Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Akurat WRX to na prawdę nic ciekawego. Ogólnie wózek dla lansu i to dość awaryjny. Słaby zawias, hamulce i skrzynia. Jak Subaryna to tylko STI. Wszystkie graty w niej to górna półka, a WRX to taka wydmuszka. Kupujesz WRX, a za chwile dokupuje i dokładasz graty z STI :)
Opublikowano

Jak subaryna do jeżdzenia to Legacy , tanie w miare części , wyglądu to nie ma ale jeździ niesamowicie, kopa ma tekiego że wbija w fotel , oczywiście po drobnych przeróbkach , sporo ludzi teraz lata takimi w kjsach , za 20 tys można kupić profesjonalnie przygotowaną legacy do rajdów ,

 

impreza to dla szpanu i wożenia się , a nowa impreza to wogóle nieporozumienie

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Panowie z całym szacunkiem dla auta marzeń niejednego nastolatka ... i nie tylko ... jakim jest Subaru Impreza, ale proszę o nieodbieganie od tematu.

Moim autkiem marzeń jest e46 330cd więc proszę o informacje tylko w tym temacie :)

Jeśli ktoś może pomóc to proszę napisać jak te silniki sprawują sie po chipie i u kogo zaufanego można takowego chipsa zrobić ??

Resztę pytań zawarłem w poprzedniej wypowiedzi ...

Opublikowano

Witam!

Jestem tu nowy, tak wiec jesli powielilem temat, to z gory przepraszam...

 

Przymierzam sie do zakupu (sprowadzenia) BMW E46.

Myslalem o Serii M3 (321KM)... Przeszla mi przez mysl zwykla Seria 3 (231KM).

Jesli na truga, to benzyna, czy diesel? Interesuja mnie roczniki ok 2001 - 2002... (chyba, ze powinienem skupic sie na inncy rocznikach)

 

Bardzo prosze o opinie... Plusy i minusy...

Jak z awaryjnoscia... Typowe usterki, oraz koszty ich napraw...

Na co powinienem zwracac uwage przy kupnie...(?)

 

Latwo wtopic z kasa, a tego bym nie chcial..

Z gory dziekuje za informacje.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

M3 ma 343KM

jeżeli cię stać na wiele wyższe koszty utrzymania (części, serwis, paliwo itp..) to bierz M3

jeżeli wolisz dużo komfortu kosztem osiągów to bierz 330i, sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie

Opublikowano

Ale 330i ma i tak ponad 200 KM.. Myle sie?

Obecnie jezdze autem ze 115 konnym silnikiem.

 

 

Jak duza jest roznica w kosztach czesci, serwisu itp. porownujac M3 z 330i?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale 330i ma i tak ponad 200 KM.. Myle sie?

Obecnie jezdze autem ze 115 konnym silnikiem.

 

 

Jak duza jest roznica w kosztach czesci, serwisu itp. porownujac M3 z 330i?

 

Myślę że 3/4 więcej. Jak teraz jeżdzisz 115 konną bryką to 330i cie zadziwi :mrgreen:

Opublikowano

Wystarczy raz kupić tarce i klocki do M3, żeby zachwiać uczuciami do tego auta.

Czy jeździsz obecnie? Czego oczekujesz od auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak klasycznego cabrio nie kupuje się na cały sezon, pick-upa mieszkając w ciasnym mieście, tak "eMki" jako jedynego samochodu 'na co dzien'.

I tyle w temacie.

Opublikowano
ja teraz mam własnie 330i w sedanie i jestem zadowolony z osiagow i komfortu jazdy. Spalanie wyglada 11-12 litrow cykl mieszany. trasa ok 9-9,5 wiec juz wydatki znasz.
Opublikowano
Tak ale zostaje jeszcze koszt zakupu auta. M3 z rocznika 2001-2002 będzie droższe w zakupie od 330i lub 330d z tego samego rocznika o jakieś 15000-20000zł lub więcej. Jeżeli chcesz kupić ładne i zadbane M3 z tych lat produkcji to licz się z wydatkiem ok. 60000 - 70000zł.
Opublikowano

zalezy jakie czesci ale duzo pasuje od 330i do m3.

jesli jestes zainteresowany to mam na sprzedasz swoja M3-jke.

eksploatacja troche kosztuje.klocki mozna kupic zamienniki za 210zl ale mi starczyly na jakies 8tys km i tarcze sie grzaly strasznie ale nie oszczedzalem ich(czesto zdarzalo sie chamowanie do 0km/h z ponad 200km/h przez jakiegos niedzielnego kierowce) poza tym duzo mozna znalezc uzywek na allegro, a czesci zamienne czesto roznica cenowa ze sklepu moto a z serwisu jest mala.wiem cos o ty poniewaz kupilem swoja rozbita ze stanow i z czesciami do m3 mialem do czynienia.spalanie????? w m3 nie patrzy sie na spalanie-radosc z jazdy przewyzsza koszty paliw a jakie trzeba w nia w lac.ekonomicznie mozna jezdzic 12-14 litrow -ale nie po to kupuje sie takie auto by jezdzic powoli. jak masz jakies pytania to pisz na gg

Opublikowano

Myślę że 3/4 więcej. Jak teraz jeżdzisz 115 konną bryką to 330i cie zadziwi :mrgreen:

330i? Np? Moge prosic CIe o jakas przyblizona specyfike auta?

