Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam panowie . No i stało się to o czym ostrzegano mnie przez 2 lata (a ja głupi miałem nadzieje ,że mi się to na pewno nie stanie :duh: ) pęk mi wał i silnik idzie do wymiany :mad2:

I teraz mam trzy opcje , kupić taki sam goły słupek , wstawić 3.0d i oczywiście z resztą potrzebnych podzespołów i najbardziej ekstremalne rozwiązanie jakie mi zaproponował mój mechanik to wstawić silnik z e60 3.0d 231km bo ma taki na warsztacie właśnie na sprzedanie i mówił ,że podejmie sie takiej przekładki kompletnej , ale koszt ok 10tyś w górę więc musze to dobrze przemyśleć . A co wy koledzy o tym myślicie , doradzicie coś?????????

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
..... najbardziej ekstremalne rozwiązanie jakie mi zaproponował mój mechanik to wstawić silnik z e60 3.0d 231km bo ma taki na warsztacie właśnie na sprzedanie i mówił ,że podejmie sie takiej przekładki kompletnej , ale koszt ok 10tyś w górę więc musze to dobrze przemyśleć . A co wy koledzy o tym myślicie , doradzicie coś?????????

 

Niech twój mechanik zagwarantuje, że jeśli ten swap nie będzie działał jak należy to oddaje całą zainwestowana kasę. Z tego co wiem pożenienie elektroniki nadwozia E46 z elektroniką silnika E60 nie jest łatwe - na pewno dużo trudniejsze niż posadzenie silnika na łapach i podpięcie wężyków.

Pozdrawiam

Alek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówiłem mu o tym i obiecywał,że wszystko bedzie tak jak należy . Zwykłe 3.0d wkładał już kilka razy i śmigają do dziś .
Opublikowano
Jeżeli bym był na twoim miejscu wstawiał bym 3.0d, nawet tego z przed-lifta. Wszystko zależy od tego ile masz kasy na naprawę samochodu, i czy się godzisz na ciut większe spalanie.Dodam tylko że silnik to nie wszystko bo hamulce,pełne zawieszenie, i resztę drobiazgów dojdzie, a co się z tym wiąże $$$$. M57 od biedy założysz i będziesz zadowolony.
Opublikowano (edytowane)
Mówiłem mu o tym i obiecywał,że wszystko bedzie tak jak należy . Zwykłe 3.0d wkładał już kilka razy i śmigają do dziś .

 

Skoro tak to atakuj - nie zapomnij zdać relację :cool2: Możesz go jeszcze kontrolnie zapytać jaki ma patent na CAN-BUSa.

Edytowane przez Olo@G3

Pozdrawiam

Alek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko kompletne tylko wsiadać i jeżdzić max 15tyś. Problem w tym ,że znudziła mi się ta e46 i miałem i tak ją sprzedać na wiosnę i niechce mi się w nią pchać kasy , a jak już zrobię to kto odemnie kupi takiego potwora.
Opublikowano

Miłość wraca wraz ze wzrostem KM/NM :) Myślę że silnik z tej e60 (jeżeli byś się zdecydował) + program, dał by efekt że "będzie Pan zadowolony" :) i jej nie sprzedaż. Zobacz ile teraz będziesz w plecy jak wstawisz nawet ten sam silnik 2.0d 136 hp...

 

ps. A miałeś jakieś objawy wynikającego z pękniętego wału ? Czy po prostu zgasła i to by było na tyle ?

Opublikowano

arturo e39

jaki przebieg auta??

na jakim oleju jeździłeś??

manual czy automat??

jeżeli manual to czy wymieniałeś wcześniej dwumas??

 

wał pękł przy wysokiej prędkości obrotowej??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Objawy były takie ,że delikatnie stukało przy ruszaniu i zmianie biegów po za tym nic, byłem pewien że to dwumas . Autem jeżdziłem od ponad 2 lat i nic nawet najmniejszych oznak tego co się stało . Nie brał ani grana oleju , palił na dotyk , pracował jak zegareczek i nagle bach........... Parodia jakaś z tymi 2.0d :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
arturo e39

jaki przebieg auta??

na jakim oleju jeździłeś??

manual czy automat??

jeżeli manual to czy wymieniałeś wcześniej dwumas??

 

wał pękł przy wysokiej prędkości obrotowej??

235tyś śmię twierdzić że prawdziwy

5W40 shel helix ultra

manual

nie wymieniałem i po wyjęciu dziś skrzyni mechanik powiedział że dwumasa i sprzęgło pośmigała by jesze napewno długi czas

wał pęk przy ok 2,5tyś obr. rozpędzałem się żeby wrzucić 5 bieg .

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Istnieje opcja z wymianą wału krbowego z ASO za 3600,00 zł w tym kpl panewek na który otrzymuje się 24 miesięczną gwarancję tylko trzeba wykionać remont silnika z wszystkimi nowymi płynami, olejami i filtrami co w sumie daje około 9000,00 zł. Decydując się na swapa nie ma żadnej gwarancji.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Kolego równo rok temu pod koniec października miałem też usterkę wału w moim M47. Z racji że nie stać mnie było wtedy na jakieś mega swapy np 3.0 zdecydowałem się na wymiane silnika, gołego słupka.

