Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

posiada ale wątpie żeby po 300tys było zmęczone :)

 

przy silniku m52 nie ma typowych awarii, nie pije oleju jak zdrowy. Ogólnie jeśli to bedzie nowszy typ o oznaczeniu TU to ma wtedy dise która może odmówić współpracy i odrobinę nowszy osprzęt ale sam silnik nie generuje kosztów.

 

czasem czujnik wału czy wałka, vanos jak cichy to nie ma stresu, łancuch bez problemu 300-400tys wytrzyma, nie ma rzeczy która się psując potrafi przy silniku wymagać wydania tysiaka. Nawet vanos sie robi za znacznie mniej.

 

czasem się poci bo uszczelki stare, trzeba dbać o chłodzenie bo z racji budowy czyli długa głowica nie jest odporna na przegrzanie.

 

ogólnie jak kupisz m52b28TU to bedziesz zadowolony, nie wiem czy w e46 wystepował zwykły m52b28 ale chyba nie.

 

ja jak bede znowu musiał porzucić diesla i iść w LPG to chyba też tylko w m52b28.

szukam
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak posiada. Częsty i trudnym do zlokalizowania problemem są np stuki przy zmianie biegów, do sprawdzenia cały układ przeniesienia napędu, trzeba sprawdzić czy mocowanie dyferencjału nie wyrywa się z podłogi (częsty problem mocnych przedliftów). Kosztowna może być walka z rdzą (maska nad reflektorami, przednie błotniki, ranty drzwi, tylne błotniki, tylna klapa),

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeździłem Hondą, ze rdzą jestem na ty :-) Plus taki, że mój mechanik to typowy fan BMW, miał E30, miał E39, więc jakoś specjalnie nie boję się zakupu i serwisowania auta, ale wolałbym wiedzieć z czym trzeba się liczyć. Auto ma być daily do łagodnej jazdy, bardziej cieszyć oko niż gwarantować doznania, chcę je trzymać kilka ładnych lat pod kocem więc wolę wcześniej wszystko wybadać. Martwi mnie, bo dwóch moich znajomych miało E46, jeden 318i przedlift drugi 320d przedlift i niezbyt byli zadowoleni, ale oboje kupili "okazje" więc to zapewne tłumaczy taki stan rzeczy.

 

Z samą skrzynią żadnych problemów nie było? Łożyska, wycieki? Ile kosztuje wymiana mostu wraz z mostem, te mosty kupuje się nowe czy używki wkłada? Olej w skrzyni i w moście jak czytałem należy wymieniać? Co ile w moście wymieniacie? Jaki i ile tego oleju?

 

Co w ogóle lejecie do silnika, Motul 8100 X-Cess 5W40 będzie ok czy coś lepszego zalewać? Może ktoś z was montował LPG i powie jaki koszt porządnej instalki? Orientowałem się ile kosztowałoby LPG do Lexusa GS 300 i wychodziło ok 3,5k.

 

EDIT: Które silniki oprócz 328i są godne polecenia? Widzę, że niewiele E46 z tym silnikiem stoi na Allegro. Którymi R6 warto się jeszcze zainteresować?

Opublikowano

2.5 170 koni jeszcze jest z tej rodziny m52 czyli mniej problematyczna

 

nowsze m54 czyli polifty głównie to 2.2 170 koni, 2.5 192 konie i 3.0 231 koni chyba. One lubią olej wypić, zgubić. Jako same silniki też są bardzo dobre ale w twoim budzecie postaw na przedlifty.

 

instalacje znoszą bez problemu, koszt to też około 3.5tys na porządnym zestawie poprawnie zamontowanym.

 

skrzynie czy mosty kupujesz używki w razie czego, grosze kosztują.

 

Olej w moście jak zmienisz raz na 100tys wystarczy, w skrzyni to samo.

 

Do silnika taki jak podajesz jest okej. Pełny syntetyk 5w40 lub 5w30.

 

Usterki jak w każdym innym aucie, czasem zawias, czasem hamulce, czasem rdza, czasem łożysko. Awarie skrzyni czy dyfra to rzadkość i sa to tak tanie rzeczy że zero stresu z tym.