 

 

 

 

Wystarczy raz kupić tarce i klocki do M3, żeby zachwiać uczuciami do tego auta.

Czy jeździsz obecnie? Czego oczekujesz od auta?

Az tak zle? Szacunkowy koszt?

Obecnie (tylko przod) za klocki i tarcze daje ok 250 - 280 zl. Najczesciej tarcze Brembo, klocki Ferodo. Ale wiadomo, ze nie do kazdego auta owe marki sa najlepsze.

Czym obecnie jezdze? Oplem , a jak wiadomo, jak Opel, to naped na przod.

Czego oczekuje od auta? Hmmm.. Przede wszystkim, bezpieczenstwa. Na drugim planie - dobrych osiagow, dobrych wlasciwosci jezdnych, duzego potencjalu... Frajdy z jazdy.

 

 

 

Będę mało dyskretny: Ile zarabiasz a ile chcesz przeznaczyć pieniędzy ? Ile robisz km rocznie.

Co do zarobkow - wstrzymam sie od udzielania informacji z oczywistych wzgledow.

Ile robie rocznie kilometrow? Hmmm.. Od jakis dwoch lat ok. 30 - 35 tys...

 

 

 

 

Tak ale zostaje jeszcze koszt zakupu auta. M3 z rocznika 2001-2002 będzie droższe w zakupie od 330i lub 330d z tego samego rocznika o jakieś 15000-20000zł lub więcej. Jeżeli chcesz kupić ładne i zadbane M3 z tych lat produkcji to licz się z wydatkiem ok. 60000 - 70000zł.

Mnej wiecej licze sie z takim wydatkiem. M3, badz inne E46, planuje sprowadzic. Jakos nie chce krajowego.

Niecale trzy lata temu sprowadzilem siebie Opla z Niemiec. Jesli chodzi o zawieszenie, przez caly czas usytkowania (ok 100 tys km) wymienilem tuleje jednego wahacza, jezen sworzen, jeden przegub i koncowki drazkow. Nic poza tym. Tak wiec stan sprowadzanych i krajowych aut... Mozna na ten temat wiele powiedziec.

 

 

 

 

zalezy jakie czesci ale duzo pasuje od 330i do m3.

jesli jestes zainteresowany to mam na sprzedasz swoja M3-jke.

eksploatacja troche kosztuje.klocki mozna kupic zamienniki za 210zl ale mi starczyly na jakies 8tys km i tarcze sie grzaly strasznie ale nie oszczedzalem ich(czesto zdarzalo sie chamowanie do 0km/h z ponad 200km/h przez jakiegos niedzielnego kierowce) poza tym duzo mozna znalezc uzywek na allegro, a czesci zamienne czesto roznica cenowa ze sklepu moto a z serwisu jest mala.wiem cos o ty poniewaz kupilem swoja rozbita ze stanow i z czesciami do m3 mialem do czynienia.spalanie????? w m3 nie patrzy sie na spalanie-radosc z jazdy przewyzsza koszty paliw a jakie trzeba w nia w lac.ekonomicznie mozna jezdzic 12-14 litrow -ale nie po to kupuje sie takie auto by jezdzic powoli. jak masz jakies pytania to pisz na gg

Powiem Ci, ze ja na swoich klockach robie ok 15 - 18 tys km.. Klocki przednie zmieniam dwa razy w roku.

Co do spalania - te 12 - 14 litrow, to po miescie? Czy cykl mieszany?

Jesli Twoje dane to cykl miejsci, to powiem, ze nie jest tak zle... Moj Opel pali ok 12 l./100 km (miasto).

Slyszalem, ze M3 pali ok 17 l./100 km po miescie. Prawda to? Pytam o ekonomiczna jazde.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[Obecnie (tylko przod) za klocki i tarcze daje ok 250 - 280 zl.

Za tyle to kupisz same klocki albo jedną tarcze na przód tyle, że nie do M3, a do mojej 3.0 i to wcale nie w ASO.

