Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Muszę kupić jakieś auto na dojazdy (80km w dwie strony) Niestety nie ma nic ciekawego a nie chce jeździć jakimś Berlingo czy Kangoo.

Znalazłem BMW E46 2.0 z gazem.

Oczywiście autko bez przeglądu i gwarancji. Byłem je oglądać i wygląda przyzwoicie. Jak na 250tys to nawet bardzo przyzwoicie. Zero jakichkolwiek przetarć czy śladów zużycia wewnątrz i zewnątrz. Jedynie mała plama na fotelu kierowcy :mrgreen:

Chciałem się Was poradzić czy warto się pchać w taką inwestycję? Mieszkam w Niemczech i autem też będę jeździł w Niemczech. Tu ogłoszenie z mobile.de


https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-318i-touring-edition-lifestyle-klima-teilleder-v%C3%B6lklingen/311050766.html?ref=srp


Na co mogę zwrócić uwagę przy zakupie i w co ewentualnie musiałbym zainwestować, żeby mieć spokojną głowę w późniejszej eksploatacji?


Pozdrawiam :cool2:

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No na reszcie ktos to zauwazyl i dobrze opisal. Wszystkie moje auta sa z rynku uk, przelozone. Jakosc zawsze wychodzi lepsza bo prujesz auto do zera, kladziesz wygluszenia, naprawiasz wszystkie wiazki, styki itp, szansa aby silnik uszczelnic. Przelozylem e46, e53, wiele e87/e82, pare e90, dwie "efki". Najlepiej sie robi typoszereg e87/e90 bo nic ze sciana nie robisz i wiazki sa ogolnie dostepne, e46 jest troszke trudne, wspomniany Klimek nie pokazal, nie robil tego sam, najgorszego, wiazki auta i silnika.

 

Z ciekawości ile taka przekładka kosztuje....nie ukrywam, że myślę o m-ce w e46 i przekładka wchodzi w grę. Klimek chyba tanio nie odda :D . Druga opcją jest e92 335i i też taka przekładka wchodziłaby w grę. No i gdybym dorwał w z UK e36 328 w coupe to też bym kupił- bo zawsze chciałem. Nie wiem gdzie to pomieszczę, ale tym będę się martwił jak się "garaż" powiększy. Bardzo ciekawią mnie koszty przekładki (robota plus części) ww modelach...

 

Z tego co się dowiedziałem to za samą robociznę w E46 ok. 5k plus części i tutaj już zależy do Ciebie czy chcesz nowe z ASO (ok. 5k) czy szukasz czegoś na własną rękę (widziałem za 1.5k kpl) z tym, że jak dostarczasz części używane to odpowiadasz za ich stan i ewentualne dopasowanie bądź jego brak :) a przy nowych z ASO nie ma kwestionowania, że coś nie pasuje i jest gwarancja. Dodatkowo jak chcesz podnieść poziom wyposażenia to indywidualnie gość wylicza ile co będzie kosztowało. Powiem Ci, że E92 to całkiem sensowny pomysł w związku z ceną tych aut w UK.

Opublikowano
No znowu mocno zakiełkowała myśl o e92 335i...miało być e46m3, ale w e46 przeszkadza mi już rocznik i fakt, że to już pomału auto sezonowe. Do mojej choć wolniejszej mam sentyment (i żona też). Ale mocy już trochę brakuje. W akcie desperacji już o golfie r myślałem, ale o dziwo fajniej jeździ się gti...na tą chwilę chyba jednak wolę opcję szybko i całorocznie, a e46 tego już nie daje. Z drugiej strony za 10lat e46 m3 będzie już nie osiągalne. Za 335i w pl ok.50tysi trzeba dać, za mocno umodzoną, która znam aktualnie ok.90tysi. A z trzeciej strony jak koronka poszaleje dalej to człowiek nie będzie mieć takich dylematów :mad2:
Opublikowano
Wiadomo M to M i tutaj nie ma co sie rozpisywać, ze to najlepsza możliwa opcja :) aktualnie tak jak piszesz to są ostatnie lata kiedy te auta są jeszcze w zasięgu, uważam że decydując się teraz na M to już trzeba brać pod uwagę zostawienie jej do końca życia bo będą tylko drożeć.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich!

Wybieram sobie pierwszy samochód. Zastanowiłem się na e46. Czy znajdę takie BMW za 6000-6500zł w dobrym stanie bez dalszej inwestycji na przyszłe pół roku?

Co moglibyście powiedzieć na ten temat? Czy to jest zły pomysł? Czy kupię sobie problemy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze beda problemy, to stare bmw jest. Czego oczekujesz od 20to letniego auta?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E46 robi się drogim autem albo tanim szrotem. Oczywiście wysoka cena nie zapewnia bezawaryjnego egzemplarza. Wiosną tego roku sprzedałem swoje 325i (2003 r.) w przyzwoitym stanie za niecałe 16 tys. zł
Opublikowano
E46 robi się drogim autem albo tanim szrotem. Oczywiście wysoka cena nie zapewnia bezawaryjnego egzemplarza. Wiosną tego roku sprzedałem swoje 325i (2003 r.) w przyzwoitym stanie za niecałe 16 tys. zł

 

Jeśli będzie trochę starsze auto z trochę słabszym silnikiem np. 318 2001r, jaka będzie średnia cena?

