Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak na razie w silniku to tylko koło pasowe mi poleciało i to trzeba liczyć bo to po prostu jest wada fabryczna diesli i trzeba to wymieniać co jakiś czas tzn co 4-5 lat , zarówno 2l jak i 3l to pada ,

turbo czy wtryski wbrew temu co tu piszą nie padają co roku :) naprawde mam mase znajomych co wyłacznie dislami tłuką km i tylko 1 wymieniał turbo i to też dlatego że miał zbyt mocnego chipa wwalonego . nie słyszałem o wymianie wtrysków . zaznacze że wiekszość jeździ zawirusowanymi ale to też może tak jest że po prostu trzeba umieć jeździć dislem i go prawidłowo eksploatować ,

 

co do reszty to jak kolega pisał nie ma tragedii z cenami , kiedyś pisałem o cenach turbin ale ... zakrzyczeli mnie tu jak wrony ,

a 3,0 warto kupić , nie ma po prostu lepszego silnika w dislu

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dokładnie jeśli jeżdisz z głowa i trafisz na naprawde dobry egzemplasz nie ma problemu zrobić 400-500tys km wymieniajac tylko normalne materiały eksplatacyjne.Pozdro

egzemplasz :arrow: egzemplarz

Opublikowano
W 3.0d, 2.5d i 2.0d jest problem ze sprzęgłem. Wysoki moment powoduje jego uślizgi i pomimo wymiany kpl problem czasem pozostaje :/
Opublikowano
Dokładnie jeśli jeżdisz z głowa i trafisz na naprawde dobry egzemplasz nie ma problemu zrobić 400-500tys km wymieniajac tylko normalne materiały eksplatacyjne.Pozdro

egzemplasz :arrow: egzemplarz

 

Panowie a może jeszcze doradzicie mi w takiej kwestii.

Bardzo mi się marzył coupe 330CD jednakże jak dla mnie nie ma większej różnicy z sedanem a sedan jest znacznie tańszy. Tym bardziej, że jest przy tym praktyczniejszy a ja te autko chce na najbliższe parę lat minimum trzy … stąd moje wahania.

Mam jeszcze nieco inny dylemat … siostra posiada 330d sedana z roku 2001 (184KM). Wyposażenie dosyć fajne, na manualu czyli tak jak chce. Dla mnie bolączką jest to, że silnik ten nieco słabszy oraz to, że światła ma te jeszcze przed liftem czyli migacze (pomarańczowe) skierowane w dół. Natomiast niewątpliwą zaleta jest to, że sa jego drugim właścicielem, kupowali go z salonu BMW w roku 2004 jak miał 73 tyś km a aktualnie ma 120 tyś km. Podobno nic się w nim nie psuje … wierze bo to moja najbliższa rodzina. Stąd nawet moje zainteresowanie tym modelem.

Nie wykluczone, że na wiosnę siostra będzie chciała sprzedać i tu mam dylemat czy kupić ten słabszy model, stylistycznie nie do końca mi pasujący ale na 100% pewny i sprawdzony czy ryzykować i szukać jak igły w stogu siana fajnego, zadbanego sedana 330d (204KM) z manualem i jakimś sensownym wyposażeniem ? Trochę się tego obawiam bo jak odpalam aktualnie alledrogo to na całą Polskę są trzy takie modele !!

Poza tym boje się tych opłat związanych ze sprowadzeniem. Teraz za silnik ponad 2 litry trzeba zapłacić aż 18,9 % więc nawet jak siora mi go puści za jakieś 8-9 tyś euro to sama akcyza wyjdzie mnie dodatkowe sporo. Co w sumie może nie dać tak fajnej oferty …

Co byście zrobili na moim miejscu ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

aaaaaa zapomniałem dodać najważniejszego … bardzo zależy mi na tym by auto było szybkie. Poprzednio miałem 1,9 jtd 180KM więc nic wolniejszego niż to nie może być stąd mój typ na tą wersję 204KM bo ma potencjał i po programie podobno robi się jeszcze ciekawiej czyli jakieś 260KM i ponad 550Nm momentu. Ta słabsza wersja podobno już nie jest tak podatna a i starsze CR więc nie wiem czy mnie to będzie satysfakcjonowało …

Ból i dylemat jest ale nie śpieszy mi się bo chce coś kupić na wiosnę … na razie czytam i oglądam co się da i pytam o porady.

