Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no właśnie oto chodzi bo diesel jest dobry na trasę ,nie martwisz się o turbinę dobrze się wyprzedza jak na tą moc ale w mieście diesel się niesprawdza

 

Dlatego chce nastepny samochod kupic z silnikiem benzynowym :) w trase rzadko jezdze, raz na tydzien, po miescie jezdze raczej szybko i krotkie odcinki, wtedy spalanie diesla jest porownywalne do benzyny, tzn jest nie duza roznica :)

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jaka tam teraz oszczędność w dieslu jak ON droższe od PB :D

 

 

Mowimy o tym, ze diesel mniej pali od benzyny. A co do ceny, u mnie - podlaskie, juz diesel jest tanszy o 3gr.

 

Edit, ale mowicie sprzeglo jest z gumy, pamietajcie ze silniki benzynowe tez maja dwumase, troche wiecej wytrzymuje ale tez po jakims przebiagu/czasie trzeba wymieniac.

Wieksze silniki benzynowe np e92 335i maja dwie turbiny, wiec nawet tam trzeba chlodzic :D

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
disel mniej pali ale czesci sa duzo drorzsze , benzyna pali wiecej ale cesci tansze dac do tego gaz i mozna disla kopnac w d. bo e46 fajnie chodza na gazie. dlatego disla nie kupuj, jak by moja chcial ktos kupic za dobre pieniadze to kupil bym 330i ale to nie mozliwe bo za wymienione niezuzyte czesci nikt ci nie zaplaci wiecej
Opublikowano
Auto z tego rocznika to jakies 2000 € w D wiec nie majatek jak cos sie sypnie powarznego niema placzu :cry2:trzeba nowe szukas a i jakies doswwiadczenie sie zdobedzie.

Moja rada to bezyna :cool2: na dieslach sie juz przejechalem .

Pozdrawiam

Człowieku za auto dałem 29 tys,2004 07,włożyłem w naprawe 11 tys,a auto wyglądało jak nowe każdy sie zachwycał że kupiłem dobre auto,a ty mi piszesz że kupiłem za psie pieniądze,teraz to mnie wkurzyłeś.Moje zdanie jest takie nie kupujcie 2 l disli bo to sa dobre silniki jak sa nowe,a później trzeba pożyczke brac żeby te auto wyremontować.Już nigdy w życiu nie kupie BMW w dislu,chyba żę nowe.

Opublikowano
Auto z tego rocznika to jakies 2000 € w D wiec nie majatek jak cos sie sypnie powarznego niema placzu :cry2:trzeba nowe szukas a i jakies doswwiadczenie sie zdobedzie.

Moja rada to bezyna :cool2: na dieslach sie juz przejechalem .

Pozdrawiam

Człowieku za auto dałem 29 tys,2004 07,włożyłem w naprawe 11 tys,a auto wyglądało jak nowe każdy sie zachwycał że kupiłem dobre auto,a ty mi piszesz że kupiłem za psie pieniądze,teraz to mnie wkurzyłeś.Moje zdanie jest takie nie kupujcie 2 l disli bo to sa dobre silniki jak sa nowe,a później trzeba pożyczke brac żeby te auto wyremontować.Już nigdy w życiu nie kupie BMW w dislu,chyba żę nowe.

post kierowany do BEZEL

Opublikowano
Auto z tego rocznika to jakies 2000 € w D wiec nie majatek jak cos sie sypnie powarznego niema placzu :cry2:trzeba nowe szukas a i jakies doswwiadczenie sie zdobedzie.

Moja rada to bezyna :cool2: na dieslach sie juz przejechalem .

Pozdrawiam

Człowieku za auto dałem 29 tys,2004 07,włożyłem w naprawe 11 tys,a auto wyglądało jak nowe każdy sie zachwycał że kupiłem dobre auto,a ty mi piszesz że kupiłem za psie pieniądze,teraz to mnie wkurzyłeś.Moje zdanie jest takie nie kupujcie 2 l disli bo to sa dobre silniki jak sa nowe,a później trzeba pożyczke brac żeby te auto wyremontować.Już nigdy w życiu nie kupie BMW w dislu,chyba żę nowe.

 

 

11k w naprawde? To co TY tam robiles? Kupiles 2 nowe silniki ?

