Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Generalnie - 330d fajniej jezdzi, ale wiecej kosztuje. Tak jak kolega napisal nie chodzi tylko o spalanie ale tez obsluge / olej, klocki itp. / niby niewiele - ale jak sie wszystko zlozy to roznica jeest.

 

320d - jedzi fajnie (choc 330d fajniej ;-) ) i taniej.

 

co do powyzszych chyba nie ma watpliwosci. TO zalezy ile chcesz wydawac na utrzymanie auta... :-)

 

jak mialbys jakies pytania o 320d to napisz na gg 2914051. na razie moim zrobilem prawie 10k km.

 

druga sprawa - 330d w porównywalnym stanie bedzie tez raczej wiecej na starcie kosztowal.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Może i głupie pytanie ale nie znalazłem żadnej różnicy w opisach ani nic. Interesuje mnie beta w skórach już i z ładną tapicerką drewnianą, nie wszystkie takie mają. Dało by rade np na otomoto z góry odrzucić bety bez skór i z starą tapicerką. Bo 2003-2004r to ponad 70% jest bez liftu chyba.
Opublikowano

wszystkie bmw z 2003 i 2004 r. sa po liftingu. szukajac na moto.allegro.pl masz mozliwosc wybrania wyposazenia. jest tam taka opcja , zobacz dokladnie :)

 

a swoja droga - ile chcesz wydac na samochód? to moze pomoc rozwiazac dylematy ;-)

Opublikowano
Jeżeli po opłaceniu i w 100% sprawny to ok 29tys. Ale nigdy nie ma tak że kupujesz i wszystko jest ok trzeba coś jeszcze wymienić. Oczywiście mam własnego mechanika który sprawdzi auto ale wiecie jak to bywa. Myśle że 27 tys. Można coś ładnego sobie znaleść i jakby co coś dorzucić na naprawe albo coś.
Opublikowano

No znalazłem kilka offert ale jest ich tak mało że prawie nie ma w czym przebierać, dla przykładu jak chciałbym żeby wyglądało wnetrze po lifcie, bo z tego co widze to lift każda beta przeszła silnika ale wnetrza chyba nie.

 

http://otomoto.pl/bmw-320-skora-150ch-skrzynia-6-lift-C22406494.html

 

http://otomoto.pl/bmw-320-lift-okazja-godna-uwagi-C22324305.html

 

http://otomoto.pl/bmw-320-150-km-bogato-wyposazona-C20705386.html

Opublikowano

o jakim lifcie wnetrza mowisz? chodzi Ci chyba o system nawigacji ? :P Nie mam chwilowo czasu dokladnie obejrzec tych aut, ale moze sie ktos inny wypowie.

 

 

Ale problem w zasadzie sie rozwiazal. za 27 tys. nie kupisz moim zdaniem dobrze utrzymanej 330d po lifcie :) jesli Twoje 320d ma dobrze jezdzic to odrzucilbym te poliftowe egzemplarze ktore sa wycenione na 22-25 tysiecy. jest powod dla ktorego sa tanie :)

Opublikowano
Na pewno jest powód ;d ale 320d stoją do 30tys po liftcie. A przed liftem nie chce ponieważ silnik jest słabszy a już żeby mieć mocniejszy silnik rozważałem nad 3.0d więc przed liftem nie ma szans.
Opublikowano
Na pewno jest powód ;d ale 320d stoją do 30tys po liftcie. A przed liftem nie chce ponieważ silnik jest słabszy a już żeby mieć mocniejszy silnik rozważałem nad 3.0d więc przed liftem nie ma szans.

 

w 330d i przed liftem i po lifcie jest identyczny silnik 184KM.

Opublikowano
Auto wygląda na prawde świetnie, ale jest jeden mały mankament, za diabła nie miał bym co robić z lewą nogą, jeździłem już automatem i myślałem że ta lewa noga mi odpadnie z bezruchu. Niestety nie ma mowy o automacie choć oferta jest świetna. Zdaje sobie sprawe że automat bedzie pewnie bardziej ekonomiczny i w ogóle, ale nie potrafił bym się przyzwyczaić do automatu, ze wzgledu że już jeździłem przez pół roku automate(ojciec pożyczył auto) i niestety nie potrafie no.
Opublikowano
że tak rozgrzebię.... by nie zakładać nowego tematu.

