Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie po tym co napiszę część stwierdzi, że musiałem być bardzo pijany ;) :

Jechałem w jeden dzień "autostradą" A4 dwa razy (czyli dość pagórkowatą "autostradą"), pierwszy raz ile się da na tempomacie a drugi z podobną prędkością ale sam regulowałem kiedy daję gazu a kiedy odpuszczam... i o dziwo większe spalanie komp pokazał na tempomacie. Naprawdę byłem trzeźwy :D

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a 320i będzie palić przy spokojnej jeździe po mieście do 10L max? Bo nie chcę kupić auta które będzie miało większe zapotrzebowanie. Czytałem gdzieś, że te silniki z E46 320i się częściej psują i sprawdzałem w statystykach o 320i, to pali po mieście lato 11-12L, a zimą 13-14L. Potrzebuję autka które przy oszczędnej jeździe po mieście nie spali więcej niż 10L/100km. Interesuje mnie tak to spalanie, bo jestem z tych co myślą przed zakupem, a nie po :D Hondeczka pali mi średno 8L, a jeżdzę 20% trasą, a 80% po mieście, a jakbym się postarał to 7-7.5 łyknie, tyle co seicento 899 i podobne kosiarki które nie jadą :D A co powiecie na ten "unikat" http://otomoto.pl/bmw-318-unikat-przebieg-C20849477.html ? :D
Opublikowano

No mi chodziło o spalanie po tankowaniu, wskazania mogą się różnić, to tylko algorytm.

A powiedzieć chciałem przez to, że operowanie najniższym spalaniem, jakie udało nam się osiągnąć, nie ma sensu. Chyba nikt zdrowy na umyśle nie uwierzy, że 320d pali 4,9 ltr? Bo sformułowanie, że auto pali tyle a tyle odnosi się do spalania średniego, a nie tego, co udało się uzyskać w idealnych warunkach gdzieś tam na autobanie.

 

Więc jeśli to ma być jednym z kryteriów wybory auta przez autora, to dobrze, że zostało to poruszone w sposób rzeczywisty przez bolo73.

Opublikowano
przerobić mozna , a e90 to jeszcze dziecinka , jak widac sam mam 320d :)

co do awari , sam przelec forum i zobacz ze co 2 post to awaria 320d :)

co do 136 i 150 mówi się jedno :) nie znasz dnia ani godziny a jak wolą inni , jak nie urok to sraczka

 

a ja Ci wyjaśnię dla czego , bo te auta maja nawet 14 lat i nie kupuje sie ich do jazdy jak kolegi zakładajacego temat

jeśli ja bym miał nówkę 320d to po 3 latach miałbym około 200 tyś przebiegu

 

obecnie jedyny produkowany silnik o jaki pytasz to 1.7 cdti bardzo popularny w moich kręgach . nie posiada dwumasu a ja swój wymieniam co około 130 tyś razem ze sprzęgłem bo po tylu wymienił pierwszy właściciel , a jak zaniedbasz to luknij na forum , pęknięte wały itd

 

ja mam teraz prawie wolny tydzien bo robie swoje okolice wiec zaczynam przegladac forum i sie sam dziwie ze moja 320d przezyła ponad 300 tyś i nadal jezdzi .

mało tego zaskakuje wszystkich stanem technicznym . z tym że w tym miesiacu zakładam inne turbo , wymieniam wszystkie materiały eksploatacyjne odmy i zmieniam olej czyli niby 2 punkty są normalne ale ten pierwszy sie poprostu zdaża . z tym że znowu około 1400zł + robocizna czyli conajmniej 1500zł nie moje

 

za robocizne co prawda płace jak za fatyge bo ze wzgledu na wykształcenie mechaniczne mam znajomych/przyjacioł pracujacych w zawodzie

 

moze wpierw załuż temat i powiedz ile masz kasy ile jezdzisz itd mowa o przebiegach :)

