Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bez obrazy trzeb byc chyba [bAD] zeby dac 37 kola :duh:

Ogólnie do wczoraj była wystawiona za 33900 zł, myślę, że jeszcze z tego było coś do zejścia. W mojej ocenie 37 tyś też jest ceną trochę przesadzoną.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Liczy się przebieg i stan auta jego historia serwisowa a nie kto co dołożył :D i sztucznie pompuje cenę.

Powiedz to Robertowi i Wąskiemu, którzy oglądali dzisiaj w odcinku 'Zawodowych handlarzy' w Japonii Merca W124, odrestaurowanego na oryginalnych częściach, wycenionego na 400 tys. PLN :lol:

No to chyba tylko potwierdzenie moich słów wrzucasz? Auto odrestaurowane jak nowe, i jeszcze tyle lat na karku, to musi kosztować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet poprawione nie są jej pozbawione, więc trzeba tego pilnować. Poprawiona została gdy pojawiły się silniki m54, więc 06.2000r.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy bardzo to okaże się na miejscu, zderzak przedni i kiera zmienione, dodana lotka i felgi od hopla, dachu nie komentuję, nie widzę naklejek na pasie przednim informujących o ksenonach, u mnie po przebiegu o 1/2 większym mają się bardzo dobrze i odpaść nie chcą. Ruda na klapie bagażnika i spasowanie przodu pozostawia wiele do życzenia. Nie lubię oceniać odcieni lakieru na zdjęciach ale widać jak jest :roll:

Chyba po programie, że ma 173 KM :8) słabe zdjęcie pod maską, w sumie jak i reszta, ale chyba widzę tam jakiegoś stożkowego przyjaciela, więc to może jego zasługa :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki. Ten dach to wiadomo, rdze na klapie też zauważyłem i odcieni lakieru nie jestem pewny. Tak jak pisałeś
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odcienie to widać, że się różnią bez dwóch zdań, ale ten kolor to zmora lakierników. Ważne jak wygląda od spodu, co z mocowaniem dyferencjału do podłogi, nie wygląda na taki egzemplarz, w którym pedału gazu był muskany, wszystko do weryfikacji na miejscu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cześć,

Jeśli możecie zerknąć, co sądzicie o tym egzemplarzu:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-coupe-2-5-lpg-CID5-IDzIGNb.html

Bardzo ulep? Może widać od razu coś czego ja nie dostrzegam.. Pozdrawiam ;)[/quote


Bardzo ulep i mam wrażenie, że ktoś już wrzucał to auto. Każdy bok robiony, 3 a co namniej 2 różne odcienie na każdej ze stron auta. Błotniki chyba zamienniki bo źle spasowane z przednią maską- to tak po zdjęciach bo na miejscu dokładnie oglądając pewnie wyjdzie więcej i może dlaczego. Musisz wiedzieć, że przy dużej dozie szczęścia za tą kwotę kupisz auto dobrą bazę do małej odbudowy albo gniota (mowa o wersji 323ci oczywiście)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na prawym boku to są trzy odcienie, ćwiartka jasna, drzwi już ciemniejsze a przednie nadkole to już w niebieski wpada. Maska ma kolor jak prawe drzwi. Nie twierdzę, że ulep, ale no różnią się kolory.

Lewa strona to znowu drzwi się różnią. Nie można wymagać dużo od auta, które ma 20 lat i jest za 10k.

Opublikowano

Witam

Obecnie poszukuje bmw e46 w sedanie, rozważałem również e60 lub e39, aczkolwiek stwierdziłem że koszty utrzymania są dużo wyższe, docelowo interesują mnie silniki z gamy m54 b25/30,mam około 40 tys funduszy na samochód i nie szkoda mi zainwestować to w samochód, taka fanaberia owoców mojej ciężkiej pracy, oraz młodego wieku :D

Mianowicie chciałbym zapytać czy ktoś z was kochani forumowicze miał możność porównania praktycznego 2.5 do 3.0?


Jaki jest koszt generalnego remontu jednostki 3.0?


