Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kurde mam 175tkm na liczniku więc dobrze nie jest hehe ;). No nic, ja mam nadzieję tym samochodem trochę pojeździć, na zagranicznych forach chłopy piszą że i do 360tys. dojechali także postaram się zrobić ich wynik, pojeździmy zobaczymy. A co do żwawości to nie jechałem żadnym innym BMW w życiu, ale na tym forum chyba Qwet pisał że 320i z 6 cylindrami jest mniej żwawe od N4X a dużo więcej pali. Moim zdaniem ze żwawością jest ok, mnie wystarcza, a tuning mnie nie interesuje, zresztą to jest trochę śmieszne żeby robić tuning w najsłabszych wersjach silnikowych takich jak 320d czy właśnie 318i no ale to tylko moje zdanie.

 

Śmieszne? 320d ma 150KM i 9s do setki. Po tunningu niedużym kosztem idzie zrobić ponad 200KM na seryjnym turbo i 220-230KM na turbo od E60/E90.

To już pozwala na naprawdę super osiągi w tej furze przy wciąż niedużym spalaniu.

 

Generalnie auta uturbione są łatwo poddatne na tunning ;).

 

Nic kolego, ja też Ci życzę tych 360tys a jeszcze bardzie Ci życzę (sobie też) żebyś mógł pójść do salonu i nową beemkę sobie zakupić, z gwarancją i bez problemów (nasz kraj skutecznie utrudnia takie praktyki)! :cool2:

Opublikowano
najlepszy tuning jak brakuje mocy to sprzedanie starego samochodu i kupienie nowego z większym silnikiem :cool2:

 

Z punktu widzenia ekonomicznego, często tak! :cool2:

Opublikowano

Dobra śmieszne to może trochę złe określenie, tylko wydaje mi się że jeżeli komuś zależy na mocy i ma ochotę poszaleć na sportowo to tak ja zauważyliście kupuje po prostu większy silnik i już :).

Nic kolego, ja też Ci życzę tych 360tys a jeszcze bardzie Ci życzę (sobie też) żebyś mógł pójść do salonu i nową beemkę sobie zakupić, z gwarancją i bez problemów (nasz kraj skutecznie utrudnia takie praktyki)! :cool2:

Dzięki! Twojemu dizelkowi też życzę bezawaryjności, a Tobie również nowej BMki :cool2:.

No nic, pojeżdżę i się okaże, jak na razie od 10tkm nic się nie dzieje (tylko się kabelek od oświetlenia w bagażniku przerwał ;]), może niedługo tu wrócę z płaczem że mnie usterki prześladują, ale mam nadzieję że jednak nie ;).

Opublikowano (edytowane)

za obie kwoty raczej padlina. Za tyle to kup zadbane e36.

 

Nikt ci tutaj nie robi na złość ale potem bedziesz płakać po forum że BMW się psuje, że musisz co chwile coś wymieniać, potem napiszesz że sprzedajesz to badziewie i kupujesz vw golfa bo tam się nic nie psuje. A prawda jest taka że każdy chce z kupy bat ukręcić i kupuje jak najtańsze jak najmłodsze auto a potem wielki płacz na forum.

Jak ludzie zrozumieją że te auta mają krecone liczniki, że te najtańsze są powypadkowe i na szybko prostowane i naprawiane to może coś sie poprawi.

 

Nie mówie że sie nie da kupić dobrego auta tanio. Ale jest to niestety marna szansa bo nikt dobrego auta nie sprzedaje tylko raczej pcha po znajomych i dobre auta nie stoją miesiacami na allegro.

 

Chcesz być zadowolony ? dołóż 10 tys i kup zadbane auto, najlepiej od jakiegoś kumatego forumowicza albo zacznij przeglądać najdroższe oferty konkretnego rocznika.

 

Sprawdź ceny w DE i potem zobacz ceny na allegro i wnioski wyciagnij sam gdzie jest zarobek handlarza.

Wiesz gdzie jest ? w szpachli, spawaniu, klejeniu i malowaniu tego auta.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano
Gaz ma calkiem inna temperature spalania, kalorycznosc i stukotliwosc.

