Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no fakt na niemieckiej autostradzie to 2,0 jest troche za mały,ale jak na polskie autostrady to wystarczy w zupełności,a rzadko sie jeździ 200km na godz bo to sporo moze kosztowac kasy i punktów,a silnik 3,0 to tylko na niemieckie autostrady
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A silnik 2,5 218KM w e90 ma jakieś wady?
Opublikowano

Witam,

kwestia gustu i odczuć osobistych....

ja mimo wszystko polecam 2,0 TD 150 KM, dla mnie całkiem fajny silnik. Jeśli chodzi o kwestie mocy, dla mnie wystarczająca...moja codzienna jazda nie wymaga 250 km...a 150km do dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza!!!! :D Ja osobiście polecałbym zadbanego, sprawdzonego egzemplarza w dieslu. decydujesz sam :D

pozdrawiam

e87 118d 2008r. MONACOBLAU Met. -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=325656

e46 compact 320td 2002r. FLEMENCOROT -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=221546

Opublikowano
Ja rowniez mialem na mysli niemieckie autostrady, ale pomijacie najwazniejsza kwestie do 30k ciezko kupic dobra 3.0 a nawet jesli to chyba kazdy przyzna ze lepiej kupic bardziej wyposarzone 2.0 niz ubogiego golasa 3.0 z 2001 roku. Z tego co patrze orientacyjnie cenowo to tak sprawa wyglada na pierwszy rzut oka. Zobaczy sie w niemieczech nie wszystkie oferty sa na necie mozliwe ze trafi sie cos godnego uwagi, ale pozostaje w dalszym ciagu podatek itp bo wiem ze silniki typu 3L (powyzej 2L z tego co wiem) placi sie bebechy za kwity zeby przerejestrowac w kraju.
Opublikowano
mi 328i pali 10.5 gazu przy normalnej jezdzie 50%trasa 50%miasto na trasie 600km 2 osoby plus bagaz do 130kmh srednio 110-100 8,5l gazu nie zamienilbym go na zadnego diesela chyba ze mialbym dojscie do taniego napedu. A momentu w m52 jak w dieselu wiec bez problemu wyprzedzanie bez redukcji a i muchy bocznymi szybami chetnie zbiera :P

 

nie masz czasem źle wyregulowanej instalacji? :)

 

Co do tematu: kasy masz dość i znajdziesz coś godnego. Poczytaj sobie tematy o pękających wałach w M47, liście chorób N42, oraz Motorynce M54. Jeśli chcesz E46, to sory memory, nie ma silnika bez_wad- w każdym coś ciekawego.

Opublikowano
Nawet przy delikatnym traktowaniu po 200-250tys lecą pierścienie - sprawdzone. No a poza tym utrata mocy bierze się z niesprawności vanosów, porozciąganych łańcuchów rozrządu, zużytego przepływomierza, połamanej klapki DISA itd

 

ok, powiedzmy, że mamy na oku jakąś 330i. Ile kasy w razie czego trzeba przeznaczyć na te pierścienie? Tylko pierścienie? Nie mówię tu o ASO, ale nie mówie też o Panu Janku z Pcimia

Opublikowano
Z jednej strony masz rację z tym kapitalizmem, bo żadna firma nie chce mieć problemów jak Mercedes po W123/124, tylko że mam wrażenie że zaczynają przeginać w drugą stronę. Czytam sobie czasem z ciekawości dział E90 i jest tam przykładowo dość aktywny wątek w którym ludzie opisują pękające łańcuchy rozrządu w 318/320D. To jest jakiś dramat, podobno nie ma reguły i rozrząd może zacząć rzęzić już po 30kkm a łańcuch się rwie przed 200kkm, był przypadek opisywany przez kolegę dziquska jak w jeszcze nowszym samochodzie F10 padł łańcuch po 7kkm :duh:. Ja rozumiem że jest gwarancja i naprawią za prawie darmo, ale nie wyobrażam sobie, że ktoś kto kupił samochód premium za >100k zł po takim incydencie drugi raz pomyśli o kupnie BMW. Inni mówią, że trzeba mieć pecha, kurde to nie jest wróżenie tylko inżynieria chyba, więc większość rzeczy da się obliczyć i przewidzieć, kiedyś się przynajmniej dało więc może technika poszła do tyłu. Następny samochód to będzie chyba E36, bo jak na razie nie udało mi się znaleźć polecanego silnika w E90.

 

330i jest fajne. M3 raczej tez bym wciagnal.

 

Ale faktycznie moje kolejne BMW juz w planach to E30 albo E34 :). Latwo utrzymac w porzadku i zawsze marzylem o takim klasyku.