O jakiej pojemności wchodzi butla w miejsce koła w sedanie i czy jest możliwość pokombinowania coś z podłogą w celu montażu większej butli (obecnie w swoim 1.8mam 35l i delikatnie mnie to denerwuje, głównie na większych trasach) ?


Czy orientuje się ktoś czy po remoncie silnika i montażu pierścieni z 2.8i problem z poborem oleju znika?


Na co zwrócić uwagę przy zakupie takowego wozu?


Czy jest sens myśleć o 2.5 jeżeli oczekuje się sporo od samochodu i kupuje się go z myślą o kolejnych 10 latach użytkowania


Czy w e90 jest jakieś wolne od poważnych wad r6 które kalkuluje się kupić? (z możliwością zagazowania)


Jakie bolączki wyeliminowano w e46 po lifcie?


Czy nagłośnienie podstawowe można bez problemu wymienić na Harman Kardon?


Jaki jest optymalny rozmiar felgi, oraz szerokość opony w stosunku do mocy i stanu naszych dróg?


Jaki jest ewentualny koszt kompletnej regeneracji automatu bądź smg? Oraz jaka różnica w spalaniu do wersji ze skrzynią manualną, jaki koszt może wynieść swap na skrzynię manualną?


Ile mocy może przynieść remap?


Liczę że do egzemplarza za 20 tyś wsadze kolejne 20 tys w pierwszy rok użytkowania, czy to zdrowo-rozsądkowe myślenie?


Jaki pobór oleju według was jest akceptowalny dla tego silnika, nie mówię oczywiście o książkowym 0.7/1000km tylko o takim rozsądnym, kiepsko wozić non stop butle z oliwą i kminić w którym momencie się zaswieci żółta lampka alladyna, już to przerabiałem w poprzednim e46, obecne za to nie bierze ani litra na 12000tkm


Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania, oraz pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie odpowiem ci na wszystkie pytania, ale...

Według mnie otwórz się na rynek niemiecki, do 8 tys. EUR dostaniesz dobry egzemplarz. W Polsce 90% e46 miało już 10 właścicieli i są krótko mówiąc wypierdziane i wyjeżdżone. Tym bardziej, ze chcesz to auto na dłużej, to już w ogóle Polskę bym odpuścił. Silniki mają rzędu 150 tys.+ przebiegu w tej cenie, nie wiem co tam chcesz remontować w R6. Zobacz na allegro jak wyglądają skóry w tych wozach... Obszywać będziesz? Przy aucie, które chcesz tyle trzymać kwestia zadbanego wnętrza jest bardzo ważna.

Patrz na stan auta, lepsze 2.5 zadbane niż kapeć 3.0.

3.0 spali ci tyle samo co 2.5, a osiągi lepsze.

W e90 nie ma świętej jednostki benzynowej. N52 ticking noise i szalejące obroty. Setki stron na forach czy to w USA czy u nas.

W e46 18" ma laczki 225/40 i 255/35 i dobrze to wygląda i jest trochę opony, nie są to naleśniki. Tego bym się trzymał. Jednak 17" ginie w tej budzie.

Opublikowano
Chcąc pozbyć się poboru oleju liczyłem się z generalnym remontem jednostki, sprawdzić wał, uszczelnic silnik,a wnętrze to pikuś,to można łatwo odrestaurować, kupić nowe fotele itd, do tego do detailingowców, aczkolwiek dziękuję za odpowiedzi, mała część moich rozkmin została wyjaśniona
Opublikowano

Mam e46 330i od 3 lat (i kilku dni :D )

Również planuję zostać z nim na dłuugo

Mam w chwili obecnej dwa silniki :D - oryginał w aucie - 292k km przebiegu (wszystko wskazuje na oryginalny przebieg) i pobór oleju około 0,25 l na 1000km dlatego kupiłem drugi słupek od znajomego celem kapitalnego remontu i wymiany pierścieni na inne niż oryginały - to eliminuje pobór oleju

Koszt zrobienia panewek, głowicy i pierścieni to około 4500 zł (info od kolegi z tego forum - m54b25 remontował), mam drugi słupek bo raczej w tydzień go nie zrobię a auto od czasu do czasu jest potrzebne.