Tak, ma trochę mniejszą wartość energetyczną na jednostkę objętości, dlatego trzeba go dostarczyć trochę więcej do silnika (około 15%). Jeśli chodzi o tendencje do spalania stukowego to jest pod tym względem dużo lepszy od benzyny - znacznie trudniej doprowadzić do spalania stukowego na LPG.

 

 

Sklad mieszanki zawsze bedzie odbiegal od skladu na benzynie i tak samo ze skladem spalin.

Skład mieszanki (lambda) podczas pracy na LPG nie będzie odbiegał od składu mieszanki podczas pracy na Pb, bo instalacja gazowa jest właśnie strojona pod tym względem - sterownik LPG ma dokładnie "symulować" wtryskiwacze benzynowe przy pomocy wtryskiwaczy gazowych. A nawet jeśli wystrojenie LPG jest niedokładne i w pewnych obszarach mapy dawka gazu nieco odbiega, to ECU benzynowy i tak sobie to skoryguje dla utrzymania zadanego składu mieszanki.

 

 

Gaz zawsze szybciej wypali Ci zawory a kwasny odczyn spalin szybciej przepali wydech.

Przy prawidłowo wystrojonej instalacji gazowej wskaźnik EGT (temperatura spalin) przy pełnym obciążeniu jest o jakieś 15-20 stopni celsjusza wyższy dla LPG, czyli różnica praktycznie żadna.

Odczyn kwaśny? Przecież spaliny LPG są czyściutkie w porównaniu do spalin Pb...

 

 

no wiem wiem ale Qwet mówił że "żaden silnik nie boi się gazu" a z tego co mi wiadomo w tych nowszych silnikach np. z bezpośrednim wtryskiem itd lepiej nie gazować bo się później odbije na trwałości

Można zakładać gaz do silników z wtryskiem bezpośrednim, ale to tylko "dotrysk" gazu i silnik pali 20% LPG i 80% Pb. Oczywiście nie wpływa to na trwałość silnika.

 

 

KrilanPL za 11-12 ciężko kupić jakąkolwiek zadbaną e46, a 320 to już luksus. Za tą cenę polecam e36 328 - nie pali wiele więcej a osiągi nieporównywalne - będziesz zadowolony. Nie bój się starego rocznika, zwracaj uwagę na stan techniczny.

Opublikowano

Kolego. Gaz ma nieco wyzsza kalorycznosc od benzyny i dlatego jak sie go dobrze zestroi to mozna uzyskac moc wieksza niz na benzynie.

Np.

propan / butan 50/50 - 46 MJ/kg

usredniona benzyna 95 - 43.5 MJ/kg

 

Wez pod uwage, ze benzyne sie mniej chrzci niz LPG. LPG bardzo latwo dochrzcic azotem.

 

Tak, liczba oktanowa gazu jest wyzsza, o czym pisalem. Co nie zawsze jest plusem bo instrukcje obslugi samochodu czesto zabraniaja tankowania paliwa o zbyt niskim/wysokiem wspolczynniku oktanow.

 

ECU faktycznie sobie skoryguje ale ta adaptacja trwa nawet caly bak (widzialem testy kiedys paliw, caly bak trawlo dostrajanie sie ECU do innego paliwa). Dodatkowo jak masz dwie sondy lambda to ta za katalizatorem w zyciu nie bedzie na gazie sie tak samo zachowywac jak na benzynie. Stroic mozesz sie do pierwszej lambdy.

 

Czysciutkie, moze i tak ale nawet w domowych instalacjach do gazu sa rury z kwasiaka/ocynku. Zawartosc siarki w propan butanie do instalacji samochodowych wg normy to maks 50mg/Kg w benzynie realnie to 10mg/Kg. Moze i orleny maja odsiarczone ale tam gdzie napelnia sie butle i przy okazji leje w auta to juz ciezko stwierdzic. Spaliny po LPG sa czyste bo nie maja tyle dwutlenku wegla i sadzy.