Opublikowano
Kolego nie obraź się ale dziwny ten Twój post!!!Nawet jak jesteś laikiem to jak można się zastanawiać czy kupić 330ci a m3??? Dla mnie to jest tak jak się za przeproszeniem decydować na seks z żona a wyjście do burd... znaczy bałaganu!!! Inna jazda , inne wrażenia no i oczywiście inne koszty!!!! Chyba wiesz do czego Ci jest potrzebny samochód!!! BMW M3 to jeden z najlepszy, najszybszych samochodów na świecie !!! Takiego samochodu nie kupuje się pytając po ile do niego są klocki!!!! Jeżeli Moje porównanie kogoś uraziło a zwłaszcza mod. to przepraszam :)
Opublikowano
Kolego nie obraź się ale dziwny ten Twój post!!!Nawet jak jesteś laikiem to jak można się zastanawiać czy kupić 330ci a m3??? Dla mnie to jest tak jak się za przeproszeniem decydować na seks z żona a wyjście do burd... znaczy bałaganu!!! Inna jazda , inne wrażenia no i oczywiście inne koszty!!!! Chyba wiesz do czego Ci jest potrzebny samochód!!! BMW M3 to jeden z najlepszy, najszybszych samochodów na świecie !!! Takiego samochodu nie kupuje się pytając po ile do niego są klocki!!!! Jeżeli Moje porównanie kogoś uraziło a zwłaszcza mod. to przepraszam :)

kompletna racja.

Mam E46 318i (118KM) i E46 M3... Oba w pełnej opcji. Utrzymanie pierwszego dorgie, jak to przystało na auto serwisowane regularnie. A M3 koszty utrzymania ma 3x większe! I tak porówanie:

paliwo: 318i pb95 /4,20 litr, spalanie 7-9l/100km; M3 pb98 (shell Vpower Racing), spalanie 13l (baaardzo spokojna jazda) do 18 i duuużo więcej)

wahacz przedni: 318i 400zł; M3 1600zł

regulator napięcia: 318i 140zł; M3 610zł

olej: 318i wymiana wg inspekcji (co 20tyś km) castrol egde 5w40 3,5l, 0,5 na dolewkę, koszt ok 150zł. M3 zalewa sie castrol TWS 10w16 gdzie litr kosztuje ponad 80zł, wchodzi go 6l, przy agresywnej jezdzie dolewa się oleju (M3 to dzikie auto i silnik normalnie zużywa olej) i może wziąć go nawet 1-2l/1000km. A wymiana co max 10tyś km!

Do tego w M3 opony (szczególnie tylnie) zyżywają sie duuuuzo szybciej, nie wiem czemu :twisted: , tarcze hamulcowe, klocki też na krócej wytrzymują (wiadomo czemu), klocki to koszt niecałe 1000zł (chyba że chcesz badziewie co albo pokrzywi ci tarcze albo nie zatrzyma auta, lub sie rozleci i zablokuje ci kolo to ok! Tarcze podobny koszt jak klocków np: http://www.allegro.pl/item808988999_tarcze_hamulcowe_nowe_bmw_m3_m3_csl_z4_m.html

Kolego, ja mam kilka aut, M3 mam tylko do jazdy rekreacyjnej (ładny dzień, czasami wieczór, dalsza szybsza trasa). M3 nie jest do jazdy na codzień, to dzikie auto, które jest gorsze od diesla! A mianowicie MUSISZ je zawsze delikatnie rozgrzać, później pałować, a także wychłodzić po jezdzie agresywniejszej!

Do tego pomyśl o drastyczniejszych wydatkach jak awaria skrzyni, dyfra (most tylni jest jak u auta ciężarowego), czy nawet silnika... Popatrz sobie na allegro ile takie graty kosztują... A ładne M3 nie kosztuje 50tyś... Za ładne musisz dać 100tyś (rocznik 2000-2002), a za poliftowe nawet i 150tyś jak chcesz sprowadzac, bo akcyza i oplaty drogie!

Tak czy siak jak zarabiasz 10tyś na miesiac to kup sobie M3, a jak mniej to odpuśc sobie... Kup sobie ładne 330 i ciesz się mocą oraz tylnim napędem,bo przedni to dobry jest ale dla dziefcynek ;)

Opublikowano
Myślę, że poprzednik rzeczowo postawił sprawę. Ja również od pewnego czasu rozglądam się za M3 (choć decyzji jeszcze nie podjąłem) i stwierdzam, że są marne szanse zakupu rocznika 2000/2001 w cenie poniżej 80 tys. Jednak ja robię rocznie około 10 tys. km. (choć obecnym E46 330CI zrobiłem 20 tys. - ale to nie z konieczności tylko dla przyjemności), gdybym miał przejeżdżać tak jak autor wątku 35 tys. to raczej zaryzykowałbym diesla, ewentualnie 328i/330i a M3 bym sobie odpuścił ze względu na koszta.
Opublikowano

