Skocz do zawartości

320d klapki w kolektorze dolotowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W przypadku kiedy klapki blokuja sie w zamknietej pozycji:

10% spadku mocy na wysokich obrotach silnika

Niech kazdy zadecyduje sobie sam, czy warto je zaslepiac kosztem 10% kucykow!

To w cytacie nie ma sensu. Kto zaślepia klapki, ten ma zawsze pozycję OTWARTĄ, więc go spadek mocy nie dotyczy.

 

Btw, co oznacza słowo gurze?

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja jednak jestem innego zdania, po wywaleniu klapek elastyczność poniżej 2000 obr znacznie się pogorszyła. Nie wspominając o zwiększeniu spalania. I nie jest to tylko moja opinia...
Opublikowano

a ja mam małe pytanko:

-w tym tygodniu zamawiam zaślepki do kolektora i biorę się za nieszczęsne klapki (przebieg 160tys- udokumentoweany ale lepiej dmuchać na zimno) czy po demontażu jest możliwość że wywali mi jakiś błąd albo auto będzie się inaczej zachowywać (falujące obroty/brak mocy/itd)

"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Opublikowano

Błędów żadnych nie ma, zwróć tylko uwagę żeby szczelnie skręcić zaślepki i kolektor. Aso zaleca wymianę uszczelek kolektora... natomiast w praktyce co poniektórzy ich nie wymieniają...

 

Zerknij na przewody podciśnieniowe, może warto je wymienić na silikon jak już kolektor będzie zrzucony...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie warto jeśli tego nie robiłeś, kupuj 4 metry i załatwisz dwie sprawy za jednym zamachem :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja wywalając klapki i tym samym ściągając kolektor, od razu wymieniłem przewodu na silikony. Wymieniłem także przetwornik ciśnienia zaworu EGR. Uszczelek nie kupowałem nowych bo w tamtym roku nowe zakładałem po czyszczeniu kolektora z nagaru.

 

Mam tylko jedno pytanie. Nie wiem czy to moje jakieś odczucia czy faktyczny rezultat usunięcia klapek. Na biegu jałowym, rano chodzi jakby głośniej. Czy to jest rezultat usunięcia klapek? Rano dosyć chłodno jest i są podwyższone obroty więc to może jest przyczyną niby większego hałasu.

Opublikowano
ja tez wymienilem przewody podcisnienia na silikony osobiscie nie widze zadnej roznicy po wywaleniu klapek oprocz tego ze teraz nie bedzie trzeba wymieniac silnika bo klapka nie wpadnie smialo mozna przyspieszac i nic sie nie stanie, ja zadnej roznicy nie widze a nie ktorym to moze sie wydawac ze cos jest gorzej bo na necie poczytali i teraz sobie wmowili . to juz chyba qszystko do tematu o tych niesczesnych klapkach :P ps a 4 metry tego przewodu nie pojdze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do EU3 4 metry (takie auto ma zainteresowany kolega), u Ciebie jest EU4 i masz elektrycznie sterowaną turbinę, więc 3 metry wystarczą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o wymiane uszczelek w kolektorze to radziłbym wymieniać za każdym razem kiedy ściągamy kolektor. Uszczelka podobnie jak podkładka choć na pewno nie w takim samym stopniu ale jednak ulega zniekształceniu więc zamontowana po raz drugi nie będzie w 100% spełniać swojego zadania. Co do wężyków to faktycznie te fabryczne opłaca wymienić się na silikony. Co do samych klapek to tyle jest komentarzy ile posiadaczy aut. Ja osobiście uważam, że niemieccy inżynierowie nie dali ich tam po to żeby wpadały do silnika, chociaż faktycznie mogą tam wpaść, ale gdyby kierować się zasadą usunę to bo coś może się stać, to do pracy chodziłbym z buta:P
Opublikowano

Z buta do pracy chodzą ci, którym się klapki nie chciało usuwać i sama zdecydowała się usunąć.

