Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie pozbyłeś się tego angola?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o kolegę 3 posty wyżej chodzi.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

też nie wiem o kogo chodzi z tym angolem :?

 

być może wcale wał nie pękł a jak chcesz mieć pewność to niech mechanik zrzuci miskę zanim wymieni silnik ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może się pomyliłem.

ale była jakaś trefna z Pułtuska.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Jakby wał pękł to by nie odpalał. Jeśli nawet by odpalił to jakby było tak jak mówi mechanik że wał pękł bo dwumas się kręci a koło pasowe nie to przecież auto by ani milimetra nie pojechało bo niby jak skoro dwumas kręci się niezależnie od wału. Jakby się samo koło pasowe kręciło się niezależnie od wału to byś miał od razu kontrolkę akumulatora na zegarach. Albo coś przekręciłeś albo mechanik cię naciąga. Albo padło koło pasowe, mechanik odkręcał i złamał wał. Albo rzeczywiście wał pęknął lekko, stąd efekty które opisujesz, zaciągnąłeś do mechanika i przy próbie odpalenie rozsypał się całkiem.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odgrzać tego nieprzyjemnego kotleta. Otóż kupiłem swoją E46 w poniedziałek, wszystko było ładnie pięknie aż do wczorajszego wieczora kiedy podjechałem na stację benzynową i usłyszałem drżenie jakby wydechu. Więc pochylam się i patrzę pod spód, nie zlokalizowałem co drży o co ale wydech wpada w silne drgania. Otwieram machę i no i motor też jakby mocniej drży. To już bardzo mnie zmartwiło. Dziś rano odpalam i odpaliła normalnie jak diesel, lekko się zatrzęsła. Ale wibracje są nadal ustają kiedy ma powyżej 1500 obrotów. W trakcie jazdy nie jest to odczuwalne. Mocy nie ubyło szarpanie przy zmianie biegów nie występuje. Występuje za to stukanie przy gaszeniu. Wibracje nie zmieniają się kiedy wciskam lub puszczam sprzęgło. Jedynie kładąc stopę na pedale czuje wibracje.

 

Dodam jeszcze, że z tymi objawami pojawiło się jeszcze falowanie wiatraka nawiewu zaraz po odpaleniu niezależnie od jego prędkości obrotowej, ustaje po pewnym czasie i do następnego odpalania już jest ok.

 

To samochód z końcówki 2002 roku już po liftingu oczywiście 150KM.

 

I teraz przeczytałem cały wątek od początku i szczęka mi opadła. Czy faktycznie usterka dotyczy bardziej silnika 136KM? Czy jednakowo. Mój egzemplarz wydaje się wyjątkowo zadbany ale po tym co tu trochę się przestraszyłem.

Opublikowano

chyba słabo czytałeś :) temat dotyczy pęknietego wału silnika. czyli mechanicznej usterki która uniemożliwia jazde, ba nawet cieżko chyba odpalić auto o ile w ogóle to możliwe.

 

Ty masz uszkodzony dwumas lub/i koło pasowe i stad te drgania, potwierdzają to stuki przy gaszeniu. Nic sie nie martw, wydasz łącznie ze 2.5tys na sprzegło z dwumasem i bedzie wsio ok :)

szukam
Opublikowano
Tak ale chodzi mi o to, czy można jeździć tym samochodem z tym silnikiem czy lepiej to sprzedać. Obawiam się bo koledzy na forum trochę rozdmuchali temat pękniętego wału. I zastanawiam się czy to realne zagrożenie, które może dotknąć i mnie.
Opublikowano
Tak ale chodzi mi o to, czy można jeździć tym samochodem z tym silnikiem czy lepiej to sprzedać. Obawiam się bo koledzy na forum trochę rozdmuchali temat pękniętego wału. I zastanawiam się czy to realne zagrożenie, które może dotknąć i mnie.

 

Awaria w każdym silniku jest realna - bardziej lub mniej ale jest ;)

 

Co do wersji silnika która masz - uchodzi za udana konstrukcje , faktem jest , że i w tym silniku zdarzały się przypadki pękniętych wałów - ale to naprawdę jakaś nieznacząca wartość.

Lej dobry olej - zrób dwumasę i koło i ciesz się bmw!

 

Dla przykładu ja mam wersję 136 która ma licznikowo znacznie powyżej 300 tys i wciąż (odpukać) jeździ , a wiele elementów wskazuje na to , że auto miało cofnięty licznik ;] wyobraź sobie , że pas tak mi się zużył że musiałem go wymienić - a nie sądzę by miało to miejsce w aucie które ma 300 tys ;]

Opublikowano
Trochę mnie pocieszyłeś. Zatem jakiej dwumasy szukać, oczywistym jest dla mnie wymiana całego kompletu i tylko nowa. Ale wiele osób twierdzi, że nowe się szybko wysypują. Zatem jaką kupić, żeby jeździć spokojnie i gdzie najtaniej.
Opublikowano

sachs idzie na pierwszy montaż opcja droższa - troszkę chyba jednak lepsza,

luk bardzo dobry zamiennik opcja troche tańsza.

