Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najeździłam się już samochodami z gazem i choć zakładałam te instalacje zaraz po zakupie - teraz już dzięki postoje.

Od 2 lat jeżdżę BMW i choć cena paliwa jest jaka jest to na gaz bym się nie zdecydowała. Tak jak ktoś pisał - problem z przełączaniem - szczególnie na krótkich odcinkach,

( niech się nie wypowiada taki co jeździ pół roku na gazie- z nim mogę podyskutować za kolejne pół roku), szczególnie w temperaturach niskich niekoniecznie ujemnych.

Na trasie benzynowy silnik BMW pali 5,5 - 6 l a z tego co pamiętam to gazu 10-12 - to gdzie tu jest ekonomia?

Wygląda to tak:

- musisz zatankować benzynę załóżmy od 4 do 8 l - ta ilość jest zależna od tego jak często odpalasz samochód w ciągu dnia, tzn. czy jedziesz do sklepu i z powrotem do domu, po dziecko do przedszkola do szkoły i z powrotem, po żonę czy dziewczynę i tak dalej. Jeśli odpalasz samochód tylko 2-4 razy dziennie to super i benzyny Ci tyle nie zje. Ja mam 3 dzieci więc szkoła, jedna, druga, sklepy i inne tam takie, więc na rozruch żarło mi max.

- do tego tankujesz pełny bak gazu ( nie wiem jakie instalują teraz ja miałam 30 -35 l), nie wiem ile kosztuje gaz ale policzmy

8l benzyny po 5,4 to jest 43 zł + 30l gazu po załóżmy 2,7 to jest 81 zł, = Razem 124 zł.

Przejedziesz na tym w mieście 300-320 km. W trasie może 350km.

Teraz sama benzyna :

124 zł : cenę benzyny 5,40 = około 23 l.

Na 23l zrobię 270km po mieście. W trasie nie może ale na pewno przejadę 400km.

Sprawdzone setki razy i tak musisz się zastanowić jak jeździsz, gdzie jeździsz i ile razy jeździsz żeby być pewnym że nie wmoczysz paru tysięcy.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

http://www.gazeo.pl/kalkulator.php?price_pb=5.43&price_lpg=2.84&fuel_consumption=13&milage=900&price_m=5000

 

tu masz bardzo fajnie rozbudowany kalkulator opłacalności. Wszystkie te które uwzględniają jedynie różnice w cenie gazu, koszt instalacji i 15% wieksze spalanie gazu są zwykła reklamą warsztatów zakładających LPG. Tu co prawda nie uwzględniasz czy masz odcinki po 2-5km, ale przelicz normalnie i będziesz miał pogląd - mi za Chiny w żaden sposób lpg się nie opłaca.

Opublikowano
macie rację jak na krótkie odcinki nie ma sensu gazować auto :) mam jeszcze jedno pytanie z jakim przebiegiem można spokojnie kupować e46 tak aby nie dokładać za chwilę kasy do niej ??
Opublikowano
mam jeszcze jedno pytanie z jakim przebiegiem można spokojnie kupować e46 tak aby nie dokładać za chwilę kasy do niej ??

 

Na to niestety nie ma reguły. Zwykle większy przebieg auta zrobiony po trasie będzie mniej destrukcyjny niż krótkie odcinki po mieście.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
macie rację jak na krótkie odcinki nie ma sensu gazować auto :) mam jeszcze jedno pytanie z jakim przebiegiem można spokojnie kupować e46 tak aby nie dokładać za chwilę kasy do niej ??

dokładnie brak reguły - generalnie im większy silnik tym mniej wysilony i powinien zrobić spokojnie więcej km.

