Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki.

Nie koniecznie musi być xd, chodzi o diesla i najlepiej w kombi.

Wolałbym też silnik 6 - cio cylindrowy ze względu na inna kulturę pracy.

Spalaniem nie będę (raczej) zaskoczony - mam jeszcze jeepa 4.0 w benzynie, więc nic go raczej nie przebije ;)

A myślę, że 3.0 dieselek o mocy ok. 180-200 KM, to fajny kompromis osiągów i ekonomii.

To proponuję ci 330d z 2004 roku e46 lub jeśli chcesz wydać więcej to e91, ten silnik jest bardzo oszczędny jeśli chodzi o diesla, jeśli jeździ się ekonomicznie można osiągnąć niezłe wyniki w spalaniu, ja wczoraj wróciłem z Kołobrzegu i w cztery osoby dorosłe dosyć mocnej postury oraz pełny bagażnik po przejechaniu 750 kilometrów i zatankowaniu ponownym wyszło że spalił 6 litrów na setkę przy prędkości na autostradzie 140-150 Km/h a poza autostradą z prędkością 80-100 Km/h, więc spalanie jak dla mnie rewelka.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli automat bywa problemem? :roll:

 

niekoniecznie, ale obowiązuje szczegółowa inspekcja stanu skrzyni przed zakupem. zaś napęd 4x4 to sobie odpuść jeśli go nie potrzebujesz. no i, powtarzam już po raz drugi: z kasy to będziesz musiał troche większej wyskoczyć niż 19 tysięcy...

 

natomiast silnik 3.0d czy to 184KM czy 204KM jest bardzo solidny i polecam ten wybór tak jak koledzy wyżej

Opublikowano

OK. Poszukam czegoś do 29.000 :)

Jaką dokladniej inspekcję przeprowadzić przy automacie?

W jeepie mam automat i odpukac jest niezawodny.

W mercedesie też miałem automat i nie mogłem na niego narzekać.

W BMW inaczej sie zużywa? Inaczej dba o skrzynię taką?

Opublikowano
tak jak każdy, trzeba sprawdzić czy działają wszystkie tryby, wszystkie biegi wskakują, czy nie szarpie, nie dławi się, nie przeciąga na biegach, czy nie ma błędów zapisanych w sterowniku skrzyni, kiedy ostatnio olej w skrzyni był wymieniany... etc.
Opublikowano
OK. Poszukam czegoś do 29.000 :)

Jaką dokladniej inspekcję przeprowadzić przy automacie?

W jeepie mam automat i odpukac jest niezawodny.

W mercedesie też miałem automat i nie mogłem na niego narzekać.

W BMW inaczej sie zużywa? Inaczej dba o skrzynię taką?

 

Można powiedzieć że konstruktorzy silnika diesla byli myslami w latach 90' a konstruktorzy skrzyni w latach 80'. Gdyby było odwrotnie nie byloby problemu.

 

Przy okazji; napęd 4x4 w BMW pochodzi z tej samej fabryki w której jest robiony dla Jeepa

Opublikowano
Można powiedzieć że konstruktorzy silnika diesla byli myslami w latach 90' a konstruktorzy skrzyni w latach 80'. Gdyby było odwrotnie nie byloby problemu.

 

konstruktorzy silników diesla Volkswagena jeszcze w 2008 roku byli myślami w latach 80'

Opublikowano
Można powiedzieć że konstruktorzy silnika diesla byli myslami w latach 90' a konstruktorzy skrzyni w latach 80'. Gdyby było odwrotnie nie byloby problemu.

 

konstruktorzy silników diesla Volkswagena jeszcze w 2008 roku byli myślami w latach 80'

 

Gdyby faktycznie byli myślami w latach 80 to te diesle pewnie wytrzymywałyby po milion km a nie 200tys i nie ma tu znaczenia czy mowa o vw czy bmw :duh:

Opublikowano

Gdyby faktycznie byli myślami w latach 80 to te diesle pewnie wytrzymywałyby po milion km a nie 200tys i nie ma tu znaczenia czy mowa o vw czy bmw :duh:

 

ja nie wiem jak w VW i nie wiem skąd ty masz takie dziwaczne informacje, ale diesle BMW przejeżdżają 500-600 tysięcy bez problemu, może więcej też ale jeszcze się z większym przebiegiem nie spotkałem.

