Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba nigdy za dużo :norty:

Jaki masz budżet? To rozwiejemy Twoje wątpliwości :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Różnica w spalaniu jest większa między 318 i 320 niż między 320 i 328.

 

Spalanie 318 to jak w każdym przypadku temat rzeka. Można znaleźć w internecie różne dane.

 

Spalanie BMW E46 318i

EU tryb pozamiejski: 6.10

EU tryb miejski: 11.00

EU zużycie paliwa tryb mieszany: 7.90

 

Spalanie z instalacją gazową

EU tryb pozamiejski: 7.625

EU tryb miejski: 13.75

EU zużycie gazu tryb mieszany: 9.875

Opublikowano

witaj

jesli cos chcesz wiedziec od strony technicznej ...

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html

 

Co do spalania to nie wierz do konca teori ze 2.0 pali tyle samo co 2.8... chociazby ze wzgledu na sama pojemnosc... mala roznica jest na trasie przy normalnej jezdzie. Ale po miescie i ciaglym dawaniu w "gaz" to poczujesz to w portfelu roznice.

Jesli kochasz syna to na pierwszy samochod nie kupuj mu takiego auta z takim silnikiem niech wpierw sie nauczy jezdzic i poczuje szacunek do auta a dopiero pozniej niech jezdzic... raz dosc juz jezdzi samobojcow co twierdz ze sa kapitalnymi kierowcami w wieku 18 lat a potem koncza na drzewach, dwa moze komus zrobic krzywde. Potem przez takich niewyrzytych gamoni kierowcy naszych ko0chanych "BEMECZEK" sa tak postrzegani !!!! Dobrze to przemysl :D

BUNIA :)
Opublikowano
6 garów to podstawa 2,5 192 koniki i jest już przyjemnie tzn dopiero :cool2:

 

Chlopak chce sie przesiasc z Cordoby 1.4 a Ty mu od razu 192 kuce :duh:

To tak jakbys przesiadl sie ze skutera na CBR1000 :wink:

Moc trzeba dawkowac stopniowo.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

eee nie przesadzaj :D jak oliwa w głowie to i 400 koni nie przeszkadza.

 

zawsze można cegłe pod pedał włożyć :mrgreen: :mrgreen:

szukam
Opublikowano

ile mam kasy? hmm do 25 tys. zl chciałbym sie wyrobić z ubezpieczeniem, rejestracją, wymiana olejów i filtrów, ewentualnym poprawką samochodu.

i tu kolejne pytanie. Czy jest spora różnica w kosztach ubezpieczenia miedzy 1,8 a 2,5 litra??

(Powiedzmy, że auto rejestruje i ubezpieczam na tate 60% zniżek a siebie wpisuje jako współwłaściciela. Biore jedynie podstawe czyli OC.)

słyszałem ze powyżej pojemności 2,0 koszty sporo rosną.

przesiadka z 1,4 cordoba? nie obawiam się mocy, jezdzilem już autami o wiekszej mocy i bylo bardzo przyjemnie lecz z głową.

Opublikowano (edytowane)
ile mam kasy? hmm do 25 tys. zl chciałbym sie wyrobić z ubezpieczeniem, rejestracją, wymiana olejów i filtrów, ewentualnym poprawką samochodu.

i tu kolejne pytanie. Czy jest spora różnica w kosztach ubezpieczenia miedzy 1,8 a 2,5 litra??

(Powiedzmy, że auto rejestruje i ubezpieczam na tate 60% zniżek a siebie wpisuje jako współwłaściciela. Biore jedynie podstawe czyli OC.)

słyszałem ze powyżej pojemności 2,0 koszty sporo rosną.

przesiadka z 1,4 cordoba? nie obawiam się mocy, jezdzilem już autami o wiekszej mocy i bylo bardzo przyjemnie lecz z głową.

To ja napiszę, że wg mnie 318 jest za słaby i zdecydowanie lepiej kupić coś co ma 6 cylindrów.

W spalaniu i utrzymaniu nie ma aż tak wielkich różnic.

Ubezpieczenie ?? Ja za 330d w liberty za samo oc zapłaciłem niecałe 400zł.

325 to jest wg mnie najbardziej optymalny wybór. Jak sporo jeździsz, to zawsze można założyć gaz bo silnik świetnie go znosi i mieć tańszą eksploatacje niż 316 na benzynie.

