Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Stałem się posiadaczem e46 330i 6biegow. I też jak część z Was miałem dylemat czy kupić właśnie auto z takim silnikiem. Tym bardziej, że zawsze miałem diezle. Przyjemność z jazdy i osiągi są znacznie lepsze niż w 3.0d i spalanie wcale nie jest jakieś dużo większe. Po mieście średnio auto pali ok 12-13 litrów, więc myślę, że tragedii nie ma. Na autostradzie przy średniej prędkości 130-140 czasami się zdarzyło 110 i 160 ale najczęściej było ok 130-140 spalanie na 760km wyszło 7,54 ( tankowane pod korek przed i po). Byłem miło zaskoczony takim niskim spalaniem. Diezel palił niedużo mniej. Teraz jeżdżąc ta 231KM benyznką nie wróciłbym do diezla.

Może moja opinia trochę chociaż pomoże co niektórym w tym ciężkim wyborze. Jest jeden zasadniczy problem z e46 330i 6 biegowymi. Ciężko jest trafić dobry egzemplarz. Jest ich mało i ceny... W Niemczech zaczynają się od 5500 w gore. W Polsce te igły od handlarzy ze Szwajcarii czy Niemczech po 22-25tys się okazuje, że do Igieł to im daleko... Lepiej poszukać coś samemu w Niemczech i przyprowadzić tak jak ja to zrobiłem. Szukałem ok 2 miesięcy ale się udało. Pozdrawiam Michał

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a kolega probował się z dieslem 330d ? że m54b30 ma znacznie lepsze osiągi (bo ma minimalnie) ? nie mówie nawet o dłubnietym dieslu bo wtedy to tylko czarny dym z rury obejrzysz :)

 

bo z tego co wszyscy wiemy na tym forum to raz ten silnik nie trzyma mocy, jak tam masz 215 koni to sukces, dwa pije olej, gubi przez odme no różne historie robi z olejem :) dodam że 330i e46 ma problem z e36 328

 

 

7.8 to może pali jak sie jedzie 100 na 6 biegu i nie dotyka gazu.

szukam
Opublikowano
Stałem się posiadaczem e46 330i 6biegow.
Przyjemność z jazdy i osiągi są znacznie lepsze niż w 3.0d i

Kij w mrowisko.

Spalanie to 2 litry różnicy , odgłos pracy R6 to jak religia; moja jest lepsza.

Z punktu ekonomicznego : na większe przebiegi to ropniak.

Osiągi R6 w tych rocznikach; lepsze na ropie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
a kolega probował się z dieslem 330d ? że m54b30 ma znacznie lepsze osiągi (bo ma minimalnie) ? nie mówie nawet o dłubnietym dieslu bo wtedy to tylko czarny dym z rury obejrzysz :)

 

bo z tego co wszyscy wiemy na tym forum to raz ten silnik nie trzyma mocy, jak tam masz 215 koni to sukces, dwa pije olej, gubi przez odme no różne historie robi z olejem :) dodam że 330i e46 ma problem z e36 328

 

 

7.8 to może pali jak sie jedzie 100 na 6 biegu i nie dotyka gazu.

na 760km wyszło 7,54

A czy w tej bajce były smoki? :lol:

 

No tak jak zawsze na forum do powiedzenia mają najwięcej osoby, które takich aut nie mieli a czasami nawet nie jeżdzi autem z takim silnikiem. Jak jesteś taki pewny kolego, jeden z drugim że pali 7.8 przy jeździe 100km/h to możemy się założyć (o kase) tankujesz pod korek jedziemy na autostradę robimy 700km i wracamy. Nie widzę problemu... Po co bić piane jak wiesz lepiej kolego ode mnie to się załóżmy. Komputer mi pokazał spalanie z trasy 7,7. Też nie wierzyłem aż do momentu zatankowania. A co do osiągów to faktycznie nie sprecyzowałem miałem na myśli 3,0 wersje 184 bo taką jeździłem. I nikt mi nie powie, że auta idą podobnie. Może i do 100km/h a później już różnica się robi większa... I nikt tu nie mówi o wersji 204KM jeszcze po programie...No tak benzyna 3000 litrowa nie trzyma mocy pije olej itd. a 3000 litrowy diezel z przebiegiem 300tys-400tys bo takie sa często przebiegi tych aut trzyma serie i nie pali oleju i jest bezawaryjny. Dobre. To co zaoszczędzi się na paliwie to wsadzi się w "silnik". Jak ktoś dużo jeżdzi po proponuje kupić 2,0d 150KM bo ten to naprawdę mało pali. I tutaj jest faktycznie duża różnica w spalaniu. A osiągi nie są najgorsze jak na taki silnik z takim małym spalaniem.

Opublikowano

Wyśmiewamy raczej kupno 3l benzyny i liczenie kropelek paliwa.

 

Jak zaczniesz dolewać olej to zrozumiesz. Ta rodzina silników ma wady właśnie jak picie oleju. I nie trzyma mocy. Nie ty pierwszy masz ten silnik, jak mamy inne auta to tego nigdy nie mieliśmy prawda tego i nic nie wiemy o nim​ To nie złośliwości a fakty. Się tak nie spinaj bo przyjdziesz nas pytać jeszcze jak ci problem się zrobi jakis.

