Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda sensownie, po rejestracji widać, że długo jeździ po Świdnicy lub okolicy, mieszkam tutaj, więc jak chcesz to mogę sprawdzić to auto, mam miernik, kompa z inpa, ista i trochę wiedzy o bmw :wink: jedno e46 mam od przeszło 6 lat i od wczoraj drugie, więc wiem gdzie zaglądać :cool2:

Nie szukaj polifta, bo będziesz żałował, 318i 1.9l 118km to dobry wybór na pierwsze bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki za pomoc! Napewno się odezwę jak zdecyduje się na tą sztukę :). A czemu odradzasz 318 po lifcie? Chodzi o za duża moc dla "świeżego"?
Opublikowano

chodzi o średnio udany silnik. Za mocnych aut nie ma, wszystko zależy od człowieka. Lepiej zaczynać delikatnie ale te 140 konie 318 poliftowe to i tak w miejscu stoi :P

 

ale dlatego są tak tanie, z racji lipnego silnika.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chodzi o średnio udany silnik. Za mocnych aut nie ma, wszystko zależy od człowieka. Lepiej zaczynać delikatnie ale te 140 konie 318 poliftowe to i tak w miejscu stoi :P

 

ale dlatego są tak tanie, z racji lipnego silnika.

A co ty masz do tego silnika? n42/n46 Lipny???? To dlaczego wszyscy w dzialach e87/e90 szukaja wlasnie takiego? Calkowicie nie zgadzam sie z ta opinia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie dlatego, że mimo wszystko jest lepszy od n43 pod względem awaryjności i o ile dobrze pamiętam to jest odrobinę poprawiony, nie tak nagminnie jest problem z rozrządem, valvetronic oraz uszczelniaczami. W e46 jest większy wybór jeszcze starych i bardziej bezproblemowych silników na pb. Jeżeli chodzi o e87/e90 to najrozsądniej wybrać kopciucha m47n2 lub n47, nawet do miasta, niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A co myślicie o połączeniu tego silnika 2.5i z automatyczną skrzynią biegów ? Ale to już raczej w tych e90 bo znaleźć coś ładnego e46 to bardzo ciężko kupić.
Opublikowano

A co ty masz do tego silnika? n42/n46 Lipny???? To dlaczego wszyscy w dzialach e87/e90 szukaja wlasnie takiego? Calkowicie nie zgadzam sie z ta opinia.

 

no w e46 udany nie jest, może i cichy i mało pali ale problemów z nim sporo. Fajnie jeśli w e90 go poprawili ale nie wiem nie interesowałem sie. Stąd jego ceny, poliftowe 318 kosztuje niewiele wiecej niż przedliftowy m47 również problematyczny.

 

A co myślicie o połączeniu tego silnika 2.5i z automatyczną skrzynią biegów ? Ale to już raczej w tych e90 bo znaleźć coś ładnego e46 to bardzo ciężko kupić.

 

da się tylko za dobre auta są ceny jak za słabe e90 i jest podwójny problem głównie dla sprzedającego. Chodzi o to że jak wystawi auto za 25tys pewne i fajne to już konkuruje z 70% e90 na rynku :D to samo robi kupujący, ogląda takie auto i mysli sobie, że przecież za tyle są setki ogłoszeń e90 wiec po co mi e46.

 

Poza tym dobre auta zostają w rodzinie, w klubie bmw, po znajomych. Na pewno nie stoją miesiacami na allegro.

szukam
Opublikowano
Witam wszystkich :) Planuje kupić BMW E46 W wersji Coupe tylko niestety nie orientuje się jaki silnik będzie dobry, chodzi mi o awaryjność i stosunek mocy do spalania. Tak ze kieruje pytanie do kolegów którzy posiadają takie samochody, pomożecie doradzić jaki motor będzie dobry, na co zwracać uwagę przy kupnie takiego samochodu, itd? Bedę wdzięczny za każda odpowiedz, dziękuje i pozdrawiam :)
Opublikowano

Jak ile pali, benzyny palą od 7 do 15 litrów, diesle od 5 do 11 litrów. Zależnie od sposobu jazdy, silnika, skrzyni, opon itp.

 

Spalania sobie sam znajdziesz poszczególnych silników. Chyba nie myślisz że ktoś Ci tu spalanie każdego silnika będzie pisać.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za 20k będzie bardzo ładne przedliftowe 328ci i tego bym szukał :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do tego jak nie masz dziwnego podejścia do LPG to masz auto prawie 200 konne w cenie paliwa auta 80 konnego.

 

A silnik najlepszy w E46. Nie pije oleju, śmiga super. Pali dość skromnie. Miałem taki 2 lata na LPG i złego słowa nie dam o nim powiedzieć

szukam
Opublikowano

Po to masz forum i setki tematów gdzie ktoś mówił o silniku każdym, na wszystkie strony.

 

Wysil się i zacznij czytać. Chcesz kupić E46, masz 700 stron tematu o tym

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co ty masz do tego silnika? n42/n46 Lipny???? To dlaczego wszyscy w dzialach e87/e90 szukaja wlasnie takiego? Calkowicie nie zgadzam sie z ta opinia.

 

no w e46 udany nie jest, może i cichy i mało pali ale problemów z nim sporo. Fajnie jeśli w e90 go poprawili ale nie wiem nie interesowałem sie. Stąd jego ceny, poliftowe 318 kosztuje niewiele wiecej niż przedliftowy m47 również problematyczny.