Edytowane przez rafalb33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja dla kolegi proponuję 323i z gazem . Jeżdziłem taki ale w e39 i naprawde bardzo dobrze sobie radził więc w mniejszej budzie e46 bedzie już fajnie . Pali prawie to samo co 2.0 ,a kultura pracy nie porównywalna do 1.8 , no i ceny bardzo przyzwoite.
Opublikowano

Noo i pozytywnie mnie zaskoczyliscie z tym ubezpieczeniem.

Jesli chodzi o spalanie to jednak na 100% bede montowal gaz, jakąś dobra sekwencje.

Moze ktoś wypowiedzieć sie wiecej o sekwencyjnej instalacji lpg:

Kiedy sie przełącza benzyna na lpg (co czytam i kogo pytam to dostaje inne odpowiedzi)?

(jesli ma sie przelaczac po 1-3 km przejechanych to troche slabo, bo glownie jezdze po miescie i w ,,trasy" 20-30 km :D )

Jaki bedzie koszt takowej sekwencyjnej instalacji lpg w 6 cylindrowym silniku?

(o zwrot kasy za instalacje sie nie boje, bo kupuje samochód, którego szybko nie zmienie)

Nigdy nie mialem doczynienia z samochodami na lpg. Głównie poruszam sie dieslami no i moim malym benzyniakiem :lol:

Opublikowano

proszę Was nie piszcie że 318i pali prawie tyle co R6 320i te prawie mnie rozwala :D

Co do ubezpieczenia wiadomo że szuka się jak najtaniej a najlepiej żeby sprawca miał w PZU hehe ale np. w Wawie jest drogo dlatego uciekłem się do Proamy wcześniej w Linku różnica była 300 zł

do autora tematu mobile.de tam poszukaj chyba że chcesz wspierać rodzinne biznesy.

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano

318i nie pali tyle co 328, 320 czy 330....

 

Miałem to wiem :)

318i miasto 10, trasa rekord 6,6 litra

330xi miasto 12 trasa rekord 7,8 ale normalnie ok 8,5

 

Ja już nigdy bym nie wrócił do silnika w BMW 1,6 , 1,8 czy nawet 2,0 R6. Nieważne , że można jechać tym 220 km/h...liczy się styl w jakim to się robi.

Jeśli masz kupić BMW z malym silnikiem to naprawdę lepiej zostać przy seacie albo kupić sobie opla czy hondę i piszę to zupełnie powaznie....no chyba że podoba Ci się wygląd BMW i bardzo chcesz je mieć...w co wątpię.

BMW to trakcja i silnik...reszta to może być nawet kołkiem ociosana.

Opublikowano
A nawet na trasie potrafi spalić więcej przy bucie. Różnica polega na tym, że żadne 2.0 nie jest w stanie zapewnić takiego stylu jazdy i takich doznań jak 2.8 :)

 

Spalanie 320/328 podobne, ale trzeba tu dodać, że dotyczy to podobnego stylu jazdy - spokojnego.

 

Zgadzam sie z toba. Tylko kwestia co komu potrzeba... 320i (to silnik 2,2 l) mam go i jestem bardzo zadowolony ciagnie praktycznie z kazdych obrotow i na kazdym biegu. Osiagi jak dla mnie zupelnie wystarczajace 8 sek do 100 zupelnie mi wystarczy ale zdaje sobie sprawe ze 2,8 moze dac jeszcze wieksza frajde. Na trasie jak jade z klima i zaladowany pali ok 8,5- 9 L potrafie zejsc czasami ponizej 8 :). Miasto ... jezdze w wawie wiec bedzie to skrjny przypadek gdyz wiadomo jaka jest wawka tu trzeba rozdzielic na lato zima bo roznica jest wyrazna... lato w korkach ok 11 L zima to minimum 12.5 - 13 L.

Jesli ktos porownuje te silniki... to tylko przy spokojnej jezdzie roznica bedzie ok 1 l ale przy szlenstwach i staniu w korakch to juz kilka litrow :D

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
318i nie pali tyle co 328, 320 czy 330....