 

tak jak opisałem koledze od tematu , różnica na paliwie po miescie przy delikatnej jezdzie 320d a agresywniejszej 318 to max 1100zł rocznie czyli 100 miesiecznie na paliwie zaoszczedzi przy jego przebiegu rocznym około 11k czyt 30 km dziennie całość nijak sie nie opłaca bo to 1100zł które zaoszczedzi to te samo 1100zł które razy 2-3 dolozy przy zakupie i podczas eksploatacji , czyli np mi teraz poszło turbo a dokladniej powoli sie konczy wiec jakbym rocznie robil 11tys km to nie zaoszczędziłbym nic a jeszcze dołożył na pół następnego roku oszczędności zwiazanych z mniejszym spalaniem

 

JAKBY TEMAT MÓWIŁ ZE ZAŁOZYCIEL ROBI ROCZNIE 40 TYSIECY TO ODRAZU BYŚMY MU POLECILI LPG LUB 320D/330D- JESLI TO TRASY

Pytanie miało dotyczyć "genetycznych wad" silników 136 vs 150 KM.

Podobnie dwumasa - skoro jej nie ma na pokładzie, to się nie zepsuje.

Ja jeżdżę spokojnie. Nawet bardzo, więc silnik nie często będzie "wietrzony" - łopatki turbiny.

3,0d nawet nie rozważam, bo zamęczę silnik.

Forum oczywiście czytam, ale ciężko tak pookładać sobie wiadomości.

 

Przebiegi? Rożnie, w ubiegłym sezonie ~40 kkm, w bieżącym jak przejadę 25 kkm to będzie dobrze.

Ważniejsze od przebiegu jest charakter tras, a tutaj jest dobrze - minimum 15 km, przeważnie 30 km.

Oczywiście przeloty międzymiastowe to wszystko powyżej 20 kkm rocznego przebiegu.

Do miast w ogóle nie wjeżdżam (chyba, że jestem w trasie i wyjścia nie mam).

Na miasta i zakupy mam drugi samochód - z małym benzynowym silnikiem.

 

Kasy mam i na e90 z 2007r plus 10k na ewentualne naprawy. Nie znaczy to wcale, że tyle chce wydać na samochód.

E90 mi sie po prostu nie podoba. E46 jest idealne pod względem stylizacji, a w środku to juz bajka ...

Celuję w ostatnie roczniki E46, najlepiej od pierwszego właściciela w PL. Oczywiście polska dystrybucja.

Realny przebieg to max 150 kkm, ale potwierdzony fakturami z przeglądów.

Jak nie znajdę takiego egzemplarza, to szukam E90.

Opublikowano
przerobić mozna , a e90 to jeszcze dziecinka , jak widac sam mam 320d :)

co do awari , sam przelec forum i zobacz ze co 2 post to awaria 320d :)

co do 136 i 150 mówi się jedno :) nie znasz dnia ani godziny a jak wolą inni , jak nie urok to sraczka

 

a ja Ci wyjaśnię dla czego , bo te auta maja nawet 14 lat i nie kupuje sie ich do jazdy jak kolegi zakładajacego temat

jeśli ja bym miał nówkę 320d to po 3 latach miałbym około 200 tyś przebiegu

 

obecnie jedyny produkowany silnik o jaki pytasz to 1.7 cdti bardzo popularny w moich kręgach . nie posiada dwumasu a ja swój wymieniam co około 130 tyś razem ze sprzęgłem bo po tylu wymienił pierwszy właściciel , a jak zaniedbasz to luknij na forum , pęknięte wały itd

 

ja mam teraz prawie wolny tydzien bo robie swoje okolice wiec zaczynam przegladac forum i sie sam dziwie ze moja 320d przezyła ponad 300 tyś i nadal jezdzi .

mało tego zaskakuje wszystkich stanem technicznym . z tym że w tym miesiacu zakładam inne turbo , wymieniam wszystkie materiały eksploatacyjne odmy i zmieniam olej czyli niby 2 punkty są normalne ale ten pierwszy sie poprostu zdaża . z tym że znowu około 1400zł + robocizna czyli conajmniej 1500zł nie moje