 

A co myślicie o połączeniu tego silnika 2.5i z automatyczną skrzynią biegów ? Ale to już raczej w tych e90 bo znaleźć coś ładnego e46 to bardzo ciężko kupić.

 

da się tylko za dobre auta są ceny jak za słabe e90 i jest podwójny problem głównie dla sprzedającego. Chodzi o to że jak wystawi auto za 25tys pewne i fajne to już konkuruje z 70% e90 na rynku :D to samo robi kupujący, ogląda takie auto i mysli sobie, że przecież za tyle są setki ogłoszeń e90 wiec po co mi e46.

 

Poza tym dobre auta zostają w rodzinie, w klubie bmw, po znajomych. Na pewno nie stoją miesiacami na allegro.

 

N42 w e46 to to samo co n46 w e90. Nic nie zostalo zmienione. Wymieniasz uszczelniacze, robisz prosty rozrzad i na nastepne 200.000 nie robisz nic. Jesli nigdy nie robiles tych silnikow, nie pisz ze sa blee bo to bzdura jest. Zakladasz lpg i jezdzisz za smieszne pieniadze. Moja pali, cykl mieszany 11/100 gazu. Jesli kogos nie stac na 6 garow, niech szuka 318i po lifcie.

Opublikowano
Szukałem na forum jakiegos zbioru silników z e46 z wypisaniem wad, zalet,awaryjności, opłacalności względem drugiego silnika( np 318 po lifcie vs 320 ten 150konny) ale nic nie znalazłem. Jest na forum coś takiego? Wydawało mi się że kiedyś natknąłem się na taki wątek. Z góry dzięki
Opublikowano
Do tego jak nie masz dziwnego podejścia do LPG to masz auto prawie 200 konne w cenie paliwa auta 80 konnego.

Jakie to jest dziwne podejście? Jedyne słuszne podejście to gaz do kuchenek :D

Opublikowano

no tutaj masz wszystko opisane tylko trzeba poczytać.

 

na szybko to 2.0 polift to r4, mało pali, dość skomplikowany, jak już go wyremontujesz to jeździ jako tako, do gazu jeśli byś chciał to jakiś ogarniety człowiek. Z opinii właścicieli jeździ lepiej niż przedlift 2.0.

 

przedlift 2.0 to r6, pali wiecej, brzmi lepiej, do gazu łatwy, wad nie stwierdzono nadmiernych, stare dobre m52. Disa, sondy lambda, czujnik wału i wałka i to tyle. Jak zdrowe to ani oleju nie siorbie, ani rozrządu nie trzeba dotykać, vanos to też już żadna magia i pare zł uszczelki kosztują.

 

przedliftowe r6 czyli 2.0, 2.5 i 2.8 palą tyle samo, utrzymanie kosztuje tyle samo (no chyba że OC troche wyższe), ale mocniejsze lepiej jeżdzą.

Poliftowe r6 czyli 2.2, 2.5 3.0 też palą tyle samo, mają troche problemów z odmą, łykaniem oleju, pierścieniami (330i) ale nie palą duża jak na swoje moce, są elastyczne, ładnie pracują. Jeździsz i dolewasz olej, albo remontujesz. Raczej 90% łyka i nie ma litości tutaj. Do tego 330i rzadko ma 230 koni :P raczej 210-215 :)

 

Jakie to jest dziwne podejście? Jedyne słuszne podejście to gaz do kuchenek :D

 

no i tym sposobem niektórzy jeżdża 3l a inni mają 1.2 :) jedni to prawdziwi wojownicy czystości benzyny, drudzy dawno stwierdzili że skoro można jeździć taniej i szybciej to po co się katować na stacji paliw :D

 

ba, niektórzy pospełniali marzenia i jeżdzą sobie w offroadzie, inni trzymają jakies duże v8 w garażu, jeszcze inni na dojazdy do pracy wydają 2 razy mniej przez co mogą polecieć na wakacje fajniejsze.

 

Mity odnośnie gazu powstały jak instalacje były zakładane po stodołach do polonezów. Albo kupi taki majster jeden z drugim auto z gazem co ma 200tys zrobione a potem płacz że głowica, że nie działa itp. Wydaj 3/4tys i jeździj 5 lat w spokoju :)

 

jak mnie tylko mój diesel wkurzy to od razu robie zmiane na benzyne z lpg :) miałem już wcześniej 2 auta z lpg i zero problemów, ale instalacje były założone tak jak trzeba, a nie po taniości.

szukam
Opublikowano
no i tym sposobem niektórzy jeżdża 3l a inni mają 1.2 :) jedni to prawdziwi wojownicy czystości benzyny, drudzy dawno stwierdzili że skoro można jeździć taniej i szybciej to po co się katować na stacji paliw :D

Kurde, zawsze myślałem, że lepiej mieć 3l w benzynie niż 1.2 w gazie :D

Opublikowano

Później jeździsz co jakiś czas na jakieś regulacje gazu, zamiast na fajne wakacje. Czas tez kosztuje, dodatkowe serwisy itd

 

Dodatkowo później tracisz to co zaoszczędziłeś na paliwie na odszprzedazy auta. Auta z podtlenkiem lpg są dużo mniej warte niż ori r6 lub v8

Hmmmm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.