 

Miałem to wiem :)

318i miasto 10, trasa rekord 6,6 litra

330xi miasto 12 trasa rekord 7,8 ale normalnie ok 8,5

 

 

 

rafi999:Przy 15kkm/rok deklarowanym przez zainteresowanego to "grosze" różnicy w porównaniu do różnic w 'radości z jazdy', dokładając do tego zagazowanie to już miesięczna różnica na fajki albo kratkę piwa. Oczywiście eksploatacja to nie tylko paliwo ale jak wszyscy odnoszą się do paliwa to niestety ale 318 pali prawie tyle samo co 320, bo to prawie zawiera się w widełkach max spalania 318, a nim 320. Wszystko zależy od tego gdzie i jak się jeździ. Niektórzy deklarują tu 10-12l/100 w 325 czy 328 w dużych miastach, ja w 330 nie przekraczam 11/100km kręcąc się dom/praca/dom.

Opublikowano

mobile.de i sprowadzenie autka to dobra sprawa, ale sprowadzenie czegos powyzej pojemnosci 2,0 to spora kasa przez duzy podatek...

bylbym wdzięczny gdyby ktos wypowiedzial sie o tym gazie :idea:

Opublikowano

koszt instalacji to 3500zł - 4000zł

Ja do 328 dałem 3800zł za Hana i Staga 300 Premium, u ciebie może być taniej 100zł-300zł ze względu na możliwość założenia słabszego reduktora i cen gazownika.

No i nie daj sobie robić dziur w zderzaku, bez problemu odkręcany wlew pasuje pod klapką na dole po stronie zawiasów.

Najwyżej dopłać te 50zł za utrudnienie.

Opublikowano
ale sprowadzenie czegos powyzej pojemnosci 2,0 to spora kasa przez duzy podatek...

 

ja osobiście wole R6 i miejmy to za sobą :D tylko autor tematu musi sie przekalkulować...

co do podatku jak go ominąć hmm czytaj w necie jak nic nie wyczytasz napisz mi pw oficjalnie nic tu nie napisze

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano
Bo masz wersję po liftingu, a my tu rozmawiamy o przedliftowych M52TU, czyli 2.0 i 2.8.

 

Różnica 1 litra to przesada jeśli mówimy o spokojnej jeździe.

 

to tak szczerze bo widze ze masz 3 litrowke.. napisz ile tobie pali i w jakich warunkach.

BUNIA :)
Opublikowano
Można ustawić przy 15*C i wtedy w cieplejsze dni rano odpalasz praktycznie na gazie, a zimą przełącza się po 500 metrach. Różnica mocy benzyna/gaz na dobrych podzespołach i przy dobrym wystrojeniu na AFR będzie niewyczuwalna, a często zdarza się, że na gazie wręcz zyskujemy pojedyncze koniki :) Spalanie gazu wiadomo - 15-20% większe niż benzyny. A szkodliwość gazu dla silnika, przy dobrze dobranej i wystrojonej instalacji żadna, ale źle wystrojona instalacja na zbyt słabym reduktorze może przyczynić się do wypalenia zaworów, popękania głowicy itp. Dlatego podstawa to dobre podzespoły i dobry gazownik który będzie potrafił to zestroić.
Opublikowano

Trasa ~ 10

Miasto ~ 14

 

Rekordowo niskie spalanie trasa maksymalny emeryt na laczkach 205 - 8,2.

Maksymalne spalanie miałem w warszawskich korkach - prawie 16.

 

Oczywiście to wszystko jest spalanie LPG, ile pali BENZYNY nie miałem okazji zmierzyć, można przyjąć że 20% mniej.

 

Możesz kliknąć w baner w moim opisie, tam jest kilka raportów spalania.

Opublikowano

z tego zdaje sobie sprawę, napewno na instalacji nie bede oszczędzał(w gre wchodzi tylko sekwencja na dobrych podzespołach).

po dluzszych przemysleniach bede myslal nad silnikami R6 w przedziale 2000-2500cm3 :)

Opublikowano

No i to jest prawidłowe myślenie :).

Szczególnie kupując samochód pod instalacje, to bezsensem jest kupowanie mniejszego silnika. Nawet jak spali ci powiedzmy koło 2 litrów więcej niż R4, to jakie to są koszta ??

Znajomy, który po roku użytkowania przesiadł się z 318 na 325 i dokładnie monitoruje spalanie poprzez jakąś aplikacje na smartfona żałuje, że w ogóle kupił 318.

Średnie spalanie z kilkunastu tysięcy kilometrów w 318 było mniejsze o 1,8 litra niż w 325 (trasa miasto ~60/40).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.