Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeśli będziesz chciał kupować w kraju, to bez komputera nie podchodź. Za granicą gorzej z podłączeniem, więc trzeba polegać na słuchu i innych instynktach :D. Przy twoich przebiegach rocznych 318i to niezły kompromis pomiędzy utrzymaniem auta i zadowoleniem z jazdy po przesiadce z Vectry 1.6. Oczywiście nie skreślaj silników R6 np. 2.2 lub 2.5. Powiem jedno: jak coś się zepsuje w n42 lub m54 to koszty są spore pomimo różnic w liczbie cylindrów.

 

DIesel 2.0 wcale nie jest tanszy - wręcz przeciwnie ...

_______________________________________________________________
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No i QWET ja odpuszcze bo nie bede sie wdawal w porownania auta torowego z drogowym i udowadnial Ci czym jest sprawnosc.

Jesli uwazasz, ze z V6 wycisniesz tyle co z R6 to twoja sprawa, masz do tego pelne prawo. Mozesz tez wyrazac swoje opinie gdzie tylko chcesz i jaka by nie byla ich prawdziwosc.

 

Co do stopnia sprezania i tego jakie mu przypisujesz znaczenie to jak jestes takim fanatykiem turbo, to powinienes wiedziec, ze auta pod turba sie odpreza np.

 

Masz, poczytaj do poduszki, bo do niektorych trzeba podejsc wlasnie w ten sposob:

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-132,t-silnik_rzedowy_i_widlasty___porownanie.html

 

Pozdrawiam Cie serdecznie.

Oczywistym jest, że silnik doładowany będzie miał większą sprawność niż jego odpowiednik NA. Liczba cylindrów ma tu małe znaczenie.

Co do stopnia sprężania to właśnie w przypadku silników wolnossących jest to najprostszy sposób na podniesienie sprawności silnika. A cały czas wydaje mi się, że mylisz pojęcie sprawności silnika z tym ile on generuje mocy, bo to dość rozbieżne tematy.

W linku powyżej skierowany jest raczej dla miłośników motoryzacji w gimnazjum :P .

Opublikowano
Wracając do poprzednich postów

 

mr18 ma rację - przed kupnem auta podłączyć pod kompa i zrobić pełną diagnostykę (nie tylko kody błędów).

 

Co do M54B25 to na 99% tłoki i pierścienie te same, więc...

 

ok, powiedzmy, że mamy na oku jakąś 330i. Ile kasy w razie czego trzeba przeznaczyć na te pierścienie? Tylko pierścienie? Nie mówię tu o ASO, ale nie mówie też o Panu Janku z Pcimia

 

Qwet, dzięki za odpowiedzi :cool2:

Opublikowano
No i QWET ja odpuszcze bo nie bede sie wdawal w porownania auta torowego z drogowym i udowadnial Ci czym jest sprawnosc.

Jesli uwazasz, ze z V6 wycisniesz tyle co z R6 to twoja sprawa, masz do tego pelne prawo. Mozesz tez wyrazac swoje opinie gdzie tylko chcesz i jaka by nie byla ich prawdziwosc.

 

Co do stopnia sprezania i tego jakie mu przypisujesz znaczenie to jak jestes takim fanatykiem turbo, to powinienes wiedziec, ze auta pod turba sie odpreza np.

 

Masz, poczytaj do poduszki, bo do niektorych trzeba podejsc wlasnie w ten sposob:

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-132,t-silnik_rzedowy_i_widlasty___porownanie.html

 

Pozdrawiam Cie serdecznie.

Oczywistym jest, że silnik doładowany będzie miał większą sprawność niż jego odpowiednik NA. Liczba cylindrów ma tu małe znaczenie.

Co do stopnia sprężania to właśnie w przypadku silników wolnossących jest to najprostszy sposób na podniesienie sprawności silnika. A cały czas wydaje mi się, że mylisz pojęcie sprawności silnika z tym ile on generuje mocy, bo to dość rozbieżne tematy.

W linku powyżej skierowany jest raczej dla miłośników motoryzacji w gimnazjum :P .

 

Moze i jest ale sprawnosc bezposrednio przeklada sie na moc bo to stosunek wyjscia do wejscia x 100%.