 

Koszty:

 

-nowy dwumas ze sprzęgłem 1800

-słupek M47 3200

-używana, sprawna podstawa filtra oleju 200

-robocizna, z kompletną wymianą płynów, oleju, filtrów 900 zł

łącznie 6100 zł

 

Jeżdże już równo rok, w sumie ponad 30 tyś km, nie miałem ani jednej usterki związanej z wymianą silnika, robiłem tylko w tym czasie termostaty i zawieszenie.

Opublikowano
Kolego równo rok temu pod koniec października miałem też usterkę wału w moim M47. Z racji że nie stać mnie było wtedy na jakieś mega swapy np 3.0 zdecydowałem się na wymiane silnika, gołego słupka.

 

Koszty:

 

-nowy dwumas ze sprzęgłem 1800

-słupek M47 3200

-używana, sprawna podstawa filtra oleju 200

-robocizna, z kompletną wymianą płynów, oleju, filtrów 900 zł

łącznie 6100 zł

 

Jeżdże już równo rok, w sumie ponad 30 tyś km, nie miałem ani jednej usterki związanej z wymianą silnika, robiłem tylko w tym czasie termostaty i zawieszenie.

U mnie podobny koszt uruchomienia auta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sporo roboty. np. skrzynia nie pasi

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Powinien powstac ogolny watek pękl wal e46320d 136km , bo z tego co widze to dosc czesty problem.

 

Nie jest to częstym przypadkiem. Myślę że problem będzie tyczył nie więcej niż 5% wszystkich jeżdżących e46 320d-136hp w Polsce. Niektórzy wiążą ten problem z historią powypadkową tzw dzwonem w przód, i delikatnością samego elementu w tym konkretnym modelu silnikowym. Ile jest takich historii że samochód dostaje dzwon, jest naprawiany i od razu idzie na sprzedaż ? Czasami może być małe pęknięcie, ale niewymienialne koło dwumasowe i wszystkie rzeczy które redukują drgania nie są robione na bieżąco. Pęknięcie "pracuje" a później okazuje się że osoba która kupiła taki samochód dostaje werdykt typu "pęknięty wał". Dodajcie sobie jeszcze, że niektórzy szukając rozwiązania wchodzą na forum, dają jeden post że pękł wał, i od razu robi się panika odnośnie silnika M47. Ilością postów w wyżej wymienionej tematyce nie można prowadzić statystyki z tym problemem, czy jest on częsty czy też nie, bo do tego trzeba było by jeszcze wiedzieć ile osób jeździ w/w silnikiem i nie ma z nim problemów.

Opublikowano
z tym 5 % to trochę przesadziłeś , bo wynikałoby z tego iż na 20 osób jeżdżących e46 320d 1 pękł wał ... ja osobiście znam jeden przypadek osoby której pękł wał ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Trzeba brać pod uwagę, że nie wiemy ile tak naprawdę było takich przypadków w m47. Moim skromnym zdaniem problem powstaje przez historię powypadkową, delikatnością samego elementu, i złą późniejszą eksploatacją, a nie ewidentną wadą samego elementu. Dla tego ilość pęknięty wałów stale rośnie i tym samym panika związana z Bogu ducha winnemu m47 :).
Opublikowano
Jak pojechałem do mechanika pierwszy raz , moim autem powiedział mi dwie rzeczy w tym modelu bardzo często pada wał i pompa - sprzedaj to. Z tego co pamiętam jest jeszcze jedno auto w którym często pęka wał - fiat 126p i to również mnie osobiście spotkało. Ja znam 3 przypadki, z taką usterką, może to wada fabryczna- kumpel co ma serwis BMW powiedział że najważniejszy jest olej- u mnie wał pękł przy -25st. auto zalane półsyntetykiem. Wcześniej nie było oznak dwumasy, zresztą po wymontowaniu , mechanik powiedział że nie ma czego się czepić.
Opublikowano

Wg mnie to jednak dość częsty przypadek z wałem w m47.

Sam znam osobiście 2 przypadki pęknięcia. Mechanik z którym rozmawiałem robił już 7 takich przypadków.

A czy ktoś słyszał o pękniętym wale w m57 ??

Opublikowano
Mam pytanie w związku z wałem, czy jest może ktoś z małopolski, kto zupełnie hobbystycznie, i z ciekawości chciałby rozkręcić silnik M47 przy piwku, ewentualnie przy kawie jak nie pijący :D ? tylko ktoś kto ma choć trochę pojęcia o tym, i jakieś nadające się do tego narzędzia, bo wiadomo że z dużą siłą są dokręcone niektóre śruby, ja już kilka nakrętek ukręciłem bo brak mi sprzętu z prawdziwego zdarzenia. ja kiedyś podjąłem próbe ale po kilku godzinach się poddałem, po tym jak 3 wtryski wyszły a 1 za cholere nie można wyciągnąć, nakrętki już są urwane :D. Silnik już sobie tak leży od roku w garażu, a chętnie bym sie dobrał do tego uszkodzonego wału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.