Trochę lęku mam bo zdarzają się nie do końca dobre opinie o tych silnikach ale ja racjonalnie podchodzę do sprawy i nawet jeśli przyjdzie wymienić turbinę po 200-300 tyś km to wiem, że jak wymienię to już drugi raz tego nie zrobię. W porównaniu z TDCi to i tak diesel BMW jest super.

Nie ukrywam, że chodzi mi po głowie tez LEON FR 1,9 TDI 150KM bo ma potencjał ogromny a i tych silników i części jest wszędzie dużo … no ale to już nie te materiały, nie ten moment itp…

Opublikowano
Dokładnie jeśli jeżdisz z głowa i trafisz na naprawde dobry egzemplasz nie ma problemu zrobić 400-500tys km wymieniajac tylko normalne materiały eksplatacyjne.Pozdro

egzemplasz :arrow: egzemplarz

 

Panowie a może jeszcze doradzicie mi w takiej kwestii.

Bardzo mi się marzył coupe 330CD jednakże jak dla mnie nie ma większej różnicy z sedanem a sedan jest znacznie tańszy. Tym bardziej, że jest przy tym praktyczniejszy a ja te autko chce na najbliższe parę lat minimum trzy … stąd moje wahania.

Mam jeszcze nieco inny dylemat … siostra posiada 330d sedana z roku 2001 (184KM). Wyposażenie dosyć fajne, na manualu czyli tak jak chce. Dla mnie bolączką jest to, że silnik ten nieco słabszy oraz to, że światła ma te jeszcze przed liftem czyli migacze (pomarańczowe) skierowane w dół. Natomiast niewątpliwą zaleta jest to, że sa jego drugim właścicielem, kupowali go z salonu BMW w roku 2004 jak miał 73 tyś km a aktualnie ma 120 tyś km. Podobno nic się w nim nie psuje … wierze bo to moja najbliższa rodzina. Stąd nawet moje zainteresowanie tym modelem.

Nie wykluczone, że na wiosnę siostra będzie chciała sprzedać i tu mam dylemat czy kupić ten słabszy model, stylistycznie nie do końca mi pasujący ale na 100% pewny i sprawdzony czy ryzykować i szukać jak igły w stogu siana fajnego, zadbanego sedana 330d (204KM) z manualem i jakimś sensownym wyposażeniem ? Trochę się tego obawiam bo jak odpalam aktualnie alledrogo to na całą Polskę są trzy takie modele !!

Poza tym boje się tych opłat związanych ze sprowadzeniem. Teraz za silnik ponad 2 litry trzeba zapłacić aż 18,9 % więc nawet jak siora mi go puści za jakieś 8-9 tyś euro to sama akcyza wyjdzie mnie dodatkowe sporo. Co w sumie może nie dać tak fajnej oferty …

Co byście zrobili na moim miejscu ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

i twierdzisz że cena 8-9 tyś euro jest ok? ja jestem jednego zdania że z rodziną interesów się nie robi... :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
no i faktycznie zgodzę się z Tobą że modeli 3 litrowych ( 204 KM ) jest jak na lekarstwo .... a jak już są to w combi :( albo jakieś dziwne kolory! każdy ma jakieś kryteria wyszukiwania auta , dla mnie bardzo ważny jest kolor auta ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

 

i twierdzisz że cena 8-9 tyś euro jest ok? ja jestem jednego zdania że z rodziną interesów się nie robi... :lol:

 

Co do robienia interesów z rodziną to się zgodzę ale mimo wszystko zaryzykowałbym bo wiem, że nawet jak się coś w niej stanie to pretensji nie będę miał bo skoro w takiej się coś stało to w jakieś niepewnej dopiero może coś wyskoczyć.