 

Nie wiem co to jest dla Ciebie Pb, dla mnie to olow a nie benzyna a olowiem to jeszcze nikt i w niczym nie palil. Srednie z niego paliwo. Wg mojej wiedzy paliwa, ze wzgledu na obecnosc katalizatorow w ukladzie wydechowym sa olowiu pozbawiane.

 

Ja wiem z doswiadczenia, ze roznice w temp spalania i wieksza zawartosc zwiazkow siarki powoduja szybsze wypalanie sie zaworow.

 

Jedyne plusy jaki znam przy uzywaniu LPG to nizsza cena, mniej CO2 w spalinach i mniej nagaru w silniku. Reszta to raczej minus sa bo nie sa to silniki fabrycznie dostosowane do spalania LPG. To tak jak lanie cielego wodoru to benzyniaka - da sie? DA SIE. Ale skutek jest sredni, jeszcze gorszy niz zasilanie LPG.

 

Nie jestem przeciw LPG ale do nowego benzyniaka bym nad nim nie myslal. Juz na pewno nie do turbodoladowanego z masa czujnikow i wtryskiem bezposrednim.

Opublikowano
Witam niedlugo bede sprzedawal e36 compacta i juz mysle nad nowym autem tradycja musi byc wiec wybor padł na e46 i mam dylemat nad wyborem czy 330d przed fl czy 320d po fl ze skrzynia 6 biegowa mysle ze oba auta sa w podobnej cenie do wydania bede mial okolo 20-24, jeszcze druga kwestia ktora mnie interesuje z racji ze lubie bawic sie disem, inpa z ktorym z tych aut bede mial wieksze mozliwosc podgladu ?
Opublikowano

viewtopic.php?f=69&t=127327

 

Poczytaj moj topic, ten powyzej. Zdania sa niby podzielone ale ja bralbym 320d po lifcie chetniej niz 330d przed. Najchetniej 330d 204KM FL.

 

Jesli chodzi o podglad to sa oba te autka na tym samym kompie, sa wyposazone w te same prawie czujniki (jak nie te same) i moduly.

Generalnie na obu zrobisz to samo DISem i INPa. Podglad jest ogromny i mozliwosci zabawy tez.

Opublikowano
Kolego. Gaz ma nieco wyzsza kalorycznosc od benzyny i dlatego jak sie go dobrze zestroi to mozna uzyskac moc wieksza niz na benzynie.

Np.

propan / butan 50/50 - 46 MJ/kg

usredniona benzyna 95 - 43.5 MJ/kg

 

No tu nie do końca masz rację. Paliwo LPG ma większą kaloryczność ale w odniesieniu do jednostki masy. Masa właściwa LPG w stanie skroplonym jest mniejsza od benzyny o około 30%. Dlatego wartość opałowa LPG w odniesieniu do objętości jest o około 20% mniejsza. Z tąd też by skład mieszanki był prawidłowy silnik powinien spalić niecałe 20% więcej LPG od benzyny.

 

Co do wyboru 330d przed liftem i 320d po lificie, to jak już brać diesla to tylko w 6 cylindrach. Różnica jest kolosalna. Najlepiej w ogóle nie kupować diesla, tylko 330i i założyć LPG

Opublikowano
Tez najchetiej bym wziol 330d po fl ale watpie bym sie zmiescil w przedziale cenowym benzynka z gazem odpada do dieselka jakby braklo mocy zrobilbym chipa dy dalo te 15 % wiecej mocy a w benzynce to by bylo tylko 3-5% wiec nie zreszta nigdy nie mialem diselka a dobrze mi sie nim jezdzi, jeszcze mam sporo czasu bo dopiero lipiec sierpien planuje zakup ale juz wole wiedziec na co sie nastawiac
Opublikowano

Nie no, w 320d wyciagniesz wiecej niz te parenascie % mocy przy chipie. W benzynie wolnossacej to faktycznie niewiele bo tam nie ma wielkiego pola do manewru bez zmian mechanicznych.

