Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ten 2.0 to który konkretnie (bo są dwa)?


- czterocylindrowy o mocy 143KM (najbardziej ekonomiczny silnik benzynowy jaki był montowany w E46, jednocześnie chyba najbardziej awaryjny przez co być może najdroższy w eksploatacji)

- sześciocylindrowy o mocy 150KM (spalanie większe, zależy od nogi kierowcy i od tego gdzie się jeździ (duże miasto, małe miasto, trasy), mało awaryjny przez co tańszy w eksploatacji)

Opublikowano
Szczerze, to nie myślałem dokładnie nad silnikiem, ale wiadomo że jak najmniej awaryjny. Czyli na takie do 2.0 20k styka na fajny egzemplarz?
Opublikowano

Samochód używany to loteria. Kupisz z najbardziej awaryjnym silnikiem i będziesz jeździł i jeździł. Kupisz z najmniej awaryjnym i masz co chwila awarię. To tylko statystyka który jest awaryjny, a który nie. :D

Ja mam teoretycznie najbardziej awaryjny silnik i co z tego? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez, 2.0i n42 i poza wymiana uszczelniaczy i zestawu rozrzadu nie robilem nic. Smiga na lpg od 7miu lat.
Opublikowano

Dokładnie, jeden kupi teoretycznie awaryjny silnik i będzie śmigał bez problemów, a drugi kupi 'igłe', a z auta zrobi sie skarbonka :D

Choć 2.5 też kusi, podobno jedna z najlepszych jednostek w e46.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czym się różni od 2.2 i 3.0 poza pojemnością jeżeli chodzi o m54? Pomijam oczywiście różnice osprzętu, ale to nie ma wpływu na awaryjność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

A coś o skrzyniach biegów opowiecie?

Nie wypatrzyłam w wątku, chociaż to może dlatego, że przeczytałam 16 stron, a nie całe 725 czy ile tam już jest.


Myślę o silniku powyżej 2.0 benzyna, wolałabym jednak bez gazu, ale przy używkach to się lubi co się ma (dostępne)

Jak się automaty sprawują? Jak manuale?

Jakieś typowe bolączki lub sytuacje, na które trzeba zwrócić uwagę?

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automaty w pb (zf) nie stwarzają z reguły problemów, ewentualnie konwerter, ale to kwestia przebiegu, do sprawdzenia czy nie falują obroty, czy nie szarpie, czy auto stojąc przodem do góry nie stacza się na "D" i analogicznie tyłem do góry na "R". Manual również pancerny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dokładnie, jeden kupi teoretycznie awaryjny silnik i będzie śmigał bez problemów, a drugi kupi 'igłe', a z auta zrobi sie skarbonka :D

Choć 2.5 też kusi, podobno jedna z najlepszych jednostek w e46.

 

Bardzo dobry silnik, zarówno M52TU jak i M54.

Tak jak ktoś pisal powyżej, warto zmienić odme i przewody idące do odmy.


Poza tym pol mln kilometrów to nie jest wyczyn dla tych silników.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Cześć,


Jestem nowy na forum. Chciałbym kupić mojej dziewczynie e46 coupe. Budżet to ok. 25k PLN (zakładając standard po zakupie jak wymiana klocków/filtrów/płynów).

Czy jest sens rozglądać się za e46 w tym budżecie, wiem że są tańsze ale jestem gotów poczekać i kupić idealny egzemplarz. Nie musi być pełen wypas, beżowe skóry etc. ale musi być klima.

Jeśli chodzi o silnik to pytanie do was co ma sens w tym budżecie, najlepiej r6 bez gazu. Gdzie szukać takiego modelu? Jakie przebiegi są ok dla jakiego silnika?

Opublikowano
323ci może w twoim budżecie być w bardzo dobrym stanie

 

W bardzo dobrym znaczy okolice 100k czy raczej 200k. I jakie podejście byście polecali:


A. Kupić 323ci z przebiegiem ~200k i liczyć na długowieczność tych silników

B. Kupić 320i z przebiegiem bliżej ~100k i mieć gorszy silnik ale mniejszy przebieg i większy spokój

Opublikowano
W bardzo dobrym znaczy okolice 100k czy raczej 200k. I jakie podejście byście polecali:


A. Kupić 323ci z przebiegiem ~200k i liczyć na długowieczność tych silników

B. Kupić 320i z przebiegiem bliżej ~100k i mieć gorszy silnik ale mniejszy przebieg i większy spokój

 

