Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie kupiłem jeszcze silnik jest od spodku zalany olejem "niby po trasie" jakaś nieszczelność jest i nikt nie wie co to ... (niby stnadard przy 200tysiącach km) ale pracuje ładnie obroty nie falują nie dymi praca silnika jest ok przyśpiesza auto ... (dodam że auto jest w automacie)

 

Na stacji kontroli pojazdów jak sprawdzali zawieszenie było z prawej 47(jakoś tak) z lewej 52 %(jakoś tak) więc zawiecha do zrobienia

 

I auto ma rdzy na tylnych nadkolach na progu i drzwi pasażera z tyłu i przy bagażniku cena za auto mniej więcej to 15 tysięcy (zamiana moje stare auto (vw Polo w calkiem dobrej kondycji) ja dopłacam 5500 auto w całkiem dobrej opcji i we wnętrzu elektrka wszystko działa to auto wymaga paru tysięcy wkładu i jestem na to gotowy bd wiedział co mam tylko ten silnik mnie strasznie straszy bo po tej trasie cały dół auta był zapaćkany olejem (atuo przyjechało wczoraj z niemiec na własnych siłach) Dymu z rur żadnego nie ma wszystko wygląda ok ogólnie poza tą rudą której jest sporo (ale mój vw też ma troszkę mniej ale ma) i tym że z silnika leci olej. Dlatego pytam ile wymiana silnika bo chce założyć najgorsze.A co do zawieszenia też chce założyć najgorsze czyli wachacze sprężyny amortyzatory itd...

Opublikowano

powiem ci tak, jeśli wiesz skąd cieknie to nie problem. Uszczelki grosze tylko zawsze robocizna kosztuje wiecej.

 

na 99% pewnie uszczelka podstawy filtra oleju, uszczelka kosztuje 20zł plus 2 jakieś tam oringi które kosztuja może z 10zł, za to robota u mechanika pewnie ze 200 bo trzeba wyjąć alternator, zdjąc paski i zdjąć podstawe filtra oleju.

 

Przerabiałem to u siebie, bardzo częsty wyciek. Cał spód silnika w oleju i pół skrzyni biegów bo się pod spodem od powietrza rozchlapuje.

szukam
Opublikowano
Nie kupiłem jeszcze silnik jest od spodku zalany olejem "niby po trasie" jakaś nieszczelność jest i nikt nie wie co to ... (niby stnadard przy 200tysiącach km) ale pracuje ładnie obroty nie falują nie dymi praca silnika jest ok przyśpiesza auto ... (dodam że auto jest w automacie)

 

Na stacji kontroli pojazdów jak sprawdzali zawieszenie było z prawej 47(jakoś tak) z lewej 52 %(jakoś tak) więc zawiecha do zrobienia

 

na szarpakach pokazało 47% i 52% = całe zawieszenie do wymiany.. ehh.. aż brakło mi słów.

Opublikowano
Nie ogarniam co Ty masz w planach zrobic. Zostawic vw polo jak sam mowisz w dobrej kondycji za beemke przywieziona przez handlarza doplacic do tego 5.5 tys, wymienic w niej silnik bo stary sie caly leje cale zawieszenie bo byles na stacji sprawdzales i jest do wymiany, porobic minimum 5 elementow gdzie rdzewieje? I uwazasz ze to bedzie koniec kosztow?
Opublikowano
powiem ci tak, jeśli wiesz skąd cieknie to nie problem. Uszczelki grosze tylko zawsze robocizna kosztuje wiecej.

 

na 99% pewnie uszczelka podstawy filtra oleju, uszczelka kosztuje 20zł plus 2 jakieś tam oringi które kosztuja może z 10zł, za to robota u mechanika pewnie ze 200 bo trzeba wyjąć alternator, zdjąc paski i zdjąć podstawe filtra oleju.

 

Przerabiałem to u siebie, bardzo częsty wyciek. Cał spód silnika w oleju i pół skrzyni biegów bo się pod spodem od powietrza rozchlapuje.

 

K3m0T1989, to ta uszczelka nr. 6? http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BN31-EUR-03-2001-E46-BMW-325Ci&diagId=11_2201#11421719855

Pytam, bo u mnie od spodu miska olejowa i skrzynia też tak jakby lekko spocone są, więc może przyczyna ta sama.