Z perspektywy czasu i obejrzanych kilkudziesięciu bmw (w tym 3 w moim posiadaniu) to przebiegiem sugerować się nie należy :)

Brałbym śmiało z przebiegiem 300k i większym jeśli byłby serwisowany, zadbany (i jeżdżony w trasach) prędzej niż taki co ma 120 na liczniku ale woził bydło, drwali a olej miał zmieniony tylko przy pierwszym serwisie gwarancyjnym, a to 120 zrobił właśnie po 2-5km :)

Opublikowano
Mi jak najbardziej odpowiada 318i ma jak dla mnie dużą moc w porównaniu tym czym dotychczas się wożę (45 km) hehe i myślę że z przebiegiem do 200 tys. km. znajdę coś dobrego. A jednego nie wiem jaka jest różnica w silnikach 318i przed i po lifcie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj

Moje 318i N42 w dniu zakupu miało 177tys, obecnie ma już 195tys. W tym czasie wymieniłem:

- 2 x olej z filtrem (350zł)

- filtr powietrza (40zł)

- świece (160zł)

- napinacz i rolkę napinacza paska klinowego (190zł)

- oringi na zaworach vanosów (8zł)

- klocki przód i tył (150zł)

 

Obecnie w aucie mam wszystko zrobione na tiptop, nic nie stuka nie puka. Silnik pracuje cicho i równo. I myślę że nawet jak będzie miał na liczniku 250 czy 300 tyś km, będzie wszystko ok. Więc tak jak koledzy wcześniej pisali, nie przebieg jest najwazniejszy. Jak wybierałem swoje BMW to oglądałem właśnie między innymi takie które miały teoretycznie 120tyś.... ale w prównaniu do mojego wyglądały 100 razy gorzej mimo niższego przebiegu. Uważam, że warto kupić auto sprowadzone z zagranicy z większym przebiegiem. A jak widzisz na moim przykładzie koszty utrzymania są porównywalne np z fordem...

Opublikowano
Najeździłam się już samochodami z gazem i choć zakładałam te instalacje zaraz po zakupie - teraz już dzięki postoje.

Od 2 lat jeżdżę BMW i choć cena paliwa jest jaka jest to na gaz bym się nie zdecydowała. Tak jak ktoś pisał - problem z przełączaniem - szczególnie na krótkich odcinkach,

( niech się nie wypowiada taki co jeździ pół roku na gazie- z nim mogę podyskutować za kolejne pół roku), szczególnie w temperaturach niskich niekoniecznie ujemnych.

Na trasie benzynowy silnik BMW pali 5,5 - 6 l a z tego co pamiętam to gazu 10-12 - to gdzie tu jest ekonomia?

...

...

 

I taką później mają opinie ludzie którzy mieli druta pod maską :shock:

 

E39 2.2 M54 kupione w 2007r. kupione z landi renzo na medach i cała eksploatacja super (no może jedyne co to 5 z 6 medów poległo rok temu i trzeba było wymienić)

E36 1.8 IS założył mi niezły druciarz przydało by mu się spalić tą budę, jego super mega żółty vatlek, przynajmniej dobrze nawiercił kolektor a resztę sam to ogarnąłem po lekturze LPG i cieszyłem się tą instalacją 3 lata (sprzedana parę miesięcy temu)

A4 2.6 od roku na MagicJetach zero problemów do tej pory

E46 2.8 od 6 miesięcy na Hanach zero problemów

 

I całą regułę problemów z LPG potwierdza druciarz który spartoli robotę tutaj przykład mojego E36. Jak bym nie ogarnął tematu LPG i użytkował auta z takimi drutami też bym twierdził że GAZ to zło i od niego nawet karoseria rdzewieje i wahacze się zniszczyły co jest niedorzeczne ale bym się cieszył nowo nabytym klekotem i patrzył z uśmiechem na tych co tankują LPG.

Opublikowano

że tak rozgrzebię.... by nie zakładać nowego tematu.

 

Chcę kupić e46 z silnikiem do max 150KM - tylko zależy mi na silniku możliwie ekonomicznym i trwałym (wg. opinii)

 

Jeżdżę codziennie ok 30-40 KM - więc rozważam instalację LPG.....

 

Jeżdżę ekonomicznie, bez szaleństw - ciekaw jestem ile takie BMW spali przy normalnej jeździe...? PB

 

 

Biorę pod uwagę BMW bo mi się podoba- a z tego co widzę to Focus/astra/fiat itd. palą prawie tyle samo co duże BMW...

