Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie przekonuje mnie to co mówi guzior2 o rodzaju oleju.

 

Na spalanie oleju ma znaczny wpływ separator oleju - jeśli jest zasyfiony i olej nie spływa to ciągnie przez kolektor i mamy do czynienia ze spalaniem rzędu litra na 100km.

 

Oczywiście że drożna odma też ma wpływ na ubytek oleju ale to co napisałem wyżej nie jest wyssane z palca tylko potwierdzone przez firmy olejowe, olej normalnie odparowuje w wysokich temperaturach, jedne bardziej inne mniej i dlatego warto kupować te lepsze oleje na bazie syntetycznej z niską odparowalnością.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dla mnie generalnie z 330i jest tak że jest fajnie, do szybkiego przemieszczania się i wyprzedzania 99% aut na drodze wystarczy ale szału nie ma. Rzeczywiście brakuje trochę pazura i agresji. Bardzo dobrze sprawdza się w dalszych wyjazdach, zwłaszcza autostradowych z dużymi prędkościami przelotowymi, bo ten silnik lubi wysokie obroty. Ubytków oleju również nie obserwuję w ciągu 40000km dolałem raz 300ml. Trochę usterek czujników, mechanicznie żadnych problemów. Ogólnie konstrukcja udana ale zbyt "grzeczna". Spalanie temat rzeka. U mnie miasto i Poznańskie mega korki 15 min. zimą zdarzyło się raz 20. Trasa od 9 (naprawdę spokojnie) do 13 ostro dużo kickdownów. Przy prędkościach >220 wir w baku ok 17-20l. (sprawdzone po skasowaniu BC na odcinku 50km).
Opublikowano
Bez przesady. Olej wymieniam średnio co 9000 km bo tyle robię rocznie. Pamiętam że raz po przyjeździe z Cro dolałem profilaktycznie 3 setki bo poziom trochę zbliżył się do minimum (zawsze każę zalewać w połowie między max a min.). A co dokładnego pomiaru to po zakupie auta i wyczytaniu o paleniu oleju wrzuciłem do bagażnika litr Castrola. Nadal leży tam 7 setek oleju po terminie :mrgreen:
Opublikowano
Czyli tak naprawdę spala 300ml na mniej niż 9000km, a nie na 40000km.

 

Tak, ale przez pozostałe 31 tys km nie spalil nic, lub prawie nic - tak z tego wynika.

 

A że spalił 300ml akurat na te 9000 km? To zależało zapewne od warunków jazdy, zapewne dużo jazdy z wysokimi prędkościami.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
No i zależy co to znaczy od wymiany do wymiany. Ja zmieniam co 25 tys i dolewam 1,5 litra...czyli zużywam ok 2 litry oleju. A można zmieniać co 5 tys. :)
Opublikowano
Od wymiany do wymiany silnik może spalić litr a poziom nie musi jeszcze spaść do minimum. Jeśli nie dolewasz to nie znaczy, że nie pali.

 

Tak, ale parkując samochód cały czas w tym samym miejscu i sprawdzając kilka razy w roku poziom, widzisz czy go ubywa czy nie, zwłaszcza jeżeli masz zawsze zalewany olej w połowie między max a min. Zresztą jaki miałoby sens pisanie nieprawdy. Żaden. Piszę tematy o awariach (a kilka ich było), w temacie o spalaniu podaję chyba najwyższe wartości dla 330i a nie że przy stałej 200km/h samochód pali mi 10L. :norty: Jedne po prostu popiją trochę oleju inne nie.

Opublikowano
Mam zamiar zakupic BMW e46 za 15 tys. Będzie chodził w gazie po miescie i autostradach mam 36 lat wiec czas troszke poszalec BMW. Moje stare samochody to Audi a4 i Vectra B i teraz pytanko jaki silnik najlepszy ? 2.0 czy 1.9 albo mniejszy ? i jeszcze jedno syn równiez chciałby zakupic BMW ale Sport Cupe 2.8 silnik czy to odpowiedni samochód dla niego ? ma 19 lat i jak wiadomo chciałby posmigac z kumplami jak to chłopak. i jakie jest spalanie 2.0 i 2.8 bo te silniki mnie interesuja ;p
Opublikowano

Najlepsze rozwiązanie to 2.8 w obu przypadkach :D Silniki 2.0 2.5 i 2.8 pala podobnie, a różnica w mocy jest dosyć spora( moment obrotowy)

Te silniki dobrze tolerują LPG jeśli ktoś odpowiedni to założy, kto zna dobrze silniki bmw. spalanie w granicach 10-13 l/100km.