 

Jesli kupisz wersje na CR 150KM to one ida na 180-190KM. Zdarzaja sie przypadki na 200KM ale tutaj juz przydalby sie inny ICek, brak kata i EUR4 sa w tym nieco lepsze bo maja ciutke lepsze wtryski i turbo elektrycznie sterowane.

 

Jak bedziesz dbal to pojezdzisz tym dlugo. Tylko polecam wziac kogos, kto Ci przed kupnem podlaczy auto pod kompa.

Opublikowano

W takim budżecie znajdziesz 330d po lifcie ale jeszcze z silnikiem 184km który wychodził dopiero od marca 2003.

Różnica w spalaniu bardzo mała a w użytkowaniu spora. Nie ma co się podniecać papierowymi końmi tylko najlepiej przejedź się jednym i drugim i sam zadecydujesz. U mnie średnie spalanie przy dynamicznej jeździe 50/50 trasa miasto to 8,2 litra.

Opublikowano

Wez nie przesadzaj, moc do masy 320d po chipie jest wyzsza niz 184KM bez chipa.

320d po chipie spokojnie objedzie 330d 184KM.

 

Wszystko ma swoje wady i zalety. Wciaz bede sie upieral, ze jak 330d to 204KM lepiej.

Opublikowano

Jeździłeś czy tylko tak teoretycznie ??

Papierowe konie to nie to samo co życie. Liczy się przebieg mocy i momentu względem obrotów a ten i tak będzie lepszy w 330d serii.

Moja seria (touring) objeżdżała 320 po chipie (sedan) na 182km. A po programie to już przepaść.

Poza tym nie chodzi o jakieś milisekundy w przyspieszeniu od 0 do 100 bo diesel to nie auto na wyścigi, tylko do codziennego użytkowania. A tu jest spora różnica w elastyczności, kulturze pracy etc.

A, że 330d 204 lepiej to oczywiste. Tylko raczej nie ten budżet. A jak miałbym wybierać między 320d 150km vs 330d 184km, to sekundy bym się nie zastanawiał.

Opublikowano

Cale zycie to jedna wielka kalkulacja.

Jezdzilem. Nie jednym. Manualem, automatem, czym chcesz.

Z dobrze objezdzonych aut to ja mam 318d, kolega dobry 320d EUR4, drugi mial 330d 184 w auto i manualu, i jeszcze jeden ma 330d w manualu.

Takze po lift, przed lift, manual, auto, co chcesz.

 

Jezdzilem tez 530d E39 z turbo od E60 chipowana mocno. E39 bez chipa tez. E60 3.0d 218Km tez.

 

184KM ma lepsza kulture pracy, ale jest ciutke drozsze w naprawach i utrzymaniu. Zdecydowanie wiecej wciaga wachy, szczegolnie w automacie.

Oplaty za to autko sa wieksze. Autko jest ciezsze, ma sztywniejsze zawieszenie, ze az plomby leca z zebow. Zawiecha sie szybciej wybija. Wydaje mi sie ciutke mniej zwinne niz 320d przez wage.

 

Takze trzymam sie tego co mowilem. Jak juz 6 garow, to nie dla 30 koni i troche lepszej kultury pracy. W porownaniu z 320d 136KM bez porowanania ale przy M47N juz bym sie zastanawial.

 

PS: Miedzy sedanem a touringiem jest tez roznica w przyspieszaniu, jednak touring wazy sporo wiecej.

 

Zreszta, kazdy moze dokonac swojego wyboru i cieszyc tym co kupi :cool2: Z perspektywy czasu pewnie bym kupil 325i albo 330i bo malo jezdze a 330i to taki fun z jazdy, ze glowa mala.

Opublikowano

dxtr71 zwróć uwagę co napisałem - ma trochę mniejszą wartość energetyczną na jednostkę objętości. Na kilogram kaloryczność faktycznie wychodzi większa.

