Skocz do zawartości

Ogrzewanie przedniej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie :)

jestem tylko kobietą, więc wybaczcie mi te pytanie, ale zapytam..

Mam problem, a przynajmniej wydaje mi sie , że to jest problem z ogrzewaniem przedniej szyby.

Gdy wciskam ten magiczny guziczek, idzie tak ciepłe powietrze, że nie można wytrzymać!

Przestawiałam, zmniejszałam i cudowałam co się da, ale nie da się zmniejszyć tego ogrzewania, co jest bardzo kłopotliwe.

Czy to tak jest , że przednią szybę grzeję tylko "na gorąco" czy to ja nie umiem przestawić?

 

Proszę o jakąś poradę czy informację .... i proszę pamiętajcie, że jestem tylko kobietą! ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

tak ma być

 

tą funkcję się stosuje głównie w momencie kiedy chcemy pozbyć się zimą lodu z szyby

 

ale to powietrze nie powinno być gorące - bardziej letnie/lekko ciepłe

 

jak się da nagle/gwałtownie gorący podmuch powietrza na lodowata szybę to może nam ona w najprostszy sposób pęknąć

:mrgreen:

gg5553463
Opublikowano

Jak odpalasz auto po nocy to od razu gorące na pewno nie poleci.

Z czasem jak jedziesz wnętrze auta się ogrzewa wraz z szybą.

Jak wciskasz ogrzewanie przedniej szyby a silnik jest optymalnie nagrzany, to gorące powietrze leci nie letnie (bynajmniej u mnie).

No chyba że ręcznie ustawie nadmuch na szybę z optymalną temperaturą i nadmuchem, no ale wtedy nie używam przycisku ogrzewania szyby.

Opublikowano

Trochę za mało danych.

Jaka reakcja na zbicie temperatury przyciskami na klimatroniku (niebieska strzałka, w sąsiedztwie czerwonej :8) )? Jeśli dobrze rozumiem, to włączasz nawiew na szybę i po ustawieniu 16 stopni na klimatroniku (dopuszczalne minimum) dalej wali gorące?

Jak zachowuje się nawiew na nogi? Czy przypadkiem nie tak samo, jak na szybę?

Czy obserwujesz falowanie obrotów dmuchawy, że raz szybciej, za sekundę wolniej, po chwili znowy szybciej?

Mi to wygląda na uwalony elektrozawór. Sprawdzałaś bezpiecznik nr. 62 i 63 (jeślli oba są)?

Opublikowano
Jeśli dobrze rozumiem, to włączasz nawiew na szybę i po ustawieniu 16 stopni na klimatroniku (dopuszczalne minimum) dalej wali gorące?

 

Właśnie o to chodzi, że ta regulacja nie zmniejsza nic, jest minimum a wali gorącym .

Falowanie zauważyłam, z tym raz szybciej raz wolniej, szczególnie na zimnym samochodzie, z nogami sprawdzę, bo przyznaję nie wiem..

 

Z tym bezpiecznikiem to mnie rozbawiłeś, zapędziłeś się troszkę, ja wolę łapek tam nie pchać :mrgreen: "tam" .. nawet nie wiem gdzie jest te tam :shock:

Opublikowano

To wołaj jakiegoś samca, pewnie niejeden chętnie łapy wepcha, gdzie trzeba :8)

Sprawdź nadmuch na nogi, jeśli zachowuje się tak samo, jak na szybę, to masz winowajcę (jeśli nie wiesz, gdzie bezpieczniki, to chyba nie ma również sensu pisać, że można podpiąć auto pod kompa -> INPA -> BODY ->Air conditioning IHKA i tam odczytać błąd zaworu wody :wink: )

Jeśłi nie masz webasto, to zawór połączony u ciebie jest z dodatkową pompką wody i wygląda tak:

http://allegro.pl/pompka-pompa-wody-zawor-bmw-e46-i2668742969.html

Aukcja przypadkowa, element umiejscowiony jest na lewym (czyt. - po stronie kierowcy) kielichu pod maską.

Opublikowano

samca się czegoś doprosić to wiesz... :roll: :8)

Za chwilę będę jeździć to zwrócę uwagę na te nogi. Ale normalnie przy nawiewie na szybę regulacja na klimatroniku powinna działać, tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zielo chyba nie załapałeś do końca :wink: podejrzewam dlaczego :8)

Koleżnace chodzi o "podgrzewanie szyby przedniej", czyli jak koledzy pisali wsześniej szybkie odparowanie przedniej szyby lub odmrożenie.

Teraz do koleżanki: w celu odparowania szyby (bo chyba do tego używasz tego magicznego przycisku :wink:) polecam włączyć klimę, sekund 5 i szyba czysta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
zielo chyba nie załapałeś do końca :wink: podejrzewam dlaczego :8)

Koleżnace chodzi o "podgrzewanie szyby przedniej", czyli jak koledzy pisali wsześniej szybkie odparowanie przedniej szyby lub odmrożenie.

