Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ty Maniek, Ty to już nawet nie pisz do mnie, bo ostatni raz Ci odpowiadam. Gdzie masz napisane o jakiś "planach"? Nie umiesz czytać ze zrozumieniem, to chociaż siedź cicho.


GR a Ty znałeś historię "swoich" E46? Do jakich obrotów były kręcone. Pobór oleju jest wprost proporcjonalny do ilości suwów.


Przy normalnej jeździe (nowe) M54 nie brało wiele więcej oleju niż np. Skoda, Volvo etc. "Dwie krople" wzięło więcej na zniwelowanie tarcia to wszystko.


Czy M54 bierze olej? Oczywiście, że bierze jak go wysoko kręcisz. Ale to nie wada konstrukcyjna tylko zabieg w celu zmniejszenia tarcia.



Po prostu irytuje mnie taka bezdenna pusta i bezrefleksyjna ignorancja co poniektórych "żarły olej, żarły olej". Ale już na pytanie dlaczego żarły nie odpowie sobie jeden z drugim.

...ale jak to na LPG całe życie jeździ to już setkę oleju mu szkoda dolać.


Za hasło "wadliwe pierścienie" powinno się poddawać takiego osobnika ostracyzmowi dla przykładu, jak się traktuje nieuctwo.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żarły i żrą olej, bo mają wadliwe pierścienie.

Inżynierowie to zaplanowali :cool2:
Doskonale wiedzieli co robią.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Porównanie pierścieni z niebiorącym oelju M52TU a M54

maxresdefault.jpg


Moje 325i miałem od przebiegu 80kkm do 220kkm - w tym przedziale km średnio mi żłopał jakoś 200-300ml/1000km oleju. Nie słyszałem o M54, które nie biorą oliwy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

GR a Ty znałeś historię "swoich" E46? Do jakich obrotów były kręcone. Pobór oleju jest wprost proporcjonalny do ilości suwów.


Przy normalnej jeździe (nowe) M54 nie brało wiele więcej oleju niż np. Skoda, Volvo etc. "Dwie krople" wzięło więcej na zniwelowanie tarcia to wszystko.

 

Po prostu irytuje mnie taka bezdenna pusta i bezrefleksyjna ignorancja co poniektórych "żarły olej, żarły olej". Ale już na pytanie dlaczego żarły nie odpowie sobie jeden z drugim.

Może, choć wątpię, będzie się komuś jeszcze chciało z Tobą rozmawiać, ale nie mi.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Porównanie pierścieni z niebiorącym oelju M52TU a M54

maxresdefault.jpg


Moje 325i miałem od przebiegu 80kkm do 220kkm - w tym przedziale km średnio mi żłopał jakoś 200-300ml/1000km oleju. Nie słyszałem o M54, które nie biorą oliwy.

 

Może przez uszczelniacze Ci ssało? Może coś z cylindrami nie tak było. Różnie to bywa. A może po prostu za wysoko kręciłeś maszynę. A może po prostu odma Ci się przytkała ; )


Tak, czy siak dziwny przypadek. Ja bym na pierścienie na pewno winy ostatecznie nie zrzucał. Mechanik do d.


Cylindry "przegrzane".

Opublikowano
Może przez uszczelniacze Ci ssało? Może coś z cylindrami nie tak było. Różnie to bywa. A może po prostu za wysoko kręciłeś maszynę. A może po prostu odma Ci się przytkała ;)

Tak, czy siak dziwny przypadek. Ja bym na pierścienie na pewno winy ostatecznie nie zrzucał. Mechanik do d.

Cylindry "przegrzane".

 

Uszczelniacze ok (to nie seria silników N), cylindry ok. Normalnie jeździłem. Odma wymieniona. Nic to w ogólnym rozrachunku nie zmieniło. Hamownia wypluwała jakieś 193KM i 255Nm.

No błagam, nie dziwny przypadek tylko standard. Pierścienie olejowe to jest winowajca poboru oleju w m54.

Opublikowano
Są pewne prawdy na tym świecie z którymi się nie dyskutuje...m.in z tym, że m54 bierze olej. Ale jak czytam , że to celowy zabieg to :D :mad2: No pewnie...kunsztem technologów było specjalne opracowanie rozrządu i zębatki w n47 oraz pompy w b48.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej pompy w b48?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, przymierzam się do zakupu E46 330ix z manualną skrzynią biegów, lecz chciałbym poznać trochę opinii o zestawieniu tego silnika z tym napędem. Jeśli ktoś miał doświadczenie z taką wersją chciałbym spytać:

- Czy napęd xdrive w tym modelu jest problematyczny oraz bardzo kosztowny w serwisie i codziennym użytkowaniu względem napędów na tylne koła?

- Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiej konfiguracji?

- Ile realnie może wynosić spalanie w mieście?

Generalnie chciałbym się rozeznać czy po prostu warto biorąc pod uwagę ile daje xdrive w tym modelu zestawiając to z kosztami oraz uwagą, która trzeba poświęcić, aby służył on długo i bezproblemowo. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Jakiej pompy w b48?

dziękuje za zwrócenie uwagi...z rozbiegu poszło, oczywiście chodziło o n20 do 2016. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Aczkolwiek paru kolegów z działu "dwójek" zwróciło uwagę na poważne awarie po chipie jeśli chodzi o b48, a że w trakcie poszukiwań to mi się ten b48 we łbie zakodował.


Co do n47...oczywiście chodzi o słynny rozrząd, ale też koło zębate wału, które ulegało uszkodzeniu i była konieczność jego wymiany (zespolone razem z wałem). Niestety przerabiane w najbliższej rodzinie. Nie wiem jak wyglądała sytuacja po 2010 bo niby poprawiali. Pewnie kolega @kkx5 wie lepiej racji doświadczenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Już wszystko zostało napisane o e46, serio. 90 książek można o tym napisać.

Wysil się i poczytaj forum - po to istnieje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z racji doswiadczenia, nigdy nie mialem n47 z uszkodzonym walem (zrobione ponad 100 takich silnikow), to nie jest zadna zebatka, napedzajacym lancuch rozrzadu, wciaz czekam na taki... Od silnika n43, caly system smarujacy silnik, jest ostro przekabinowany, to fakt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie odradzam wersję "x", niekończący się problem z przednimi półosiami, trwa to do dziś, obecnie w najnowszych bmw wytrzymują ok 100 tys. km, ogólnie koszmar, przednie dyfry tak samo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ty tak na serio czy ktos czytal ci te bajki na dobranoc? Inzynierowie bmw w starym kapciu celowo zrobili miekkie pierscienie.... aby byla, co, moc? 230 koni z 3L nazywasz moca? To takie n42/n46 ma tyle samo "mocy" (z 1L) i nie ma problemu z poborem oleju, spowodowanym ZLA konstrukcja silnika M54.

 

O jakim starym kapciu piszesz? W 2000 roku to był cud zawansowanej techniki. I nikt tu nie pisze o miękkich pierścieniach, tylko "miękkich" - zawoalowana metafora.

Tak, 230 koni w seryjnie produkowanym samochodzie w 2000 roku (w takiej cenie) nazywam mocą. Szczególnie, że silnik się nie rozpada i robi po 0,5mln km.

To podaj proszę przykład silnika wolnossącego w tej cenie z 2000 roku który miał więcej koni z litra i się nie rozpadał po 100tys/km? Na palcach jednej ręki.


N42/N46 ma więcej mocy z litra, bo jest nowocześniejszą konstrukcją od M54. Nie ma problemu z olejem, bo inżynierowie odeszli od tego "projektu".


ZŁA konstrukcja silnika M54 hahaahahaha dobre, bardzo dobre. To co napisać o tym GÓW. które jest następcą M54. Popatrz przez chwilę na to wszystko przez pryzmat serwisu i pieniędzy i nie wyjeżdżaj mi tu serią N. Bo to nie ta dekada i dyskusja na odrębny wątek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mamy 2022 i m54 to stary, slaby silnik, czy tobie sie to podoba czy nie, nikogo to nie interesuje,mialem, jezdzilem, buczy ale nie jedzie, koniec. Tego sie nawet nie naprawia, trafia na zlom, dla fanow aksamitnej pracy w coupe/cabrio widze to, moze jakis rarytas w sedanie o niskim przebiegu. Reszta to stare kapcie nie warte zadnej uwagi. Nowsze mniej pala, sa duzo mocniejsze, sa bardziej awaryjne, fakt, co z tego? Nie cofamy sie do czasow starej Nokii, smartfona sie wymienia, tak jak teraz auta, nie ma tutaj zadnych sentymentow.
Opublikowano

kkx5 Chłopie, to wątek E46 z 2000 roku. Poruszony temat "wadliwych" pierścieni w M54. Czy inżynierowie zbadali pobór oleju w laboratoriach przed wypuszczeniem silnika na rynek, czy też nie? Czy to dopiero geniusz Janusza poprawił setkę inżynierów, fabrykę i laboratoria zakładając stare pierścienie z B28 - takie było pytanie. Pytanie retoryczne. BMW doskonale wiedziało co robi.