 

za robocizne co prawda płace jak za fatyge bo ze wzgledu na wykształcenie mechaniczne mam znajomych/przyjacioł pracujacych w zawodzie

 

moze wpierw załuż temat i powiedz ile masz kasy ile jezdzisz itd mowa o przebiegach :)

 

tak jak opisałem koledze od tematu , różnica na paliwie po miescie przy delikatnej jezdzie 320d a agresywniejszej 318 to max 1100zł rocznie czyli 100 miesiecznie na paliwie zaoszczedzi przy jego przebiegu rocznym około 11k czyt 30 km dziennie całość nijak sie nie opłaca bo to 1100zł które zaoszczedzi to te samo 1100zł które razy 2-3 dolozy przy zakupie i podczas eksploatacji , czyli np mi teraz poszło turbo a dokladniej powoli sie konczy wiec jakbym rocznie robil 11tys km to nie zaoszczędziłbym nic a jeszcze dołożył na pół następnego roku oszczędności zwiazanych z mniejszym spalaniem

 

JAKBY TEMAT MÓWIŁ ZE ZAŁOZYCIEL ROBI ROCZNIE 40 TYSIECY TO ODRAZU BYŚMY MU POLECILI LPG LUB 320D/330D- JESLI TO TRASY

Pytanie miało dotyczyć "genetycznych wad" silników 136 vs 150 KM.

Podobnie dwumasa - skoro jej nie ma na pokładzie, to się nie zepsuje.

Ja jeżdżę spokojnie. Nawet bardzo, więc silnik nie często będzie "wietrzony" - łopatki turbiny.

3,0d nawet nie rozważam, bo zamęczę silnik.

Forum oczywiście czytam, ale ciężko tak pookładać sobie wiadomości.

 

Przebiegi? Rożnie, w ubiegłym sezonie ~40 kkm, w bieżącym jak przejadę 25 kkm to będzie dobrze.

Ważniejsze od przebiegu jest charakter tras, a tutaj jest dobrze - minimum 15 km, przeważnie 30 km.

Oczywiście przeloty międzymiastowe to wszystko powyżej 20 kkm rocznego przebiegu.

Do miast w ogóle nie wjeżdżam (chyba, że jestem w trasie i wyjścia nie mam).

Na miasta i zakupy mam drugi samochód - z małym benzynowym silnikiem.

 

Kasy mam i na e90 z 2007r plus 10k na ewentualne naprawy. Nie znaczy to wcale, że tyle chce wydać na samochód.

E90 mi sie po prostu nie podoba. E46 jest idealne pod względem stylizacji, a w środku to juz bajka ...

Celuję w ostatnie roczniki E46, najlepiej od pierwszego właściciela w PL. Oczywiście polska dystrybucja.

Realny przebieg to max 150 kkm, ale potwierdzony fakturami z przeglądów.

Jak nie znajdę takiego egzemplarza, to szukam E90.

 

 

jesli mowa o przebiegu 20 tysiecy to juz przebieg w którym eksploatacja obydwu opcji 320d a np 320i będzie conajmniej taka sama lub korzystniejsza dla 320d

 

jak będziesz miał szczęscie to zrobisz wiele tyś i nie dołożysz nic poza filtrami , olejami , swiecami itd

 

a skoro o kase nie chodzi tzn o mega oszczędność to generalnie nic tylko wybac odpowiadajacy włascicielowi pojazd

 

a te dane katalogowe w stylu 9.9 lub mniej do 100 to tez mozna sobie wsadzić ... miedzy różne bajki , 320d to cięzkie auto a dodatkowo te silniki nie trzymaja mocy , mój na hamowni miał 114 koni a czym to było spowodowane to nie mam pojęcia , natomiast po robocie z układem zasilania paliwem oraz kolektorem wróciła moc prawie seryjna i zdecydowałem się ,,, :) nikt auta nie chce tykać gdy nie jest w 100 % sprawne aczkolwiek słyszałem że ta 136 konna wersja ma z tym problem ze mocy nie trzyma