I dokładnie o tym samym cały czas mówię.

Zdaje się, że to właśnie ty nie do końca złapałeś :8), bo koleżance nie chodzi o to, że ma problem z odparowaniem (wtedy włączenie klimy na 5 sekund to oczywiście podstawa), tylko z tym, że cały czas gorące powietrze leci i nie da się jego temperaturą sterować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja narazie nie ogarniam :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Z tego co opisałaś wnioskuję, że naciskasz przycisk do odparowywania szyby, który włącza dmuchawę zawsze na 100% i wali gorącym powietrzem po szybie. To jest ten guziczek nad śnieżynką włączającą klimatyzację. Jeśli włączysz odparowywanie szyb (prawy przycisk nad śnieżynką :P) i naciśniesz przycisk zmniejszający siłę nawiewu to automatycznie wyłącza się odparowywanie szyb i powracają ustawienia stosowane przed załączaniem odparowywania.

 

http://d.moto.gratka.pl/auto/8704/ogl/79/30/13182565401444_A.jpg

 

Do włączania lekkiego nawiewu na szybę służy inny przycisk, znajdujący się po lewej stronie panelu z rysunkiem człowieka i strzałką do góry. Do codziennego użytku zalecam włączenie przycisku "Auto". Moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji. Wyjątkiem jest silny deszcz i zwiększona ilość pasażerów, wtedy najlepiej załączyć lekki nawiew na szybę tj. lewy przycisk, o którym wspominałem wcześniej.

 

Jeśli źle zrozumiałem i nie da się w ogóle sterować temperaturą i cały czas wali gorące powietrze to tak jak mówi kolega zielo - podłączyć pod komputer.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też myślałem, że o tym mowa i o to chodzi (przycisk nad śnieżynką) :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tego co opisałaś wnioskuję, że naciskasz przycisk do odparowywania szyby, który włącza dmuchawę zawsze na 100% i wali gorącym powietrzem po szybie.

Mylisz się. Wali na 100%, ale nie powietrzem gorącym, tylko takim, jakie ustawi się na panelu. Sprawdzone przed chwilą. I właśnie z tym koleżanka ma problem chyba.

Opublikowano

Do włączania lekkiego nawiewu na szybę służy inny przycisk, znajdujący się po lewej stronie panelu z rysunkiem człowieka i strzałką do góry. Do codziennego użytku zalecam włączenie przycisku "Auto".

 

 

Bardzo Ci dziękuję, ślicznie to wszystko opisałeś i nawet jest obrazek! Ale chyba nie tak źle ze mną, bo znam już te wszystkie guziczki :mrgreen:

A mój problem odnosi się, do tego jak to nazwaliście guzika nad śnieżynką

Opublikowano
Z tego co opisałaś wnioskuję, że naciskasz przycisk do odparowywania szyby, który włącza dmuchawę zawsze na 100% i wali gorącym powietrzem po szybie.

Mylisz się. Wali na 100%, ale nie powietrzem gorącym, tylko takim, jakie ustawi się na panelu. Sprawdzone przed chwilą. I właśnie z tym koleżanka ma problem chyba.

 

 

Dokładnie o to chodzi, po włączeniu "guziczka nad śnieżynką" nie mog stopniować temperatury.

Dmuchawę owszem zawszę włącza na 100% i to mogę zmniejszać, ale zawsze jest też bardzo gorące powietrze, niezależnie od tego co ustawione jest na panelu. I nie wiedziałam czy tak ma być , czy cos u mnie nie tak.

 

p.s. sprawdziłam te nogi i jest ok, tam regulacja temperatury działa sprawnie :P

Opublikowano

mi od zawsze grzeje ciepłym powietrzem, obojętnie co jest ustawione na panelu. Podejrzewam że tak ma 99% ludzi. Wiec nie sadze aby każdy miał uwalony zaworek. Ba w e39 tak samo to działało, w e90 tak samo to działa. Wiec jest to funkcja szybkiego odmrażania i zawsze wali gorącym jeśli silnik jest zagrzany.

Do puszczania zimnego powietrza na szybe masz guzik z lewej strony ze strzałką i wtedy można regulować i siłe i temperature.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też sprawdzę jak jest przy 16, bo w sumie nigdy tyle nie mam..a ogólnie zawsze leci ciepłe :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przy 16?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

K3m0T1989 masz rację.

Zrobiłem teścik i niczym silnik nie osiągnie optymalnej temperatury, przy 16 leci zimne.

Ale jak silnik jest gorący to przy 16 leci gorące (wcześniej jednak gdy robiłem test termostat nie był otwarty, teraz wspomogłem się inpa aby być pewny).

Oczywiście jak skieruje powietrze na szybę przyciskiem po lewej u góry leci zimne.

 

Reasumując moim zdaniem marys69 nie masz się czym martwić jest wszystko ok z tym gorącym.

Edytowane przez krzysiek80r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.