 

Jedź na hamownie i sprawdź moc a potem wróć i zwróć honor :) wtedy pogadamy kto ile wie o twoim silniku

szukam
Opublikowano
Nikt nie liczy kropelek paliwa kupując taki silnik. Ale nie róbmy potworów paliwożernych ze pali 10 litrów przy 130km bo tak nie jest. Bynajmniej w tej wersji 6 biegowej. A co do zużycia oleju to wiem, że pali olej ten silnik. Ale jak jest w dobrym stanie motor to nie będzie palil 0,5l czy litra na 1000km, bo to chyba lekka przesada. Sam lubię diezle i cały czas jeździłem diezlem. Więc trochę rozumiem oburzenie, jak pisze o benzynie. Ale niestety era bezawaryjnych diezli się kończy powoli i jak ktoś dużo nie jeżdzi warto zastanowić się nad benzyna. Bynajmniej ja z takiego założenia wyszedłem. Polatam trochę benzyna i zobaczymy czy zostanę przy benzynie czy wrócę do awaryjnych diezli. A co do hamowni to może i kiedyś pojadę sprawdzić moc.
Opublikowano
Wyśmiewamy raczej kupno 3l benzyny i liczenie kropelek paliwa.

 

Jak zaczniesz dolewać olej to zrozumiesz. Ta rodzina silników ma wady właśnie jak picie oleju. I nie trzyma mocy. Nie ty pierwszy masz ten silnik, jak mamy inne auta to tego nigdy nie mieliśmy prawda tego i nic nie wiemy o nim​ To nie złośliwości a fakty. Się tak nie spinaj bo przyjdziesz nas pytać jeszcze jak ci problem się zrobi jakis.

 

Jedź na hamownie i sprawdź moc a potem wróć i zwróć honor :) wtedy pogadamy kto ile wie o twoim silniku

 

A co jest powodem nie trzymania mocy tak z ciekawości? Zużyte pierścienie na tłokach, panewki, vanos?

Opublikowano

wszystko co piszesz, plus silnik jest dość luźno spasowany. Jest dobry, mocny, oszczędny, elastyczny ale nie ma 230 koni :D

 

po 15 latach i 200-300tys. Są silniki które lepiej moc trzymają, ten dość szybko gubi kilkanascie koni. Wystarczy poszukać wykresów osób które pojechały sprawdzić na hamownie.

szukam
Opublikowano
na 760km wyszło 7,54

A czy w tej bajce były smoki? :lol:

 

Jeźeli kolega poruszał się z prędkością 110km/h to się zgadza ale 760 km z taką prędkością to masochizm :lol:

Ja swoją 330i wracałem 200km 30/31grudnia na lysych letnich,więc te 110 km/h optymalne można było jechać i rzeczywiście wyszło około 7l/100km

 

Ps. 330ci lepsze w wyścigu na 1/4 z 530d+, turing 230ps o kilka długości!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kogoś poniosła fantazja jak miał chociaż cień nadziei, że taka krową jaką jest e39 touring z mocą 230km pokona 330ci, żeby było równo musiałoby zostać w nim chyba 180km :wink: tu jest mowa o lżejszym i mocniejszym (m57n+) kopciuchu. Potwierdzam, że w 330i można zejść na trasie nawet do 7l, 320d przy tym samym stylu spali 4,5l tylko ciężko tak jechać na naszych drogach, nawet na a4 co chwile hamowanie do 80 i rozpędzanie, to samo na "eskach", chyba, że w nocy :8)

michal8484 gratulacje kupna 6-biegowego 330i, przyjemne auto :cool2: podaj jeszcze średnią prędkość z tej trasy, bo jest to mocno interesujące.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Przymierzam się do zakupu BMW E46 poliftowego z silnikiem N42B20. Znalazłem w internecie jeden ładny egzemplarz od osoby, która ma to auto w Polsce 4 lata i w rozmowie telefonicznej dowiedziałem się od właściciela, że tak na 1000 km pali mu setkę oleju, silnik suchy, nic nie wycieka. Zabrałem się oczywiście za poszukiwania wszystkiego na temat żłopania oleju przez ten silnik, ale wszędzie opisuje się sytuacje, gdzie tego oleju idzie znacznie więcej - 0,5, 1l, 2l na 1000 km i tak się zastanawiam, czy jest się czego obawiać. Jak się już dowiedziałem, przyczynami mogą być uszczelniacze, albo pierścienie, ale przeważnie to pierwsze. Powiedzcie mi proszę, jak to wygląda, kiedy tego oleju idzie setka, a nie litr? Czy to zapowiedź padniętych uszczelniaczy, czy pierścieni? Czy może i jedno i drugie może się przejawiać w początkowo małym poborze oleju? Może to coś z odmą?