 

a no i kolektory e46

 

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-diesel-klapki-zawirowan-kolektora-ssacego-e46-320d-vt257.htm

 

jak juz kupisz wymazone 320d wywal klapki

 

powiem szczeże ze poczatkowo majac to auto jezdziłem szczylowato myslalem ze jest szybkie obecnie brakuje mi mocy bardzo a auto smiga ok , to jest kwestia czasu

 

odnośnie 330d i zamęczenia :) zawsze mozna spróbować przeleciec sie automatem

Opublikowano

Jak chcesz mieć BMW tanie w eksploatacji to faktycznie szukaj R4.

Co do awaryjności R6 to pierwsze słyszę :roll: . Właśnie większość posiadaczy BMW szuka silnika R6, bo ma dużo lepszą kulturę pracy niż R4 i jest wytrzymały. Oczywiście BMW z silnikiem R6 będzie droższe w eksploatacji (mówię tu o silniku).

Opublikowano

Kolego jak potrzebujesz buni która będzi palić do 10l w miescie to 318 też sie nie zmiesci będzie coś ponad to a tym bardziej w zimie na którkich odcinkach, no chyba że miasto ma 10tys ludności i jedną długą prostą :)

Jak chcesz BMW i spalania ponizej 10L w miescie to pozostaje tylko klekot 320D lub 318D a co sie z tym wiąże to możesz już poczytać na forum.

Zawsze mozesz zagazować auto i bedzie cie wtedy giglać ile Ci bunia spali (tak jak mnie :cool2: )

Opublikowano (edytowane)

za około miesiąc będę zmieniał samochód, jednym z kandydatów jest E46 w wersji sedan, do wydania 15k.

Mam obawy bo jeszcze nigdy nie miałem BMW(do tej pory sama Japonia) Ale niestety u nas na kontynencie mało jest fajnych aut RWD

 

Więc zacząłem się zastanawiać nad trójeczką, tutaj mam do was pytanie czym się różnią silniki R4 i R6(oczywiście tylko PB wchodzi w grę) ,głównie mi chodzi o wytrzymałość.Czy nie jest tak ,że R4 raczej kupują ludzie do normalnej jazdy i łatwiej znaleźć nie zajechany motor?

Różnica w spalaniu rzędu 1-2 litrów nie robi na mnie wrażenia, przyspieszenia oba motory mają podobne i takie jakie bym akceptował jak najbardziej, tylko nie chciałbym po prostu co miesiąc dolewać oleju i pilnować płynu chłodniczego, chciałbym aby ten silnik służył długo i przyjemnie.

 

Czy ogólnie do 15k kupie coś nie zajechanego ?

Edytowane przez jarekrk
Opublikowano
jest to raczej dolny pułap. Moze sie okazac ze cos trzeba bedzie wlozyc na starcie ale to nie diesel wiec pewnie nie duze koszty. Raczej kazdy poleca R6 silniki poniewaz spalania podobne a kultura pracy i moc lepsza. Zalezy tez jaki silnik planujesz sobie sprawic. Popatrz na ceny i wytypuj na jaki silnik ci starczy.
szukam
Opublikowano

tzn patrzę tylko na 2 litry, bo jednak 118 koni czy ile tam ma dokładnie 1.9 to mnie nie przekonuję. a czy to by była buda 318 czy 320 to silnik dwu litrowy jednak musi być .

Oczywiście jakby coś z tym silnikiem się działo to zakładam ,że ceny R6 są większe...

Ale bardzo duża jest różnica powiedzmy w remoncie R4 a R6?

Opublikowano
tzn patrzę tylko na 2 litry, bo jednak 118 koni czy ile tam ma dokładnie 1.9 to mnie nie przekonuję. a czy to by była buda 318 czy 320 to silnik dwu litrowy jednak musi być .

Oczywiście jakby coś z tym silnikiem się działo to zakładam ,że ceny R6 są większe...

Ale bardzo duża jest różnica powiedzmy w remoncie R4 a R6?