Nie wiem co miałeś na myśli w odniesieniu do ceny. Wiem, że na allegro itp. takie modele te 184KM z tego rocznika są od ok. 30 tyś zł w górę. Jeśli dam 8-9 tyś euro plus opłaty to wyjdzie mnie 40 tyś zł.

Dlaczego to rozważam już piszę … Moje pierwsze auto to auto kupione od siostry a raczej szwagra mianowicie Mazda mx3 1,8 V6 z 1993r. Auto kupiłem w 2006r za śmieszne 500 Euro – oczywiście rodzinna promocja. Auto było w stanie idealnym bo szwagier to zapalony fanatyk aut i motoryzacji. Auto było bezwypadkowe i wszędzie gdzie się nim pojawiłem np. na konserwacji to mechanicy się dziwili, że to taki rocznik bo wszystko było w idealnym stanie … nawet mówił, że konserwacja niepotrzebna bo nawet nie ma śladów rdzy ale profilaktycznie zrobiłem.

Teraz ponownie może pojawić się taka możliwość kupienia od siostry i nie chce a nawet nie liczę na jakąś promocyjną cenę. Ona dała za te BMW w 2006r 16 800 Euro tak jak wspominałem stan idealny po jedynym właścicielu - 63 letni facet. W dniu zakupu z salonu BMW auto identyfikowało się przebiegiem 73 tyś km i … na tylniej kanapie miało folie bo ten Pan nigdy nikogo nie przewoził na tyle i folia cały czas od nowości była założona. Byłem tam i testowałem to autko w dniu zakupu.

Od momentu zakupu do dnia dzisiejszego szwagier nic poza oponami i innymi częściami eksploatacyjnymi nie wymieniał więc stan jest na 100% idealny jak na ten wiek i lepszego będzie trudno znaleźć. To te argumenty, które do mnie przemawiają … tak jak wspomniałem chciałbym wersję z mocniejszym dieslem, z M-pakietem i białymi kierunkami … o tyle ile M-pakiet mogę założyć i kierunki wymienić ale silnika już nie wymienię i to mnie najbardziej boli.

Opublikowano

A mówią, że Niemiec to musi 10 tys km miesięcznie zrobić, a tu proszę niespelna 50 tys w 4 lata.

330cd jest malo bo to trochę dziwne zestawienie.

Opublikowano
wady 330D pewnie 2.0 D tez , prynajmniej przed liftem -> zawieszenie wystukane na maxa :(

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

Czy to prawda, że 3 litrowy diesel tym bardziej ten mocniejszy (204KM - lata 2003-2004) jest znacznie bardziej bezawaryjny niż jednostki 2 litrowe ??

Słyszałem również, że mimo znacznej różnicy pojemności spalanie tych modeli prawie się nie różni ?

Opublikowano
moje spalanie , 330d przed liftem : 6,4L / 100 (na komputerze) , realne kolo 7-8 (co tydzien robie trasy austria - polska) . 2.0 pali 1 litr mniej z tego co wiem (ale nie jedzie :mrgreen: )

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano
kolego juz bym wołał 2.0 150 kn na chipie od 3.0 przed liftem,mam taką z 2004 roku zrobiłem juz nią 80tys w ciagu półtora roku, z czego 35tys na programie(180KM 401NM),poza serwisem nic nie robie/i uwiez mi ze ze 3.0 184kn,czy e39 196kn nie mają szans,czy ze startu czy Vmax.
Opublikowano
arek1234 :arrow: pokaż wykres, a zobaczymy, czy to co mówisz ma sens :) Przy podobnej mocy i momencie liczy się rozkład kresek i pamiętaj, że wystarczy program w 3.0d i ten Twoje roztelepane 4 garnki bedą daleko w tyle....
Opublikowano
przerąbałem gdzieś wykres, a tunnig robiłem w V-techu (pomorze- Kosakowo), masz racje 3.0 na programie robi mnie jak chce! tylko nalezy zastanowic się czy lepiej miec 2.0 na programie gdzie spalanie mam zedu 7-7,5 litra czy 3.0 przed liftem i juz w nim wszystko sie moze zdarzyć a osiagi są bez szału!!!
Opublikowano
Nie bede polemizował co lepsze, 2 czy 3 litry w klekocie. Każdy ma inne priorytety, jednak sama kultura pracy jest przepaścią pomiędzy tymi jednostkami. 3.0d 184PS wystepował przed i po lifcie. Po modyfikacji ECU na prawdę zacnie się to porusza. U siebie mam 237PS 520Nm i uważam że osiągi sa na bardzo przyzwoitym poziomie i nie jedno pseudo sportowe auto się juz nabrało. Spalanie też nie jest jakoś przerażająco większe niż w 2.0d. Tak, czy siak każdy musi znaleźć jakiś kompromis i wybrać coś dla siebie. Jeśłi chodzi o usterki, to cóż. To nie sa już nowe auta, mają troche w kołach i wszystko moze się zdarzyć.
Opublikowano

