Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E90 320 D 2005 r . Po przyjechaniu z Niemiec do Polski na nasze piękne drogi coś zaczęło piszczeć( tak jakby ocierala sie guma o gume) w tylnym zawieszeniu po prawej stronie . Piszczy jak mocniej bujnie samochodem np przejazd przez prog . Na stacji diagnostycznej nic nie widać żadnych luzów , podczas trzęsienia buda nic nie piszczy . Wyminilem tuleje pływająca tylnego wahacza ale nic , dalej piszczy . Podczas gdy pada deszcz i jest bardzo mokro piszczenie ustepuje . Moze ktos mial poodobny problem ???? Samochód jest bezwypadkowy . Aha jak jest zaciagniety reczny i bujam buda tak samo slychac jakies odglosy skrzypienia i piszczenia po tej samej stronie , nie wiem czy to samo .

Opublikowano

Co do piszczenia na sucho to właśnie te tuleje piszczą jest ich kilka i trzeba je przesmarować na kanale . Miałem to samo i pomogło od 7 miesięcy nic nie słychać . Wymiana nie wiele daje no chyba ,że są po prostu zużyte . To skrzypienie ustępuje gdy jest mokro gdyż dostają one wody i na chwilę to im pomaga .

Przy zaciągniętym ręcznym jak wysiadam z auta to też potrafi skrzypnąć ale to od klocków ,które trą o zaciśniętą tarczę i jest to normalne .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
czym je posmarowac ? olejem , WD 40?

 

Można spróbować silikonem w sprayu.

 

U mnie zaczęło piszczeć zeszłej zimy jak zaczęły się porządne mrozy. Nic nie robiłem, samo przestało po jakiś czasie jak się ociepliło.

Mróz i sól robią swoje :-(

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Smarem!!! Dwa pojedz na kanał i przesmaruj cale zawieszenie... Dowiedz sie ktore elementy potrzebuja tego typu zabiegu... I tyle

 

P.s preparaty typu WD40 oraz silikon w spraju są latwo usuwane za pomoca wody a podczas dodadnich temperatur szybko wyparowuja... Pozatym bmw nie zaleca preparatow silikonowych do swoich elementow gumowych.

Opublikowano

Nie na pewno nie amor a tuleje z tyłu . Nie ma co kombinowac tylko po kolei odkręcać i smarować lub wymieniać jeśli tego wymagają .

Po wszystkim jechać na stację diagnostyczną i ustawić zgodnie z danymi na wykresach i po sprawie .

Modzenie i drutowanie na ślinę nic tu nie da. :mad2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Jedynym elementem który potrafi skrzypieć z tyłu to tuleje pływające

Wcale się nie pitol tylko wymień, smarowanie to doraźny zabieg temperatury spadną a skrzypienie się nasili

Mam wozidło z tego samego roku i również kombinowałem smarowałem, pryskałem... póki nie sprawdziłem ile te tuleje kosztują

całe 54pln za sztukę firmy Lemforder,można kupić tu http://www.czescidobmw.pl/Wahacze/Tuleje/Tuleje/Silentblocki/Wahacze-Lemforder,1680.html

lub oryginał BMW odrobinę droższy za 76,58 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6775552-przegub-kulowy

tuleje masz dwie po jednej na stronę, robocizna to koszt 150-200

Opublikowano
Kolega camel1010 ma rację. Mi się udało zlikwidować skrzypienie, mianowicie ta tuleja ma dwie gumowe osłony, pod które musisz się dostać żeby smarowanie coś dało. Znajomy mechanik poradził mi żeby wbić igłę i strzykawką podać trochę oleju do środka. (Tuleję i tak do wymiany więc nie miałem nic do stracenia) Faktycznie po przejechaniu ok 1 km skrzypienie ustało. :D Mankamentem jest to że taka tuleja zacznie znacznie szybciej stukać i dostanie luzy. Zaletą jest to że można bez wstydu że samochód skrzypi jak stary wóz pojechać nim po części. Koszt tulei jest faktycznie minimalny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem tuleje pływająca dolnego wahacza , nic nie pomogło . Okazało się ze to któraś z tulejek przy górnych wahaczach - najpierw wstrzyknąłem olej za pomocą igły do górnej pływającej - tez nic sie nie zmieniło . Później polałem olejem pozostałe 3 tuleje ,2 wahaczy górnych przy kole ( zaraz z tylu za tarcza hamulcową ) i jedna z drugiej strony , to nie są tuleje pływające - piszczenie ucichło . Pewnie pomoże to tylko na chwilkę ale myślę ze rozkręcenie i nasmarowanie smarem załatwi sprawę. Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kurcze mi tez piszczy z tyłu aż wstyd jeździć :duh: tylko pytanie która ta guma piszczy i jak to sprawdzić może jakieś zdjęcie mógł by ktoś wstawic było łatwiej zlokalizować :norty:
Opublikowano
albo tuleje pływające dolnego wahacza lub gumy w tulejach górnych wahaczy . Możesz próbować polewać olejem każdą po kolei a jak dojdziesz która to wymienić wahacz . U mnie piszczały gumy w górnym wahaczu tym najbliżej koła .
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