Najważniejsze wg mnie to zdrowa buda - jak masz zdrowe blachy to mechanicznie zrobisz wszystko, tak tu też wszystko idzie zrobić ale to już wg mnie więcej kombinowania

Butla pewnie coś około 42 l wejdzie w miejsce koła, może nawet odrobinę większa

Po lifcie bolączek jako takich nie wyeliminowano, konstrukcję podłogi (urywające się mocowania wózka) poprawiono wraz z wejściem silników m54 (połowa roku 2000 - tak czytałem) ale wiem, że auto jak miało ciężko to nie ma znaczenia który rok produkcji ( mam swoją teorię że do urywania mocowań przyczynia się jeżdżenie z uszkodzoną słynną tuleją numer 9)

Audio zmienić na harmana - możesz tylko kupić musisz kompletną wiązkę z głośnikami i wzmacniaczem - a to wg mnie lepiej zainwestować w dobry zestaw car audio (wzmacniacz głośniki odseparowane)

Po "januszowemu" podpowiem, że automat prędzej kupisz drugi z benzyny za nieduże pieniądze - w benzynie aż tak bardzo nie padają także łatwo dostać w dobrym stanie.

Kupowałem swoje e46 w AB, kosztowała 20k, przez 3 lata troszkę do niej dołożyłem ale sporo to były modyfikacje typu bixenon, fotele elektryczne z pamięcią, wiele rzeczy wymieniane było profilaktycznie, a wiele bo tak należało (disa, pompa wody, czujnik, podpora wału, łącznik elastyczny, mpak :D ale mam zdrowe nie bite e46 dające radość z jazdy )

Co do oleju i poboru zauważyłem że im więcej robimy długich tras to i pobór oleju jest mniejszy (trasa 1000km w dwie strony nie wzięła grama) ale jeżdżąc po mieście, częstsze odpalanie, zimny i spala do 0.3 max ale teraz częściej też jeżdżę "dynamicznie" :)

Opublikowano
Generalny remont tak jak kolega wspomniał może wyjsć 5k, moze mniej zaleznie od rejonu polski, ale może też przekroczyć 10, jeżeli silnik będzie w opłakanym stanie. W swoim sedesie mam butle w miejscu koła zapasowego o pojemności 67L, wchodzi ~55-56, przez to jest delikatnie podniesiona wykładzina w bagażniku, ale naprawdę nie ma tragedii, tak żeby nic nie odstawało wejdzie butla ~55L. Po remoncie silnika problem z poborem oleju znika, nie trzeba montować pierścieni od 2.8. Sam remap silnika wiele nie da, ale jeżeli chcesz pakowac hajs to pomyślałbym o kompresorze, jakiś czas temu pojawił się zestaw 'polski', który kosztuje <8k, a spokojnie dobije do 300km lub więcej.
Opublikowano
Dziękuję za kolejne odpowiedzi, jeżeli będę zakładał lpg to zainwestuje w sprzęt który wytrzyma moc po montażu komoressora, aczkolwiek najpierw generalny remont silnika, najpierw chcę obyć się z mocą, to raz więcej niż ujezdzam na codzień, jeżeli podłoga bardzo nie odstaje to warto założyć większą butlę, tak z ciekawości ile km robisz na butli przy normalnej jeździe? I jeszcze takie pytanko, jakie obroty silnik trzyma przy prędkości autostradowej około 140 km/h?
Opublikowano
Mam e46 330i od 3 lat (i kilku dni :D )

Również planuję zostać z nim na dłuugo

Mam w chwili obecnej dwa silniki :D - oryginał w aucie - 292k km przebiegu (wszystko wskazuje na oryginalny przebieg) i pobór oleju około 0,25 l na 1000km dlatego kupiłem drugi słupek od znajomego celem kapitalnego remontu i wymiany pierścieni na inne niż oryginały - to eliminuje pobór oleju

Koszt zrobienia panewek, głowicy i pierścieni to około 4500 zł (info od kolegi z tego forum - m54b25 remontował), mam drugi słupek bo raczej w tydzień go nie zrobię a auto od czasu do czasu jest potrzebne.