Wtedy po wymianie silnika możesz takiego pocieszyć, żeby się nie przejmował, przecież inżynierowie nie wymyslili klapek po to, żeby wpadały do silnika :cool2:

Opublikowano
Jeżeli chodzi o wymiane uszczelek w kolektorze to radziłbym wymieniać za każdym razem kiedy ściągamy kolektor.

Nie zgodzę się z tym bo uszczelka w kolektorze jest gumowa i jeśli nie jest zbyt twarda i wystaje z zaznaczonych rowków na zdjęciu to nie ma sensu wymieniać. Szkoda kasy. Ja np. jak sprowadziłem auto to przy pierwszym rozbieraniu wymieniłem jak czyściłem kolektor a za 2 miechy padła jedna świeca i tez trzeba było ściągnąć ale nie widziałem sensu wymiany uszczelek bo były w b.dobrym stanie.

http://images39.fotosik.pl/1833/dd3d8ab42c411dbbm.jpg

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
Witam. Ja sie tylko pochwalic chce ze od wczoraj juz klapek nie mam:) Musze powiedziec ze 2 z 4 juz mialy spore luzy. Autko kupilem 2 tyg temu a juz prawie 4 tys km zrobilem. Pojezdzilbym jeszcze trochu i by sie pewnie ktoras urwala heh. Praca silnika bez zadnych zmian. POLECAM wczesniej niz pozniej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To i ja też dołączam do szczęśliwych NIEposiadaczy klapek, wczoraj wymieniałem wtrysk na 3-cim cylindrze i przy okazji wyrzuciłem te zabójczynie silników, z tym, że jak się zdziwiłem, gdy zobaczyłem, że były tylko trzy, brakowało klapki na drugim cylindrze :shock:

Były właściciel mówił, że wymieniał świece i podejrzewam, że mechanik zobaczył luz na jednej z nich i ją wyszarpał..... ja zrobiłem to z pozostałymi :D

 

PS. Zauważyłem sporo nagaru, a wręcz smoły w kolektorze, napsikałem do środka jakiegoś dziadostwa typu WD40, trochę wygrzebałem śrubokrętem, ale sporo zostało w środku, macie jakiś patent na pozbycie się tego dziadostwa?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myjka ciśnieniowa i dobry środek, który rozpuści to badziewie :wink:

viewtopic.php?f=69&t=200658

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dokładnie, myjka ciśnieniowa (już luksus to z podgrzewaną wodą) + dużo Akry.

Najlepiej kolektor wsadzić gdzieś to pustej beczki bądź dużego pojemnika, wetknąć lance i uważać na nagar.... bo doszorować się po nim jest naprawdę ciężko :mad2:

http://www.expolmozbyt.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/a/k/akra_1.JPG

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i uważać na nagar.... bo doszorować się po nim jest naprawdę ciężko :mad2:

 

Wiem, po sobocie nadal mam pazury jak wujek z kopalni :D

 

Włożę kolektor na noc do miski z tym preparatem a rano podjadę na myjkę bezdotykową, mają tam właśnie mycie wrzątkiem, tylko jakiś kondom muszę na siebie włożyć jak to zacznie bryzgać..

Odczuwacie różnicę po wyczyszczeniu kolektora?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

próbuję ustalić czy moje BMW jest wyposażone w owe klapki. Niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Posiadam silnik M47, z 06.2001 r. 136KM. Czy ktoś podpowie?

 

dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Coś słabo z tym ustalaniem.

Wielokrotnie powtarzano bowiem na forum, że silnik M47 klapek nie posiada.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Dzwoniłem nawet do BMW auto Rawski w Markach i tam mi powiedzieli, że wszystkie silniki posiadają, że po 200 tyś powinna nastąpić wymiana całego kolektora za 1600zł+ robocizna. Trochę mnie to przeraża, ale skoro w M47 klapek brak, to luz. Zastanawiam się tylko czy ne należałoby go przeczyścić tak jak EGR,

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.