Wiec sprawniejszy silnik zawsze z mniejszej ilosci paliwa, przy mniejszej pojemnosci zrobi duza moc. Przykladem moze byc chcby silnika wankla w mazdzie - pojemnosci rzedu 1,3 a ile ma mocy to kazdy sobie moze sprawdzic.

 

Moze i gimnazjum ale widac niektorym jest taki link potrzebny.

 

No to mi powiedz, jak sobie w silniku zwiekszysz stopien sprezania, skoro jest to parametr konstrukcyjny? Przewaznie latwo to jest go jedynie zmniejszyc.

"Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu."

 

http://tuningmania.pl/tuning&serwis/porady/glowicastopiens.htm

Tu masz lekture dla opornych.

 

Liczba cylindrow ma ogromne znaczenie bo nie mozna w nieskonczonosc zwiekszac pojemnosci 4 cylindrowki a moc nie bierze sie z powietrza.

Wyobrazasz sobie 5 litrowa 4 cylindrowke? Wiesz jak dlugo trawloby napelnienie cylindra w takim silniku i ile ciepla generowaloby sie przy spalaniu?

Opublikowano

Przy większej sprawności silnik zrobi tą samą moc z mniejszej ilości paliwa to fakt, ale nie mieszaj do tego pojemności skokowej. Przy większej pojemności potrzeba więcej paliwa na więcej mocy, sprawność stała.

W silniku mazda masz inną liczbę cykli na obrót wału, poza tym moc maksymalna zależy też od prędkości obrotowej silnika - znowu mylisz sprawność z wydajnością KM / litr. Swoją drogą, silnik wankla z mazdy, mimo wysokiej wydajności KM / litr, ma nie najlepszą sprawność.

 

Jak zwiększyć stopień sprężania? Bardzo łatwo - na przykład splanować głowicę albo założyć wyższe tłoki. Silnik o powiększonym stopniu sprężania będzie miał jednocześnie i większą sprawność i większą wydajność KM / litr. Dlaczego nie można zwiększać stopnia sprężania w nieskończoność? Ze względu na naturę paliwa - występowanie spalania stukowego. I to samo piszą w artykule z twojego linka. W przypadku paliw które nie stukają można by zwiększać stopień sprężania do bardzo dużych wartości i uzyskiwać sprawność nawet większą niż diesel.

 

Nie powinno się zwiekszac pojemnosci 4 cylindrowki w nieskończoność z zupełnie innych powodów, ale taki silnik osiągałby podobny moment i moc jak 12 cylindrowy tej samej pojemności.

 

Co do 5-litrowej 4-cylindrówki;

Jak długo trwałoby napełnienie cylindra? Przy proporcjonalnie powiększonych zaworach i kanałach dolotowych - dokładnie tyle samo co w silniku 12 cyl tej samej pojemności.

Ile ciepła generowałoby się przy spalaniu? W jednym cylindrze dokładnie 3 razy więcej ciepła (i 3 razy więcej pracy mechanicznej) niż w przykładowym silniku 5.0 12 cyl, ale TEMPERATURA spalin byłaby dokładnie taka sama.

 

PS, jeszcze taka uwaga - właśnie że moc BIERZE SIĘ Z POWIETRZA w równym stopniu jak z paliwa :) Przy niedoborze jednego z tych składników do spalania nie dojdzie :)

Opublikowano

Tak, mowiac, ze bierze sie z powietrza mialem na mysli kolokwialny zwrot mowiacy wprost - nie bierze sie znikad ;).

To tak jak mowic, ze auto na wode nie jezdzi a ktos Ci powie, ale jak to, przeciez sa instalacje wodorowe :P.

 

Anyways guys, zrobilismy offtop, z mojej strony koniec tematu.

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post na tym forum i nim też chciałbym się przywitać.

 

Sprawa jest taka, aktualnie jeżdżę prawie 17-letnim civikiem. Auto trochę dogorywa i jego czas jest bliski :D Miałem zamiar jeździć nim do trupa ale nie wiem czy to opłacalne. Zaczyna rdzewieć, skrzynia chodzi co raz to gorzej, gaz starej generacji robiony przez poprzedniego właściciela to tragedia, komfort jazdy średni...(wymieniać możnaby długo). Zastanawiam się czy nad sprzedaniem g,o póki prezentuje jeszcze jakąś wartość ma to sens. Aktualnie to może 5 tys. ktoś za niego jeszcze da i dołożę cegiełkę do nowego auta.