POdpinam sie pod temat,

 

Auto mam od niecalych 2 MC (e91 2006rok). Lekko skrzypiala mi w tylnym zawieszeniu prawa strona a od kilku dni (po myciu karcherzem nadkoli) doszla prawa strona, ktora skrzypi glosniej jak w starej nysie (obciach w takim aucie :)

 

W niedziele wjechalem na kanal i najpierw smarem pentrujacym potem smarem w spray spryskalem wszystkie mozliwe gumy (wachacze, drazki co tylko zauwazylem) tuleje plywajace (jesli dobrze je rozpoznalem)- zero efektu.

 

Dzis po poczytaniu forum podejscie nr 2, Auto w gore nadkole sciagniete, spryskane smarem gorne mocowanie amortyzatora (bez demontazu), i ponowne spryskanie smarem wszystkuch gum na wachaczach stablizatorach itp. - znow zero efektu :( skrzypi jak nyska dalej

 

Pytanie: moze trzeba ja wziasc na pondosnik cala (na stacji diagnostycznej) i jak zawiecha pojdzie caka w dol to wtedy spryskac smarem ??

 

I prosba, czy moze ktos na jakims rysunku technicznym zaznaczyc co trzeba nasmarowac ? bo juz niemam sily (mam dziwek-trzeszczenie jakby suchej gumy ocierajacej sie o sucha blache , dzwiek wysuje przy nagniataniu zawieszenie (bujaniu jezdzie po nierwnej drodze)

Opublikowano
90% tuleje pływające dolnego wahacza . Możliwe ze są już tak zniszczone ze smarowanie nie pomaga . Jedna tuleja lamforder kosztuje około 60 pln , także to nie duży wydatek . Wymień i zobaczysz . Tak czy tak będziesz je musiał kiedyś wymienić bo w każdym E90 jest ten sam problem .Mi skrzypialo tak ze ludzie się obracali...
Opublikowano
U mnie pomogło popuszczenie śruby tulei, która skrzypiała, potem ponowne dokręcenie i cisza - smarowanie nic nie dało a wymiana nie jest taka prosta ponieważ te tuleje są wprasowane.
arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
90% tuleje pływające dolnego wahacza . Możliwe ze są już tak zniszczone ze smarowanie nie pomaga . Jedna tuleja lamforder kosztuje około 60 pln , także to nie duży wydatek . Wymień i zobaczysz . Tak czy tak będziesz je musiał kiedyś wymienić bo w każdym E90 jest ten sam problem .Mi skrzypialo tak ze ludzie się obracali...

Przeczytalem wszystkie watki i niezawsze po wymianie pomagalo (moga byc amory lub inne gumowe laczenia) Luzow niemam zadnych na wachaczach, wiec przed wymiana probuje wyelimunowac piski i po koleji sprawdzam wszystko.

Mam plan podjechac na podnosnik na wasztat i jak calej auto pojdzie w gore (wszystko bedzie luzne) moze latwiej bedzie zlokalizowac i przesmarowac.

 

U mnie pomogło popuszczenie śruby tulei, która skrzypiała, potem ponowne dokręcenie i cisza - smarowanie nic nie dało a wymiana nie jest taka prosta ponieważ te tuleje są wprasowane.

Dzieki bede probowal.