 

Rzeczywiście na gazie da się uzyskać więcej mocy niż na benzynie, ale nie ma to bezpośredniego związku z jego kalorycznością. Przy wtrysku fazy ciekłej LPG rzeczywiście można uzyskać trochę więcej mocy bo gaz ciekły sam ma bardzo małą objętość i odparowując jeszcze schładza powietrze - więcej mieszanki wchodzi do cylindra. Ale jak wtryskujemy już odparowany gaz (instalacja IV gen) to te zalety znikają, dlatego w przypadku instalacji wtrysku gazu w fazie lotnej (instalacja IV gen) uzyskiwana jest podobna moc jak na benzynie. Tutaj też można zrobić jakieś symboliczne 2 koniki większą moc niż na benzynie - wystarczy odrobinę przelać w OL przy WOT i zrobić ciut niższe AFR (tylko gdy auto nie posiada sondy szerokopasmowej).

 

Producenci zabraniają stosowania paliw o wysokiej liczbie oktanowej? A jeśli nawet to nie wiem w jaki sposób wysokooktanowe paliwo mogłoby zaszkodzić silnikowi.

 

Co do autoadaptacji to tak jak pisałem - przy prawidłowo wystrojonej instalacji gazowej ECU benzynowy nie robi ŻADNYCH dodatkowych korekt po przełączeniu na LPG. Korekcje od ciśnienia, temperatury gazu itd. robi sterownik gazowy.

 

Co do sond lambda za katalizatorami, z doświadczenia wiem że nie ma z tym problemu. Różnice są na poziomie setnych Volta i nie powoduje wykrycia uszkodzenia katalizatorów.

 

Spaliny LPG są czyste i właśnie składają się prawie tylko z dwutlenku węgla i wody.

 

Pb to często używany skrót od benzyny, ma z ołowiem tyle co przekreślone oznaczenie na dystrybutorze.

 

Wypalanie się zaworów tylko przy ubogiej mieszance, gdy reduktor nie daje rady albo strojenie przy WOT do kitu. Siarka nie wypala zaworów, tak samo jak sprawna i dobrze wystrojona instalacja.

Dla porównania - przy nagłym wzroście AFR przy WOT masz o SETKI stopni wyższe EGT, a przy zmianie paliwa z Pb na LPG i na identycznym AFR - najwyżej kilkanaście stopni.

 

Silniki nie są dostosowane do spalania LPG i dlatego nie powinny na nim jeździć? Ciekaw jestem co byś mówił gdyby silniki fabrycznie jeździły na czyściutkim LPG i ludzie zakładaliby do nich instalacje benzynową, to dopiero byłby cyrki - a że syf w silniku i w spalinach, a że liczba oktanowa za niska i trzeba przesuwać zapłon itp.

Opublikowano
Zreszta, kazdy moze dokonac swojego wyboru i cieszyc tym co kupi :cool2: Z perspektywy czasu pewnie bym kupil 325i albo 330i bo malo jezdze a 330i to taki fun z jazdy, ze glowa mala.

 

No właśnie, zastanawiam się teraz nad kupnem rocznika co najmniej 2003r

Jakie są różnice między 325i i 330i ? Wiem, że ten drugi da więcej radości z jazdy ale chodzi mi też o kwestie eksploatacyjne. Który motor wypada taniej w obsłudze? Czym one w ogóle nie się różnią?

 

pozdrawiam!

Opublikowano

Cześć wam,

trochę rozwarzam zakup 330xd. Z uwagi że nigdy nie miałem auta z systemem x drive mam kilka pytań.

1 Czy jest to stały napęd czy przód jest tylko w określonych sytuacjach uruchamiany?

2 Jak wygląda sprawa z przednim zawieszeniem? Miałem kiedyś e46 320d i wiem że przednie wahacze do mocnych stron nie należą.

3 Ile wzrasta spalanie w stosunku do wersji 330d (bez napędu na przednią oś)

4 Jak ten napęd się spisuje podczas ekspluatacji? Jest awaryjny, są drogie części?

I Przedewszystkim jakie są ceny dobrze wyposażonego 330xd po FL.

Co prawda miałem kupowac E60 530d, ale moż kupię mniejszą bawarkę plus nowy motorek GS 800 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.