Wątki pomyliłeś chłopie. Ja o mitycznych pierścieniach w M54 a Ty mi tu o jakiś Nokiach i smartfonach. Idź na smartfona, bo to wątek Nokii.


Chłopie, pytanie jest proste. Czy setka inżynierów i laboratoria BMW wiedziała co robi zakładając takie a nie inne pierścienie.

Wszystkie nieuki twierdzą, że są to wadliwe pierścienie. Nie mając już wiedzy o tym, że BMW celowo wykonało taki zabieg w celu zmniejszenia tarcia. Pobór oleju jest wypadkową tego. Tak ma być. Nie stać Cię na olej to nie kupuj M54, albo nie kręć wysoko silnika. Przy normalnej jeździe nowe jednostki nie brały oleju. Nieuctwo. Niewiedza. Wstyd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skończ lepiej z oglądaniem jutuba, bo wielu partaczy pokazuje swoją niekompetencję, której 99% oglądaczy nie widzi a później pisanie, że m54 jest wspaniałe a "n" to kupa. To jest Twoje źródło "wiedzy"? Nie odpowiadaj, to pytanie retoryczne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie wiem jak mozna w 2022 roku spuszczać sie na punkcie m54. :duh: i jeszcze tekst ze jak cie nie stać na olej to nie kupuj m54, co najmniej jakby to byla jakas zlota edycja silnikow :mrgreen:

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale nad czym tu się spuszczać, BMW musi mieć minimum 6 cylindrów i wszystko w temacie :mrgreen:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Można się spuszczać...jak ktoś to lubi to będzie, jak nie to nie będzie. Fakt jest taki, że m52 nie bierze oleju i częściej trzyma moc, m54 nie bierze, a często mocy ubywa. Oczywiście mamy 2022, silniki się zmieniły, mamy bezpośredni wtrysk , turbiny więc motoryzacja się mocno zmieniła. Dla mnie stare r6 w coupe mają swój klimat, lubię taki rodzaj motoryzacji...popołudniami i w weekendy :D . Czy buczy i nie jedzie...no nie wiem. Jedzie inaczej. Trzeba kręcić i tyle...no ale stare i zdrowie m54 robi setkę w tym samym czasie co golf 7 gti 220 lub 230km (jak ktoś zwraca na to uwagę) . Oczywiście nie ma potencjału tuningowego (m54), uszczelki po 20 latach dają się we znaki na autostradach, rudy daje się już we znaki, spalanie pewnie nieco wyższe. Ciągle to jedne z najtańszych KM z tylnym napędem.
Opublikowano
Pali w mieście ok.12-15 w zależności jak traktujesz. Kumpel zagazował. Co do x- kumpel kupował z przebiegiem ponad 200tysi, dojechał do 270tysi i sprzedał. Ja miałem 330dx, ale dość krótko. Zero problemów. Ale fakt, opinie nie są za dobre. To stare auta, ja bym nie kupił w takiej konfiguracji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z calym szacunkiem, chyba golem 7 gti nie jezdziles... Aby jego objechac to musisz miec pod 300 w beemce i turbo, nie wspominam nawet ze praktycznie wszystkie gti sa podkrecone, no i tam jest 2.0..
Opublikowano
Skończ lepiej z oglądaniem jutuba, bo wielu partaczy pokazuje swoją niekompetencję, której 99% oglądaczy nie widzi a później pisanie, że m54 jest wspaniałe a "n" to kupa. To jest Twoje źródło "wiedzy"? Nie odpowiadaj, to pytanie retoryczne.

 

To wklej choć jednego linka z YT gdzie ktoś wyjaśnia zjawisko pierścienia w M54. Wszędzie tylko wadliwe, złe, pomylili się, żrą olej trzeba zakładać z B28. Wszędzie nieuctwo i niewiedza. Dlatego specjalnie poruszyłem ten temat, żeby olśnić co poniektórych znawców marki.


Przemyślany zabieg inżynierów BMW w celu zmniejszenia tarcia na tłokach. Szukali mocy gdzie tylko się da.

Opublikowano
Ja nie wiem jak mozna w 2022 roku spuszczać sie na punkcie m54. :duh: i jeszcze tekst ze jak cie nie stać na olej to nie kupuj m54, co najmniej jakby to byla jakas zlota edycja silnikow :mrgreen:

 

Ku. to wątek E46.


Przyjdź tu za 20 lat to "pogadamy". Wtedy może się trochę pospuszczamy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.