 

 

chyba nie bardzo rozumiesz oznaczenie poszczególnych modeli w BMW, buda ( rozumiem, ze chodzi o nadwozie) oznaczona jest symbolem 3, do wyboru sedan, coupe, kombi, cabrio no i compact, sedan i kombi nie mają zadnego dodatkowego oznaczenia, w nazwie coupe występuje C, np 330 Ci, a compact ma t, np 320 td natomiast następne cyfry- 18, 20, 23, itp są oznaczeniem wersji silnikowj, czyli np 320i to "trójka" z dwulitrową szóstką, 320 d - 4 cylindrowy diesel i tak dalej

 

koszty serwisowania silnika sa zwiększone w przypadku R6 chociażby ze względu na większą liczbę cylindrów, czyli więcej świec, cewek itp

 

w poprzedniej 3 er miałem r6 150 KM, bardzo fajny silniczek, przez 100.000 km co nim zrobiłęm, to z przyczyn awarii wymieniłem tylko pompe wody, reszta to naprawy wynikające z eksploatacji

Opublikowano

tzn ja patrzyłem wg tego ->http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/sedan-320-i-150km.html http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/sedan-318-i-143km.html i z tego co się zorientowałem to pierwsze to jest 318 z silnikiem 2.0 R4 a drugi link to oznaczenie 320 też z silnikiem 2.0 tyle ,że R6 tak ?

Mnie interesowałyby tylko te dwa silniczki jeśli chodzi o pojemność

Opublikowano
krakow320d, a te klapki w E90 2.0d tez występują?

Co na to BMW?

Nie zmieniają konstrukcji?

 

 

oj nie mam pewnosci ale na 95% są jedynie w wersjach 318d , 118d nie ma a przynajmniej tak mi się wydaje , głowy nie dam uciąć , zawsze można zadzwonić do ASO

Opublikowano
Opublikowano
Raczej kazdy poleca R6 silniki poniewaz spalania podobne a kultura pracy i moc lepsza. Zalezy tez jaki silnik planujesz sobie sprawic. Popatrz na ceny i wytypuj na jaki silnik ci starczy.

 

Na bank spalanie podobne, 2 gary wypełnią się powietrzem.

Opublikowano
Miasto pojęcie względne, zależy o jakim mieście mówimy. Jeśli mieszkasz w mieście gabarytów Katowic warszawy poznania gdańska to zgodzę się ze spalaniem jesli mniejsze to spalanie przesadzone.
Opublikowano

hehe,

 

albo gazem..

 

odwieczna zagwozdka, jak już mam 318, to chciałbym mieć więcej, zresztą r6 ładnie mruczy.

Opublikowano

Jeżeli masz wybrać między tymi dwoma i taka twoja wola, to weź 318 to chociaż mniejsze OC będziesz płacił bo innej różnicy nie odczujesz w jeździe :lol:

Jak chcesz mieć spalanie porównywalne (jeśli nie takie samo), jak 320 a dynamikę jazdy o niebo lepszą to proponuje 323, 328, ekstremalnie 330 ale za te pieniadze nie kupisz 330.

 

Jako ciekawostka, producent w książce podaje średnie spalanie po mieście dla 328 mniejsze o niecałe pół litra niż mniejsze 323 :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tzn ja patrzyłem wg tego ->http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/sedan-320-i-150km.html http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/sedan-318-i-143km.html i z tego co się zorientowałem to pierwsze to jest 318 z silnikiem 2.0 R4 a drugi link to oznaczenie 320 też z silnikiem 2.0 tyle ,że R6 tak ?

Mnie interesowałyby tylko te dwa silniczki jeśli chodzi o pojemność

 

Kolego ten co pokazałeś to jest r4 2.0 318i 143 KM a one były dopiero produkowane od września 2001 r. i w tej kwocie raczej go nie kupisz, czyli zostaje ci r6 (6 cylindrów) 320i 150 KM który był produkowany od 1998 r. i jest to bardzo dobry silnik mało awaryjny aczkolwiek nie powala osiągami, na twoim miejscu zastanowił bym się nad 323i 170 KM (2500 pojemność) bo to się już lepiej odpycha a pali tyle samo co 320i 150 KM.