Opublikowano

Gdyby faktycznie byli myślami w latach 80 to te diesle pewnie wytrzymywałyby po milion km a nie 200tys i nie ma tu znaczenia czy mowa o vw czy bmw :duh:

 

ja nie wiem jak w VW i nie wiem skąd ty masz takie dziwaczne informacje, ale diesle BMW przejeżdżają 500-600 tysięcy bez problemu, może więcej też ale jeszcze się z większym przebiegiem nie spotkałem.

 

Na ilu dwumasach, turbinach i nie wiadomo czym jeszcze? :mrgreen: Nie powiesz mi chyba, że awaryjność i wytrzymałość 320d z e46 czy też współczesnego tdi z vw jest taka sama jak np. 1.6D z golfa 2? Pomijając przepaść technologiczną i techniczną chodzi o to, że konstruktorzy w latach 80 mieli inną filozofię i cele, a teraz ważne jest tylko żeby sprzedać i kasować na serwisie, ale o tym są już tysiące tematów. Dlatego moim zdaniem - konstruktorzy diesli czy to vw czy bmw nie są myślami w latach 80 :) ale nie o tym jest temat więc nie ma sensu ciągnąć OT.

Opublikowano
Na ilu dwumasach, turbinach i nie wiadomo czym jeszcze? :mrgreen: Nie powiesz mi chyba, że awaryjność i wytrzymałość 320d z e46 czy też współczesnego tdi z vw jest taka sama jak np. 1.6D z golfa 2? Pomijając przepaść technologiczną i techniczną chodzi o to, że konstruktorzy w latach 80 mieli inną filozofię i cele, a teraz ważne jest tylko żeby sprzedać i kasować na serwisie, ale o tym są już tysiące tematów. Dlatego moim zdaniem - konstrukorzy diesli czy to vw czy bmw nie są myślami w latach 80 :) ale nie o tym jest temat więc nie ma sensu ciągnąć OT.

 

kolego, nic ty nie wiesz, tylko się ugadasz niepotrzebnie. mam tutaj w okolicy dwóch znajomych którzy mają 320d (jeden 136KM i jeden 150KM). jeden znajomy ma przebieg 480.000 a drugi ok. 500.000-550.000. ich samochody jeżdżą normalnie tak jak wszystkie inne i nic szczególnego im się nie dzieje. widziałem też kiedyś 530d M57 z przebiegiem ponad 600.000 które jeździło na taryfie.

Opublikowano

Chyba zostałem źle zrozumiany...

chodziło mi o powiązanie diesla BMW z automatem GM. Silnik BMW ze swoimi wszystkimi wodotryskami był konstrukcją nowoczesną o dużej mocy i dużym momencie obrotowym. Niestety tego nie wytrzymywał ten automat... i tyle.

Opublikowano
no to prawda, ten automat GM nie radzi sobie z taką mocą i momentem :? ciekawi mnie jak ze skrzyniami automatycznymi w E60 i E90 3.0d? a także w E46 3.0d 204KM od 2003? radzą sobie już z tymi silnikami?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie ja mam taki sam styl skóry i w ogóle tapicerki co w tym modelu , mam na zegarach 215 tys km ale zebyscie zobaczyli w jakim stanie sa moje skory :shock: to byscie powiedzieli ze moja ma 20 tys w porownaniu do tej e46 , wiec z tego wnioskuje ze ten model ma 400 tys co najmniej ( jesli ktos chce niech poda meila to wysle fotki)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam koledzy zastanawiam sie nad zmiana auta i jedno jest pewne ze będzie to sedan e46 tylko nie wiem na który silnik się zdecydować bo ceny podobne ale dużo łatwiej znaleźć wersje 2.8 niż 3.0 z tego co poczytałem na forum to spalanie tych 2 silników jest podobne wiadomo ze 330 jest mocniejsze ale czy aż tak ze warto szukać dłuższy czas? powiem jeszcze tylko ze zależy mi na aucie w bdb stanie to i tak na znalezienie takiego egzemplarza troszkę minie ;) wiec prosiłbym Was o opinie na temat tych 2 motorków możesz cos o awaryjności jednej i 2 jednostki moglibyście napisać to było by super :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
to sa prawie te same silniki, a glowna rzecza na ktora bym patrzyl szukajac auta, to jego stan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To całkiem różne silniki, 3.0 zastąpił 2.8.
Opublikowano
I ceny też różne. 3.0 to wersja po lifcie. Nowszy będzie łatwiej kiedyś sprzedać choć teraz za dobry egzemplarz trzeba dać >30k zł.

