Skocz do zawartości

Pęknięty wał bmw e46 2.0d 2000r.


arturo e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja wiem ... nie koniecznie ... bo jeździł cały czas , zero utraty mocy ...tylko przez tą membranę w pompie ciężko odpalał ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Poczytałem trochę - co prawda nie jestem mechanikiem, ale może uda się nam wspólnie rozwiązać zagadkę - ustalmy fakty:

 

- usterka ma miejsce tylko w 4-cyl dieslach niezależnie od wersji - czyli nie jest specyficzna dla danego modelu wału czy średnicy koła zamachowego

- usterka występuje też w automatach

- co do przegrzania - podejrzewam że połowa 2-litrowych diesli BMW w Polsce jeździ na niewłaściwym oleju - i żyją

 

Na dzień dzisiejszy mam teorię, że winne jest koło pasowe - a raczej tłumiki drgań skrętnych w tym kole. Teoretycznie co 60kkm powinno się zdjąć z koła paski i sprawdzić luzy - być może problem jest w zbyt "dobrej" konstrukcji, która późno daje znać o jakichkolwiek problemach. Tym bardziej, że jak wyczytałem wał wykańczają drgania wysokich częstotliwości - coś czego nie da się stwierdzić zza kierownicy - chyba, że koło wcześniej rozpadnie się na pół (co też się zdarzało). Czemu problem dotyczy tylko tych silników ? nie mam pojęcia - może ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem będzie to w stanie wytłumaczyć.

Najbardziej niebezpieczne dla wału są drgania skretne-stąd zastosowanie tłumika drgań skretnych na kole pasowym. W przypadku uszkodzenia owego tłumika-i braku tłumienia-najwieksze napreżenia skretne powstają w okolicy ostatniego czopa głównego-czyli w okolicy czwartego cylindra właśnie..

A pozostałe pekniecia..przy obliczaniu silnika bierze sie pod uwage tzw.predkości krytyczne,czyli predkości obrotowe przy których wał może wpaśc w rezonans (który powoduje zmeczeniowe pekniecia wału). Jeżeli w trakcie obliczeń okaże sie,że mogą wystapic te predkości,to "usuwa" sie takie niebezpieczeństwo dobierając inne zestawienie tłumik drgań skretnych-koło zamachowe lub zmienia sie materiał wału (o innych współczynnikach tłumienia) itp. Byc może właśnie w obliczeniach powstało jakieś niedopatrzenie (wzieto za małą tolerancje),skoro urwania wału tak czesto dotyczą silnika M47.

Tak czy inaczej-warto zadbac o tłumik drgań skretnych,jak by nie było-jest to element eksploatacyjny,wymagający okresowej wymiany.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłoby pomocne jakbyś napisał skąd jesteś :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach się bać jak się to wszystko czyta :(

To jak to jest z tym M47N 150KM? Ile kosztuje tłumik drgań bo coś nie widzę nowych na allegro...

 

U mnie występuje delikatne kliknięcie przy zmianie kierunku jazdy (w tył, potem w przód), i przy redukcji na dwa podczas puszczania sprzegła. Ale to kliknięcie to raczej spod auta... Czy to to cholerstwo zaczyna mi pękać? Klikanie delikatnie się zmniejszyło po wymianie oleju w skrzyni i w dyfrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jak to jest z tym M47N 150KM? Ile kosztuje tłumik drgań bo coś nie widzę nowych na allegro...

http://www.czescidobmw.pl/kategorie/320d-z-silnikiem-M47N,9212.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Poczytałem trochę - co prawda nie jestem mechanikiem, ale może uda się nam wspólnie rozwiązać zagadkę - ustalmy fakty:

 

- usterka ma miejsce tylko w 4-cyl dieslach niezależnie od wersji - czyli nie jest specyficzna dla danego modelu wału czy średnicy koła zamachowego

- usterka występuje też w automatach

- co do przegrzania - podejrzewam że połowa 2-litrowych diesli BMW w Polsce jeździ na niewłaściwym oleju - i żyją

 

Na dzień dzisiejszy mam teorię, że winne jest koło pasowe - a raczej tłumiki drgań skrętnych w tym kole. Teoretycznie co 60kkm powinno się zdjąć z koła paski i sprawdzić luzy - być może problem jest w zbyt "dobrej" konstrukcji, która późno daje znać o jakichkolwiek problemach. Tym bardziej, że jak wyczytałem wał wykańczają drgania wysokich częstotliwości - coś czego nie da się stwierdzić zza kierownicy - chyba, że koło wcześniej rozpadnie się na pół (co też się zdarzało). Czemu problem dotyczy tylko tych silników ? nie mam pojęcia - może ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem będzie to w stanie wytłumaczyć.

Najbardziej niebezpieczne dla wału są drgania skretne-stąd zastosowanie tłumika drgań skretnych na kole pasowym. W przypadku uszkodzenia owego tłumika-i braku tłumienia-najwieksze napreżenia skretne powstają w okolicy ostatniego czopa głównego-czyli w okolicy czwartego cylindra właśnie..