jak ktoś woli klelota 2l od 3l 6-tki

 

o co do mocy , nawet z chipem 2l nie da rady 3l w serii , mówie o narmalnym chipie nie wywalonym w kosmos tylko takim w na ktorym można pojeździć conajmniej rok

 

a jak ktoś kolejny raz próbuje udwodnić że kurczak prześcignie orła :) to niech próbuje , jak masz 3 l naprawde nie ma sensu coś cokolwiek udowadniać

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Nie bede polemizował co lepsze, 2 czy 3 litry w klekocie. Każdy ma inne priorytety, jednak sama kultura pracy jest przepaścią pomiędzy tymi jednostkami. 3.0d 184PS wystepował przed i po lifcie. Po modyfikacji ECU na prawdę zacnie się to porusza. U siebie mam 237PS 520Nm i uważam że osiągi sa na bardzo przyzwoitym poziomie i nie jedno pseudo sportowe auto się juz nabrało. Spalanie też nie jest jakoś przerażająco większe niż w 2.0d. Tak, czy siak każdy musi znaleźć jakiś kompromis i wybrać coś dla siebie. Jeśłi chodzi o usterki, to cóż. To nie sa już nowe auta, mają troche w kołach i wszystko moze się zdarzyć.

 

Kolego 237KM to chyba zacny wynik jak na ten model silnika. Czy robiłeś coś oprócz programu, że udało się wykrzesać tyle koników ??

Ile już przejechałeś na tym chipie i czy miałeś jakieś usterki po modyfikacji ?

Opublikowano
przerąbałem gdzieś wykres, a tunnig robiłem w V-techu (pomorze- Kosakowo), masz racje 3.0 na programie robi mnie jak chce! tylko nalezy zastanowic się czy lepiej miec 2.0 na programie gdzie spalanie mam zedu 7-7,5 litra czy 3.0 przed liftem i juz w nim wszystko sie moze zdarzyć a osiagi są bez szału!!!

 

Chlopie przestan bo ktos jeszcze w to uwierzy.

Opublikowano

taszko82 napisał:

Kolego 237KM to chyba zacny wynik jak na ten model silnika. Czy robiłeś coś oprócz programu, że udało się wykrzesać tyle koników ??

Ile już przejechałeś na tym chipie i czy miałeś jakieś usterki po modyfikacji ?

Podobno wynik jeden z lepszych, wg mojego tjunera. Program, zepsuty wydech i chyba zdrowa seria.

Jeżdżę tak około 1,5roku. W tym czasie miałem 3 różne setupy i ostatecznie został obecny. Usterek brak. Jedynie sprzęgło odmawia posłuszeństwa. Seria jest zdolna przenieść około 220PS 495Nm.

Opublikowano
przerąbałem gdzieś wykres, a tunnig robiłem w V-techu (pomorze- Kosakowo), masz racje 3.0 na programie robi mnie jak chce! tylko nalezy zastanowic się czy lepiej miec 2.0 na programie gdzie spalanie mam zedu 7-7,5 litra czy 3.0 przed liftem i juz w nim wszystko sie moze zdarzyć a osiagi są bez szału!!!