 

Chcę kupić e46 z silnikiem do max 150KM - tylko zależy mi na silniku możliwie ekonomicznym i trwałym (wg. opinii)

 

Jeżdżę codziennie ok 30-40 KM - więc rozważam instalację LPG.....

 

Jeżdżę ekonomicznie, bez szaleństw - ciekaw jestem ile takie BMW spali przy normalnej jeździe...? PB

 

 

Biorę pod uwagę BMW bo mi się podoba- a z tego co widzę to Focus/astra/fiat itd. palą prawie tyle samo co duże BMW...

 

 

 

*Miałem kiedyś E46 320D 136KM - spalanie ok 6.5l ale same problemy z tym autem miałem (zaniedbane technicznie) :(

 

Moje 318i 143KM na trasie przy dynamicznej jeździe jak na to auto pali około 7l/100km (myślę, że dałoby się zejść niżej) natomiast w mieście około 10l/100km (w tamtym roku w czasie srogiej zimy wyszło 12l/100km). Mowa oczywiście o Pb.

7 litrów przy pb dynamicznej jeździe? maluchy i polonzy wyprzedzałes ?dynamiczna jazda to jest w podłoge i kazde auto wyprzedzone w trasie minimum 150 to jest dla mnie dynamiczna jazda. dla jednego dynamicznie to 120 dla drugiego pedał w podłodze non stop wiec darujcie sobie pisywanie spalania i czytanie co ktos pisze równie dobrze przeczytać można poczytać spalanie podane przez producenta

Opublikowano
czyli mimo masy auta, spalanie benzyny przy spokojnej jeździe powinno oscylować w ok 7 l ? Kumpel ma BMW 1 318D i pali mu 7-9 ropy :D auto serwisowane w aso...

7 bedzie oscylowac jak bedziesz miał 2.0d miałes sam zresztą 6.5 l paliło.7 benzyny to w trasie do 130 na godzine spali srednia jazda z umiarkowanym pałowaniem licz 8-9litrów pb latem miasto ok 10. 7 to moze i spalisz jak mieszkasz na wsi ze odpalisz jedziesz w trasie 30km 100km/h i nigdzie nie stoisz na swiatłach i jak bedziesz takie kursy robił do prayc to moze ci wyjdzie srednio 7 na kołach 185/15/65

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na temat spalania:

Nie wierzę że 318i (2.0 silnik) spali w mieście mniej niż 10l/100km a na trasie 6l......

Sam mam taki i minimum 11-12l Pb/100km lub 12-13l LPG na 100km po mieście wychodzi.

Na trasie około 8-9l Pb lub 9-11l LPG na 100km

Są to wyniki sprawdzone i wielokrotnie powtarzające się....

 

Dla przykładu mogę dodać, że żony Corsa C 1.2 16v (wydawałoby się że małe tzn oszczędne) przy dość ostrym stylu jazdy pali:

po mieście 8-10l Pb /100km

na trasie 6-8 Pb /100km

 

Nie dajmy się zwariować i nabrać że auta palą po 4-5l paliwa na 100km....

Nawet skuter o pojemności 50cm3 musi spalić min 2-3l na 100km.

Opublikowano

to ja tez dorzuce swoja 2 grosze na temat spalania posiadam 316 1,9 l srednie spalnie latem ok 8l opony 225/50/16 teraz ok 9l 205/55/16 w trasie jadac oszczednie bez szaleństw ok 100/h spalanie napewno bedzie ok 6l natomiast goniąc z gazem w podłodze 8-9 spali

z ciekawostek sierra 2.0dohc w trasie Kielce-Łeba jadąc 90-100 spalanie pod korek 5,9l jadac nocą :D

Opublikowano
że tak rozgrzebię.... by nie zakładać nowego tematu.

 

Chcę kupić e46 z silnikiem do max 150KM - tylko zależy mi na silniku możliwie ekonomicznym i trwałym (wg. opinii)

 

Jeżdżę codziennie ok 30-40 KM - więc rozważam instalację LPG.....

 

Jeżdżę ekonomicznie, bez szaleństw - ciekaw jestem ile takie BMW spali przy normalnej jeździe...? PB

 

 

Biorę pod uwagę BMW bo mi się podoba- a z tego co widzę to Focus/astra/fiat itd. palą prawie tyle samo co duże BMW...