 

PS. Na AutoCentrum nie patrz za bardzo bo tam są czasem błędy, auto na fotce jest z przed liftu a dane są do modelu po lifcie.

Opublikowano

aha to dzięki za wyjaśnienie z tymi silnikami i modelami, więc wiadomo iż celujemy w R6.

 

Co do 2.5 silnika to jak najbardziej jestem za, ale w przypadku 2.0 to w tej cenie można pare modeli powybierać pomarudzić i pooglkądać w PL , a jak zaznaczymy od pojemności 2.5 to one dopiero powiedzmy ,że zaczynają się od tych 15-16k więc , znalezienie godnego modelu w tej kasie chyba jest równie prawdopodobne co wygranie 6tki w lotka

Opublikowano
grzechusk poczytaj troche opinie o spalaniu uzytkowników tych jednostek i zobaczysz ze roznia sie malo zeby czasem nie powiedziec wcale. Zalezy od kierowcy ale po prostu mniejszy silnik bardziej palujesz zeby osiagnac moc a ten wiekszy daje ci ta moc ciut lepiej i nie musisz go tak poganiac i spalania wychodza porownywalne jak napisalo jeszcze pare osób.
szukam
Opublikowano
Raczej kazdy poleca R6 silniki poniewaz spalania podobne a kultura pracy i moc lepsza. Zalezy tez jaki silnik planujesz sobie sprawic. Popatrz na ceny i wytypuj na jaki silnik ci starczy.

 

Na bank spalanie podobne, 2 gary wypełnią się powietrzem.

 

ale dodane są 2 gary przy zmniejszeniu rozmiaru wszystkich innych :P a wiemy że najlepsze silniki maja generalnie od 300-350cm na gar , takie sie najlepiej wzmacnia , inne siły bezwładnosci itd

 

japończycy pod tym względem są regulaminowi np 1800cm v6 mazda mx3

 

330d jak i 320 - 6 cyl ben 150 koni były to wielokrotnie typowane silniki na silnik roku i oba bardzo doceniane przez inżynierów co prawda 6 cyl po około 33x cm3

będzie się też ładnie płynnie wkręcac i musi byc lepiej wyważone od r4 , minusem jest np jego wysokosc na tle v6 czy boksera przez co środek cięzkosci jest wysoki dla mnie nie mozna ich nawet porównywać , bo nie ma co :) i mówie zupełnie poważnie . ale zyjemy w dziwnych czasach bo minimalizujemy silniki i je maxymalnie doładowywujemy cisnieniem dla "ekologi" generalnie np eco driving jest najwieksza głupota bo zaoszczedzimy rocznie 800zł na paliwie i wydamy 1500 na sprzęgła , zniszczymy wał i panewki itd

 

 

a koledze polecam odczekanie kilku mieś , dozbieranie kilku tyś i kupienie wymażonego auta a nie zwykłej 3 :) bo ponoć ma być ciekawy tył naped

Opublikowano
aha to dzięki za wyjaśnienie z tymi silnikami i modelami, więc wiadomo iż celujemy w R6.

 

Co do 2.5 silnika to jak najbardziej jestem za, ale w przypadku 2.0 to w tej cenie można pare modeli powybierać pomarudzić i pooglkądać w PL , a jak zaznaczymy od pojemności 2.5 to one dopiero powiedzmy ,że zaczynają się od tych 15-16k więc , znalezienie godnego modelu w tej kasie chyba jest równie prawdopodobne co wygranie 6tki w lotka

 

Sam szukałem ponad dwa lata dobrej buni z silnikiem 2,5 ale w końcu znalazłem. Nie oszukujmy sie silniki powyżej 2,0 nie są raczej ściągane z zagranicy z powodu wysokiej akcyzy!!! i tym zarazem jest ciężko znaleźć jakiś fajny model

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.