Opublikowano
No dla mnie to moc niemusi byc bo jezdze tak spokojnie ale czasami ;p a chodzi równiez o opłaty ja mam 50 % znizek w PZU to jaki kosz mnie wyniesie jezeli bede brał na syna samochód 2.8 silnik ? bo dla siebie wybiore chyba 2.0 jednak te 100 - 200 zł mniej to bedzie lepiej ;p
Opublikowano
Przede wszystkim bardzo ciezko bedzie kupic przyzwoite e46 328i za 15 tys zł. Wśród 320i i 318i jest juz wiekszy wybór w tej cenie. Pomyśl o 318i - moment obrotowy ma tylko minimalnie mniejszy niż 320i, a pali dużo mniej. W miescie 3 litry na 100 km mniej.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
No ja jeżdze do pracy w miescie niema korków przejeżdzam swobodnie , niewybieram sie na długie wyprawy tylko miasto dom itd xd czyli mówicie ze 318 lepsza ? bo równiez chodzi o spalanie niepotrzebny mi mocny silnik a te 2.0 albo 1.9 chyba byłoby dobre xd a co myslicie o ty, 2.8 ? jakie opłaty ? z 50 - 60 % znizek ? i spalanie bedzie kolosalne ?
Opublikowano

2.0 a 2.8 palą podobnie, tylko przy butowaniu 2.8 spali odczuwalnie więcej bo wiadomo większe prędkości itp. Jeśli chodzi o koszty to na pewno taniej wyjdzie utrzymanie 318 niż 328 i nie chodzi tylko o paliwo czy OC.

 

Jeśli chodzi o LPG to podstawa dobry gazownik, bo silnik ma zmienne fazy rozrządu, zmienną długość kolektora itp. więc potrzebuje korekcji po obrotach - byle pan heniu sobie nie poradzi. Poza tym oczywiste jest że podzespoły też muszą być dobre, więc wszelki syf typu valtek w ogóle nie wchodzi w grę!

 

Syn 19 lat, cóż, jeśli nie ma rajdowych zapędów to ok, to auto bardzo szybko osiąga duże prędkości więc nietrudno o tragedię. Sam kiedyś chciałem mieć mocny silnik żeby poszaleć :) dobrze że nie było mnie stać, bo nie wiem jak by się to skończyło...

Opublikowano

Ja za e46 323i (silnik 2,5 litra) przy 50% znizek place OC w najtanszej firmie 880zł.

 

Pamietajmy ze OC z roku na rok podnoszą, szczególnie w autach z dużą pojemnoscią. Np. rok temu płacilem 750zł mimo ze miałem mniej znizek o 10%.

 

 

Spalanie 328i dużo zalezy od warunków jazdy: w trasie potrafi zejsc do 9l/100 km, ale w miescie trudno bedzie zejsc ponizej 12l/100 km. W zime, przy powolnej jezdzie po miescie spalanie potrafi wzrosnac do 15 litrów na 100 km.

 

Ogólnie 328i jest wymarzonym autem na dalekie trasy i podróżowanie z predkosciami 120-150 km/h. Wtedy pali mało przy odpowiedniej dynamice i wygodzie.

 

Jesli nie jezdzisz w dalekie trasy, tylko na krótkie odcinki, sporo "w koło komina" to wg mnie 328i nie jest Ci potrzebne. Tym bardziej ze o dobre 328i w Polsce jest dosć cieżko. Dobre egzemplarze chodzą po ponad 20 tys zł, nieraz sporo ponad 20 tys zł.

 

Po 15 tys zł to chodzą fajne 328i, ale e36.

 

lepiej kupic bardzo zadbane i lądne 318i, niz zaniedbane i zajechane 328i. Tym bardziej ze silnik 328i ma sporo kosztownych elementów, które lubią sie popsuc przy wiekszych przebiegach : układ chłodzenia, sondy lambda (sa 4), 2 katalizatory, VANOS, cewki (jest 6) itp...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Jeśli nie chcesz problemów to kup synowi jakieś słabsze i spokojniejsze auto. Astre, Golfa, jesli juz koniecznie BMW - to cos z podstawowym silnikiem.

