Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jestem nowy na Forum więc najpierw chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich miłośników marki do którym i ja chciałbym się zaliczać.

Ale żeby tak w pełni było to pasowałoby jeździć BMW :D

 

I tu moje pytanie:

Planuję na wiosnę kupić E46 i to koniecznie 328/330 zależnie od funduszy jakie uda mi się do tego czasu uzbierać. Bardzo chciał bym 330i wersja nadwoziowa sedan lub Touring. Z tego co się rozglądałem to najwięcej jest modeli w Coupe - co na pewno odpada (niedługo rodzina się powiększa ...).

 

Tak sobie myślę, że ze względu na grupę użytkowników najłatwiej będzie kupić zadbany egzemplarz w Touringu (auto raczej dla rodziny a nie dla młodych osób chcących poszaleć - nie urażając nikogo).

Co wy o tym myślicie? Niestety jak już coś się trafi to jest często z napędem na cztery koła :cry: . Ja uważam, że jak BMW E46 to tylko z napędem na tył :wink:

 

Mam pytanie odnośnie silnika M54B30 i jego problemami ze spalaniem oleju - co za to jest odpowiedzialne? Czy tylko pierścienie zbierające, czy coś więcej - oczywiście w większości wypadków.

 

Co do silnika M52TUB28 to nie ma co mówić - bardzo dobra i sprawdzona konstrukcja (dołożony Vanos na zawory wylotowe w stosunku do M52B28 w E36) jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Opublikowano

jako młody tatuś to powiem tak - bierz turasa, bo sedan na małe dziecko to za mało - a to właśnie malutkie dzieciaczki najwięcej gratów potrzebują - wózek najpierw z gondolą, potem spacerówka (no mniejsza już), jakieś wanienki, łóżeczko turystyczne, kilka toreb z ciuchami, pieluchami, żarciem, osprzęt dla młodej mamy (jakieś laktatory, dzikie węże itd.), generalnie sedan szybko potrafi okazać się za mały i graty też w kabinie trzeba wozić;

jak dzieciaki większe, to i compact pewnie styknie - od pewnego wieku dziecko potrzebuje już tylko konsolkę PSP i ewentualnie butelkę soczku :mrgreen:

 

a resztę, szczególnie o silnikach, to Ci pewnie powiedzą koledzy co je mają - a ja niestety widzisz, model z silnikiem który co prawda uzyskał w 2005 r. nagrodę "Gay Engine of the Year", fajny, ale mały (ale daje radę, spoko)

Opublikowano

W M54B30 najczęściej bierze olej z powodu zarżniętych pierścieni smarujących, rzadziej uszczelniacze zaworowe, odma.

 

M52TUB28 jest bardzo podobny do M54B30, różni się szczegółami. Generalnie lepszy wybór jeśli masz ograniczony budżet. Możesz potem zakładać kolektor dolotowy od M54, wydechowy od M50 i zyskasz na tym z 20-30 dodatkowych koni.

Opublikowano

Co do zmian kolektorów to w przypadku M52TUB28 rozumiem, że jest jakieś pole manewru - pewnie nie za duże bo to wolnossące jednostki ale zawsze parę koników więcej się przyda :)

A jak to wygląda z M54B30 tutaj już chyba nie ma za bardzo co pokombinować z tymi 231 konikami - pod warunkiem, że tyle mu jeszcze zostało :roll:

W wcześniej przeczytanych informacji (nawet w tym temacie) wynika, że silniki 2,8 lepiej trzymają seryjne parametry niż 3,0.

Jeżeli chodzi o części eksploatacyjne i awaryjność (pomijając spalanie oleju w M54B30) ceny pewnie są na podobnym poziomie ze wskazaniem na to, że 3l będzie nieco droższe w utrzymaniu.

Jako, że chciałbym też samochodem dojeżdżać do pracy 70km dziennie biorę pod uwagę założenie LPG. Czy koszt założenia instalacji w tych jednostkach będzie podobny, biorąc pod uwagę ewentualne zwiększenie mocy w M52TUB28 poprzez zmianę kolektorów i ewentualne dołożenie stożka (jeździłem e36 z silnikiem 2,0 150KM 6 cylindrów + stożek może mocy to nie dodaje ale jest znacznie lepszy i wyraźniejszy dźwięk silnika i za samo to warto kupić i założyć stożek).

Opublikowano

Witam!