 

miałeś accorda że wspominasz o tylnych zaciskach ? :P bo miałem i mi tarcze z tyłu i klocki zjadał :P

szukam
Opublikowano

Dokładnie, Accord :-) Dzisiaj jeździłem E46 320i 150 KM i powiem wam - dla mnie torpeda ;-) To pewnie zasługa Nm niż samej mocy, ale świetny, elastyczny i kulturalny silnik. Po wizycie w ubezpieczalni wychodzi, że za 328i płaciłbym 950 zł za rok, więc śmieszne pieniądze.

 

Czy 323i będzie odczuwalnie słabszy od 328i w takiej codziennej jeździe? Nie chcę się ograniczać do jednego silnika bo będę pół roku szukał auta, a tych 328i wcale tak dużo nie ma.

 

Jeszcze jedna sprawa - czy to możliwe, że przedliftowa buda miała fabrycznie poliftowy silnik, np. 325i 192 KM albo 330i? Takie przypadki widuję na portalach z ogłoszeniami i nie wiem, czy to wina niedoinformowanych handlarzy czy BMW faktycznie takie coś wypuszczało?

Tutaj przykład: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-5ci-192km-coupe-bananowe-skory-szyber-xenon-stan-igla-ID6yN77z.html

Tak samo jak i klapa w tym modelu - była wymieniana, czy możliwe jest, aby klapa miała biały plastik kloszy a w błotnikach pomarańczowe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Silniki z serii m54 pojawiły się już w 2000r., zarówno w sedanie/touringu jak i coupe/cabrio.

 

Coupe z linku ma klosze takie jak powinny być, białe były jako dodatek.

Edytowane przez maniek21112

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

lifty nadwozia dla coupe/cabrio i dla sedana/touringa byly inne, do tego silniki nie wychodziły sztywno z liftem tylko różnie, czasem są przedlifty z budy i polift silnik.

 

no accord średnio chce jechać, miałem 1.8 6gen.

 

2.0 nie bierz bo pali tyle co 2.5 albo 2.8 a jezdzi znacznie słabiej. Szukaj 2.5 albo 2.8, jak trafisz na poliftowe 2.5 to też spoko.

szukam
Opublikowano

Czyli zarówno 323i jak i 325i może być w przedliftowej budzie? Dobrze wiedzieć. Na 2.0 nawet nie patrzę.

Problem z VANOS występuje w każdej E46 w pewnym momencie przez te uszczelki? Orientujecie się ile kosztuje ogarnięcie tych uszczelek i łożysk?

 

EDIT: Skąd w ogóle wynika różnica 22 KM pomiędzy 323i a 325i skoro to ta sama pojemność? Idzie te 22 KM "odblokować", czy nie w tym rzecz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To inna generacja silników stąd różnica w mocy, 323i to m52tub25 a 325i to m54b25. "Odblokowanie" nie wchodzi w grę :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum i przymierzam się do zakupu swojej E46 z linka poniżej:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-330ci-lift-centrum-e46-katowice-ID6yRTPx.html#adde1b884f

 

Sprawdziłem VIN i przebieg 189k zgadza się z deklarowanym przez sprzedawcę. (W ogłoszeniu jest błąd)

VIN WBABD51080PK15378

Czy ma ktoś jakieś sugestie związane co można sprawdzić w tym samochodzie.

Planuję odwiedzić ASO w Katowicach żeby mieć pewność że wszystko z nim w porządku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to co trzeba sprawdzić? Wszystko :8) ocenić bezwypadkowość, efekty ewentualnej korozji, stan układu przeniesienia napędu, zawieszenia (szczególnie tył) i stan silnika/osprzętu (podłączenie pod komputer, sprawdzenie parametrów podczas jazdy).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum, więc od razu się przywitam. Jestem Marek, jeźdżę po Zagłębiu na chwilę obecną Renówką Megane II zwracam się do Was z kilkoma pytaniami :D . Od zawsze podobało mi się E46, więc planuję zakup ale nie wiem czy kwota (9000-10000zł) jaką dysponuję pozwala na zakup tego modelu w dobrym stanie technicznym.

