Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprzedawca powiedział, że to zdjęcie przed montażem kierownicy multifunkcyjnej.
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Podłączenie akurat to najmniejszy problem...Ja też doposażyłem swoją w multifunkcje i to żaden wyczyn.Właściciel widać dołożył kilka rzeczy do samochodu od siebie,kiere z multi i listwy w carbonie.Ale zdjęcia powionien dać aktualne:) ładny samochód ale 30tyś? nie wiem sam...
Opublikowano
za 31tys jak dla mnie za drogo za benzyne za te pieniadze powinna byc pelna opcja z m pakietem. ja np dalem 32tys za moja 320d bez oplat za pelna opcjie skora .pelen m pakiet jedyne czego brakuje to duzej nawigacji z kolorowym wyswietlaczem auto z roku 2004 i przebieg 170tys. wiec jak dla mnie to to atuo jest poprostu za drogie jak na takie slabe wyposarzenie i bez skory z roku 2002 jak dla mnie to smieszna kwota ktora nie warta . dodatkowo rarzil bym sprawdzic czujnikiem lakieru i w aso
Opublikowano

Witajcie,

 

Jest to mój pierwszy post także na początek chciałbym się przywitać , Mateusz jestem :)

 

Jakoś w lipcu/sierpniu mam zamiar kupić auto i jak do tej pory byłem nastawiony na leona/toledo, golfa/borę itp.co mają 1.9 TDI na pompie

Jednak wczoraj rozmawiałem z kolegą co sprowadza auta i się mnie spytał czy nie chcę czasami E46 kupić. Szczerze mówiąc to w ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jak do tej pory. Oczywiście po auto jechałbym za zachodnią granicę. Wersja jaką chciałbym to 320d.

I tu się zaczynają schody. A raczej pytania.

 

Na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie akurat tego modelu czyli 320d? Co należałoby w pierwszej kolejności sprawdzić itp.?

Bo wiadomo jak się kupuje za granicą, nie ma czasu na jeżdżenie po stacjach diagnostycznych i sprawdzanie tylko jeśli ładny to się kupuje i tyle. Ale chciałbym wiedzieć co np.dyskwalifikuje to auto, jak można sprawdzić "na oko" jakieś usterki.

 

I druga rzecz jaką chciałbym wiedzieć, mianowicie jak to auto prezentuje się w polskich realiach? Czy jest drogie w eksploatacji ( w porównaniu do np. takiego leona 1.9 110 KM ) Czy się często psuje? Jak z częściami?

 

Po prostu nie chciałbym że tak powiem "wtopić" kupując to auto bez jakiejkolwiek wiedzy a później narzekając że to skarbonka.

Dlatego będę bardzo wdzięczny za pomoc , opinie , porady :)

 

P.S Szwagier ma E30 w silniku 2.5 i od czasu jak się nim przejechałem to uwielbiam tylny napęd :)

Opublikowano

bez sprawdzenia na stacji albo zrobienia diagnostyki komputerowej samemu to troche strach.

 

Sprawdzasz to samo co w każdym aucie czyli czy jest proste, czy nie rdzewieje, jak miało jakiegoś dzwonka to jak bardzo i jak naprawione, czy wszystko działa, posłuchać zawieszenia, szukanie luzów, wycieków pod maską.

 

jak na starego diesla przystało jego utrzymanie może szarpać po kieszeni. Wiadomo pompa może paść, turbo, wtryski, przepływka, sprzęgło z dwumasem, koło pasowe. Ale to są usterki każdego 10 letniego diesla :)

 

co do kosztów to będą większe niż typowego auta klasy niższej jak własnie toledo czy bora. Zamienników dużo ale niestety niektóre słabej jakości i trzeba i tak brać oryginały jak np. poduszki silnika, przepływki, termostat, amortyzatory.

