Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Maestros...wszystko zależy od stanu środka, stanu lakierniczego, stanu mechanicznego. Tutaj dużo zależy od klienta. Niestety już widać, że 330cd to nie to samo co ta sama buda z r6. Klienci pomału szukają tych aut więc jak masz z ładnym środkiem, z lakierem bez szpachli, bogatą wersję to z luzem wyrwiesz ponad 20k. Natomiast musisz poczekać na klienta. Ceny są wypadkową oczekiwań sprzedawcy i zjarania się kupującego. Ładne i dobre egzemplarze coupe z r6 (323,325) sprzedają się od 17-20k w górę, 328 i 330 za ładne można dostać ponad 25-30k. Na przestrzeni lat widzę jak zmieniła się grupa docelowa dla e46 coupe. Ostatnio więcej zapytań mam od 40latków niż białych czapeczek z dwójką z przodu w peselu. Małolaty pałują obecnie serię e90. Niestety dobrych egzemplarzy coraz mniej, a wręcz jak na lekarstwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up

Facet, to zwykły handlarz, a mózgi się produkują.


W klaserze BMW sobie sprawdź ile kosztuje taki egzemplarz. Tam wszystko jest opisane-wyszczególnione.


... albo do Urzędu Skarbowego jedź się zapytaj tam od ręki Ci wyliczą...bedziesz miał jak na tacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety już widać, że 330cd to nie to samo co ta sama buda z r6.

:roll: 3.0d to nie r6?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć !


Znalazłem taką na olxie i stoi już ponad miesiąc.

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e46-2-0d-coupe-CID5-IDPTdly.html


Cena startowa zaczynała się bodajże od 17500. Teraz wynosi 13500. Czy warto sie interesować ?


Ogólnie to szukam BMW E46 , E39 (touring, sedan, coupe nie gra roli) i zastanawiam się w jakim progu cenowym takowy model zakupić. Z wymagań M-pak w dieslu. Do +/- 19k. Jeszcze znalazłem takie E39 (wiem, że nie w tym dziale)

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e39-530d-m-pakiet-xenon-elektryka-CID5-IDPQPmk.html

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-530d-e39-193km-polift-2002-m-pakiet-CID5-IDPIQLY.html


Co sądzicie i czy możecie doradzić jak znaleźć dobre (zadbane ?) BMW. Czy w 19 tysiącach można cos fajnego wyrwać czy trzeba dołożyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uwazaj bo zaraz Victor tu wskoczy i dostaniesz po uszach :D , przeciez m54 to szczyt technologii a e46 to ostatnie "prawdziwe" bmw. Do sedna, ten dzial powinien byc zamkniety, te auta sa dla fanatykow, wstawianie ofert jest bez sensu. Na "zachodzie" wszystkie sa juz na zlomie, wyjatki tylko w "grubych" wersjach, m3/m5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety takie sa realia. Ocenianie po ogłoszeniu aut ktore maja ponad 20 lat nie ma sensu. Wszystko to wyeksploatowane gruzy. Takie auto trzeba ogladnac na żywo. Zerknac pod spod. Zobaczyc w jakim stopniu sa skorodowane. Czasami sa rodzynki ktore jezdzily malo, ale to tez nie sa plusy. Bo auto ktore stoi w szopie 5 czy 10 lat to jest to dla niego niezdrowe. Majac maly budżet lepiej kupic cos malego i świeższego niz pchac sie w ulepa sprzed dwoch dekad.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć !


Znalazłem taką na olxie i stoi już ponad miesiąc.

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e46-2-0d-coupe-CID5-IDPTdly.html


Cena startowa zaczynała się bodajże od 17500. Teraz wynosi 13500. Czy warto sie interesować ?

Obecnie 13000, poliftowe coupe w fabrycznym m-pakiecie, nawet z 2.0d za tyle to śmierdzi angolem po przekładce albo grubym dzwonem. Załatw vin i zdjęcie pod maską. Nie szukaj najtańszych aut, bo to nie wróży nic dobrego, wiadomo, że trafiają się okazje ale trzeba mieć dużo szczęścia oraz czasu żeby jeździć i sprawdzać.

Co do 3 powyższych postów ciężko przekonywać tak konkretne nastawienie ale ja grzebiąc już naście lat w bmw (jeden z kolegów, który wypowiedział się też z tego co kojarzę) wiem, że zdrowe e46 będzie dużo tańsze i mniej kłopotliwe w eksploatacji niż f30 za 40-50k (a nawet takiego budżetu nie "mamy"). Czyli inna marka? Ja (tak jak moja żona) nie wyobrażamy sobie jazdy vw, oplem czy fordem. Tu już nawet nie chodzi o prowadzenie/silniki tylko patrzę z punktu widzenia mechanika, w bmw wszystko (no dobra prawie wszystko) jest przemyślane, obsługa tych aut jest zdecydowanie łatwiejsza/przyjemniejsza, w 90% są dostępne zamienniki firm, które robią/robiły części na pierwszy montaż a do takiego renault czy opla? Jest dramat, widzę to po znajomych jak męczą się naprawiając te auta, coraz więcej osób z mojego otoczenia zmienia auta na bmw. Ze względu na właśnie łatwiejszą obsługę i to, że jak wymieni się daną część na zamiennik oryginału bez logo bmw to przejedzie drugie tyle co oryginał a nie trzeba będzie do tego wracać za rok.