A pozostałe pekniecia..przy obliczaniu silnika bierze sie pod uwage tzw.predkości krytyczne,czyli predkości obrotowe przy których wał może wpaśc w rezonans (który powoduje zmeczeniowe pekniecia wału). Jeżeli w trakcie obliczeń okaże sie,że mogą wystapic te predkości,to "usuwa" sie takie niebezpieczeństwo dobierając inne zestawienie tłumik drgań skretnych-koło zamachowe lub zmienia sie materiał wału (o innych współczynnikach tłumienia) itp. Byc może właśnie w obliczeniach powstało jakieś niedopatrzenie (wzieto za małą tolerancje),skoro urwania wału tak czesto dotyczą silnika M47.

Tak czy inaczej-warto zadbac o tłumik drgań skretnych,jak by nie było-jest to element eksploatacyjny,wymagający okresowej wymiany.

 

Wczoraj sprawdzalem na podnosniku koło pasowe po 2 latach ma straszne luzy nadaje się do wymiany,

założone CORTECO, myśle że trzeba kontrolować ta cześć dość często, ja sprawdziłem to w zasadzie przypadkowo, gdyż po ok 40tyś km raczej nie powinno paść , swiadczy to chyba o jakosci częsci zamiennych.

Edytowane przez blachaxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik -3tyś

Przekładka -1tyś

olej , filtry ,poduszka silnika ,płyn chłodniczy ,uszczelka pod pokrywę zaworów i uszczelniacz wału -500zł.

stracony czas i nerwy -bezcenne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam

Obserwując z boku wasza dyskusję ( nie posiadam m47 i nie bede posiadał , porzuciłem jakie kolwiek diesle i do nich nie wrócę) , lecz amatorsko naprawiam róznorakie silniki.

Stwierdzam że jest to wada fabryczna(zamierzona lub błąd obliczenia konstrukcji, oszczedności materiałowe )

kiedyś koło zamachowe nie miało dwumasy a koło pasowe tłumika drgań - silniki pracowały. W m52b28 po usunięciu dwumasy róznica na plus do tego po 200tyś od zabiegu wał nie pękł!!!, ale to m52 brak wady fabrycznej...

Prawda jest taka że ten postęp wyjmuje tylko pieniądze z waszych kieszeni na serwis. mam uśmiech na twarzy gdy ktos mówi mi common reil to cudo osiągi spalania heheheheh

Zwykła pompa zapewnia to samo, ale wiadomo wtryskiwacze CR można zarobić na serwisie a żądni postępu płacą. To samo się tyczy kół dwumasowych, i wielu "cudownych" ulepszeń(pogorszeń)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

na moje oko to zalezy od szczescia i jak auto bylo eksploatowane do tego to jest troche rozdmuchany temat..... statystycznie patrzac pekajacy wal nie zdarza sie w każdym 136km silniku zdarza sie tez w 150km ..... jest to normalna rzecz eksploatacyjna ktora podlega zużyciu.....

Ja sie naczytalem o pekajacych walach i zastanawialem sie czy nie sprzedac auta zeby spac spokojnie ale nigdy nie wiadomo co sie trafi w innym aucie.. jak narazie jezdze i jak peknie to bede sie wtedy martwil ;P ale puki co to zbieram na x5 :D

Tak czy siak w audi czy vw czy w innych markach tez sa takie przypadki, tak wiec nic nie jest wieczne ..;)

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo opieramy sie na forum bmw .... ;P ale mniejsza o to....

Do mnie do firmy czesto przywoza walki rozrzadu od roznych auto do regeneracji, kilka razy trafili sie goscie z walami korbaowymi ze sie wyjechaly pod panewka.. takrze czy walek rorzadu czy wal korbowy czy inne elementy silnika kiedys sie koncza ... :roll:

p.s Ostatnio znajomemu w skodzie fabi po 60 tys wywalil lancuszek rozrzadu gdzie mechanik sie zastanawial jak to mozliwe po takim przebiegu ....

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi wytłumaczyć na czym polega to pękniecie wału korbowego ? Nie potrafie sobie wyobrazić sytuacji że wał jest w dwóch częściach a silnik dalej działa

 

A teraz rozumiem zdjęcia mi się nie wyświetliły na poprzedniej stronie.... czyli wał mozna powiedzieć jest dalej sprawny tylko oderwało się same koło zębate

 

To po co wymieniać silnik, jak nie doszło w nim do żadnych uszkodzen ? wał korbowy i panewki nic wiecej ..

 

sama wymiana wału wbrew pozorom też nie jest wcale trudna i nie trzeba wyjmować silnika ani rozbierać zbyt wiele osprzętu... Jedynie są chyba dwa etepy gdzie trzeba użyć mózgu przy dobraniu odpowiedniego koloru panewek i ustawieniu łańcuszka rozrządu... reszta to czynnosci fizyczne typu odkręć przykręć

 

No bo co zdjąć łąńcuszek rozrządu i pasek, odkręcić wózek, odkręcic i odsunąć skrzynie ze sprzęgłem (nawet nie demontować),spuścić olej, zdjąć dolny karter, odkręcić korbowody, wyjąć wał i panewki ... złożyć w odwrotnej kolejnosci czyż nie ?

 

Koszty:

- nowy lub uzywany wał

- panewki wału i panewki korbowodów

- uszczelki (pewnie tam nie ma uszczelek tylko płynna z tubki)

- olej + filtr

 

-robota 2 całe dniówki na pewno

 

tak to chyba z grubsza by było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ...moj wal nie chce peknac....czy mam sie martwic ? :D u Mobiego przy 220 KM tez nie chce peknac...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.