Najważniejsze wg mnie to zdrowa buda - jak masz zdrowe blachy to mechanicznie zrobisz wszystko, tak tu też wszystko idzie zrobić ale to już wg mnie więcej kombinowania

Butla pewnie coś około 42 l wejdzie w miejsce koła, może nawet odrobinę większa

Po lifcie bolączek jako takich nie wyeliminowano, konstrukcję podłogi (urywające się mocowania wózka) poprawiono wraz z wejściem silników m54 (połowa roku 2000 - tak czytałem) ale wiem, że auto jak miało ciężko to nie ma znaczenia który rok produkcji ( mam swoją teorię że do urywania mocowań przyczynia się jeżdżenie z uszkodzoną słynną tuleją numer 9)

Audio zmienić na harmana - możesz tylko kupić musisz kompletną wiązkę z głośnikami i wzmacniaczem - a to wg mnie lepiej zainwestować w dobry zestaw car audio (wzmacniacz głośniki odseparowane)

Po "januszowemu" podpowiem, że automat prędzej kupisz drugi z benzyny za nieduże pieniądze - w benzynie aż tak bardzo nie padają także łatwo dostać w dobrym stanie.

Kupowałem swoje e46 w AB, kosztowała 20k, przez 3 lata troszkę do niej dołożyłem ale sporo to były modyfikacje typu bixenon, fotele elektryczne z pamięcią, wiele rzeczy wymieniane było profilaktycznie, a wiele bo tak należało (disa, pompa wody, czujnik, podpora wału, łącznik elastyczny, mpak :D ale mam zdrowe nie bite e46 dające radość z jazdy )

Co do oleju i poboru zauważyłem że im więcej robimy długich tras to i pobór oleju jest mniejszy (trasa 1000km w dwie strony nie wzięła grama) ale jeżdżąc po mieście, częstsze odpalanie, zimny i spala do 0.3 max ale teraz częściej też jeżdżę "dynamicznie" :)

 


Dziękuję kolego za wyczerpującą odpowiedź

Czyli stosunkowo ilość oleju który wpada do komory spalania w Twojej Buni nie jest duży, aczkolwiek może stworzyć pewien dyskomfort, też właśnie powtarzam iż mam na celu znalezienie egzemplarzu ze zdrową budą, resztę się doprowadzi do porządku, a co do skrzyni dowiedziałem się że regeneracja smg może wynieść lekko 10 tys, kupując używke jesteśmy narażeni na powtórkę z rozrywki więc niestety automat odpada.

Dzięki jeszcze raz za pomoc, pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troszke nie rozumiem twojej logiki. Na poczatku sadzilem iz chcesz kupic sobie fajne e46, ewentualnie kupic nie fajne a zrobic fajne, wspominales o 40k budzecie. To duzo jak na takie stare auto. Ale ok. Nastepnie pytasz o lpg i ile auto ma obrotów przy 140km/h. Mysle sobie, ok, chce miec fajne autko ale jezdzic taniej. Nie ma problemu. Tez tak mam.... Ale.. Piszesz o zwiekszeniu mocy i kompresor.. No tu juz sie pogubilem....albo robisz cos extra i wtedy absolutnie zero lpg albo cos fajnego z lpg....
Opublikowano
Dziękuję za kolejne odpowiedzi, jeżeli będę zakładał lpg to zainwestuje w sprzęt który wytrzyma moc po montażu komoressora, aczkolwiek najpierw generalny remont silnika, najpierw chcę obyć się z mocą, to raz więcej niż ujezdzam na codzień, jeżeli podłoga bardzo nie odstaje to warto założyć większą butlę, tak z ciekawości ile km robisz na butli przy normalnej jeździe? I jeszcze takie pytanko, jakie obroty silnik trzyma przy prędkości autostradowej około 140 km/h?