Swoja drogą e46 jedno z lepszych aut dla kogoś kto potrafi i chce przy aucie sam coś zrobić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem sobie taki przedział cenowy, że w tej cenie mogę kupić E39, E46 lub E90 i każdy z tych modeli w jakiś sposób mi się podoba. Tylko pytanie czy lepiej kupić straszy model z lepszym wyposażeniem i w jakimś stanie czy nowszy samochód ale golasa bez dodatków wyposażenia?


Na co zwrócić przede wszystkim uwagę w E46 przy oględzinach (progi, nadkola, ogólna blacharka, silnik, zawieszenie)


Macie jakąś radę jak dobrze sprawdzić automaty w 3.0d ? Jak powinno wyglądać przełączanie biegów i czy start samochodu ma być wtedy żwawy czy powolny? Szukałem informacji, ale ostatecznej odpowiedzi nie znalazłem.


Z góry dziękuję za odpowiedzi.



Odpowiadając na tą E46 coupe

WBABV51040PN08353


Sprawdzając Vin nie ma mpakietu (dołożony ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po przełączeniu z P na R a potem na D nie szarpnie buda, tylko przysiądą obroty silnika, automat jest w bardzo dobrym stanie. Oczywiście w tej chwili. Co się stanie za 1000 km? Nie wiadomo :norty:


Ja kupując swój samochód od handlarza, tak sprawdziłem automat. Nawet nie myślałem o jeździe próbnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odpowiadając na tą E46 coupe

WBABV51040PN08353


Sprawdzając Vin nie ma mpakietu (dołożony ?)

Wklej rozkodowany vin, bo dekoder nie rozpoznaje mi go.

Co do automatu w 3.0d to ciężko spotkać w pełni sprawny, z reguły mocno przeciąga biegi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej rozkodowany vin, bo dekoder nie rozpoznaje mi go.

Co do automatu w 3.0d to ciężko spotkać w pełni sprawny, z reguły mocno przeciąga biegi.

 

Vehicle Information

Type

Value

VIN PN08353

Prod. Date 2004-07-15

Service History !! CHECK HISTORY !!

Type 320CD

Series E46 (3 Series)

Body Type Coupe

Steering Left Hand Drive

Engine M47DO1

Displacement 0

Power 0kw / 0hp

Drive rwd

Transmission Manual

Colour titan-silber

Upholstery Fabric Tex 2000/anthracite

Check mileage http://www.auto-records.com

Editions And Packages

S785 White Direction Indicator Lights

S7RM Light Technology Package


Comfort And Interior Equipment

S423 Floor Mats Velours

S428 Warning Triangle And First Aid Kit

S431 Interior Mirror With Automatic-Dip

S441 Smoker Package

S473 Armrest Front

S494 Seat Heating Driver/Passenger

S495 3-Point Belt & Head Restr'nt,Rear Middle


Multimedia

S650 CD Drive

S661 Radio BMW Business (C43)


Driver Assistance And Lightning

S502 Headlight Cleaning System

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog Lights

S521 Rain Sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic Air Conditioning

S548 Kilometre Speedo

S550 On-Board Computer


Wheels And Drive

S210 Dynamic Stability Control

S255 Sports Leather Steering Wheel

S2CA BMW LA Wheel, Star Spoke 119


Environment And Safety

S801 National Version Germany

S832 Battery In Luggage Compartment

S851 Language Version German

S863 Dealer List Europe

S879 On-Board Literature, German

S8SP Control Unit COP


Other Equipment

S167 EU4 Exhaust Emissions Standard

S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles

S972 Comfort Package

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoego doswiadczenia powiem ze rozstalem sie juz z e46/e39

Kiedys bylem tymi samochodami zajarany strasznie, ale w tym wieku nie sa to samochody dla kogos kto jest wrazliwy na roznego rodzaju denerwujace usterki jak stuki zmienie biegow ktore wystepuja w zasadzie w kazdej e46