 

Prosba,czy ktos moze podrzucic fotke (lub rysunek techniczny) na ktorym bedzie wifoczna ta tuleja ?? (bo niewiem czy myslimy o tej samej tuleji bo tam sporo tych gum z tylu :) )

Opublikowano

U mnie to chyba był przegub kulowy nr 3 i śruba z nakrętką nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=33_1230&hg=33&fg=30 już nie pamiętam dokładnie - dodam, że u znajomego w e39 ten sposób też pomógł, a nowy przegub (tuleja) leży w garażu mogę odsprzedać :D

Oczywiście po popuszczeniu śruby trzeba trochę "bujnąć" autem.

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
mi skryzpialo w zime i przestało , llecz pojawilo sie gluche stukanie z tylu taki puste odgłosy .... nie mam pomyslu co to . Wszystko jest sztywne bez luzów :duh:

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Opublikowano
U mnie to chyba był przegub kulowy nr 3 i śruba z nakrętką nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=33_1230&hg=33&fg=30 już nie pamiętam dokładnie - dodam, że u znajomego w e39 ten sposób też pomógł, a nowy przegub (tuleja) leży w garażu mogę odsprzedać :D

Oczywiście po popuszczeniu śruby trzeba trochę "bujnąć" autem.

 

Kolego strzal w dziesiatke :) przegub kulowy nr 3. Wprawdzie nieudalo mi sie jeszcze zlikwidwac skrzypienia (dzis brak kluczy konkretnych)

 

Tato bujal autem a ja siedzialem w kanale i jak sie zawiesilem na tym calym wachaczy i lekko go nagialem to nastala cisza na chwile :)

Jutro drugie podejscie, tylko musze sie uzbroic w porzadne klucze.

 

Mam tylko nadzieje, ze te wszystkie "penetratory i smary" niezniszcza mi pozostalych gum w zawieszeniu ktore spryskalem (choc to twarda guma a a smar i tak sie wszedzie nieodostal)

Opublikowano
Mam tylko nadzieje, ze te wszystkie "penetratory i smary" niezniszcza mi pozostalych gum w zawieszeniu ktore spryskalem (choc to twarda guma a a smar i tak sie wszedzie nieodostal)

Nic im nie będzie - melduj o wynikach :D

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
Mam tylko nadzieje, ze te wszystkie "penetratory i smary" niezniszcza mi pozostalych gum w zawieszeniu ktore spryskalem (choc to twarda guma a a smar i tak sie wszedzie nieodostal)

Nic im nie będzie - melduj o wynikach :D

Popuszczenie tulei cisza-ponowne skrecenie znow skrzypi (przy okazji jak byla rozkrecona mocniej troche w srube wcisnalem oleju), ale po skreceniu nadal skrzypialo.

 

OPcja 2) strzykawka+igla i wstrzyknalem olej silnikowy przez gumkmi (one sa cienkie i latwo je przebic), po o 5 minyach cisza :)

Te sam zabieg na drugiej stronie gdzie piszczenie bylo bardzo ciche i tez pomoglo.

 

POtem jazda probna i wreszcie cisza :D i banan na twarzy. Niechce zapeszac bo zobaczymy jak dlugo sie ta cisza utrzyma, ale juz mam plan kupic olej pelzajacy i wstrzyknac ponownie.

 

A przy okazji czy wymiana tych tuleii jest skomplikowana i to duzy koszt ? (trzeba sciagac caly wachacz ?,)

Opublikowano
a na te gluche stukanie z tylu ma ktos jakis pomysl ? ja sprawdzalem i wszystko sztywne mam ;. jedynie ostatnio widzialem taka plastikowa oslonka od amora opadla ... ale to na 100% nie jest to

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Opublikowano
a na te gluche stukanie z tylu ma ktos jakis pomysl ? ja sprawdzalem i wszystko sztywne mam ;. jedynie ostatnio widzialem taka plastikowa oslonka od amora opadla ... ale to na 100% nie jest to

Rozmawialem ostatnio z mechanikami i powiedzieli mi, ze jesli maja problem z wylapaniem luzu-stukania na zwyklych szarpachach dla osobowek to jada na takie dla sam ciezarowych/autobusow

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

A co jeżeli skrzypi tylko z zaciągniętym hamulcem ręczym?

Słychać delikatne skrzypienie podczas wsiadania/wysiadania i huśtania samochodu.

Jak odpuszczę hamulec i huśtam samochodem to jest kompletna cisza!

 

Pozdraiwam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.