 

 

 

*Miałem kiedyś E46 320D 136KM - spalanie ok 6.5l ale same problemy z tym autem miałem (zaniedbane technicznie) :(

 

Moje 318i 143KM na trasie przy dynamicznej jeździe jak na to auto pali około 7l/100km (myślę, że dałoby się zejść niżej) natomiast w mieście około 10l/100km (w tamtym roku w czasie srogiej zimy wyszło 12l/100km). Mowa oczywiście o Pb.

7 litrów przy pb dynamicznej jeździe? maluchy i polonzy wyprzedzałes ?dynamiczna jazda to jest w podłoge i kazde auto wyprzedzone w trasie minimum 150 to jest dla mnie dynamiczna jazda. dla jednego dynamicznie to 120 dla drugiego pedał w podłodze non stop wiec darujcie sobie pisywanie spalania i czytanie co ktos pisze równie dobrze przeczytać można poczytać spalanie podane przez producenta

 

Może tam gdzie mieszkasz są takie trasy gdzie można lecieć minimum 150km/h ale niestety w mojej okolicy takich nie ma. Do niczego nie mam zamiaru Ciebie przekonywać, Ty masz swoje pojęcie dynamicznej jazdy a ja swoje.

 

Na temat spalania:

Nie wierzę że 318i (2.0 silnik) spali w mieście mniej niż 10l/100km a na trasie 6l......

Sam mam taki i minimum 11-12l Pb/100km lub 12-13l LPG na 100km po mieście wychodzi.

Na trasie około 8-9l Pb lub 9-11l LPG na 100km

Są to wyniki sprawdzone i wielokrotnie powtarzające się....

 

Dla przykładu mogę dodać, że żony Corsa C 1.2 16v (wydawałoby się że małe tzn oszczędne) przy dość ostrym stylu jazdy pali:

po mieście 8-10l Pb /100km

na trasie 6-8 Pb /100km

 

Nie dajmy się zwariować i nabrać że auta palą po 4-5l paliwa na 100km....

Nawet skuter o pojemności 50cm3 musi spalić min 2-3l na 100km.

 

A kto mówi o tak niskim spalaniu? :duh: Spalanie zależy od wielu niekoniecznie powtarzających się czynników.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
hej tobie sie kalkuluje jak jeździsz kilka razy dziennie i nie dogrzewasz auta aby sie instalacja uruchomiła ale te spalanie e46 316 spala 5-6 litrów to nie mozliwe moim zdaniem.tyle to pali najoszczedniejszy silnik w klasie grypy wag 1.9 tdi a nie 1.6 benzyna od bmw z tylnym napedem gdzie naped zamula auto i wogóle.

 

Wszystko ok, ale e46 316. ma silnik 1.9 a nie 1.6 :)

 

ale zgadzam sie z tym, ze to nie mozliwe zeby to auto na trasie spalało 5-6 litrów. 6 litrów no moze przy stałej jezdzie 90km/h. Ale tak sie nie da jezdzic. Realne spalanie w trasie tego auta, bez ostrej jazdy, nie przy cięzkiej nodze to 7l/100 km.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
hej tobie sie kalkuluje jak jeździsz kilka razy dziennie i nie dogrzewasz auta aby sie instalacja uruchomiła ale te spalanie e46 316 spala 5-6 litrów to nie mozliwe moim zdaniem.tyle to pali najoszczedniejszy silnik w klasie grypy wag 1.9 tdi a nie 1.6 benzyna od bmw z tylnym napedem gdzie naped zamula auto i wogóle.

 

Wszystko ok, ale e46 316. ma silnik 1.9 a nie 1.6 :)

 

ale zgadzam sie z tym, ze to nie mozliwe zeby to auto na trasie spalało 5-6 litrów. 6 litrów no moze przy stałej jezdzie 90km/h. Ale tak sie nie da jezdzic. Realne spalanie w trasie tego auta, bez ostrej jazdy, nie przy cięzkiej nodze to 7l/100 km.

wiem 1.9 dziwnie bmw oznacza swoje auta hehe. to 318 jaki silnik?tez 1.9 tylko wiecej koni? skoro 316 ma 1.9 silnik to juz lepiej wziąc 320 bo za 2.0 te same opłaty