 

jaki budżet posiadasz na takie auto to od razu ci powiemy czy kupisz padline czy w miare dobre auto. Weź pod uwage że na zachodzie są droższe i mają większe przebiegi niż u nas, chyba że planujesz kupić u słynnych turków :D

szukam
Opublikowano

To znaczy właśnie kolega z którym rozmawiałem to mówił że za 15tys. ostatnio sprowadził. I ja właśnie w tym zakresie bym miał czyli do 15 tys. na auto.

A jeśli chodzi o przebieg to wiem że diesle za granicą muszą na siebie pracować. Jednak nie jest to straszne jeśli takie auto przejechało choćby i 350 tys. ale po autostradach :)

Opublikowano

no za tyle kasy to słabo to widze. W polsce koło 20 trzeba dać żeby auto w miare jeździło bez wiekszych nakładów pienieżnych.

 

ja jestem idealnym przykładem ponieważ auto dostałem w prezencie z polskiego komisu i nie było sprawdzone podczas kupna mimo ze cena powinna sugerować w miare egzemplarz bo 19tyś. Przez 1.5r i 13tyś km przejechanych wymieniłem juz sprzegło z dwumasem, pompa wtryskowa, przepływka, poduszki silnika i skrzyni, termostaty oba, zaworki sterowania turbo 2 razy i czujnik cisnienia w kolektorze i wiele mniejszych rzeczy :) aktualnie naprawiam blacharke ponieważ z każdej strony było uderzone i pewnie koło 4tyś wyjdzie. Wiec przez te 1.5r wpompowałem jakieś 10tyś w auto.

 

Wiec ucz sie na bledach innych i sprawdzaj dokladnie ewentualnie zostaw sobie ze 2tyś na naprawy po kupnie :)

szukam
Opublikowano
Wiec przez te 1.5r wpompowałem jakieś 10tyś w auto.

 

Nie wiem co bym zrobił jakby w tak krótkim czasie tyle rzeczy się zepsuło, czyli uważasz że w tej kasie nawet w Niemcowni nie warto szukać?

Będziesz Miał Wydatki chyba się jednak sprawdza ( chociaż tu pewnie dużo zależy od tego jak auto było użytkowane przez poprzedniego właściela/i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będziesz Miał Wydatki chyba się jednak sprawdza ( chociaż tu pewnie dużo zależy od tego jak auto było użytkowane przez poprzedniego właściela/i)

Dokładnie tak :cool2:

 

Ale w tych pieniądzach raczej wielce prawdopodobne, że to samo Cię spotka niestety :? W moim przypadku ok 1,5tyś przez 15tyś km..olej, filtry + separator oleju, sprężyny tył (jedna pękła-standard w e46), drążki kierownicze i tuleje przednich wahaczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wiadomo że ktoś kto sprzedaje auto to raczej nie inwestował w naprawy przed sprzedażą

Także na ten "pakiet startowy" po kupnie jestem mentalnie przygotowany ( 1-2 tys PLN )

w tym przypadku rozrząd odchodzi bo łańcuch ale dochodzi chyba dość awaryjne zawieszenie ( coś w stylu wielowachacza z A4 albo Passat B5 )

Tylko jeśli faktycznie zacznie się sypać po kolei silnik to na te naprawy chyba bym nie wyrobił :(

Co myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno nie jest tak awaryjne jak w Passacie B5, tam oryginały potrafią paść po 50 tyś, w przypadku e46 myślę, że śmiało 3 razy tyle.

Podstawa to porządnie sprawdzić auto przed kupnem, nawet samemu, jak masz jako takie pojęcie i nie napalisz się na konkretne auto to zminimalizujesz ryzyko takiej wpadki. Ale tak jak napisałem w tym budżecie będzie ciężko, może znajdziesz coś zadbanego, ale nie licz na fajerwerki w wyposażeniu i rocznik raczej 98-99 a przebieg.. :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
i nie napalisz się na konkretne auto to zminimalizujesz ryzyko takiej wpadki

 

No i tu się z Tobą zgodzę jak się jakiś egzemplarz spodoba to klapka na oczy i musi być Twój heh

A tu trzeba na chłodno nawet raczej negatywnie trochę podchodzić do auta.