Moje egzemplarze jezdzily kilka lat bezawaryjnie ale ilosc drobnych usterek mnie sponiewierala, Dwumas i sprzeglo lekkie zuzycie, skrzynia lekki luz, wał lekki luz, dyfer i polosie lekki luz, i kompensacja powodowala ciagle stuki a nie dalo sie naprawic tego wymiana 1 elementu tylko w zasadzie zeby bylo dobrze to trzeba by wszystko wymienic, pompy wspomagania, rozszczelnienia wezy, uklad chlodzenia jak i same silniki r6 bardzo wrazliwy, wszystko musi byc tip top , odma, vanosy,


Same silniki r6 sa petarda, ale reszta w tym aucie juz jest srednia, i koszty eksploatacji jak ktos nie chce po prostu samochodu do jazdy sa ogromne jak bedzie chcial miec rzeczywiscie sprawny pojazd a nie tylko poruszjaacy sie, jesli moglbym to kupilbym e46/e39 jako nowe z salonu, ale tak to zeby czeprac przyjemnosc z jazdy to w zyciu nie wpakowalbym sie juz w 20 letnia gruzo-bmke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To teraz w czym czerpiesz przyjemność z jazdy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoego doswiadczenia powiem ze rozstalem sie juz z e46/e39

Kiedys bylem tymi samochodami zajarany strasznie, ale w tym wieku nie sa to samochody dla kogos kto jest wrazliwy na roznego rodzaju denerwujace usterki jak stuki zmienie biegow ktore wystepuja w zasadzie w kazdej e46

Moje egzemplarze jezdzily kilka lat bezawaryjnie ale ilosc drobnych usterek mnie sponiewierala, Dwumas i sprzeglo lekkie zuzycie, skrzynia lekki luz, wał lekki luz, dyfer i polosie lekki luz, i kompensacja powodowala ciagle stuki a nie dalo sie naprawic tego wymiana 1 elementu tylko w zasadzie zeby bylo dobrze to trzeba by wszystko wymienic, pompy wspomagania, rozszczelnienia wezy, uklad chlodzenia jak i same silniki r6 bardzo wrazliwy, wszystko musi byc tip top , odma, vanosy,


Same silniki r6 sa petarda, ale reszta w tym aucie juz jest srednia, i koszty eksploatacji jak ktos nie chce po prostu samochodu do jazdy sa ogromne jak bedzie chcial miec rzeczywiscie sprawny pojazd a nie tylko poruszjaacy sie, jesli moglbym to kupilbym e46/e39 jako nowe z salonu, ale tak to zeby czeprac przyjemnosc z jazdy to w zyciu nie wpakowalbym sie juz w 20 letnia gruzo-bmke

 

hmm...no widzisz , a ja mam właśnie starą e46 i to dla przyjemności z jazdy choć i sam motor demonem prędkości nie jest. Dla mnie to trzecie auto , ale jako pierwsze i jedyne to raczej bym podziękował. Ale generalnie z większością Twojej wypowiedzi muszę zgodzić. To stare auta, a większość ofert na rynku to podjechane gruzy. Ciągle jednak trafiają się ciekawe auta i perełki. Ceny są mocno spekulacyjne, na zasadzie "wiem co mam i ile wsadziłem to zawołam za gruza 20-30tysi". Cena nie może uśpić naszej czujności. Luzy, drobne awarie i wszystko o czym piszesz od strony mechanicznej jest prawdą. To bardzo fajne auta, ale lata świetności mają dawno za sobą. Trzeba być gotowym na wiele małych i większych usterek jak przy każdym aucie w wieku ok. i ponad 20lat. Różnica tylko taka, że bmw to nie skoda do której wsadzi się byle zamiennik i śmiga dalej. Tutaj wydatki są większe, a auto bardziej czułe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To powiedzcie mi co kupicie z napędem na tył w manualu co ma pod maską 200 koni? Tak żeby po 30 minutach jazdy pod Biedronką nie zrobiło dziury w portfelu.

E46 3.0i najlepsze rozwiązanie ze wszystkich. N52 czy N53 to Cię puści z torbami. Nawet jeżeli nie będziesz tym latał bokiem.

Poza tym M54 jest o wiele prostszy mniej skomplikowany od swoich następców - więc jeżeli ktoś grzebie sam, to nie ma co się zastanawiać.


Wszyscy dobrze wiemy, że nowe silniki to szajs. M54B30 to najrozsądniejsza decyzja - jakość - osiągi - cena - eksploatacja - etc.


Piękne są nowe BMKI, ale o czym my tu mówimy. Serwis, części absurdalnie drogie. Jeszcze jakby to szło w parze z jakością, ale nie idzie. Nowe silniki, to szroty, które mają przetrzymać gwarancję.

Tak jest wszędzie nie tylko BMW.


"E46 to ulepy gruzy po 20 tys." Daj 40 tys. to sobie kupisz igłę. Nikt nie jest głupi i Ci nie odda dobrego samochodu za darmo. A że jest jest ich coraz mniej, to zostały gruzy po kilkanaście tysięcy.

Oczywiście piszę o M54B30 bez gazu manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.