 

 

 

*Miałem kiedyś E46 320D 136KM - spalanie ok 6.5l ale same problemy z tym autem miałem (zaniedbane technicznie) :(

Opublikowano
że tak rozgrzebię.... by nie zakładać nowego tematu.

 

Chcę kupić e46 z silnikiem do max 150KM - tylko zależy mi na silniku możliwie ekonomicznym i trwałym (wg. opinii)

 

Jeżdżę codziennie ok 30-40 KM - więc rozważam instalację LPG.....

 

Jeżdżę ekonomicznie, bez szaleństw - ciekaw jestem ile takie BMW spali przy normalnej jeździe...? PB

 

 

Biorę pod uwagę BMW bo mi się podoba- a z tego co widzę to Focus/astra/fiat itd. palą prawie tyle samo co duże BMW...

 

 

 

*Miałem kiedyś E46 320D 136KM - spalanie ok 6.5l ale same problemy z tym autem miałem (zaniedbane technicznie) :(

 

Moje 318i 143KM na trasie przy dynamicznej jeździe jak na to auto pali około 7l/100km (myślę, że dałoby się zejść niżej) natomiast w mieście około 10l/100km (w tamtym roku w czasie srogiej zimy wyszło 12l/100km). Mowa oczywiście o Pb.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Gdzie tam ja ostatnio słyszałem w robocie jak koleś usłyszał czym jeżdżę (nawet nie zapytał czy mały silnik czy duży czy diesel czy benzyna) 10 musi spalić i na tym etapie zakończyłem z nim dyskusje.
Opublikowano
czyli mimo masy auta, spalanie benzyny przy spokojnej jeździe powinno oscylować w ok 7 l ? Kumpel ma BMW 1 318D i pali mu 7-9 ropy :D auto serwisowane w aso...
Opublikowano

Czyli tak, przebieg ma znaczenie ale nie aż takie duże no i polecasz z zagranicy sprowadzać jak się nie mylę to zapewne nasz sąsiad czyli z Niemcy :)

A co do LPG ja zapomniałem że krótki odcinki typu 2-5 km. praktycznie nie będą miały miejsca (kończę liceum i dłuższe trasy będę miał żeby na uczelnie dojechać )tylko jakieś 10-100 km. więc kupno auta z instalacją będzie miał sens lub zakładać nową ale to już większe koszty.

 

djpit z tego co już wyczytałem to trzeba się liczyć na spalanie rzędu 9 (bardzo oszczędna jazda jak nie więcej ) -12(szybka jazda)l gazu /100 km. ale to nie jest reguła każdy będzie miał inne dane

Opublikowano
Witam,koledzy mam prośbe chce dowiedziec sie cos o silniku N42 valvetronicu 318i 143km czy warto kupic bunie z tym motorem,prosił bym o opinie albo o linki jak ktos znajdzie na forum takie dyskusje,bo tematow takich jest duzo ale o usterkach a ja bym chciał konkretnie wiedziec o tym silniku jak sie sprawuje itp itd bo strasza awaryjnoscia rozrzodu podobno,dziekuje i pozdrawiam
Opublikowano
No własnie sam nie wiem jakie mam ochote na 328 ale znowu robie duzo km rocznie i nie wiem czy mi sie to opłaci przez ten rok zrobilem 30tys km ale mam gaz BRC to wychodzi sie calkiem niezle,ale znowu troche mocy brakuje na trasie mam 316i 1,9 motor 105 koni radzi sobie calkiem dobrze ale jednak brakuje mocy na trasie zwłaszcza przy wyprzedzaniu noi wlasnie moje pytanie na temat tego 318i N42 bo slyszalem ze fajne silniki dosc calkiem niezle ciagną i mało pala ale ten velvetronic ze szfankuje i rozrzad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,koledzy mam prośbe chce dowiedziec sie cos o silniku N42 valvetronicu 318i 143km czy warto kupic bunie z tym motorem

 

Miałem i nie polecam, bardzo problematyczny silnik i mało mechaników zna się na nim, wiele osób też ma z nim problemy ale znajdą się szczęśliwcy którzy są zadowoleni, lepiej sobie kup z silnikiem 2,2 170 KM to jest trwała i znana jednostka napędowa.