Generalnie przebiegu to się nie boję bo 300k przelatane tam a w Polsce to lekka różnica

 

A jak się spisuje ten silnik generalnie, w miarę dynamiczny jest?

I jak z awaryjnością, tzn. co najczęściej się psuje?

Opublikowano

jest dynamiczny. Jak jezdziłeś tdi to tutaj jest troche inaczej, czyli do 1.8tys obrotów prawie auto nie przyspiesza a potem nagle zaczyna wciskac w fotel, TDI jezdzi od niskich obrotów i nie czuc tak gwaltownie jak turbo zaczyna mocno pompowac. Szybko tez można poprawic go na 150-160 koni i jezdzi jeszcze lepiej.

 

Psuje sie to samo co we wszystkich diesla czyli osprzęt. Przy bardzo wielkim pechu moze sie polamać korbowód bo były takie przypadki. Warto zajrzeć dobrze pod podwozie i tylny wózek gdyż wada fabryczna e46 i potrafią się sanki zawieszenia wyrwać z podłogi auta i trzeba to potem naprawiać u blacharza.

 

Zawieszenie jest fajne ale wiadomo trzeba dbać o gumy i ewentualnie wymieniać jak coś stuka.

 

mata zajętości pasażera to nastepna typowa usterka w e46, psuje się i wywala błąd poduszki ale łatwo się to naprawia albo oszukuje :)

 

przy przebiegu takim kolo 300tyś jest w sumie szansa że już bedziesz miec turbo po regeneracji albo nowe sprzeglo z dwumasem ale to też loteria.

szukam
Opublikowano
Moge sie wypowiedziec w tym temacie bo wlasnie kupilem auto z belgii. Dalem 1300Euro przejechane 328tys km lekko wgnieciony lewy blotnik, silnik uszkodzony. W sumie doszedl transport, goly slupek 3000 do 4500zl wymiana turbosprezarki 1000zl i 2 wtryski do wymiany tez okolo 800zl spreglo do wymiany okolo 1000zl cala robota przy aucie sam i 2 kolegow a wyszlo by bardzo duzo kasy jakby robil warsztat :) i dopiero autko zaczelo chodzic. Buda to compact w dobrym wyposazeniu zawieszka m-technik 6 poduszek, od spodu dziewica zadnych przerysowan i rdzy . Po ogledzinach okazalo sie ze zawiecha wymieniana w 2008r i duzo osprzetu silnika to tez nowe elementy. Powiem szczeze ze kupno gdzie kolwiek w europie to olbrzymia loteria niestety. :lol:
Opublikowano

Po dłuższym użytkowaniu poradzę: nie kupuj BMW bo naprawdę będziesz miał wydatki, po drugie jak kupisz to może kiedyś sprzedasz za marną cenę (nikt tych samochodów nie chce nawet komisy - chodzi opinia zresztą słuszna, że są ponadprzeciętnie awaryjne i zajeżdżone przez gówniarzy).

Teraz po 2,5 roku użytkowania wziąłbym tak jak kolega który wtedy kupił - Audi A4 w 1.9 Tdi - 100 razy lepsze, mniej awaryjne, ekonomiczne, każdy je chce i dobrze się ceni nawet po tych paru latach. W Y B Ó R jak zawsze należy do kupującego - ja nie narzekam ale uważam, że źle kiedyś wybrałem. :mad2:

Opublikowano
kolego tragedi nie ma jeśli chodzi o 320d m47. Bo rozumiem że Cię stać na to auto jeśli wogóle bierzesz je pod uwagę. Ja przez 2 lata i 60 tys km wpakowałęn jakieś 12 tys . Ale to miałem 1 poważna awarie, pęknięty wał korbowy tak że z wymiana silnika i koła dwunasowego razem ze sprzęgłen wyszło ponad 6 tys. Pozostale 6 to części eksploatacyjne i serwisy olejowe, i tysiąc za 2 opony goodyear bo mam 17 cali. Ogólnie nigdy nie byłem za bmw, wcześniej jeździłem toyota jednak jakoś tak wyszło że zacząłem szukać e46, i powiem Ci że naprawdę nie żałuję żadnej złotówki, bo jak tylko wsiadziesz do bmw to już nie chcesz z niego wysiaśc. Moje następne auto to będzie albo e46 330d po fl, albo e39 530d z ostatnich lat produkcji.
Opublikowano

Jak to mówiła kedyś jedna reklama ale ją troszke zmienie .