 

i to tyle :)

szukam
Opublikowano
sachs idzie na pierwszy montaż opcja droższa - troszkę chyba jednak lepsza,

luk bardzo dobry zamiennik opcja troche tańsza.

 

i to tyle :)

Jest kolega pewien że SACHS montowali w fabryce?

U mnie siedział LUK, przy wymianie założyłem nową dwumasę ze sprzęgłem również LUKa.

Co prawda wersja 136KM.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
sachs idzie na pierwszy montaż opcja droższa - troszkę chyba jednak lepsza,

luk bardzo dobry zamiennik opcja troche tańsza.

 

i to tyle :)

Jest kolega pewien że SACHS montowali w fabryce?

U mnie siedział LUK, przy wymianie założyłem nową dwumasę ze sprzęgłem również LUKa.

Co prawda wersja 136KM.

 

do 136 ps nawet nie widzialem żeby gdzieś oferowali dwumase od sachsa .

 

Do polifta rzeczywiście jest wybór z dwóch firm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Dieeiervonsatan zanim zaczniesz wymieniać dwumas i sprzęgło zobacz czy nie uszkodziły się poduszki silnika, też będzie cały samochód drgał i ustawał przy wyższych obrotach klekotać przy gaszeniu też będzie, może uszkodzić wydech który będzie wydawał takie dźwięki, zresztą nawet bez uszkodzenia z powodu wibracji będzie go słychać, ale za to wymiana będzie duuuuuuuużo tańsza.
Opublikowano
Zatem rozumiem ze lepszy jest Sachs. Tylko jest to poparte jego dłuższa żywotnością czy po prostu tym ze Sachs wydaje sie lepsza firma niz Luk. I ładnie brzmi.

 

Obie firmy są ok i nie można nic im zarzucić . Wybrałbym tańszy zestaw .

Której firmy nie wybierzesz to najprawdopodobniej będzie to ostatnia wymiana sprzęgła w tym aucie , bo e46 to już babcie ;] (chyba , że masz końcówkę produkcji)

 

Pamiętaj , że w przypadku tego sprzęgła kluczowe jest by zostało zamontowane poprawnie!!! a nie firma na którą się zdecydujesz.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Koledzy jak tak czytam ten wątek to aż się boję kupić x3 e83 z 2006roku bo siedzi tam silnik 2.0d m47 który zapewne niczym się nie różni od tych który występuje w e46. Na allegro nowe wały są do wielu silników ale do tego nie znalazłem. Orientujecie się jaki to może być koszt?
Opublikowano
chciałem poprawić że w tym roczniku co podałeś (2006) jest nowszy silnik tz M47N2 a nie jak piszesz M47

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Może dla przypomnienia :

Pierwszy silnik 2.0d, oznaczony symbolem M47, miał wtrysk bezpośredni realizowany przez rotacyjną pompę wtryskową, łańcuchowy napęd rozrządu, turbosprężarkę ze zmienną geometrią, układ recyrkulacji spalin i dwumasowe koło zamachowe. W 2001 r. zaprezentowano zmodernizowaną jednostkę M47N - podstawowe zmiany to: zastosowanie wtrysku bezpośredniego common rail oraz dodanie wałków wyrównoważających.

 

Już po 3 latach zadebiutowała kolejna wersja M47N2, z nowszymi układami: wtryskowym i recyrkulacji spalin, w której zaczęto montować filtr cząstek stałych. Pod koniec 2006 r. wprowadzono silnik 2.0d N47 charakteryzujący się całkowicie zmienioną konstrukcją - napęd rozrządu znalazł się po stronie skrzyni biegów.

 

Ps . Sorry za post pod postem , ale chciałem to rozdzielić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie ma przebiegu +500 tys. to nic mu nie będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli 2006rok to m47n2 pytanie jak z tym walem?:)

Z tego co pisali przed laty to teraz powinien być wysyp urwanych wałów korbowych, ponieważ roczniki coraz starsze i większe przebiegi, a jak widać po tym wątku to co sie słabo rozwija to wielkich problemów nie ma, oczywiście pewnie jakiś sie urwie , ale to nie epidemia ...

Większą epidemią są problemy z łańcuchami rozrządu w N47 niż ze starymi M47 i pękniętymi wałami ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.