Opublikowano

Witam dawno nie odzywałem się w tym temacie ale to szkoła i brak czasu się do tego przyczyniły :)

a więc moje dzisiejsze zapytanie dotyczy kosztów ubezpieczenia e46 318i z najlepszym wyposażeniem powiedzcie jakie macie zniżki i ile płacicie u poszczególnych firm ubezpieczeniowych ;)

Opublikowano

Jeszcze tylko moje 3 grosze w kwestii LPG. Żeby mieć dobrą instalację to zdecydowanie lepiej zlecić jej skonfigurowanie i założenie w dobrej gazowni (np. w Poznaniu i WLKP świetne instalacje zakłada Pitec). Kombinowanie z wywalaniem starych gratów z jakiejś istniejącej instalacji to słaby pomysł. A to zostaną wąskie przewody, a to butla do jazdy na wstecznym, a to (zgroza) źle nawiercony kolektor... Oszczędzać na LPG należy po założeniu instalacji, a nie na samej instalacji. Dobra sekwencja do współczesnych 4 cylindrów to ok 3 kloca. No może z 2700 jak się uda. A dobra instalacja odwdzięczy się bezproblemową pracą, niskim spalaniem i - to na pewno ważne dla wielu osób - szybkim czasem przełączania. U mnie ok. 2 km teraz zimą. Latem/wiosną < 1 minuty - oczywiście czas liczony rano, po nocy. Realnie przy normalnej jeździe <11 l w mieście, na trasie 9,5 l. Przy spokojnej jeździe na zbiorniku 51 l netto lekko 500 km robię w cyklu mieszanym. Spokojna jazda to nie wynik dziadkowstwa ani chęci oszczędzenia paru złotych ale po prostu po tych zj.....anych drogach nie da się szybko śmigać, i z powodu sporego ruchu, i z powodu jakości samych dróg. Szkoda fury. Tym bardziej jak człowiek właśnie wsadził nowe wahacze itp. za 1300 zł ;) Jedynie w sumie na pobliskiej autobanie można pocisnąć deko (o ile 316i można pocisnąć hehehe), a i to pewnie już śpiewka przeszłości, bo teraz już razem z rodzicami pomykać będzie świeżutki syneczek. Cóż, jak synek się za 20 lat z chałupy wyprowadzi to tata kupi se jakieś E75 z 2 l turbo w japanrocie i będzie cisnął na pohybel :E

 

Ubezpieczenie - w zeszłym marcu pełen pakiet w Generali (albo Compensa?) wyniósł mnie <1900 zł, z pełnymi zniżkami. Nie pamiętam dokładnie, coś koło tego. Oferta dobra była, bo u większych ubezpieczycieli to ok 2300 wtedy wychodziło.

Opublikowano

wiem 1.9 dziwnie bmw oznacza swoje auta hehe. to 318 jaki silnik?tez 1.9 tylko wiecej koni? skoro 316 ma 1.9 silnik to juz lepiej wziąc 320 bo za 2.0 te same opłaty

 

320i pali w miescie 3 litry wiecej niz 316i-318i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

wiem 1.9 dziwnie bmw oznacza swoje auta hehe. to 318 jaki silnik?tez 1.9 tylko wiecej koni? skoro 316 ma 1.9 silnik to juz lepiej wziąc 320 bo za 2.0 te same opłaty

 

320i pali w miescie 3 litry wiecej niz 316i-318i.

a napewno ze spali wiadomo ale r6 :D

Opublikowano
hej tobie sie kalkuluje jak jeździsz kilka razy dziennie i nie dogrzewasz auta aby sie instalacja uruchomiła ale te spalanie e46 316 spala 5-6 litrów to nie mozliwe moim zdaniem.tyle to pali najoszczedniejszy silnik w klasie grypy wag 1.9 tdi a nie 1.6 benzyna od bmw z tylnym napedem gdzie naped zamula auto i wogóle.