 

 

I jak Tobie sie psuje, to nie znaczy ze kazdy taki samochod jest do dupy. Jezdze ja, znajomi, i jeszcze nikt nie narzekał.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
to ci napisze dwumas 4300 zł turbina 3900 zł termostaty 400 zł podgrzewacz wody 250 zł sterownik świec plus świece 500zł a reszte kasy poszło na nowe oleje odma nowa,a jeszcze regeneracja lamp ksenonowych 500zł nie licząc robocizny i nie przespanych nocy.jak umiesz liczyc to sobie policz ile wydałem na ten super disel
Opublikowano

Dwumas 4300? :OOOO

 

na czesidobmw.pl dwumas kosztuje 1550zl, kolega przed miesiacem wymienial.

 

Turbina kolego tez kosztuje ok 1,5k do 2k, wiec nie wiem gdzie naprawiales :shock:

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

Niezłe ceny. Rozumiem, że 4300 zł to koło dwumasowe plus zestaw sprzęgła w ASO? Czy sam dwumas? Ja do swojej po taniości wsadziłem nowe koło LUK-a i komplet sprzęgła również LUK za 1800 zł :P Ogólnie też miałem sporo wydatków.

 

A co do sprzęgła z gumy to nie miałem na myśli wytrzymałości lecz doznań z ruszania samochodem. Ogólna praca sprzęgła mi się nie podoba. W benzyniakach sprzęgło chodzi lepiej. W ogóle to w niektórych przypadkach elektronika jest do bani. Od czasu do czasu mam okazję przejechać się corollą w benzynie. Wszystko tam jest na linkach, zero elektroniki i z ruszania jest czysta przyjemność. A w tym dieslu części sekundy opóźnienia w różnych podzespołach i jest kicha.

 

Co do chłodzenia tej turbiny to nie popadajcie Panowie w paranoję. Turbinę "ostudzić" powinno się, po jakiejś dłuższej trasie lub po ostrym deptaniu. Jeżdżąc po mieście 50 km/h wydaje mi się co najmniej dziwne "chłodzenie" turbiny :P

 

Mój znajomy jeździ ciężarówką, a jako osobówkę ma X5, wcześniej Pajero. To i to w dieslu. I nigdy nie odczekał przed gaszeniem silnika. I turbiny w żadnym aucie nie robił ;)

Opublikowano
Ja tam staram sie dbać, po trasie gdzie sporo daje jej w kosc, to chlodze ok 2 minut. Wole dmuchac na zimne. W miescie tez chlodze, ale krocej.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano (edytowane)
JAk reszta, diesla odradzam, jesli nie egzemplarz od rodziny lub dobrego znajomego. Kupilem e46 z silnikiem m47, zaraz po zakupie silnik do wymiany bo wal strzelil ;) do tego komplet dwumas + sprzeglo, przy okazji pompa do sprawdzenia i podreperowania, i masa innych pierdol i sie wpakowalo 8k w auto ;] Edytowane przez Dzaba
Opublikowano

Silnik diesla sprawdza się w transporcie morskim , w rolnictwie i samochodach cięzarowych.

BMW jest perfekcjonistą w ucywilizowaniu silnika diesla i zrobieniu z niego w zasadzie supermaszyny . Jest jeden problem. Żeby tego dokonać trzeba było naszpikować go do granic możliwości różnymi gadżetami (turbo, dwumas, klapeczki, termostaciki, podgrzewacze etc) BMW szanuje swoich klientów i wsłuchuje się w ich opinie....dlatego postanowili, że nie będą testować wytrzymałości tego badziewia tylko scedują to na użytkownika. BMW pragnęło, aby każdy klient mógł stać się po części ojcem sukcesu marki, czy to jako finansujący naprawy i wspierający skarbonkę tej Bawarskiej wytwórni lub jako tester wytrzymałości psychicznej...własnego organizmu.

Opublikowano

...... i na koniec stare to są dobre dwie rzeczy... wino i skrzypce a nie samochód

 

kupując dziesięcioletniego dyzia trza mieć fantazje i pieniądze ( bez urazy takie powiedzenie ) ale ma cos w sobie :cool2:

Opublikowano

Kolego ja się nie posłuchałem chłopaków z forum. przeczytałem parenaście postów i chciałem benzyne z gazem. Ale spodobał mi się jeden prosty post, coś w stylu. "Poczytaj forum a zobaczysz, że benzyna nie dorówna m47." Po tym poście stwierdziłęm, że kupuje diesla. Pojechałem w polskę, bo w okolicach Oldztyna nie znalazłem nic ciekawego (w tej cenie). Za gdańskiem znalazłem czarną perełkę. Autko jest wyborne, po zakupie pojechałem do ASO. Wycenilu mi zrobienie wszystkich usterek na kwotę ok 4500 pln. Myślę, nie jest źle, w warsztacie zamkne się w 2000, góra 2500. Minoł miesiąc a ja włożyłem w autko 5800 pln i to jeszcze nie koniec. Ale już muszę przełknąć wszystko.

