Skocz do zawartości

320d klapki w kolektorze dolotowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na forum jest pełno tematów o ściąganiu klapek. Moje pytanie na, które nigdzie nie znalazłem odpowiedzi brzmi.

Czy można jakoś zdiagnozować (np. po odgłosie pracy silnika) że te klapki są już do wymiany?

Mój diesel strasznie klekocze po dodaniu gazu i znajomy powiedział ze to te kalpki. Jednak widziałem je na żywo w innym bmw i nie wiem w jaki sposób mogły by wydawać klekoczący dźwięk?

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klapki lub ich brak nie mają wpływu na klekot silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem w tym, że kolega już słyszy nieciekawe klekotanie (inny temat), nie jeździj tak tylko zdejmij kolektor, zrobisz to sam, za pierwszym razem z godzinkę zejdzie na demontaż (mi z wywaleniem i umyciem kolektora, egr i montażem zeszło 5 godzin :shock: ) a potem to już z zamkniętymi oczami :8) jak będzie brakowało klapki to masz odpowiedź niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

pozniej uslyszysz dziwek klekotatnia jak bedziesz kase z portfela wyciagal na nowy silnik potrzebne rzeczy do wymiany klapek to

 

memberlist.php?mode=viewprofile&u=66853 rozmiar 22mm

4m przewodu podcisnieniowego 3mm z tej strony albo kup gdzie chcesz http://fmic.pl/product.php?id_product=193

i 3 te kapturki zaslepki z aso numer 6 na rysunku po 10zeta na czescidobmw.pl mi zamowili http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 zaslepki 120zl kapturki 40z przesylka i przewody 50 zl z wysylka wymiana ponad 100 zl ale pozniej zaoszczedzisz na nowym silniku za 6 tys . ja mam autko bez klapek od kilku dni i nie widze zadnej roznicy tyle ze ja by co 6 tys w kieszeni

Opublikowano

Spoko więc w weekend biorę się za wymiane klapek. Czy można po prostu je wyciągnąć i wsadzić wkręty 6? widziałem gdzies na forum takie rozwiązanie...

PS gdyby mi się klapka urwała to było by chyba już po zawodach i silnik cały czas by klekotał a on wydaje głośniejszy dźwięk tylko podczas dodawania gazu.

Opublikowano
Przy okazji zwalenia kolektora wyczyść zawór EGR no i wymień przewody podciśnienia na silikony. Koszty prawie zerowe a warto :) .

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Dzisiaj podłączałem silnik pod kompa wtryskiwacze w normie ciśnienie na cylindrach w normie już sam nie wiem co może być przyczyną tego klekotania ;/

a co do wkrętów zamiast zamienników to widziałem post uzytkownika roger nysa i na obrazkach wyglądało to nawet solidnie...

Opublikowano

Srubki 5x12 ,gwintownik ,klej jakis do wysokiej tem (nieobowiazkowo)koszt 2zl .

nawet jakby sruba sie odkrecila to niewpadnie do cylindra bo lebek ma na zewnatrz :nienie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df1451150422fbdc.html

To temat

viewtopic.php?f=69&t=166566

A to widok po odkreceniu kolektora ....ja zdarzylem :mrgreen:

viewtopic.php?f=69&t=166502

Pozdrawiam

Opublikowano
szperjac na forum mam jeszcze jedno rozwiązanie mianowicie można odciąć blaszkę a reszte zostawic tak jak jest. Proszę powiedzieć czy ktoś robił w ten sposób?
Opublikowano
Witam. Ja mam tak zrobione tzn. Klapki wywalone, został sam mechanizm który nimi steruje bez żadnych zaślepek śrub czy innych cudactw. Mechanik u którego je usuwałem twierdził że robił tak już w kilku lub kilkunastu sztukach bez żadnych negatywnych skutków. Ale każdy zrobi jak chce.
Opublikowano

I mechanik ośki zostawił?

Zgodnie z hasłem: każdy zrobi, jak chce - nie uważam, że śrubki to cudactwo.

Jak pisze kolego wyżej, do kolektora przeca nie wpadną.

Opublikowano
Chyba zdecyduje się na odcięcie blaszek a reszte pozostawie tak jak jest (ewentualnie wymienie uszczelki jeżeli będą bardzo wyrobione). Tak apropo to jak ktoś wymienia całe klapki na zaślepki bez klapek to co potem robi z tym "długim prętem" który steruje tymi klapkami? usuwa się go czy jak ? :)
Opublikowano
Co do klapek ja usunąłem je po kupnie auta choć siedziały solidnie według mnie to najlepiej dać śrubki jak kolega przedstawił kilka postów wcześniej własnie mam takie rozwiązanie z tym ze owe śrubki zalałem jeszcze od góry klejem na wysokie temp i 2 lata śmigam zero problemu i można spać spokojnie tanio i dobrze.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
Tak reszta została ori. W skrócie silnik steruje sobie wirtualnymi klapkami. Nie jestem jakoś mega wtajemniczony w temat tych klapek ale nie rozumiem po co stosować tam jakieś zaślepki czy przyklejać jakieś śruby. Tak jak wspomniałem z autem nic się nie złego dzieje a nie tylko mam taki patent. Więc zastanawiam się po co wydawać kase na zaślepki które według mnie niczemu nie służą. Dla mnie to taki efekt placebo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I pamiętaj o wymianie przewodów na silikony, zamów wcześniej 4m, kosztują jakieś 8zł/m. Przy zdjętym kolektorze wymiana jest dużo łatwiejsza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.