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum i proszę o rade. Mam zamiar zakupić bmw e46 ale po przejrzeniu postów na tej stronie trochę się załamałem bo z tego co idzie wyczytać to kupienie zadbanej e46 za ok 13tyś. graniczy z cudem. Mam takie pytanie czy udało się komuś kupić właśnie taki model w tej cenie żeby nie musiał za wiele w niej dłubać. Zastanawiam się jeszcze nad silnikiem jako ze zazwyczaj robię małe przebiegi skłaniam się ku benzynie teraz pytanie jaki silnik?? najwięcej na allegro jest 316 i 318 to pytanie nasuwa mi się następujące czy jest to spowodowane tym ze są one ekonomiczne i na tyle popularne i występują w takich ilościach czy tez może są wadliwe i ludzie je wystawiają na sprzedaż. Może jest jakiś najpopularniejszy model który statystycznie jest najmniej wadliwy, mogą być oczywiście silniki o większej pojemności byleby nie powodował wlewania 15l benzyny na 100km. No ale podstawowe pytanie to czy mam się w ogolę pakować w e46 mając do wydania ok 13tys. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

 

Temat na samej górze...

Opublikowano
moim skromnym zdaniem 13tys pln to troszkę mało na e46... ja za swoją dałem dokładnie tyle w ubiegłym roku i troszk\e podłubać już musiałem, a teraz wymieniam pompe wtryskową. Pewnie można znaleźć jakiś egzemplaż w tych pieniądzach w przyzwoitym stanie, ale mimo wszystko dobrze, gdybyś miał coś jeszcze gotówki na "drobne" naprawy ;)
Opublikowano
Niestety silniki 1.6 i 1.8 są za słabe na BMW. Dopiero 2.0 zaczyna jeździć. Wbrew pozorom te mniejsze silniki nie są w ogóle ekonomiczne. Jeśli masz 13 tyś. to możesz kupić 320d przed liftem ale kupując diesla to musisz dobrze ocenić stan samochodu bo jak kupisz zajechanego to będzie wieczna skarbonka. Z benzyny to najlepsze 328 ("bezawaryjny") i każdy Ci to powie ale to już jednak większe spalanie no i nie za 13 tyś :nienie: Ja mam 320d i jestem zadowolony ale kupiłem z pewnego źródła :cool2:
Opublikowano
Niestety silniki 1.6 i 1.8 są za słabe na BMW.

1.6 w e46 nie ma. A 1.8 doiero po lifcie, na pewno nie za 13k.

 

Pozostaje szukać najsłabszej benzyny, jakiegoś golasa bez fajerwerków. Im mocniejszy i lepiej wyposażony, tym będzie ciężej o porządny stan.

Opublikowano
Niestety silniki 1.6 i 1.8 są za słabe na BMW.

1.6 w e46 nie ma. A 1.8 doiero po lifcie, na pewno nie za 13k.

Wybaczcie chodziło mi oczywiście o 316 i 318 :oops:

Opublikowano
no ok tylko ze ja jezdze do pracy 5km praktycznie caly czas miasto , wydaje mi sie ze disel lepszy jest na dluzsze trasy tak sie meczy, mi o super moc nie chodzi bo do tej pory jezdzilem corsa 1.2 wiec te 100kucy pewnie mi starczy, pewnie ze fajnie byloby miec 328 tylko ze ile on by mi palil wlasnie na takich traskach w miescie, no ale musze poszukac, 15tyś tez bym znalazl ale to max, tez wlasnie slyszalem ze ten silnik 328 jest bardzo dobry ciekaw jestem wlasnie ie takie cos pali w miescie no i oplaty do tego sa wieksze
Opublikowano (edytowane)
no ok tylko ze ja jezdze do pracy 5km praktycznie caly czas miasto , wydaje mi sie ze disel lepszy jest na dluzsze trasy tak sie meczy, mi o super moc nie chodzi bo do tej pory jezdzilem corsa 1.2 wiec te 100kucy pewnie mi starczy, pewnie ze fajnie byloby miec 328 tylko ze ile on by mi palil wlasnie na takich traskach w miescie, no ale musze poszukac, 15tyś tez bym znalazl ale to max, tez wlasnie slyszalem ze ten silnik 328 jest bardzo dobry ciekaw jestem wlasnie ie takie cos pali w miescie no i oplaty do tego sa wieksze

 

 

Doloz jeszcze w 5 tysi, tak zebys mial z 20, i mozesz cos szukac, sam wiem po sobie kupilem 330d za 14tysi przed lifltem.. tylko wkladalem i wkladalem tysiace w nia az jao sprzedalem kupilem zadbane 330d po lifcie za granica i ciesze sie wkoncu jazda, auto jeszcze polskich drog nie widzialo, dopiero sie wybieram niedlugo nim do Polski :)