Opublikowano
Dokładnie. U siebie miałem sciagana 3 razy i dlatego wiem ze oprocz uszczelki sa tam takie zaslepki, broki bezpieczeństwa chyba. Pod nimi sa rowniez oringi ktore mozna dobrać za grosze a tez potrafi cieknac z nich. Jak juz zdjete to warto paski osprzetu wymienic jesli stare.
szukam
Opublikowano

Auto zakupione i teraz tylko czekać aż ten długi weekend sie skończy i wizyta u mechanika .... Zobaczymy co powie :)

 

Mam pytanie z innej beczki czy Radio BMW Business (C43) obsługuje MP3 czy tylko audio ?

Opublikowano
chyba sam koniec produkcji i radia alpine chyba potrafiły czytać mp3. Ale z tego co kojarze straszne pieniądze potrafią kosztować. Lepiej emulator zmieniarki założyć.
szukam
Opublikowano

Piszesz

i wizyta u mechanika .... Zobaczymy co powie

Przed wizytą u mechanika wypisz sobie punkt po punkcie co chcesz w aucie sprawdzić i zapytać go czy te wszystkie punkty jest w stanie ogarnąć bo się może okazać że dopiero się na twoim aucie się będzie uczył .

 

Większość dobrych mechaników zaczyna od podłączenia do kompa z programem dedykowanym tylko do BMW ,odczytanie błędów, wykasowanie błędów , przejażdżka testowa z podłączonym kompem i zrobienie tz data-live,jeszcze raz sprawdzić błędy.

Wszystko zapisać w kajeciku.

Po tym wszystkim dopiero się brać za stronę mechaniczną.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No generalnie zacznę od mojego mechanika a dokładniej od firmy mojego kolegi gdzie robią różne modele aut nie raz tam robiłem auto potem z autem nigdy nie było kłopotów ufam im. kolega mi jasno powiedział że BMW niechętnie robią i tak średnio je znają może nawet nie to że nie znają po prostu nie mają sprzętu do diagnozowania BMW i zabardzo się ich nie tykają I zobaczę co on mi podpowie jako fachowiec. Jak stwierdzą że nie podołają problemowi (tych wycieków) To ruszam do ludzi co robią tylko BMW (mam takich jednych niby dobrą robotę robią ale sie cenią) zobaczymy.
Opublikowano

w ori też się wymienia jakby co. To że od spodu jest kawałek blaszki która zasłania sworzeń nie znaczy że jest on wspawany w wahacz, tak samo jest wciśniety jak reszta tylko zamknięty od spodu takim denkiem. Ot i cała filozofia.

 

http://i.imgur.com/5fpXM4F.jpg

 

problemu żadnego, po co ludzie kupują osobne specjalne wahacze meyle nie wiem :)

szukam
Opublikowano

Po pierwsze witam wszystkich użytkowników forum.

 

Niestety z racji powiększenia rodziny jestem zmuszony sprzedać moje coupe i zakupić kombi. Szukam e46 320d lub 330d 2002+. Z racji że jestem z okolic Szczecina nasuwają mi się dwie propozycje ze stargardu. Co myślicie?

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6414072688#imglayer

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-3-0d-184km-kombi-alu-lift-rok-2002-ID6ywZsR.html#625b195e0f

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Jest osobny dział do oceny aut z ogłoszeń .

viewforum.php?f=44

Tam chłopaki są zaprawieni w ocenie może nawet Ci podpowiedzą czy licznik nie był kręcony ale musisz mieć nr Vin a jak sprzedawca nie chce Ci podać to nie trać czasu na to auto.

 

Ps. Jak by tylko były te dwa auta w PL do sprzedania to bym zaczął od tego niebieskiego, co prawda słabszy ale opis rokuje nadzieję że będzie w lepszym stanie a jak opis się nie zgadza to do większej negocjacji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@ Hubsonsz

Wstaw pytanie w odpowiednim dziale z nr VIN. Skoro jesteś ze Szczecina szukałbym w DE - większy wybór i mniejsze rozczarowanie.

Zdajesz sobie sprawę, że te diesle mają nieoryginalny przebieg?