Opublikowano
Kolego jeśli masz możliwość weź silnik 2.8. Jest to super silniczek jeden z lepszych benzynowych w bmw. Ogólnie jeśli masz się bawić w benzynę kup tylko r6. Mniejszego się nie opłaca bo auto z takim silnikiem w ogóle nie jedzie a spalanie wcale nie jest wiele niższe.
Opublikowano

Od prawie dwóch lat jeżdżę trójką z N42B20 i jak na razie jestem zadowolony z mocy i momentu, wcześniej 10 lat jeździłem trójką z M40 1,6 i też dawał radę chociaż był sporo słabszy, dużo głośniejszy i mniej ekonomiczny pomimo mniejszej wagi i pojemności.

Wg mnie nie ma się co przejmować opiniami że jest tam wadliwy rozrząd, wszystko zależy od tego jaki trafisz egzemplarz, możesz przejeździć lata i będzie okej a równie dobrze może Ci paść po kilku miesiącach, tak na prawdę w każdym silniku może zdarzyć się jakaś poważna awaria chociaż jakoś na forum nie widać postów o poważnych awariach dużych benzyn czy diesli.

Póki co silnik u mnie pracuje poprawnie chociaż ostatnio coś mu odbiło i przez kilka dni miał problem z falującymi obrotami ale samo się naprawiło :lol:

Do jazdy po mieście dla takiego mieszczucha jak ja auto w sam raz ;) Na trasy też radzi sobie bardzo dobrze, przy spokojnej jeździe można się zmieścić w 6 litrach, jazda autostradowa 130km/h momentami więcej ;) ok 7,5 litra, spalanie w mieście zależy od terenu, korków i mieści się między 10 a 12 litrów.

Ale...... :) gdybym miał robić takie przebiegi jak Ty i robić je w większości po trasach to prawdopodobnie zdecydowałbym się na 325, 328, 330 w benzynie i z dobrą instalacją gazową lub na 330d i najchętniej w automacie :cool2:

Wiadomo że koszty eksploatacji w 6-cyl będą większe, szczególnie w 330i i 330d ( min kwestia opon, hamulców ) ale coś za coś, z pewnością kultura pracy silnika i jego elastyczność będzie lepsza do połykania tras niż 4-cyl.

Opublikowano (edytowane)
Spalanie mojego e46 z silnikiem M43TU B19, wyliczone szczegółowo na podstawie tankowań przez 592 dni od kiedy posiadam to auto ;) : 8,24 l/100 km, 30 % trasy/ 70 % miasto (Kraków) ale weź jeszcze pod uwagę koszty eksploatacji. W sumie moje koszty posiadania auta wynoszą 553,8 zł miesięcznie - z paliwem, a średni roczny przebieg to 9522 km. Edytowane przez niklucas
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Od prawie dwóch lat jeżdżę trójką z N42B20 ...

Do jazdy po mieście dla takiego mieszczucha jak ja auto w sam raz ;) Na trasy też radzi sobie bardzo dobrze, przy spokojnej jeździe można się zmieścić w 6 litrach, jazda autostradowa 130km/h momentami więcej ;) ok 7,5 litra, spalanie w mieście zależy od terenu, korków i mieści się między 10 a 12 litrów.

Ale...... :) gdybym miał robić takie przebiegi jak Ty i robić je w większości po trasach to prawdopodobnie zdecydowałbym się na 325, 328, 330 w benzynie i z dobrą instalacją gazową lub na 330d i najchętniej w automacie :cool2:

Wiadomo że koszty eksploatacji w 6-cyl będą większe, szczególnie w 330i i 330d ( min kwestia opon, hamulców ) ale coś za coś, z pewnością kultura pracy silnika i jego elastyczność będzie lepsza do połykania tras niż 4-cyl.

Zgadzam sie w 100% z tą wypowiedzią. Podobnie ja ma autko od niecałych 2 lat i spisuje się ok. Szczególnie fajnie jeździ autostradą a co do miasta - nie jest źle jeśli chodzi o spalania.