Przecież w cenie M3 E46 (mówimy tutaj o ok 100tyś zł, może nieco ponizej) możemy kupić (jak już ktoś chce coupe) bardzo ładne E46 coupe 330CD z REWELACYJNYM silnikiem 3.0D 204KM! To naprawdę ________ Moment obrotowy ma niesamowity! Chociażby na Allegro.pl są fajne egzemplarze w dobrych cenach, kupione w Polsce, roczniki 2005 (więc świeże), serwisowane i z przebiegami poniżej 100tyś km! Jak jeździsz dużo to pomyśl o czymś takim, a co bym ci zaproponował to: jedź obejrzeć diesla 204KM (sprawnego technicznie oczywiscie), przejedź się nim, nawet z boku... Później M3, później 328/330i... I wybierz co by ci pasowało. Ale na trasę rewelacyjne jest 330D, nawet to 184KM, uwierz mi... W przyspieszeniu trasowym liczy się moment (moc też, ale mniej). I skoro duzo jezdzisz, kupisz zadbanego (niestety drogiego) diesla, to każde tankowanie i przebyte km bedziesz miał przyjemniejsze... dla kieszeni! Co do M3 to powiem ci jak jest w praktyce: paliwo za 5zł (shell v-power racing), spalanie w granicach 15-17l/100km (ja naprawde nie oszczedzam tego wózka, nawet w zakrętach) i części 2x-3x droższe, plus szybko zyżywające się opony, szczególnie tylnie ;)

Jak coś zdecydujesz, sprecyzujesz swoje zamiary to daj znać i pomożemy ci kolego ;) tylko sprecyzyj swoje wymagania ;)

NIE PRZEKLINAJ NA FORUM.MOD. :evil:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że temat nieco ucichł ale ja się nie poddaje.

Zakup mojego cuda coraz bliżej … Na razie nadal jestem w fazie poszukiwań wymarzonego 330CD.

Mam do Was kilka kolejnych pytań mianowicie na co zwrócić uwagę przy zakupie ??

Ostatnio widziałem dość wypasioną wersję i jeszcze bardziej się zakochałem … problem w tym, że właściciel nieźle sobie za ten egzemplarz zażyczył …

Mój typ, którego szukam to 330CD z pełnym pakietem M, z duża navi, z kubełkowymi siedzeniami najlepiej w skórze ale w welurze tez mogą być no i z zestawem nagłośnieniowy Harman Kardon.

Niestety takich modeli jest jak na lekarstwo a jak sa to nie dziwić się są znacznie droższe …

Na razie czekam z nadzieją, nie wiem czy złudna czy nie, na to, że po nowym roku nieco stanieją. Wstępnie planuje kupić autko w pierwszym kwartale roku 2010.

 

Mam też pytanie odnośnie tego czy szukać w Niemczech czy też można kupić dobry egzemplarz w Polsce ?? Z tego, co widze to w Polsce trzeba dać ponad 50k natomiast w Niemczech oscylują w granicach 11-14 tyś euro co przy aktualnej cenie Euro również kręci się wokoło 50 tyś złotych.

Może Eura jeszcze spadnie więc cena się obniży ale nie sądze by znacznie więc pytanie czy szukać na zachodzie czy lepiej tu w Polsce gdzie można również dobrze sprawdzić stan autka …

Mam nadzieję, że ten temat zdobędzie większe zainteresowanie bo jest to moje aktualne oczko w głowie i mam nadzieję, że w Nowym roku pochwalę się fotkami i modelem jak już kupię swoje cudo …

Było już sporo innych typów ale im dłużej zastanawiam się nad tym autem tym bardziej się upewniam więc wszystko idzie w dobrym kierunku.

 

Z góry dzięki za wszelkie opinie, porady w temacie 330D, 330CD :D

Opublikowano

Kolego tylko pamiętaj że jak kupisz auto zagranicą to musisz jeszcze je opłacić a od takiej 330CD z 2003 Roku to min. 3500 zł samej akcyzy i jeszcze przegląd , tłumaczenie , recykling , i urząd skarbowy !!! :norty:

Ja sobie sam zawsze przywoże autka z niemiec i nigdy jeszcze nie miałem z nimi problemu a przywiozłem ich już ponad 10.

Najważniejsze to nigdy nie kupuj od turków i ruskich bo zawsze jest coś nie tak. Ostatnio przywiozłem 330d z 2003 roku w m_pakiecie tylko że kombi to byłem w szoku że jest idealne , wszystkie tarcze wymienione , klocki , koło pasowe , oleje i filtry . Ale kupione od niemcka z komisu. I cena tez nie była niewiadomo jaka bo 9500 euro. Przebieg 168000 Km potwierdzony w ASO. Życzę Ci abyś kupił taką samą!!!!

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.