzo pisze, ale nikt nic konkretnego!

Wchodzac w program DIS, mozna znalesc test sterowania klapek kolektora! Najlepsze jest to, ze na gurze pisze dokladnie jak one pracuja, i jakie objawy wystepuja kiedy klapka zablokuje sie w stanie zamknietym lub otwartym... Tekst jest po niemiecku, wiec postaram sie przetlumaczyc wazny kawalek. A wiec:

 

 

Czyli opis gdzie znajduja sie te klapki i jak pracuja!

 

-Zamkniete sa przy niskich obrotach i niskich dawkach paliwa

 

Generalnie sa otwarte kiedy:

- ciesz chlodzaca < 15 °C lub

-temeratura zasysana < 15 °

 

Najlepsze na koncu.

W przypadku kiedy klapki mechanicznie blokuja sie w otwartej pozycji:

Gorsze emisja spalania/spalin na niskich obrotach silnika.

 

W przypadku kiedy klapki blokuja sie w zamknietej pozycji:

10% spadku mocy na wysokich obrotach silnika

 

Niech kazdy zadecyduje sobie sam, czy warto je zaslepiac kosztem 10% kucykow!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.