 

Poszukuje auta dość wygodnego, sedana, niezawodnego, bezawaryjnego(stosunkowo taniego w serwisowaniu), jeżdżę głównie sam ale muszę brać pod uwagę, że może będę musiał zmienić stan cywilny więc będzie musiał służyć 2-3 osobom ;) jestem zwolennikiem lpg mimo wszystko i w gaz będę celował. Szukam auta na dłużej (min 5 lat, a najlepiej takie do które posłuży mi do końca ;) ) Zależy mi też na frajdzie prowadzenia, wygodzie.Moc dla mnie nie jest jakoś bardzo ważna, auto ma być żwawe a nie szybkie. Chociaż też żeby nie było zamulone jak moje EJ6-105KM w gazie:/ jeżdżę do 10 tys. km na rok w tym momencie głównie po mieście, czasem na trasie. Interesują mnie silniki do 2.0. Szukam auta które w mieście spali nie więcej jak 10-12 l. lpg więc raczej celowanie w silniki o mocy 105-118 KM. i może jakiś delikatny chip by podnieść trochę moc? Na auto mogę przeznaczyć 16-18 tys. zł no może dorzuciłbym parę groszy jakbym trafił coś ciekawego. Wiem, że ciężko ogarnąć za tą sumę coś w dobrym stanie ale pytanie do was:

 

-w jaki silnik celować?

-jest szansa na coś sensownego?

-jest szansa na wychaczenie polifta w tym przedziale?

 

Ważna sprawa, jeśli będę szukał auta to najwcześniej gdzieś maj/czerwiec, a może jeszcze później więc jest trochę czasu ;)

Macie może jakiś pomysł/wskazówki?

Opublikowano

Jest szansa na cos sensownego.

Jesli przedlift - to jest tylko jeden silnik do wyboru - 1,9. W 2 wariantach mocy - 105 i 118 koni.

 

Polifta w tej cenie bym sie raczej wystrzegał, tym bardziej ze polifty benzynowe mają bardziej awaryjne silniki.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Hmm dzieki. No chyba 118 KM to bedzie to w co celuje. Jeszcze takie pytanie:

 

- Jak te silniki reaguja na gazowanie?

- Co myslicie o chip tuningu, jest sens? (tak zeby zyskac chociaz 10-20 kucy)

- Na co zwrocic uwage szukajac przedlifta?

Opublikowano

Co myslicie o chip tuningu, jest sens

Nie ma, lepiej dołożyć i kupić większy silnik.

Na co zwrocic uwage szukajac przedlifta?

Na wszystko, bo to auto używane a jak wiadomo przed-lifty mają już kilkanaście lat. Trzeba szukać ognisk rdzy lub źle wykonanych napraw, bo to jest największy problem tych aut.

Opublikowano
Co myslicie o chip tuningu, jest sens

Nie ma, lepiej dołożyć i kupić większy silnik.

Na co zwrocic uwage szukajac przedlifta?

Na wszystko, bo to auto używane a jak wiadomo przed-lifty mają już kilkanaście lat. Trzeba szukać ognisk rdzy lub źle wykonanych napraw, bo to jest największy problem tych aut.

 

Tego chce wlasnie uniknac. Wiekszy silnik=wieksze spalanie. Teoretycznie chip gwarantuje przyrost 10-30 K (czy to realne) przy tym samym spalaniu. Mi to by odpowiadalo. Tylko pytanie czy faktycznie tak jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej RaFF, ja będę sprzedawał swoje 318i (143KM) z lpg z 2002r. Co prawda za trochę większą kasę niż dysponujesz, ale myślę że warto. Planuje najpóźniej do maja. Jak coś to daj znać na priv. Pozdrawiam
Opublikowano
Hej RaFF, ja będę sprzedawał swoje 318i (143KM) z lpg z 2002r. Co prawda za trochę większą kasę niż dysponujesz, ale myślę że warto. Planuje najpóźniej do maja. Jak coś to daj znać na priv. Pozdrawiam

 

A ja zacytuje twojego posta moze odnosnie wyciekow oleju w twoim silniku:

"Zależy skąd leci. U mnie było kilka wycieków spod vacuum pompy, spod pokrywy zaworów, spod obudowy filtra oleju, spod elektrozaworów oraz miski olejowej. Wszystkie usunąłem oprócz tego spod miski.... po prostu z tym ostatnim za dużo roboty (a i tak nie wiadomo czy po jakimś czasie znów nie zacznie l..."

