Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na zime morderstwo te 6km, wiecznie zimny olej. Ile robisz rocznie? Zanim zacznie lecieć cieple powietrze juz go będziesz gasić.

Spalanie w zime z takich odcinkow 8l spokojnie.

 

Według mnie brak sensu, nic nie oszczedzisz na paliwie a utrzymanie starego diesla cie zaboli :)

szukam
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Rocznie w granicach ~9000 km ale wszystko niestety na krótkich odcinkach ponieważ mieszkam w centrum. Jaką widziałbyś alternatywę ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rocznie w granicach ~9000 km
:nienie: Odpuść diesla.

Szczerze i bez śmiechów to w twoim przypadku do pracy polecam rower.

W pewnych miejscach ruda wychodzi w każdym e46.

Opublikowano

Panowie, dziękuje bardzo za aktywność w moim temacie

 

Czyli ustaliliśmy, że diesel na te odcinki - nie :nienie:

 

320i - Którą wersję silnika polecacie ? Z mojej strony chodzi mi o najmniej awaryjny ale taka pojemność aby widełki przy akcyzie były 3% a nie 18%

 

320i/Ci	1991	R6	24	110 (150)/ 5900	190/ 3500	M52TU B20	1998–2000
320i/Ci	2171	R6	24	125 (170)/ 6100	210/ 3500	M54 B22	        2000–2007

 

Jest to trochę wybór między młotem a kowadłem bo zakładam że :

- zaleta M52TU B20 będzie taka, że zapłace 3% oraz w OC załapie się na widełki <2l ale muszę kupić stary egzemplarz z maksymalnie 2000 roku + problem z rudą i pękającą podłogą w gratisie

- zaleta M54 B22 będzie taka, że kupie nowszy samochód o zmnijeszonym prawdopodobieństwie wystąpienia tych wad o których wspomniałem powyżej - natomiast odbije się to 18% akcyzy + wysokim OC

 

Jakiego spalania można oczekiwać przy benzyniaku na tych odcinkach do pracy (~6km / 1 strona) ? :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M52TU20 nie porywa osiągami (czytaj słabo jedzie) a swoje już spali (niewiele mniej albo wcale od 323/325/328i). Jak chcesz ekonomiki to 318i n42/n46143km, ale niestety jest tam co się zepsuć, ewentualnie 318i m43tu19 118km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli rozumiem, że najbardziej optymalnym wyborem byłoby E46 z silnikiem M54 B22 ?

 

Niestety przy tym silniku chyba odpada sprowadzenie porządnego egzemplarza z Niemiec (akcyza 18% :mad2: )

 

Co sądzicie o zakupie tego auta w kraju ? Czy dobry egzemplarz graniczy z cudem ?

Od jakiej kwoty można wstępnie zakładać, że rocznik ~2003 jest w dobrym stanie technicznym ?

Opublikowano
Czyli rozumiem, że najbardziej optymalnym wyborem byłoby E46 z silnikiem M54 B22 ?

 

No, jeśli nie chcesz większych silników, to jest to najsensowniejszy wybór. Osobiście nie wiem nic o silnikach 4 cylindrowych, ale koledzy z forum generalnie je odradzają, głównie z dwóch powodów. 1) Słabe osiągi. 2) Awaryjność.

Diesla przy tak małym rocznym przebiegu i małych dystansach jazdy też bym odradzał.

 

Co sądzicie o zakupie tego auta w kraju ? Czy dobry egzemplarz graniczy z cudem ?

 

Ja kupiłem swoje 325Ci w kraju, na polskich blachach, czyli akcyzą nie musiałem się przejmować i sobie chwalę (a kupowałem z ogłoszenia od obcej osoby). Statystycznie większość kupujących w ten sposób narzeka. Ja nie. Czy to był cud/fart/przypadek? Nie wiem, pierwszy raz kupowałem BMW i tak po prostu wyszło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli rozumiem, że najbardziej optymalnym wyborem byłoby E46 z silnikiem M54 B22 ?

 

Niestety przy tym silniku chyba odpada sprowadzenie porządnego egzemplarza z Niemiec (akcyza 18% :mad2: )

 

Co sądzicie o zakupie tego auta w kraju ? Czy dobry egzemplarz graniczy z cudem ?

Od jakiej kwoty można wstępnie zakładać, że rocznik ~2003 jest w dobrym stanie technicznym ?