Opublikowano
Najeździłam się już samochodami z gazem i choć zakładałam te instalacje zaraz po zakupie - teraz już dzięki postoje.

Od 2 lat jeżdżę BMW i choć cena paliwa jest jaka jest to na gaz bym się nie zdecydowała. Tak jak ktoś pisał - problem z przełączaniem - szczególnie na krótkich odcinkach,

( niech się nie wypowiada taki co jeździ pół roku na gazie- z nim mogę podyskutować za kolejne pół roku), szczególnie w temperaturach niskich niekoniecznie ujemnych.

Na trasie benzynowy silnik BMW pali 5,5 - 6 l a z tego co pamiętam to gazu 10-12 - to gdzie tu jest ekonomia?

Wygląda to tak:

- musisz zatankować benzynę załóżmy od 4 do 8 l - ta ilość jest zależna od tego jak często odpalasz samochód w ciągu dnia, tzn. czy jedziesz do sklepu i z powrotem do domu, po dziecko do przedszkola do szkoły i z powrotem, po żonę czy dziewczynę i tak dalej. Jeśli odpalasz samochód tylko 2-4 razy dziennie to super i benzyny Ci tyle nie zje. Ja mam 3 dzieci więc szkoła, jedna, druga, sklepy i inne tam takie, więc na rozruch żarło mi max.

- do tego tankujesz pełny bak gazu ( nie wiem jakie instalują teraz ja miałam 30 -35 l), nie wiem ile kosztuje gaz ale policzmy

8l benzyny po 5,4 to jest 43 zł + 30l gazu po załóżmy 2,7 to jest 81 zł, = Razem 124 zł.

Przejedziesz na tym w mieście 300-320 km. W trasie może 350km.

Teraz sama benzyna :

124 zł : cenę benzyny 5,40 = około 23 l.

Na 23l zrobię 270km po mieście. W trasie nie może ale na pewno przejadę 400km.

Sprawdzone setki razy i tak musisz się zastanowić jak jeździsz, gdzie jeździsz i ile razy jeździsz żeby być pewnym że nie wmoczysz paru tysięcy.

 

hej tobie sie kalkuluje jak jeździsz kilka razy dziennie i nie dogrzewasz auta aby sie instalacja uruchomiła ale te spalanie e46 316 spala 5-6 litrów to nie mozliwe moim zdaniem.tyle to pali najoszczedniejszy silnik w klasie grypy wag 1.9 tdi a nie 1.6 benzyna od bmw z tylnym napedem gdzie naped zamula auto i wogóle. gazu spala 12litrów ale srednio w jeździe mieszanej na trasie tez spali 7 gazu auto jak jedziesz spokojnie. ale spalanie które podajesz ze na 23litrach robisz 400km w trasie to spalanie wychodzi 5,6 nie mozliwe pozdrawiam

Opublikowano

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Nie jestem pewny czy pisze w dobrym dziale, ale niech już tu bedzie ;d

 

No cóż, niedługo chciałbym zakupić BMW 320d/330d E46, ale jak zwykle każdy musi mieć kilka pytań ; ) Moje brzmią nastepująco, ponieważ nie mam jakieś olbrzymiej kwoty do wydania(30 tyś) chce kupić BMW już opłacone. Na otomoto bardzo dużo aut było nieopłaconych albo jeszcze znajdowały się za granicą. Ile kosztuje mniej więcej sprowadzenie auta(opłaty, akcyza i inne) w stosunku do 320d i 330d i ile kosztuje ubezpieczenie tekiej bety bez zniżek(mniej,więcej). Lubie te auta, słyszałem swietne opinie o nich, ale obawiam się o turbine, ile ona wytrzymuje, bo ile ona kosztuje to się nawet lepiej nie pytać ; >. Interesuje mnie spalanie tych aut w silniku 2.0d i 3.0d według własnych waszych doświadczeń. Wytrzymałość silników w 2.0d i w 3.0d. I co najważniejsze, za diabła nie ma podziału na otomoto na auta po lifcie i przed. Bo rocznikowo z tego co wiem to nie wszystkie przeszły lifting.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.