 

Wszystko ok, ale e46 316. ma silnik 1.9 a nie 1.6 :)

 

ale zgadzam sie z tym, ze to nie mozliwe zeby to auto na trasie spalało 5-6 litrów. 6 litrów no moze przy stałej jezdzie 90km/h. Ale tak sie nie da jezdzic. Realne spalanie w trasie tego auta, bez ostrej jazdy, nie przy cięzkiej nodze to 7l/100 km.

wiem 1.9 dziwnie bmw oznacza swoje auta hehe. to 318 jaki silnik?tez 1.9 tylko wiecej koni? skoro 316 ma 1.9 silnik to juz lepiej wziąc 320 bo za 2.0 te same opłaty

Przed liftem:

E46 316i pojemność silnika: 1895cm3 moc: 105KM

E46 318i pojemność silnika: 1895cm3 moc: 118KM

 

Po lifcie:

E46 316i pojemność silnika: 1796cm3 moc: 115KM

E46 318i pojemność silnika: 1995cm3 moc: 143KM

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Ostatnie wypusty poliftowe miały już silniki N46, i wtedy np. model 316i miał silnik N46 B18 o mocy 85 kW / 116 KM.
Opublikowano
Najeździłam się już samochodami z gazem i choć zakładałam te instalacje zaraz po zakupie - teraz już dzięki postoje.

Od 2 lat jeżdżę BMW i choć cena paliwa jest jaka jest to na gaz bym się nie zdecydowała. Tak jak ktoś pisał - problem z przełączaniem - szczególnie na krótkich odcinkach,

( niech się nie wypowiada taki co jeździ pół roku na gazie- z nim mogę podyskutować za kolejne pół roku), szczególnie w temperaturach niskich niekoniecznie ujemnych.

Na trasie benzynowy silnik BMW pali 5,5 - 6 l a z tego co pamiętam to gazu 10-12 - to gdzie tu jest ekonomia?

Wygląda to tak:

- musisz zatankować benzynę załóżmy od 4 do 8 l - ta ilość jest zależna od tego jak często odpalasz samochód w ciągu dnia, tzn. czy jedziesz do sklepu i z powrotem do domu, po dziecko do przedszkola do szkoły i z powrotem, po żonę czy dziewczynę i tak dalej. Jeśli odpalasz samochód tylko 2-4 razy dziennie to super i benzyny Ci tyle nie zje. Ja mam 3 dzieci więc szkoła, jedna, druga, sklepy i inne tam takie, więc na rozruch żarło mi max.

- do tego tankujesz pełny bak gazu ( nie wiem jakie instalują teraz ja miałam 30 -35 l), nie wiem ile kosztuje gaz ale policzmy

8l benzyny po 5,4 to jest 43 zł + 30l gazu po załóżmy 2,7 to jest 81 zł, = Razem 124 zł.

Przejedziesz na tym w mieście 300-320 km. W trasie może 350km.

Teraz sama benzyna :

124 zł : cenę benzyny 5,40 = około 23 l.

Na 23l zrobię 270km po mieście. W trasie nie może ale na pewno przejadę 400km.

Sprawdzone setki razy i tak musisz się zastanowić jak jeździsz, gdzie jeździsz i ile razy jeździsz żeby być pewnym że nie wmoczysz paru tysięcy.

 

Nie powielaj mitów i zrozum, ze jak gaz zaklada Ci jakis druciarz to nie bedzie to dobrze dzialac. Mam 318i touring, zalozylem instalacje STAG 4 PLUS, butla 42l. Silniki BMW nagrzewaja sie bardzo szybko, u mnie to nastépuje po okolo 2km - a wiec nie zdaze wyjechac z mojej miejscowosci i juz automat przelacza na LPG (pewnie mialas instalacje starego typu, dlatego przelaczanie manualne). Gdyby nie kontrolka nawet bym o tym nie wiedzial, bo nie czuje zupelnie zadnej roznicy. Najlepszy wynik jaki udalo mi sie osiagnac w trybie mieszanym latem to 480km na zbiorniku 42l gazu, co daje 8,7l/100km. Obecnie zima, robie 415-420km, a wiec 10l/100km w trybie glownie miejskim. ROBIE BARDZO KROTKIE odcinki, bo z reguly z miasta do miasta po 10km - pomimo to, spalanie rewelacyjne. Aby takie wyniki osiagnac oczywiscie jezdze w trybie "eko" co oznacza ze biegi zmieniam max. przy 3tys. obrotow, dojazd do swiatel na biegu, max. predkosc 100km/h. Podsumowujac - za 117zl robie prawie pół tysiąca kilometrów latem. Laguna znajomego pali więcej - wiec przestancie powielac mity. Zaplaccie za instalacje do R4 3000tys, lejcie i edukujcie niedowiarkow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.