 

Pozdrawiam, Mateusz

Opublikowano
na 760km wyszło 7,54

A czy w tej bajce były smoki? :lol:

 

Jeźeli kolega poruszał się z prędkością 110km/h to się zgadza ale 760 km z taką prędkością to masochizm :lol:

 

Ale dlaczego masochizm? Że za wolno? Jeśli nie jechał autostradą lub ekspresówką, to te 110km/h to i tak ponad dopuszczalna prędkość. No chyba, że to na autostradzie lub ekspresówce.

Opublikowano

Mateusz pytasz o sprawy techniczne a tu wątek o kupnie.

Odma to pestka, po prostu profilaktycznie ją zmienić , uszczelniacze ? jak oryginalne to zmienić bo stare twardnieją.

Pierścienie ? to większa robota , przeważnie z czasem się pierścienie zapiekają i jest o to oskarżany kiepski olej oraz dawanie po garach, przegrzewanie. Jest sporo teorii i nic nie jest jednoznaczne. Do tego same pierścienie są trochę inne.

Na forum jest o tym sporo

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dzięki Faliszewice za odpowiedź, chciałem się po prostu dowiedzieć, czy na tak wczesnym etapie usterki (mały pobór oleju) da się cokolwiek przewidzieć i czy to poważny czynnik przy zakupie auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wierzysz, że to jest 100ml/1000km? Na jakiej podstawie? Bo ja nie wierzę :? Obstawiam co najmniej 0,5l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak jak pisałem najczęściej jechałem miedzy 130 a 140 tak tempomat był ustawiony . Autostrada w Niemczech A2 jak by kogoś to interesowało w piątek. To ruch spory także się nie pogoni. Na ograniczeniach jak były roboty to ok 90-100km jechałem ( może razem na całej trasie 760km ok 20km-25km było robotów). Czasami chwilowo kilka razy było szybciej ok 160km/h (razem ok 10-15km) i raz było 200km/h (kilka km). Oczywiście celowo nic nie pisałem wcześniej o 160 i 200 bo to chwilowe prędkości i ich nie biorę pod uwagę. Zresztą zaraz ktoś coś przekręci i napisze ze mi przy 200km/h pali 7 litrów. Do tego jak ktoś zna ta trasę to wie, że przy Hanoverze są korki i też stałem w tamtych okolicach w korku ok 30minut. Więc proszę nie bić piany i bez komentarzy, ze przy 100km auto tyle spaliło. Jak ktoś chętny to mogę się założyć ( o kase ) i ustawiamy tempomat i jedziemy na autostradę:) I jeszcze jedno nie jechałem z laweta, przyczepą i zapakowany po dach... Jechałem sam na pusto. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodziło mi o średnią prędkość z BC :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kurde szkoda, że ten korek, bo by pewnie zszedl do 6,5l/100 :-)

Robiłem niedawno te trasę tylko przez A4, 1200km w jedną stronę, średnia prędkość 110km/h, spalanie 6,5. 320d :-) Tempomat podobnie jak u Ciebie 130-140, skrzynia 6b. Zalozylbym się o te "kasę" ale to tylko puste frazesy z twojej strony, więc nie do sprawdzenia. Żyj dalej w tej (nie)świadomości jak ci z tym ma buc lepiej, mnie to ani ziębi ani grzeje.

Edytowane przez lord_Simon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Biegi skończyły Ci się na 4 czy jak? :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:) Niee, u mnie na autobahnie było dość często chwilowa prędkość w okolicach 200 :-) Gdyby nie bardzo słaba trasa - dojazd do A2 przez 150km- to średnia prędkość byłaby sporo wyższa. Po drugie to miałem gdzieś czy spali 5 litrów czy 10 i zależało mi tylko na czasie.
Opublikowano

Witam na forum.

Posiadam E36 - 318 od kilku lat ale postanowiłem zmienić na nowszy model.

Słyszałem, że najlepiej będzie kupić coś z silnikiem 2.0 lub ew. 3.x?

 

Sent from the mobile client - Forum Talker

Opublikowano
Kurde szkoda, że ten korek, bo by pewnie zszedl do 6,5l/100 :-)

Robiłem niedawno te trasę tylko przez A4, 1200km w jedną stronę, średnia prędkość 110km/h, spalanie 6,5. 320d :-) Tempomat podobnie jak u Ciebie 130-140, skrzynia 6b. Zalozylbym się o te "kasę" ale to tylko puste frazesy z twojej strony, więc nie do sprawdzenia. Żyj dalej w tej (nie)świadomości jak ci z tym ma buc lepiej, mnie to ani ziębi ani grzeje.

 

To się załóz kolego. Nie widzę problemu. Ty chyba mówisz o średniej prędkości z komputera. Ja nic nie pisałem o średniej z komputera. Jak byś poczytał, ze zrozumieniem to byś zauważył... Żeby 320d spalil 6.5 to trzeba jechać ok 160km h albo i szybciej. Przy 110km/h 320d pali w okolicach 5 litrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego pytałem o średnią z bc, bo żeby wyszło niecałe 8l w 330i to musiała być na poziomie 80-90.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.