M54B22 juz przyjemnie jezdzi, szukalbym najpierw w kraju wsrod zadbanych egzemplarzy, 15k to absolutne minimum jezeli mowa o polifcie, 18-20k to juz konkretny budzet, pomijam poliftowe coupe, bo one rzadza sie swoimi prawami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zgadza się, polifty coupejki mają ceny znacznie wyższe od pozostałych wersji (dawno nie stanialy a czasem wydaje mi się ze drożeją). Sedany są w atrakcyjnych cenach i są dość ladne, zarejestrowany w kraju polift można szukać od ok. 18 tys żeby była satysfakcja z wydanych pieniędzy.

330ci 04' m54b30 manual 6-gang shadow-line eibach

http://s2.ifotos.pl/mini/201703091_aswnans.jpg

Opublikowano
Ten pakiet mocno na plus zmienia wyglad e46, szczegolnie przedliftowego, kolor tez duzo daje. Gdybym szukal auta to obejrzalbym ten egzemplarz.

 

Powiedzcie mi na co uważać podczas kupna e46? :) Na pewno przelecę czujnikiem, sprawdzę auto w warsztacie i pojadę na stację diagnostyczną, żeby sprawdzili stopień zużycia zawieszenia. Poza tym chciałbym zrobić test na uszczelkę pod głowicą, to M54, szczególnie z LPG mogą się różne cuda dziać pod głowicą :)

Opublikowano

http://c.allegroimg.pl/s400/19/61/18/47/47/6118474700

:) wpinasz sprzęt w miejsce korka chłodnicy i trzymasz na lekko podwyższonych obrotach. Jak głowica popuszcza, to pod wpływem co2 z pewnego zakresu zmieni kolor.

Opublikowano
wykrywa co2 w płynie. Normalny test na uszczelke. Natomiast nie zawsze wykryje mimo że może byc uszkodzona. Nie zawsze puchną przewody i tworzy się cisnienie czyli nie zawsze dostają się spaliny.
szukam
Opublikowano
Po pierwsze sprzet nie jest zbyt profesjonalny, sam plyn jak w niego dmuchniesz zmieni barwe pod wplywem co2 wiec samo powietrze nie wiadomo jaki moze miec wplyw na niego (zwykle powietrze ma duzo mniejsze stezenie co2 ale jednak). Termostat musi byc otworzony a silnik rozgrzany do temp roboczej, poziom plynu w zbiorniku moze sie podniesc i dostac do testera wirc przyraloby sie upuscic troche. Jest to test niemiarodajny i moze oznaczac wszystko i nic kwestia reszty objawow i problemow. Zreszta nie wiem kto Ci bedzie pozwalal na takie testy przy kupnie samochodu
Opublikowano (edytowane)

To test dość miarodajny i "nieinwazyjny" - nie uszkodzi silnika i nie wyrządzi nic złego :) faktycznie, jeśli przedmuch idzie tylko i wyłącznie z płynu chłodniczego na głowicę to koloru nie zmieni, ale jest to dość rzadki przypadek :)

 

PS jak napisałem, kolor zmienia się pod wpływem pewnego przedziału co2. To nie jest tak że chuchniesz i od razu zmieni kolor, bo pewna zawartość co2 zawsze będzie. Po prostu zmieni kolor pod wpływem wystarczająco dużej zawartości co2, gdy faktycznie jakaś ilość idzie z powodu uszkodzenia, a nie tylko powietrza.

 

Jest to mój warunek i o ile możliwe postaram się to sprawdzić. Chyba wszyscy wiedzą, że m54, szczególnie z LPG są podatne na tego typu uszkodzenia głowicy/bloku/uszczelki pod wpływem przegrzania albo pałowania i warto to sprawdzić. Nie wiem jak w m54b25, ale w m54 3.0 które są w e39/e53 to dość częste.

 

Co do przewodów one mogą być spuchnięte i nie jest to zawsze wina uszczelki pod głowicą, bo może być taki przebieg, że sparcieją i będzie taki efekt, szczególnie z LPG, kiedy płyn chłodniczy dodatkowo wspomaga reduktor. ciężki przypadek do zdiagnozowania, szczególnie z LPG bo kopcenie z rury w zimę to norma, a ten test zazwyczaj wyjaśnia problem.

Edytowane przez Smule
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest 316i, czym jezdzisz teraz? Bo ten silnik to absolutne minimum, ktore nadaje sie tylko do miasta, wyprzedzanie trwa dluuugo. Ile km robisz rocznie? Jakie odcinki?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Aktualnie, nie mam samochodu, wiec bedzie to moje 1 samochod. Ale aktualnie jezdzie VW Polo III. Wiec jaka jest roznica miedzy 318 a 320?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim sensie? Ceny? Mocy? Spalania?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.