Niestety, nie da się tego tak łatwo określić. Zależy od konkretnego egzemplarza auta. Możesz kupić z przebiegiem około 200k i będziesz jeździł bezawaryjnie, bo poprzedni właściciel dbał i wymieniał wszystko na czas. A możesz kupić coś bliżej 100k i się okaże, że sporo do wymiany, bo właściciel oszczędzał i nie wymieniał, albo wymieniał na jakiś szmelc, który trzeba wyrzucić i wstawić coś dobrego. Poza tym 323ci i 320ci (rozumiem że chodzi ci o ten 6-cio cylindrowy 320ci [m52tu b20]) to silniki z tej samej rodziny. Nie ma między nimi większej różnicy w niezawodności. Oba dobre. :cool2:


Ja kupiłem 325ci z przebiegiem 250k i nie żałuję. Trafił się dobry egzemplarz. Po przejrzeniu forum i po wysłuchaniu opinii tutejszych kolegów uznałem, że nie ma co się bać przebiegów powyżej magicznej granicy 200k. Powiem szczerze, teraz jak z ciekawości przeglądam ogłoszenia, to jakoś tak przychylniej patrzę na oferty gdzie przebieg jest większy niż 200k a podejrzliwie patrzę na oferty z przebiegiem niższym. :D

Opublikowano

kolego gdzie chcesz kupić 15 letnie auto z przebiegiem 100tys ?


w domyśle każde jest przekrecone o conajmniej 100 i pogódź się z tym.

szukam
Opublikowano

No i jest ładne auto i sunie po drodze jak marzenie, nie stuka, nie puka, ale te progi, nadkola... blacha jednak w d... dostała.

Właściciel ma je 6 miesięcy, kopił z komisu pod Radomiem (!) jako sprowadzony ze Szwajcarii, przerejestrował i dużo zainwestował. Zmienia bo drugie dziecko mu się urodziło i nie rodzinnie w tym się już nie mieszczą.


e46 330xi bez gazu


ksenony, opony, beżowe skóry, łańcuch rozrządu wymienił, odmę z przewodami, czujniki cofania (podobno trzeba wiązkę wymienić, bo przekłamują odczyty), już nie pamiętam co jeszcze, w Kielcach...


Nie wiem, czy ktoś oglądał to ogłoszenie z olx i może się wypowiedzieć.

Nie znajduję już tego ogłoszenia.


Umówiłam się wstępnie, że wrócę je zobaczyć jutro rano na jakimś podnośniku. Jeśli ja nie kupię, podobno są chętni i przyjadą w niedzielę.

Wierzyć czy nie wierzyć?

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli walona i juz rdzewieje, nie kupować.
Opublikowano

No właśnie nie wiem czy walona, nie wygląda na to.

jest purchel nad tylnym nadkolem, za kołem PP odstaje nieco listwa progowa i albo pod nią purchle, albo coś się pod nią wbiło i zaczep brzegowy wygiął się/wyłamał.

Drzwi lewy pasażer przy zawiasie na samym dole rdzewieją, purchel na tylnej klapie.


Nie da się ukryć, że jest coś do zrobienia w karoserii, ale serduszko wygląda na zdrowe, a to chyba najważniejsze.

Nie wiem czy jestem blisko przegapienia życiowej okazji czy powinnam się trzymać z daleka.


Do Kielc z Krakowa mam 120 km, a spalanie nowego nabytku po mieście będzie 14 l, czyli większość mojego czasu spędzonego za kółkiem do pracy i z powrotem.

Marzy mi się 4x4 i kolor (granat metalik, wiem, wiem, kolorem sie nie jeździ) ładny i skóry w bardzo dobrym stanie i... miałabym zakup z głowy.


Masakra z tym szukaniem auta, ledwo rok temu miesiąc czasu szukałam, po tygodniu już przestaje sie wierzyć w jakiekolwiek zdanie z któregokolwiek ogłoszenia. Te igiełki, doinwestowane modele, unikaty i itp. itd. przyprawiają o mdłości, zdjęcia na mokro z fotelikiem dziecięcym z tyłu...

E46 330xi 2001 touring \m/
Opublikowano

Czy listwy progowe są zsuwane czy jakoś się je odkręca?

Chciałabym może zdjąć tę wątpliwą i zobaczyć co pod spodem, ale pewnie się właściciel nie zgodzi, bo może juz tego nie założyć potem...

Ja bym sie pewnie nie zgodziła...


Generalnie co powinnam szczególnie krytycznie obejrzeć w modelu kombi 2000-2002?

E46 330xi 2001 touring \m/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.