328i jest na prawde bardzo szybki i w tym wieku i przy małym doswiadczeniu za kierownicą o tragedie niestety bardzo łatwo. Pamietaj że to auto ma tylny napęd, co przy polskich sliskich często drogach i mlodzienczej fantazji często zle sie kończy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Syn jeździł Vectra 2.0 dąłem mu mocniejszy silnik i sobie poradził własnie mysle nad tym bo on daleko smigac niebedzie , bedzie jeździł na studia do Warszawy 100 km i w okolicy 20 km do miasta z chłopaczkami itd 328 moze i przy mocne dla niego zeby cos sie niestało to jakie dla niego polecacie BMW e46 najlepsze z wygladu itd a dla mnie 318 chyba wybiore rozmawiałem z kumplem to moze i by sprowadził z Niemiec porzadną Bmke a jakie spalanie 318 ? Benzyna ?a jakie 320 duza róznica ?
Opublikowano

Jaki silnik byłby najlepszy do E46 Coupe:

318ci 118km R4

318ci 143km R4

320ci 150km R6

Interesuje mnie głównie:

Awaryjność

Po jakim przebiegu tych jednostek ulegaja największym awarią

Żywotność Silnika

Spalanie

Moc

Stosunek mocy do spalania

 

Autem przez rok nie robię wiecej niz 15tys km, jezdze glownie po miescie(krotkie odcinki) oraz krotkie trasy ok 20 km.

Być może bede myślał nad jakąś dobrą sekwencja LPG. I tu kolejne pytanie, ktory silnik najepiej zniósł by gaz.

Opublikowano

najmniej elektryki i chyba najbardziej ekonomiczy będzie 318i ten 118 konny

 

320 - ma 6 garów - a to już większe koszta w eksploatacji i też 320 więcej palą

 

jeżeli nie liczysz na mega osiągi tylko na bezproblemowość i niskie koszta w eksploatacji oraz niewielkie spalanie to polecam 318i 118KM 1895cm poj. - ja mam taki

 

nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa z 318i po lifcie - sporo mocy zyskały te motorki i też więcej elektroniki w nich zamontowali

 

może niech się wypowie ktoś kto posiada tą jednostkę

gg5553463
Opublikowano
ogolnie daje sobie przyzwoicie rade ten 118 konny silniczek z taka masa samochodu? czy raczej przydałoby mu sie pare konikow pod maska wiecej?
Opublikowano
ogolnie daje sobie przyzwoicie rade ten 118 konny silniczek z taka masa samochodu? czy raczej przydałoby mu sie pare konikow pod maska wiecej?

 

 

jak jadę z okolic piotrkowa tryb do częstochowy bez problemu 200km na liczniku wkręcam :)

 

mi mocy nie brakuje - autko jest dynamiczne i daje sobie rade

 

pewnie niektórzy powiedzą że mają pod maską 150KM albo i więcej a że to 118KM jest padaczką

 

ale ja twierdzę że koszty części - opłaty ubezpieczenia - oraz spalanie

napewno będą niższe jak przy pozostałych wyżej wymienionych jednostkach

 

a autko jest naprawdę żwawe i ekonomiczne

 

p.s. moje auto jest zagazowane i chodzi bez zarzutów

gg5553463
Opublikowano

sam tez myślałem własnie o zagazowaniu.

ogolnie chcialbym wejsc w posiadanie 318 143km, ale jest ich mniej i sa droższe.

ale mowisz ze 318 118km daje rade to nie bede odrzucal tego silnika.

hmm moze ktos jeszcze dorzuci cos od siebie :)

Opublikowano
sam tez myślałem własnie o zagazowaniu.

ogolnie chcialbym wejsc w posiadanie 318 143km, ale jest ich mniej i sa droższe.

ale mowisz ze 318 118km daje rade to nie bede odrzucal tego silnika.

hmm moze ktos jeszcze dorzuci cos od siebie :)

 

 

318i 143KM to są te po liftingu - czyli młodsze rocznikiem

jak się nie mylę to po 2002r wszystkie 318 z tym motorem wychodziły

 

dlatego droższe bo płacisz za nowsze auto

 

318i 118KM wychodziły w latach 98-02

 

stąd ta różnica cenowa

gg5553463
Opublikowano
ogolnie daje sobie przyzwoicie rade ten 118 konny silniczek z taka masa samochodu? czy raczej przydałoby mu sie pare konikow pod maska wiecej?

 

koni nigdy za mało :D a prawda jest taka ze w razie awarii auto Cię nie zje finansowo.

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.