Skocz do zawartości

Ogrzewanie przedniej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłeś test w dzień, czy o zmroku? Na nagrzanej kabinie, czy nie do końca (nie pytam o silnik)?

Te pytania oczywiście również do autorki tematu.

 

Bo zaczynają mi świtać pewne prawidłowości, kto uważnie czyta, ten powinien sie już domyślać :8)

Opublikowano
ja dziś sprawdziłem, przy 16 na panelu i tak wali gorącym. Nie musze czekać aż się silnik zagrzeje, pod koniec niebieskiego pola już wali ciepłym, a poźniej wiadomo gorącym jak auto bardziej nagrzane.
szukam
Opublikowano

Nie czekaj, aż się zagrzeje silnik, tylko aż się zagrzeje kabina. W przeciwnym wypadku takie testowanie nie ma sensu.

Stąd też pytanie wyżej skierowałem też do koleżanki.

 

Mój wczorajszy test:

auto na słońcu, w kabinie ciepło, silnik zimny.

Odpalam, nagrzewam auto nie do końca (nie chciało mi się czekać z testem), ustawiam odmrażanie szyby i leci ciepłe/gorące powietrze. Zmniejszam ogrzewanie na 16 stopni i spada temperatura odmrażania (co przeczy waszemu twierdzeniu, że zawsze ma walić gorącym).

 

1. nie twierdzę, że mam rację, może moje auto zepsute; jeśli wszystkie inne auta mają inaczej, to to byłby najprostszy wniosek

2. zacząłem się zastanawiać, czy nie jest to powiązane z czujnikiem nasłonecznienia, stąd pytanie o porę dnia/nocy

3. jeśli w kabinie jest 10 stopni, a ustawimy na 16 i myślimy, że zacznie lecieć zimne powietrze, to szkoda czasu na czekanie

Opublikowano

3. jeśli w kabinie jest 10 stopni, a ustawimy na 16 i myślimy, że zacznie lecieć zimne powietrze, to szkoda czasu na czekanie

Ustawienie 16 stopni powoduje, ze ZAWSZE leci zimne powietrze ze wszystkich nawiewow. Nagrzewnica przy takim ustawieniu jest "odcieta" od ukladu chlodzenia.

Opublikowano

3. jeśli w kabinie jest 10 stopni, a ustawimy na 16 i myślimy, że zacznie lecieć zimne powietrze, to szkoda czasu na czekanie

Ustawienie 16 stopni powoduje, ze ZAWSZE leci zimne powietrze ze wszystkich nawiewow. Nagrzewnica przy takim ustawieniu jest "odcieta" od ukladu chlodzenia.

SPROSTOWANIE: testowane przed chwila:

Jest tak jak pisalem - przy 16 stopniach zawsze dmucha zimnym, ale jesli uzywamy przyciskow po lewej stronie (nogi, kratki, szyba), natomiast jesli wlaczymy przycisk o ktorym mowa w tym watku (ten nad klimatyzacja) to dmucha cieplym powietrzem niezaleznie od tego, co mamy ustawione na klimatroniku.

Przepraszam za wprowadzenie wczesniej w blad :duh:

Opublikowano

Czyli jednak nie ma regulacji do tego "przycisku" więc u mnie wszystko Ok.

Właśnie to chciałam wiedzieć ;-)

Dzięki wszystkim i pozdrawiam :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też potwierdzam, że u mnie wali ciepłym nawet przy 16.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam!

Jestem tu nowy, ale mam nadzieję że trafiłem dobrze w temat.

BMW e46 320d z 1999r.

Zauważyłem problem z nawiewem na przednią szybę, chodzi tu dokładnie tylko o siłę nadmuchu na szybę po włączeniu ogrzewania przedniej szyby przez naciśnięcie guzika na guzikiem klimatyzacja.

Reszta działa poprawnie jeżeli chodzi o zwykłe nagrzewanie kabiny.Problem się tyczy tylko siły nawiewu na przednia szybę przy opcji ogrzewania szyby przedniej.

Mianowicie wygląda to tak, po włączeniu ogrzewania tej o to szyby ze zwykłego nawiewu na kabinę mechanizm przełącza się automatycznie czyli zamyka wszystkie inne wyloty na szyby boczne, przód i nogi, a kieruję

całe powietrze tylko na szybę przednią przy czy słychać charakterystyczne zamykanie wylotów z wewnątrz kokpitu i zaczyna naprawdę b.mocno dmuchać. I tu się pojawia problem, wszystko dzieję się jak opisałem ale brak jest tej jednej ważnej rzeczy czyli tej siły podmuchu powietrze który powinien iść na szybę. Powietrze jest ciepłe i dmucha ale ze zwykłą siłą jak to bywa przy zwykłym ogrzewaniu kabiny.

Czy ktoś poradzi radą na ten problem. Z góry dziękuję.

P.S. Z tego co się doczytałem to tyle że może to być tak zwany "jeż" czyli moduł regulacji dmuchawy, ale nie jestem tego pewien bo nigdzie temat nie był dokładnie opisany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.