Opublikowano
E46 robi się drogim autem albo tanim szrotem. Oczywiście wysoka cena nie zapewnia bezawaryjnego egzemplarza. Wiosną tego roku sprzedałem swoje 325i (2003 r.) w przyzwoitym stanie za niecałe 16 tys. zł

 

Jeśli będzie trochę starsze auto z trochę słabszym silnikiem np. 318 2001r, jaka będzie średnia cena?

 

9500 na dzien dzisiejszy wedlug otomoto

Opublikowano
Nie znajdziesz. Kupisz sobie problem, tak jak sam piszesz.

 

Ile kosztuje e46, która nie będzie miała różne wielkie problemy?

Ciężki temat bo to są już stare auta. Słabsze benzyny nie oznaczają mniejszych problemów. Oczywiście w tym budżecie coś znajdziesz , ale będzie to szrot lub totalny szrot wymagający wielu nakładów, które nigdy się nie zwrócą. Za przyzwoity stan ok.15tysi, a i tak wydatki będą. Coupe w r6 to już totalna loteria. Z drugiej strony znajomy kupił e46 touringa 316i 116km za 8k i zakup okazał się bardzo dobry. Udało mu się i tyle. Na pierwsze auto raczej szukałbym czegoś innego niż bmw w tym budżecie. Kiepskie i słabe egzemplarze tanieją bo nie opłaca się ich reanimować, mocniejsze z silnikami r6 w dobrym stanie nie tanieją, a coupe i cabrio zaczynają drożeć. Model wchodzi w typowy dla bmw wiek wzrostu cen dla dobrych egzemplarzy. Tak było z e36 , tak jest z e46 i będzie z e90/92 itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zeszłym roku na jesień sprzedałem znajomemu swoje e46 320d za 15k którym jeździłem 5 lat i dbałem. Do zrobienia był ręczny i zabezpieczyć końcówki przewodów hamulcowych. Zrobił jeszcze polerkę i nowe klosze z przodu i jeździ i nic się nie dzieje.
Opublikowano
Nie znajdziesz. Kupisz sobie problem, tak jak sam piszesz.

 

Ile kosztuje e46, która nie będzie miała różne wielkie problemy?

Ciężki temat bo to są już stare auta. Słabsze benzyny nie oznaczają mniejszych problemów. Oczywiście w tym budżecie coś znajdziesz , ale będzie to szrot lub totalny szrot wymagający wielu nakładów, które nigdy się nie zwrócą. Za przyzwoity stan ok.15tysi, a i tak wydatki będą. Coupe w r6 to już totalna loteria. Z drugiej strony znajomy kupił e46 touringa 316i 116km za 8k i zakup okazał się bardzo dobry. Udało mu się i tyle. Na pierwsze auto raczej szukałbym czegoś innego niż bmw w tym budżecie. Kiepskie i słabe egzemplarze tanieją bo nie opłaca się ich reanimować, mocniejsze z silnikami r6 w dobrym stanie nie tanieją, a coupe i cabrio zaczynają drożeć. Model wchodzi w typowy dla bmw wiek wzrostu cen dla dobrych egzemplarzy. Tak było z e36 , tak jest z e46 i będzie z e90/92 itp.

Niestety w tym budżecie mi się nic nie podoba oprócz bmw. Wiem też, że są dobre nie drogie egzemplarzy, które wyglądają imponująco

Opublikowano
Witajcie, już od jakichś 3 miesięcy przeglądam z większą bądź mniejszą częstotliwością aukcje beemek w mojej okolicy na OLX (100km) i co prawda trafiają się jakieś ciekawe okazje w budżecie do 10k to albo szybko znikają albo mają jakieś mankamenty. Stety bądź niestety jeżdżę tylko do tych naprawdę ciekawych i dzisiaj odwiedziłem drugą, całkiem fajną multifunkcja, tempomat, LPG, Xenon, praktycznie wszystko sprawne i autko jak na swój wiek wygląda naprawdę spoko, jednakże autko ma dwa większe mankamenty, pierwszy kontrolka CHECK (nie sprawdzałem, ale niby zapala się przez LPG - uboga mieszanka) oraz tuż po uruchomieniu silnika z prawej strony pracuje jakby jakaś pompka(?) dosyć głośno. Silnik to N42B20, a instalacja ma około roku i teraz pytanie według mnie instalacja jest źle wyregulowana, ale uboga mieszanka nie jest na pewno zdrowa dla silnika, a była tak eksploatowana. Ile może kosztować naprawa takich problemów, oraz z czym to się je. Pozdro :-D
Opublikowano

N42B20?


