Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Utrzymanie każdego samochodu kosztuje, szczególnie 20 letniego i nie jest to tylko przypadłość E46. Plusem trójki jest duża dostępność części, czy materiałów na YT. Jeżeli ktoś ma trochę chęci, wolnego czasu i minimalne zdolności manualne, to takie E46 jest sobie w stanie spokojnie ogarnąć. Osobiście nie ładowałbym się w jakieś 2.0 gazy i automaty. Jak już "inwestować", to w jak najmocniejszą wersję.


3.0 manual czysta benzyna, taniej już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak inwestować to tylko w 2.8, automat i lpg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak inwestować to tylko w 2.8, automat i lpg.

 

Jeżeli będziesz tym jeździł "dożywotnio" i na co dzień to może i tak. W automacie nie ma tyle frajdy co w manualu i jest bardziej delikatny.

Natomiast jeżeli zakładasz, że możesz w przyszłości mieć większą lub mniejszą chęć odsprzedania E46, to raczej polecałbym 3.0 manual i czystą benzynę ;


Jak już coś kupić, to kupić coś co nie będzie traciło na wartości, a w bliższej czy też dalszej przyszłości nawet zyskiwało.

Automat, lpg, obawiam się że w perspektywie dekady może gorzej wypaść w konfrontacji z 3.0 manual Pb. Jednak na co dzień do jazdy i ostatecznego zarżnięcia oraz zezłomowania za dekadę, to 2.8 w automacie z lpg jak najbardziej nie głupi pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Rozrząd, uszczelniacze zaworowe, silnik valvetronic'a, wałek mimośrodowy. Bezpieczniejszy wybór to 325ti lub 320td.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy faktycznie jest aż tak źle? W moim dotychczasowym życiu A mam już 44lata miałem same bmw i nadal mam .Tylko że były w dieslu .Każdy narzekał na 2.0d w e46 miałem 2 i nie było jakiś dużych kosztów e90 też moim zadaniem ok .zaqsze coś się rozleci te auta mają prawie 20 lat.Dobra do rzeczy potrafię coś tam zrobić zawsze staram w razie możliwości naprawiać sam do tego mam inpe iste .Młody załapał bakcyla po tatusiu i chce bmw .W tych czasach pchać się w diesla euro4 trochę nie rozsądne mi się wydaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko można ogarnąć, tylko jakim kosztem? Jak ładować kasę (i tak mniejszą) to zdecydowanie lepiej w 325ti.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcink912


Diesle są spoko a jeśli kogoś gryzie EURO4 to na ebay są katy pod EURO5. Po co jednak dodatkowo dusić silnik?


Jeśli chcesz być pseudo eko, tak naprawdę pozostanie Ci tylko rower.


Moim zdaniem zakup starszej bety z motorem poniżej 2.5 litra oznacza to że przy wyprzedzaniu pasażerowie wysiadają i pchają... Te auta nie ważą 1100kg tylko nieco więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem oglądać tą e46 1.8ti i wtopa.Ogólny stan bardzo fajny nawet felgi oryginalne m pakiet ale strasznie kopcił na niebieskawo aż rura była mokra od oleju .Silnik chodził cichutko nic nie grzechotało naprawdę super równiitko.Sprzedawca zarzwkał się że tego nie było przepraszał aito od października stało w komisie .Przez co mógłby być taki pobór oleju.?Silnik pracował równiutko wskazówka obrotomierza nawet nie drgnęła na jałowym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisałem na początku co jest do zrobienia w n42/46 - między innymi uszczelniacze zaworowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z rozrządem jakieś 3500-4000,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tyle było wałkowane, że jak BMW to tylko R6.


Tak do jazdy to wziąłbym jakieś 2.2 w gazie do zarżnięcia ostatecznego.


Tylko teraz powstaje pytanie, jak już inwestować w 20 letni samochód, to nie czy nie lepiej kupić coś większego? 2.8-3.0 i po prostu "inwestować" na ciężkie czasy, a spalanie to samo.