Wychodzi coś pomiędzy 450, a 480 km. Obroty są poniżej 3k, a dokładniej z pamięci nie powiem

Opublikowano

Ostatnio na forum była ładna 46 za chyba 32 tyle że coupe . Dokladasz 5 do remontu jak trzeba by było i masz :D

Ja mam inne pytanie. Co myślicie o tym ? Pan mówi że rdzewiała buda i malował nadkola i maskę. Jeśli zrobił to dobrze to jaka jest szansa że ruda pojawi się z powrotem ? Skoro nadkola rdzewiały to co z spodem :shock: Bymka z Niemiec 3 lata w PL.Zaraz po przyjezdzie do kraju konserwowama.Te drzwi kierowcy są jak dla mnie gruubo malniete

https://nfhost.me/image/Ln6RS.

Nie wiem czy link dobrze działa jak coś to sorki ale w robocie jestem xD

Opublikowano

Pisałem o automacie :)

Smg (ssg w zależności od tego z jakiego języka tłumaczymy :) ) to manual z osprzętem do zmiany biegów za kierowcę, nie znam kosztów, wiem że w razie najgorszego swap na skrzynię manualną jest prosty i mało skomplikowany.

Nie będę ukrywał że mój plan remontu również jest związany z pomysłem na kompresor :)

W chwili obecnej mam lpg z którego korzystam tylko w dłuższych trasach i w sumie nie wiem jeszcze czy zostanie czy wyleci (kolektor ssący bez dziur drugi też mam :) )

Inaczej - jeśli da się wystroić (w przyszłości ) pod kompresor (jeśli go złożę :) ) to może zostanie (ekologia itp choć u nas to tak niestety nie działa) a jeśli nie trzeba będzie pomyśleć o wymontowaniu.

Czas pokaże.

Szukaj zdrowej sztuki, resztę powolutku doprowadzisz do stanu Tobie odpowiadającego.

E46 to ładne auto (w każdej budzie), zadbane jeszcze długo będzie cieszyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam inne pytanie. Co myślicie o tym ? Pan mówi że rdzewiała buda i malował nadkola i maskę. Jeśli zrobił to dobrze to jaka jest szansa że ruda pojawi się z powrotem ? Skoro nadkola rdzewiały to co z spodem :shock: Bymka z Niemiec 3 lata w PL.Zaraz po przyjezdzie do kraju konserwowama.Te drzwi kierowcy są jak dla mnie gruubo malniete

https://nfhost.me/image/Ln6RS.

Nie wiem czy link dobrze działa jak coś to sorki ale w robocie jestem xD

Działa, rdza prędzej czy później wróci, z reguły prędzej :wink: przeważnie po kolejnej zimie coś się pojawia. Najlepiej wymieniać elementy, chyba, że są minimalne bąble, bez dziur, to wtedy naprawa ma sens i może wytrzymać kilka lat.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wiem że na to pytanie może być dużo odpowiedzi ale jak myślicie co oznacza zapocenie przy łączeniu silnika że skrzynia ?manualna 5 z 3.0 benz .Duze koszta ? Ewentualnie co może oznaczać dla.mnie jako przyszłego właściciela ? :?: :wink:
Opublikowano
Troszke nie rozumiem twojej logiki. Na poczatku sadzilem iz chcesz kupic sobie fajne e46, ewentualnie kupic nie fajne a zrobic fajne, wspominales o 40k budzecie. To duzo jak na takie stare auto. Ale ok. Nastepnie pytasz o lpg i ile auto ma obrotów przy 140km/h. Mysle sobie, ok, chce miec fajne autko ale jezdzic taniej. Nie ma problemu. Tez tak mam.... Ale.. Piszesz o zwiekszeniu mocy i kompresor.. No tu juz sie pogubilem....albo robisz cos extra i wtedy absolutnie zero lpg albo cos fajnego z lpg....

 


Kolego, o obroty pytam ze względu na to iż robię dużo tras, często autko zapakowane po kres możliwości, 5 osób na pokładzie, chciałem mieć porównanie do swego obecnego pojazdu, zależy mi żeby auto się nie męczyło, plus czysta ciekawość,na lpg patrzę czysto ekonomicznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.