Niedługo będe zmieniał swój samochód i chciałem się zapytać jaki silnik polecacie w BMW 3 E46? Rocznie robię ok 10-12tyś. km. Lepszy będzie diesel czy benzyna. Jeśli benzyna to chciałbym żeby spalanie w mieście nie przekraczało 10l a żeby samochód był dynamiczny. Mam na samochód ok 23-25tyś. zł Będzie to na pewno kombi. A więc co polecacie? Jaki rocznik będe mógł za to kupić, oczywiście nie okazyjnie ;) dziękuje za odpowiedzi :)

 

 

Wyżej masz tematy.... nie musisz smiecić

Opublikowano
Bardzo mały dystans jak na diesla. Na Twoim miejscu szukałbym wypasionej benzyny. Mniej awaryjna, łatwa i tania w naprawie. O 10l w mieście przy dynamicznej jeździe zapomnij. Oczywiście podtlenek LPG na pokład :wink:
Opublikowano

W M54B30 też można zwiększyć moc zakładając kolektory z M50. Zdrowy M54B30 po takiej modyfikacji osiąga jakieś 250KM. W przeciętnym M54B30 jeżdżącym po drogach po założeniu koletorów można odzyskać seryjne 231KM.

 

Co do instalacji gazowej - M52TUB28 potrzebuje prawie tyle samo paliwa co M54B30, więc koszt instalacji taki sam. Po szczegóły zapraszam na lpg-forum do działu "jaką instalację zamontować?"

 

Zakładanie stożka sobie odpuść bo to nic nie daje. Nawet jeśli zrobić pełny cold air intake to i tak zyskasz może z 5 koni. A co do dźwięku to fakt, bez cold air intake będzie bardziej "chuczał" spod maski, kwestia gustu.

Opublikowano

Ok dzięki!

Jednak chyba spalanie mnie przeraża, jestem przyzwyczajony do mniejszego spalania. Do gazu nie jestem przekonany. Jak to jest z tym 2.0 d 150KM jest głośny jak na diesela bo teraz w moim Pasku trochę mnie to denerwuje?

Opublikowano
LPG to nie kwestia przekonania, ale wiedzy i matematyki ;) Ale spoko, tu na forum za dużo misjonarstwa i przekonywać nikogo nie mam zamiaru ;) Powiem tylko, że przy Twoim planowanym przebiegu, to instalacja zwraca się poniżej roku. Diesla do jazdy po mieście i w okolicach na tyle km to trochę średni pomysł, szczególnie patrząc na Twój budżet, czyli E46 raczej przedlift, czyli ok 2000 rok, no może nieco młodsze ale goławe. No chyba, że jeździsz raz na kilka dni, ale jakiś solidny dystans, a nie codziennie po 30-40 km.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze muszę się zastanowić i przejechać się każdym. Co do ceny to myślę że wystarczy na 2002-2003r no chyba że się mylę. :( A benzyne to jaką proponujecie, jakiś kompromis pomiędzy spalaniem a dynamiką i awaryjnością- taki złoty środek :mrgreen:
Opublikowano

Wiecie, te silniki nie gubia mocy.

One ja traca jak sa juz zarzniete, jak kazdy silnik zreszta i nie nalezy sie temu dziwic.

Jak kogos bylo stac na 330i to kupowal je nie po to, zeby stalo w garazu.

Opublikowano
nie bierz diesla jak tak mało jeździsz bo będzie płacz potem że bmw to syf i nigdy więcej tej marki :norty:

 

W sumie racja.

Opublikowano (edytowane)

Nawet przy delikatnym traktowaniu po 200-250tys lecą pierścienie - sprawdzone. No a poza tym utrata mocy bierze się z niesprawności vanosów, porozciąganych łańcuchów rozrządu, zużytego przepływomierza, połamanej klapki DISA itd.

 

Dla przykładu, większość zarzynanych M60/M62 bez vanosa uparcie trzymają serię bez względu na przebieg. Ogólnie silniki na żeliwnych blokach to były ostatnie z dobrych silników BMW.

Edytowane przez Qwet
Opublikowano

Mi bardziej chodzi o dźwięk silnika po założeniu stożka nie spodziewam się zbytniego poprawienia osiągów.

Czy po założeniu kolektorów nie trzeba "dostrajać" kompa. Czy autoadaptacja, która zdaje się jest wbudowana w soft sterownika, da radę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.