Albo BMW albo nic :)

W swoją też troche kasy wpompowałem ale mówi sie trudno zyje sie dalej , najbardziej bolała pompa wtryskowa to było 5 lat temu wtedy ją kupiłem i wtrysk sterujący , zrobiłem autem po kupnie 7tys km i padła ;( , przeklnołem ten dzień ale auto mam do dzisiaj ;)

Opublikowano

Nie zgodzę się mimo wszystko z wypowiedziami, że Bumki szczególnie e46 to auta nie warte uwagi gdyż :

 

- serwisując konkurencję na samych markowych zamiennikach to całościowe zestawienie kosztów wychodzi podobnie;

 

- przy kupnie bumki dochodzą tylko dodatkowo upraszczając: podpory wału, wał oraz dyfer;

 

- wszystko zależy w jakim faktycznym stanie się Bumkę kupi jak się dba i jakie "prześladuje Kogoś szczęście".

 

 

Przesiadujemy na forum BMW :cool2: , więc znane mniej lub bardziej są nam problemu ten właśnie marki, ale nie wierzę, że Właściciele Pasków albo A4 (00r + po-lift podobają mi się) nie mają problemów z mocą, sprzęgłami-dwumasami, silnikami, stukami-pukami i oczywiście "Bezwypadkowością" :mrgreen: .

 

 

P.S. W końcu miałem dzisiaj bardzo dokładną styczność z E90 2.0d 163 KM (oględziny + powrót autkiem z 5/6h jako kierowca) i :

 

- bolączki te same co w starszym modelu :mrgreen: ;

 

- silnik bardziej elastyczny, ale hamowały go konkretne 18 ' i opony 255/xxR18 z tyłu :norty: ;

 

- w Poznaniu wsiadając za kółko z powrotem do swojej Bumki i tak miałem mimo późnej h i zmęczenia uśmiech na twarzy za to co oferuje dopieszczone :wink: E46.

Opublikowano
Bo rozumiem że Cię stać na to auto jeśli wogóle bierzesz je pod uwagę.

 

No właśnie między innymi po to założyłem ten temat aby się dowiedzieć czy będzie mnie stać. :)

Auto mi się podoba, większość użytkowników zachwala właściwości jezdne jak i sam silnik.

Jednak zastanawiam się właśnie czy koszty eksploatacji nie będą zbyt wysokie w porównaniu do chociażby takiego leona lub A4 1.9 TDI 110 KM.

Także jeśli ktoś mógłby doradzić czy warto się zastanowić nad E46 320d to byłbym wdzięczny :)

Oczywiście dzięki wielkie za dotychczasowe spostrzeżenia :cool2:

Opublikowano
brat ma golfa 4 z tym samym silnikiem który chcesz w leonie 1.9 110 koni, powiem Ci że dużo bardziej wolę moja beemke, u niego też coś nie raz trzeba robić, też często stoi na warsztacie, dwunas już dawno był wymieniany
Opublikowano
powiem Ci że dużo bardziej wolę moja beemke

 

Pod jakim względem BMW jest lepsze od takiego golfa/leona wg.Ciebie?

Każda opinia się przyda bo właśnie też biorę pod uwagę te auta.:)

Opublikowano
bmwe46lover a np jakość wykończenia... golf IV i leon to tragedia w środku... e46 w full wersji (kubły skórzane, kiera m-pakiet i inne bajery) podoba mi sie najbardziej ze wszystkich aut którymi do tej pory jeździłem(a było ich sporo) mimo upływu lat robi wrażenie :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.