W ASO nie doszli do wszystkich niedociągnięć auta. Nawet jeżeli przed zakupem sprawdzałbym auto w ASO to i tak [BAD].

Dodatkowo jeszcze muszę zmienić akumulator, naprawić BC i wyczuwam na 5 biegu lekki uślizg sprzęgła, także dwumas do roboty w najbliższym czasie.

 

Teraz trochę żałuje że nie leje na stacji gazu lub benzyny. Ale auto uwielbiam pomimo wszystko.

Opublikowano
te bmw przetrzepie Ci kieszeń aż milo,daj sobie spokój z przed liftowymi modelami,bo te cześci do bmw są bardzo drogie.i nie kupuj 2,0 w dislu w common reil bo to nieudane silniki

 

 

 

Dlaczego uwazasz ze 2.0 w CR to nie udane silniki? Bo kupiles dziada zajezdzonego za male pieniadze oczekujac ideala, wsadziles kase i teraz opowiadasz ze BMW to [bAD]...

Kazdy samochod sie psuje, nie ma reguly. Zalezy jaki stan trafisz, jak poprzedni wlasciciel dbal to jazda bedzie sama przyjemnoscia.

 

 

Dokładnie zgadzam się z przedmówcą. Mam od ponad roku diesla na CR i na razie (odpukać) nie narzekam. Przez ponad rok jedynie wymieniłem wiadomo rzeczy eksploatacyjne ( żarówki, klocki hamulcowe, filtry, oleje i tp.), spryskiwacz reflektora - przeciekał, przetwornice ksenon - prawdopodobnie padła przez wcześniej wymieniony cieknący spryskiwacz. Wyciąłem klapki z kolektora dolotowego.

 

Za tydzień będę w Polsce to przymierzam się do wymiany klocków ham. + tarcz przód oraz świec żarowych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i powoli rozpętuje się debata ON vs PB.

Ja napiszę o swoim użytkowaniu silnika m47 (318d), bo o to pyta autor wątku.

2 lata, ~55tyś przebiegu, zero awarii z "kategorii" 1000-5000zł czyli turbo, wtryski, dwumas itd. Auto kupiłem sam wg. swojej wiedzy i polecił bym wszystkim.

Obecnie ponad rok "intensywniej" eksploatują ją 2 młodzi ludzie, i z tego co wiem nic im się nie posypało poważnego.

Wały pękają raczej na skutek niedomagań innych podzespołów typu: koło dwumasowe, koło pasowe, słaby olej, nie wymieniany regularnie.

A "nieudana" pompa VP44 też nie sypie przy 200tyś przebiegu. Znajomy w 2.5TDI, ma już oryginalne 320tyś na blacie i ta sama pompa śmiga aż miło.

 

Wniosek - silnik diesla jak najbardziej tak o ile robisz duże przebiegi i kupisz auto w dobrym stanie technicznym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma reguły, mojemu znajomemu w 2.5 tdi 180km pompa padła przy ok 270 tys. a wałki wytarły się jakieś 10 tys. później, teraz 333 tys. i jeździ.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
spodobał mi się jeden prosty post, coś w stylu. "Poczytaj forum a zobaczysz, że benzyna nie dorówna m47." Po tym poście stwierdziłęm, że kupuje diesla.

:shock:

Opublikowano

Tylko, że autor pytał co sprawdzać w dieslu itp. itd. Każdy po prostu napisał swoją opinię z autopsji. Jeden kupi ponownie diesla, a drugi nie. Ludzie nie są jednakowi i mają różne zdanie. Ja może nie jestem obiektywny, bo nie posiadałem nigdy benzyniaka BMW. Wiele ludzi jednak posiadało to i to i większość niestety mówi, że wróci do benzyny lub już wróciło. Coś w tym jest.

 

Może diesel BMW jako nówka z salonu jest idealny i zbiera same + u użytkowników. Jako używany często lubi mieć kosztowne zachcianki.

 

A co do benzyniaków to BMW też je powoli zabija. Oglądałem na tvn turbo program z Kornackim. BMW serii 3 E90 (nie wiem dokładnie jakie oznaczenie ma coupe, w każdym razie seria E90), model 328 i teraz najlepsze - 4 cylindry... To ten jego ziomek z programu się śmiał, że dźwiękiem przypomina chevroleta lacetti ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.