Opublikowano

No wlasnie tego kręcenia się najbardziej boje. Dzięki chłopaki za podpowiedzi i sorry za pomyłkę z tematem. Musze ogarnąć jakiegoś chłopa co zna niemiecki i jechać na DE :)

 

A propo myślicie że 320 sprawdzi się jako rodzinne/tranzytowe auto? Tygodniowo robie 800-1000 km. Dwa razy w roku jakieś góry/chorwacja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320D to bardzo fajna i żwawa jednostka napędowa. Jeżeli trafisz zadbany egzemplarz, z realnym przebiegiem to będziesz cieszył się długim, bezproblemowym użytkowaniem.
Opublikowano

Jak to jest z tymi trzema paskami na grillu: jasno niebieski, ciemno niebieski, czerwony (jak na zdjęciu poniżej). Czy można było wyjechać z nimi z salonu, czy też jeśli auto takie posiada to znaczy, że właściciel gdzieś, kiedyś samodzielnie je zamontował?

 

http://img37.otomoto.pl/images_otomotopl/836976555_1_1080x720_bmw-e46-30d-184km-kombi-alu-lift-rok-2002-stargard-szczecinski.jpg

Opublikowano

malują lakierami do paznokci, oklejają folią, zakładają gotowe plastikowe nakładki.

 

Tak ktoś wymyślił kiedyś, innym się spodobało. Taka chwilowa moda jak ringi gdzie już się od tego odchodzi a wcześniej to ringi i do tico wsadzali :D

szukam
Opublikowano

Witam nie chce nowego tematu zakładać ale potrzebuję małego szkolenia z automatu. Już tłumaczę o co chodzi a chodzi o to żeby nie zajechać skrzyni i jak z nią postępować np wracam do domu no i zatrzymuje się przed bramą i muszę wysiąść otworzyć bramę i garaż i tu pytanie.

 

a) zostawić skrzynie w pozycji D i zaciągać ręczny i wjechać do garażu dać na P i zgasić silnik ?

b) zmienić z pozycji D na P wysiąść z auta otworzyć garaż/bramę przestawić na pozycję D wjechać do garażu na P zgasić silnik ?

 

 

Też inne pytanie istnieje coś takiego jak eko jazda na automacie ? a dokładniej jak zminimalizować zużycie paliwa na automatycznej skrzyni ? (lub zmniejszyć zużycie skrzyni (kij z paliwem byle skrzynia długo żyła)

Jak zmieniać "biegi" ? Np odpalam silnik na pozycji P chce ruszyć to daje na D i pytanie czy robię to na zasadzie P potem R czekam aż się wrzuci wsteczny potem N czekam potem D czekam i ruszam ? Czy poprostu odpalam silnik na P daje jednym płynnym ruchem na D i ruszam nie czekając na nic czy jednak muszę przejść "wszystkie biegi" i poczekać aż "się wrzucą"

 

I jak się obchodzić ze skrzynią aby jej nie zajechać ?

Opublikowano

Generalnie w sprawnej automatycznej skrzyni biegów jest proste.

Lewej nogi nie używamy.

 

Jeśli chcemy ruszyć samochodem;

Sprawdzamy czy lewarek jest na P

Zapalamy silnik

Prawa noga na hamulec

Wybieramy D lub R w zależności czy do przodu czy do tyłu

Zaraz na nic czekając zdejmujemy prawą nogę z hamulca i od razu umiarkowanie na gaz.

Palenie gum nie wskazane.

 

Zatrzymanie samochodu;

Hamujemy według potrzeb aż do zatrzymania a następnie lewarek na P i zaciągnąć ręczny.

Nie wychodzimy z samochodu jak jest lewarek na D i zaciągnięty ręczny.

W praktyce często można spotkać że na terenie płaskim nie używamy hamulca ręcznego a parkując auto tylko lewarek pozostawiamy na P.

 

Jak zmieniamy z D na R oraz z R na D , czekać aż się koła zatrzymają i dopiero zmieniać bieg.

 

Ps . Spraw technicznych nie pisz w tym wątku bo Ci admin wykasuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
ok ale jeszcze jedno szybkie pytanie jak auto już jest zatrzymane to zmieniać "biegi" szybko np jednym gładkim ruchem z P na D ? Czy powoli P R N D ?
Opublikowano
Tak, szybkim ruchem na docelowy bieg. Nie zmieniasz po kolei. Jak zrobisz to szybko to skrzynia wrzuci bieg ktory chcesz a nie te pomiędzy. Dla skrzyni im mniej zmian tym lepiej. Mozesz zostawiać na d z recznym, mozesz na n z recznym, mozesz na p. To akurat nie zrobi wielkiej roznicy. Paliwa raczej nie oszczedzisz, im mocniej wciskasz tym wiecej spala, tak jak zwykla. Tyle ze sam w sobie automat podniesie ci o litr dwa zaleznie od silnika.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.