Edytowane przez victor23858
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kochani,

to mój pierwszy wpis na forum, ponieważ oddaje auto służbowe i chcę kupić coś swojego, a że nie jestem fanem opli, kii, deawoo i innych to postanowiłem szukać E46 bo na E38 mnie nie stać.

Budżet to jakieś 15-20K tak MAX.

Auto do jazdy po mieście i czasem w trasę 600km w obie strony.


E46 najlepiej COUPE, a jeszcze lepiej to beżowe w środku z tymi drewnopodobnymi wykończeniami.


Koleszka ma na sprzedaż czerwone, a w środeczku beżowe, CENA 10 000 zł 2,5 170KM PB+LPG, 1999r., silnik równo chodzi nic się nie dzieje.. Mój zaufany mechanik, który mu ten samochód robił powiedział, że zostawił tam 5-8 tysięcy na różne remonty i raczej nie oszczędzał. Niestety blaszka jest do lakierowania, jakaś szpachla na zderzakach i środek do zrobienia, jak się uda to fotele do wymiany i może więcej.

Pytanie do Was ile taki lakier dokładny kosztuje teraz? Nie wiem czy się opłaca. Niby fajnie, że sprawdzony mechanik robił auto, dzisiaj jeździłem i śmiga fajnie. Tylko nie wiem jak z tą blacharką i lakierowaniem. Jak to cenowo wygląda?


Jeśli to za droga inwestycja to jest też opcja szukać czegoś na OLX co nie będzie wymagało blacharki i lakierowania na starcie.

Znalazłem fajne zielone autko po swapie na 2,8 z anglika. Co myślicie?

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-328i-e46-coupe-lpg-CID5-IDSpXCv.html?reason=observed_ad


Z góry dzięki za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tytus99 swapa to raczej sobie odpuść - jeżeli nie wiesz, jak i co było zrobione tu i tam. Wszystko zależy jak ten swap był robiony, ale generalnie osobiście odradzam z dwóch powodów...


Poza tym trzeba mieć też swoje zdanie. Nie można wzniecać się na coupe, bo wszyscy tak krzyczą. Ja tam mam dwa sedany, bo bardziej praktyczne, chociaż mogłem sobie wziąć copue.

I buda w sedanie jest sztywniejsza niż w copue, czego np. nie wiedziałem. Lekko ściemnisz szyby z tyłu i z sedana zrobisz coupe ;


A to co pokazujesz w tym linku, to jakiś dramat. Nawet xenona to nie ma, radio wycięte z panelu...tu pisać i pisać dramat. Sam fakt, że ktoś mi na zdjęciu ukrywa panel czy nie pokazuje rozdarcia na siedzeniu, jest dla mnie próbą cwaniactwa i oszukaństwa na wstępie - gdzie nawet jeszcze nie było rozmowy telefonicznej.

I pytanie podstawowe ile to ma korozji, szpachli i kto ją nakładał. I miej na uwadzę, że taki samochód ma 500 tys/km najechane. Ciekawe ile na samym LPG. Tam wszystko wypalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tam wszystko wypalone.

No jak? Przeciez to najlepszy silnik? Szczyt technologi bmw, jak ten pancerniak ma byc wypalony?

Nie nie, to marne m52tub28, więc jak najbardziej wypalone. Jakby to było m54b30 to inna sprawa, ten to niezniszczalny :cool2:

 

Pytanie do Was ile taki lakier dokładny kosztuje teraz? Nie wiem czy się opłaca. Niby fajnie, że sprawdzony mechanik robił auto, dzisiaj jeździłem i śmiga fajnie. Tylko nie wiem jak z tą blacharką i lakierowaniem. Jak to cenowo wygląda?

Okolice 10k za całe auto, druga kwestia to jakość, jak nie masz pewnego lakiernia to może być rozczarowanie.

 

Znalazłem fajne zielone autko po swapie na 2,8 z anglika. Co myślicie?

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-328i-e46-coupe-lpg-CID5-IDSpXCv.html?reason=observed_ad

Wnętrze z angola, może to być irytujące przy składaniu oparcia fotela pasażera. Poza tym weryfikacja stanu na miejscu to podstawa, zdecydowanie przez kogoś kto wie co nieco na temat e46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.