Obecnie u siebie w aucie mam prawie wszystko tzn. wszystkie szyby elektryczne z domykaniem, tempomat, radio z AUX, klime auto oraz różnego rodzaju czujniki m.in. deszczu, światła itd. Da radę kupić BMW z dobrym wyposażeniem za ww. pieniądze oraz w fajnym stanie? Możecie napisać jak sprawują się silniki diesla 2.0 oraz benzynowe 1.8, 1.9 (nie przemawia do mnie), 2.0, 2.2 ? Buda jaka mnie interesuje to tylko sedan lub coupe. Oprócz na korozje to na co również zwracać uwagę? Szukać najlepiej których roczników? Z tego co słyszałem to również są różne kluczyki tzw "diament" i jeszcze taki jak w E36, różnią się czymś one oprócz wyglądu, któreś były kodowane do danego rocznika? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za 9-10k będziesz miał najstarszego "pastowanego kabana" bez połowy takiego wyposażenia jakie masz teraz. Do tego 2.0d przed liftem nie jest uznawany za udany silnik. Dołóż chociaż 5tys to możesz coś znaleźć sensownego.
Opublikowano

Zakupiłem komplet felg 18 styling 135 i mam dylemat jaka gume wlozyc do tylu.

 

Wiem ze przod to 225/40 a tyl producent dawal 255/35, tylko moje pytanie brzmi jaki to ma sens w 320 Ci?

 

Jest sens pakowac gume 255 do tego silnika? Jak z prowadzeniem po dziurach koleinach itp + spalanie i osiagi?

 

Nie lepiej wrzucic 235/40? Jak to bedzie wygladac? Ktos zmagal sie z podobnym dylematem i podzieli sie doswiadczeniem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tył jest 8,5 cała, więc możesz naciągnąć 225/40/18, przy 235/40/18 będzie wizualny balon i większą średnica koła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witajcie. ;)

Jestem nowy na forum i zarówno młodym chłopaczkiem, zaledwie 19 lat.

Chciałbym się dowiedzieć jaką E46 bardziej się opłaca kupić, a mianowicie zastanawiam się pomiędzy 323/325ci lub większe, a nad 330D lub nawet 330cd, nie planuje zakupu w najbliższym czasie, bo najpierw muszę odłożyć pieniążki, ale jednak chciałbym się lekko "doszkolić" i wiedzieć na przyszłość. :)

Opublikowano
wszystkie coupe powyzej 2.5L są git. uwazaj na rdze i wyjące dyfry. poza tym są bardzo solidne jak na tyle lat i ludzie je za to lubią dlatego tak cene trzymaja jak zamurowane. elektryka prosta, zawiecha prosta, czesci latwo dostepne w "średnich cenach". btw. wczoraj kupilem sobie drugie autko bo musze bo coupe dla 10miesiecznej córki nie zdaje egzaminu:) za 2400 focus 1.8td + remont zawieszenia. jak sie dowiedzialem za tylny amortyzator kosztuje 65zł, 5L oleju 10w40 za 65zl, kompletny rozrząd z pompa wody 193zl itd to az smiech mnie bral. utrzymanie cupejki nie bedzie az tak tanie ale warto dbac o swoje. :8)

330ci 04' m54b30 manual 6-gang shadow-line eibach

http://s2.ifotos.pl/mini/201703091_aswnans.jpg

Opublikowano
chciałbym się lekko "doszkolić" i wiedzieć na przyszłość.

Dobrześ trafił , dodatkowo możesz zaglądać do; viewforum.php?f=44

lepiej się szkolić przed kupnem niż po

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

To już zaczyna być stary model i ze świecą szukać nie zajechanego i bez korekcji silnika.

jak będziesz miał nr VIN to zapytaj tam viewforum.php?f=44

Jak to jest większa mina to chłopaki cię oszczegną.

Jak sprzedający nie da Ci nr VIN to nie trać czasu.

Ostatni przebieg znany w ASO sprawdzisz w ASO z dowodem rejestracyjnym lub po "koleżeńsku" , oraz

za 4,5€ na stronie http://www.auto-records.com/

albo cały raport u "DRAY" z tego forum.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zarówno 328ci jak i 330ci wyglądają sensownie, gdybym szukał to obejrzałbym.

328ci szpeci to chrom-coś na listwach drzwi i klamkach, wnętrze wymaga dopieszczenia, wiek zrobił swoje, brak zdjęcia pod maską, szkoda, że w opisie podane jest tylko wyposażenie, mógł właściciel coś dodać o aucie.

330ci brakuje zdjęć fotela, pewnie nie wygląda dobrze, brak zdjęcia pod maską, właściciel trochę wysilił się i opisał co robił ostatnio, szpeci wydech.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.