Nie pchaj się w to z takim budżetem :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Witam wszystkich,

Z racji młodego wieku (18 lat) i olbrzymich dla mnie kwot OC jedyne moje "wymarzone" BMW na jakie mogę sobie (mam taką nadzieję) pozwolić to E46 316i. I tutaj moje pytanie, w związku z tym że ich cena jest dosyć mocno zróżnicowana jakiej kwoty potrzebuje, aby kupić egzemplarz, który nie zgaśnie mi chociażby w drodze do szkoły? Jakie mniej więcej są te "ogromne" koszty utrzymania jeśli chodzi o ten model?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie idź w to jeśli nie masz sporo kasy lub jeśli rodzice nie kupują. To, ze auto jest stare jak kapeć nie znaczy, ze części są tak samo tanie. Każde e46 trzeba reanimować, zawsze. Hamulce/opony - jak amen w pacierzu podstawa dla młodego kierowcy, już 2,5k zł pęka.

A nie idź drogą młodych gniewnych e36/e46 upalane pod lidlem, bo ciągnie tylna ośka. Zrób rachunek, jaką kwotą dysponujesz na gotowo.

Wiadomo jak jest flota, to można i Porsche na 1. furę wziąć.

Opublikowano
Nie idź w to jeśli nie masz sporo kasy lub jeśli rodzice nie kupują. To, ze auto jest stare jak kapeć nie znaczy, ze części są tak samo tanie. Każde e46 trzeba reanimować, zawsze. Hamulce/opony - jak amen w pacierzu podstawa dla młodego kierowcy, już 2,5k zł pęka.

A nie idź drogą młodych gniewnych e36/e46 upalane pod lidlem, bo ciągnie tylna ośka. Zrób rachunek, jaką kwotą dysponujesz na gotowo.

Wiadomo jak jest flota, to można i Porsche na 1. furę wziąć.

 

Nie pali mi się, mam motocykl więc mam się czym poruszać a przez większość czasu do dyspozycji samochód rodziców. Po prostu nie chce na siłę kupować auta które mi się nie podoba, bo przerabiałem to z motocyklami i skończyło się na tym że pakowałem pieniądze w motocykle które i tak zmieniłem. Wolę uzbierać na spokojnie i przynajmniej topić pieniądze w czymś, z czym zostanę na dłużej. Dlatego pytam jakiej kwoty potrzebuje.

Opublikowano
Nie ma reguły, ale przyjmując kwotę 8-13 tysi będzie oki, choć jak wspomniałem wcześniej znajomy złapał fajnego touringa za 8k. Przy tych autach co chwile jest jednak coś do zrobienia, hample, opony i masz już 2k, czujniki (przyzwoity zamiennik średnio 200zł, ori ok.400zł), nie przyoszczędzisz na częściach. Wszystko zależy od budżetu jaki masz na start i jaki chcesz poświęcić. Minus taki, że jak chcesz zostać z nim na dłużej, a będzie to 316i to wartość niestety będzie wolno spadać.
Opublikowano
Witam serdecznie jestem nowy na forum . Planuje zakup swojego pierwszego BMW wpadło mi ogłoszenie z silnikiem 2.0 143 km z automatem oraz LPG . Czy takie połączenie jest godne polecenia? Czytałem coś w internecie że ten silnik niekoniecznie należy do udanych? Widziałem też kilka ogłoszeń z napędem 4 x 4 . Czy można taki egzemplarz brać pod.uwagę a może.unikac? Będę wdzięczny za odpowiedzi. Autko koniecznie musi być w gazie oraz automacie. Proszę o propozycje jeżeli podany wcześniej silnik jest kiepska opcja co.wybrac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaraz posypia sie posty, szukaj r6 itp itd. Mamy taki w rodzinie od 7miu lat, na lpg. Zrobilem nim osobiscie pare lat temu ponad 100.000. Nigdy mnie nie zawiodlo. Obecnie corka "probuje" ja wykonczyc a 318i dalej jezdzi i zepsuc sie nie chce. Na liczniku 320tys.
Opublikowano

Zakładając że zdecyduję się na N42B20 (chociaż marzy mi się jakaś r6, ale no n42 jest najwięcej w tej kwocie) z jakimi

usterkami i kosztamii gdy wszystko wygląda na sprawne mogę się liczyć? Niestety ten samochodzik który mi się podoba posiada problem z checkiem i braniem małych (nie pamiętam dokładnie jakich, ale trzeba dolewać miedzy wymianami) ilości oleju. Oczywiście teraz wszystko odsłuchowo i przy pobieżnym sprawdzeniu (moc, dźwięk, kopcenie i ogólnie pojeta kultura pracy) działa super, ale no problemy są (chciałbym je rozwiązać po ewentualnym zakupie) i istnieje szansa, że się pogłębią. Ile coś takiego może kosztować i czy w ogóle warto w to brnąć? Samochód pomijając silnik jest w całkiem fajnym stanie, z fajnym wyposażeniem to też rozpatruję taką możliwość, ale jak nie warto to nie będę ryzykował :D A może nie znam się, istnieje mała szansa, że problem z olejem przerodzi się w coś kosztownego, wyreguluje gaz za maks kilka stówek i auto będzie śmigało jak fabryka chciała? Jak myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.