 

Chlopie przestan bo ktos jeszcze w to uwierzy.

 

Ja jestem w stanie uwierzyć, że 320d posiadająca takie parametry jak 180KM i 401Nm spokojnie może objechać 330d (184KM). Nie będzie oszałamiającej różnicy ale stawiałbym, że to możliwe. Druga sprawa to to czy rzeczywiście takie parametry ktoś uzyskał po samym chipie, bo podobno ten 2 litrowy diesel BMW nie jest za bardzo podatny na tego typu mody.

Co do realności tej wypowiedzi mogę powiedzieć, że ja swoją Alfą 147 JTD 180KM i 360Nm chwyciłem się kiedyś z A6 3,0 TDI z jazdy i nie potrafiła mi odejść. Raczej bym jej nie wyprzedził ale na zderzaku jej siedziałem 1,5 metra za autem i odległość się nie powiększała.

Na necie widziałem tez jak Leon FR TDI mający chyba 194KM startuje z 330d sedan po chipie ale ta wersja 184KM czyli mogła mieć 220-230KM i auta jechały bardzo podobnie. Powyżej 200km/h pojemność BMW powodowała, że objeżdżał Seata już znacznie.

Kiedyś już pisałem ale może się powtórzę … ma ktoś wiedze jak wygląda zestawienie 330Ci z dłubniętym 330Cd bądź 330d (204KM). Podobno po chipie te silniki mają ponad 260KM i momentu ponad 550Nm i jestem ciekaw jak benzyna na tle tego auta wypada ?

Opublikowano
taszko82 napisał:
Kolego 237KM to chyba zacny wynik jak na ten model silnika. Czy robiłeś coś oprócz programu, że udało się wykrzesać tyle koników ??

Ile już przejechałeś na tym chipie i czy miałeś jakieś usterki po modyfikacji ?

Podobno wynik jeden z lepszych, wg mojego tjunera. Program, zepsuty wydech i chyba zdrowa seria.

Jeżdżę tak około 1,5roku. W tym czasie miałem 3 różne setupy i ostatecznie został obecny. Usterek brak. Jedynie sprzęgło odmawia posłuszeństwa. Seria jest zdolna przenieść około 220PS 495Nm.

 

Skoro wszystko było ok. to dlaczego zmieniłeś program na słabszy ? Czy powodem było sprzęgło czy tez może coś innego … za bardzo kopcił … ?

Opublikowano
Donius-czy uwiezysz czy nie,to naprawde jest mało wazne,muwi Ci ze to jest fakt a nawet to ze 3.0 jest ciezsze 0 około 150 kg tez przemiawia za 2.0!!! wiem co muwie bo robie rocznie około 50tys rocznie i z różnymi juz samochodami sie sprawdzałem!
Opublikowano

taszko82 napisał:

Skoro wszystko było ok. to dlaczego zmieniłeś program na słabszy ? Czy powodem było sprzęgło czy tez może coś innego … za bardzo kopcił … ?

 

a gdzie ja napisałem, że zmieniłem na słabszy...?? Został najmocniejszy setup 237PS 520Nm praktycznie bezdymnie.

Opublikowano
taszko82 napisał:
Skoro wszystko było ok. to dlaczego zmieniłeś program na słabszy ? Czy powodem było sprzęgło czy tez może coś innego … za bardzo kopcił … ?

 

a gdzie ja napisałem, że zmieniłem na słabszy...?? Został najmocniejszy setup 237PS 520Nm praktycznie bezdymnie.

Sorry widocznie źle zrozumiałem jak pisałeś, że seria jest w stanie przenieść 220KM i 495Nm.

 

Próbowałeś się z tymi parametrami z 3 litrową benzyną ??

Jak możesz to pochwal się jak to autko jeździ w porównaniu z jakimiś innymi autami, które napotkałeś na drodze ?

Mi się marzy ten 204 konny model ale ich jest bardzoooo mało więc jak tu będzie ciekawie to może zacznę szukać w tych modelach 184 konnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.