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
I ceny też różne. 3.0 to wersja po lifcie. Nowszy będzie łatwiej kiedyś sprzedać choć teraz za dobry egzemplarz trzeba dać >30k zł.

 

nie. 3.0 był od połowy 2000 roku. swoją drogą, praktycznie nie istnieje w europie coś takiego jak 330i sedan po lifcie (tzn. po 2002 roku). takich aut jest minimalna ilość, na otomoto widziałem chyba w życiu tylko jeden egzemplarz, na mobile.de też może się cudem uda znaleźć z 2-3 sztuki maksymalnie.

Opublikowano

hm no nie wiem kolego bo ja patrze i znajduje 3.0 przed liftem co prawda data produkcji to 2000< np

http://moto.allegro.pl/bmw-330i-m-pakiet-ze-szwajcarii-naprawde-sliczna-i1800945723.html

http://otomoto.pl/bmw-330-C18978016.html

 

wiec sa ale to juz nie chodzi mi oto co łatwiej czy trudniej znaleźć tylko ogólnie o silnik czyli jego awaryjność osiągi itp bo z danych technicznych wynika ze 3.0 jest dużo żwawszy bo ma 6.5 do 100 a silnik 2.8 ma 7 ;) i jestem bardzo ciekawy czy ta różnica jest tak bardzo odczuwalna miedzy 3.0 a 2.8 fajnie jakby sie wypowiedział kto kto mial i ten silnik i ten ;)

 

PS. nie zależy mi jakoś bardzo na tym żeby była to wersja po lifcie jest mi to obojętne chodzi mi tu tylko o kwestie silnikowe ;] jakoś wole wersje przed liftem ale jak sie trafi dobre autko po lifcie to tez narzekać nie będę ale w temacie głownie chodzi mi o sam silnik

 

i tu dla kolegi jceel zeby mógł zobaczyć 2 raz w życiu :D

 

jedna z allegro

http://moto.allegro.pl/bmw-330i-m-pakiet-i1802365964.html

no i otomoto

http://otomoto.pl/bmw-330-C20347689.html

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja tez dolaczam sie do pytania jak to jest z tymi osiagami :? chcem miec najmocniejszy silnik zeby za rok znowu nie żałować :mad2: ale 2.8 mozna kupic ok 5- 10 tys taniej i w cale nie w gorszym stanie ,a dotego wlasnie wiecej jest sedanow . Ogladam 330i i nawet egzemplaże po 33 tys wcale nie sa w takim swietnym stanie jak to opisuja sprzedawcy :duh:
Opublikowano
jak już to nic innego jak 3.0, 2.8 jedzie baardzo zauważalnie słabiej i przez co absurdalnie, ale w użytkowaniu spalanie wychodzi wyżej na niekorzyśc 2.8 - własne doświadczenie..
Opublikowano
jak już to nic innego jak 3.0, 2.8 jedzie baardzo zauważalnie słabiej i przez co absurdalnie, ale w użytkowaniu spalanie wychodzi wyżej na niekorzyśc 2.8 - własne doświadczenie..

 

no własnie tez kolego czytalem juz po roznych forach ze spalanie wychodzi wieksze w 2.8 niz 3.0 i bylem zdziwiony a z 2 strony pozytywnie zaskoczony :p

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.