 

Ja bym sie dwa razy zastanowil nad kupnem N4X, jak juz zreszta kiedys rozmawialismy.

Opublikowano

Za szybkie oferty w tym dziale i na priv z góry dziękuję ;) Jak ktoś sprzedaje dobre auto, to nie musi go ciągle reklamować.

 

Dobra będę szukał jednostki 118KM, nie chcę zmieniać seryjnego wydechu, dolotu itd. jezeli sam chip nic nie zmieni (chociazby nie zmniejszy spalania to tez sobie daruję)

dzięki za rady

Opublikowano
A jeszcze takie pytanie. Co sadzicie o wersji 143KM? Co sadzicie o tym motorze, jakie ma opinie? Czy chiptuning faktycznie obniza.spalanie 5-15% czy to tylko brednie? Opcja 143KM (z chipem) zamiast 118 mialaby waszym zdaniem sens pod katem spalania?
Opublikowano

A co napisalem powyzej o tym motorze? To jest motor N4X, z ktorego koledze powyzej cieklo bokami gdzie sie tylko dalo.

Pare stron wczesniej jest tez goraca dyskusja na jego temat, polecam lekture, coby sie nie powielac.

 

Ten 118KM to z czterocylindrowych benzyn dobry wybor. Jak bedziesz chcial chipa napisz na PW, dam Ci namiar na ludzi, ktorzy dobrze ogarniaja benzyny.

Opublikowano
A jeszcze takie pytanie. Co sadzicie o wersji 143KM? Co sadzicie o tym motorze, jakie ma opinie? Czy chiptuning faktycznie obniza.spalanie 5-15% czy to tylko brednie? Opcja 143KM (z chipem) zamiast 118 mialaby waszym zdaniem sens pod katem spalania?

Chip w wolnossacej benzynie nigdy nie obniży spalania ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dxtr71 napisał(a):

A ja zacytuje twojego posta moze odnosnie wyciekow oleju w twoim silniku:

"Zależy skąd leci. U mnie było kilka wycieków spod vacuum pompy, spod pokrywy zaworów, spod obudowy filtra oleju, spod elektrozaworów oraz miski olejowej. Wszystkie usunąłem oprócz tego spod miski.... po prostu z tym ostatnim za dużo roboty (a i tak nie wiadomo czy po jakimś czasie znów nie zacznie l..."

 

Ja bym sie dwa razy zastanowil nad kupnem N4X, jak juz zreszta kiedys rozmawialismy.

 

Tylko odpukać poza tymi "usterkami" i wymianą rolek paska klinowego silnik w 100% bezawaryjny.

Poza tym usunięcie tych wycieków kosztowało (na oryginalnych uszczelkach z ASO) niecałe 200pln, więc to raczej nie dużo.

 

Ja uważam, że kupując 10 letnie auto ważniejszy jest stan techniczny danego egzemplarza, niż jego "fabryczne bolączki".

Opublikowano

Witam, planuje kupić e46 w najbliższym czasie. Robie rocznie małe kilometry - jestem studentem więc nie będę jeździł praktycznie po mieście, max 10000km rocznie. Szukam czegoś dynamicznego. Po głowie od dłuższego czasu chodzi mi 330i lecz :mrgreen: obawiam się że fundusze za małe. Więc obstawiam 328.

 

Posiadam w tym momencie 15tyś + stałą prace (nie dużo ale zawsze starczy na utrzymanie auta). Planuje dozbierać jeszcze (ile?) i na wakacje kupić auto, w jakiej kwocie mogę szukać nie sypiące się 328? Wole kupić lepsze auto (wyposażenie,typ silnika, stan wnetrza) i z miesiąca na miesiąc je robić niż kupić mega zadbane 1.9 z 1998r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.