Edytowane przez M-Power R.A.F.F
Opublikowano
Pozostaje szukać najsłabszej benzyny, jakiegoś golasa bez fajerwerków. Im mocniejszy i lepiej wyposażony, tym będzie ciężej o porządny stan.
Opublikowano
Myślę że za ok 15 tyś kupisz niezłe 318. I jak przesiadka z corsy to na początek mocy też wystarczy. 328 w mieście pali ok 12l i do tego opłaty :?
Opublikowano
opłaty będą zdecydowanie wyższe niż w corsie :) nawet przy 316 ;) nie mówiąc o 328 ;) kumpel ma ten motor 2.8 ale w serii 5 na automacie z gazem, to po mieście taką mieszana jazdą (raz leniwie raz butowanko) żłopie mu ok 17-18l LPG
Opublikowano

Na Twoje przebiegi i budżet to myślę, że 318i z początku produkcji trafisz. Byle nie kupuj świeżo ściągniętego, a raczej szukaj czegoś, co już jeździ po Polsce. Owszem, taki egzemplarz też zapewne był kiedyś pobrany od Krzyżaka, ale szanse, że jest już jakoś tam doprowadzony i zadbany są większe. Poszukaj na giełdzie forumowej.

 

Małe benzynki nie jadą, no ok, fakt, ale zaraz dojdziemy do tego, że w sumie jak BMW to koniecznie R6, bo inaczej to hańba. A jak diesel to najlepiej 3.0 i po wirusie bo jednak poniże 400 niutków to też nie jedzie. No ludzie, nie każdy ma takie potrzeby, nie każdy jest aż takim fanem, czasem jak na pierwsze BMW to chyba można jakieś mniejsze brać?

 

Też przesiadałem się z Corsy, jak Ty, i owszem, mogłem dłużej poszukać czegoś w stylu 318i, no ale tragedii nie ma.

 

Spalanie - już zaraz też widzę, że będzie tu festiwal w stylu "bierz 3.0 bo pali praktycznie tyle co 2.2, a w sumie to nawet jak 1.8". Tiaaa. A już pomijając spalanie to warto pomyśleć też o kosztach utrzymania - ilość oleju, świec, często hamulce i opony już trzeba 17" kupować, bo 16" nie wchodzą, itd. itd. Jak masz mały budżet to nie jesteś skazany na nie-BMW, ale po prostu na niższy model i tyle.

 

Najczęściej te małe benzynki mają też słabe wyposażenie, stąd i ceny niższe - nie tylko z powodu małego motoru i rocznika.

 

Najlepiej w ogóle przejedź się kilkoma, sprawdź co i jak, daj se trochę czasu, nic na siłę.

Opublikowano
a odnosnie oplat ktos sie orientuje ile tak na oka wyjdzie mam 25lat prawko od 4 i bez kolizyjna jazda to znizki jakies tam sa, bo ta 328 tez mi chodzi po glowie a w mojej corsie to tez mam cos nie tak bo pali ok 10l w miescie (pewnie lambda i filtry do wymiany no i przy tych 5km do roboty to jezdze na podwujnym ssaniu bo nie nagrzeje sie nawet) wiec to spalanie w granicach 12l by mnie nie odstraszylo, teraz ciekawe na taka 328 ile kasy trzeba miec zeby oczywiscie byla w dobrym stanie
Opublikowano

ja w sumie też szukałem do 2 litrów benzyniaka w automacie i kupiłem ropniaka w automacie... ;)

opłaty są na pewno wyższe, bo każda ubezpieczalnia na hasło BMW już ma wyższe stawki OC

Opublikowano
no ok ale ja nawet nie mam porownania ile moze wyjsc takie OC, napisz ile placisz ja za corse mam 700zl OC i jak mi by wyswietlili z 1500zl-2000zl to nie bylo by za milo
Opublikowano
MI za 320d chcieli w Generali dać 2200zł (auto mam razem z tatą na współwłaściciela zarejestrowane.) Paranoja! i skończyło sie na 700zł w MTU. Ja nie mam chyba jeszcze żadnych zniżek, natomiast tata ma full opcje.
Opublikowano
wszystko zależy czy auto masz zarejestrowane w dużym mieście, czy w miejscowości gdzie jest 50mieszkańców i 50km do najbliższego miasta... ja mam 20% "rabatu" i zapłaciłem 2tys pln we wrocku. choć np PZU wyliczyło mi 4700! (sic!) generalnie musiałby ktoś ogarnięty Ci poszukać polisy. Dla porównania za Passata 1,9tdi bez zniżek płaciłem 2100, a za audi a4 z tym samym silnikiem ze zwyżkami 2300

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.