Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałbym jeszcze jedno pytanko …czy może mi ktoś napisać jak wygląda poprawa osiągów w porównaniu serii (204KM ~400Nm) z wersją po CHIPie ?

Fabryka podaje, że seria ma ok. 7,2s do setki , ile może mieć podłubana wersja ??

Nie chodzi mi o prędkość bo i tak nie ma gdzie jej osiągnąć u nas ale domniemywam, że leci ponad 250 …

Będę wdzięczny również za informacje czy nic się nie dzieje po chipowaniu tego silnika właśnie w takie granice 270KM i ponad 550Nm ??

Z tym 250km/h nie byłbym taki hop do przodu bo skrzynia krótka, ostatnio leciałem 235 może 240 i było 4000 obr. a przy 4500 już jest kapota... tak więc 250 chyba słabo.

Jeżeli chodzi o sprint do setki to jest przepaść, acz kolwiek nie poprę tego pomiarami bo ich nie robiłem. Napiszę tylko tak,że po zakupie byłem zawiedziony przyspieszeniem, a po chipe jest dość podobnie jak w moim poprzednim aucie w którym miałem 320KM i 470 Nm i quattro na pokładzie, podkreślam podobnie nie tak samo!

Co do podnoszenia mocy i jej skutków na silnik i podzespoły to nigdy nie byłbym w stanie powiedzieć np. "oooo wysrała mi się turbina bo zrobiłem program" ,albo " kucnęło mi sprzęgło bo za bardzo tjuner koksu dowalił" bzdura, a skąd wiadomo, czy to sprzęgło, czy turbina nie kończyła się już właśnie...?

Poza tym ja nie jestem wyznacznikiem w tego typu dywagacjach, bo dla mnie moc liczy się trochę chyba bardziej niż dla innych i wiecznie jest mi jej mało i dalej szedłbym drogą przeróbek jak bym wiedział, że jest jeszcze dużo do zrobienia, a tak chba nie jest...

Pzdr.

Norbi1, nie zrozumiałem Twojej odpowiedzi .... tzn. że jesteś zawiedziony osiągami po chipie? myślałeś że lepiej będzie się zbierać do setki?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie, nie jest jak najbardziej OK, ale zawsze mogłoby być lepiej :D , soft polecam jak najbardziej, jest przepaść w porównaniu z serią, tym bardziej że ten motor podatny jest na chiptuning i wychodzą bardzo fajne wyniki.
Opublikowano

Norbi jeśli Ty jesteś zadowolony po chipie to daj proszę namiar na tego magika, u którego chipowałeś swoją 330tke.

Ja jestem ze śląska więc jeśli możesz polecić kogoś z moich okolic będę wdzięczny.

Norbi napisz proszę ile zrobiłeś już km po chipsie i jakie masz spalanie na takich parametrach?

 

Z góry dzięki.

Opublikowano

witam planuje zakupic wyżej wymieniony model BMW .. mam tylko jedno pytanie bo doszły mnie różne głosy dotyczące tego ze jak kupie BMW po 2000r to nie pojeżdzę na niej nawet 5lat bo są naszpikowane elektroniką a ja nie jestem miliarderem wiec wiadomo że wszystkich częsci nie jestem w stanie wymienicc....jaki wy macie stosunek do tego zakupu ...ogólnie dbam o auta bardzo nie szaleje zbytnio nie nastawiem sie na smiganie po zakrętach .. tylko spokojną czasami szybką jazde wygodnym eleganckim samochodem.. aha.. załuzmy jeszcze ze mam znajomego bardzo dobrego mechanika który przed zakupem dokładnie ogladnie mi autko... gdzieś 6miesiey po zakupie bo przebywam obecnie w uk ( chciałbym przyjechac na odwiedziny nim do PL) czy ten model z teo roku da mi gwarancje raczej spokojnej bez obaw o usterki na autostradzie trasy .. wiadomo ze może sie w nawet janowszym najlepszym aucie coś popsuc ... ale chodzi mi o opinie tak pi razy oko .... co wy o tym sadzicie ..

 

Podsumujmy

 

1- Ile Kupując w miare dobry model z 2000/2001roku i dbajac o niego posmigam

2- czy moga mnie spotkac jakies przygody podczas drogi do PL

3-JAK CHCECIE!...:) napiszcie cos o tym modelu czy go polecacie

 

pozdrawiam

 

_________

Temat traktuje o E46, więc w dziale E46 należało go umieścić.Przeniosłem. [mod]

Opublikowano

Od roku mam 330Ci.

W aucie oprócz eksploatacyjnych wymian nic się nie popsuło.

 

Co do silnika 1.8 to nie będę się wypowiadał, bo nie jeździłem. Auto jest dość ciężkie i dla mnie 3.0 bywa za słabe, także jak dopuszczasz możliwość zakupu 328, 325, 330 to raczej bym szedł w tym kierunku :).

 

Wnętrze z przodu jak zwykła trójka, z tyłu można nawet czasami kogoś posadzić.

Na codzień auto dla mnie mało komfortowe, zawieszenie twarde, dziwnie sprężynujące na poprzecznych nierównościach. Bardzo niewygodnie się z niego wychodzi. Wygląda to wręcz komicznie jak się ktoś z tego wozu "wygrzebuje". Jak szukasz odrobiony praktyczności to raczej nie polecam :) Bagażnik jak w każdym sedanie niby spory, ale otwór mały i nic większego nie włożysz. Do środka też nic nie zapakujesz bo praktycznie nie ma dostępu do tylnej kanapy, ale pewnie decydując się na coupe musiałeś się z tym liczyć .. :)

W moim subiektywnym odczuciu z powodu szyb bez ramek większy szum powietrza w środku (chociaż dane techniczne temu przeczą).

Obecnie za pieniądze, które musiałem dać za 330Ci wolałbym kupić E90/E91, chociaż linię E46 Coupe ma piękną ... :)

 

Na dzień dobry, o ile wahacze nie były wymieniane licz się z wymianą wahaczy i tulei z przodu (od 1300 zł z wymianą na dobrych częściach ).

330Ci serwisowane na dobrych częściach kosztuje mnie co najmniej 2 tys. zł miesięcznie przy przebiegu 2,5 tys km na miesiąc (paliwo, OC+AC, serwis), także nie jest to tanie w utrzymaniu wozidło.

 

Jak kupisz sprawny samochód to możesz nawet do Władywostoku nim jechać i nic nie powinno się stać.

Opublikowano

Mam od 1.5 roku 318-kę E 46 Touring 2000 rok więc co nieco mogę powiedzieć.

Co do elektroniki to bez przesady , nie jest tak strasznie. W sumie to padł mi tylko jeż czyli opornica dmuchawy - wada fabryczna tych roczników i wymieniłem 2 przekaźniki w centralnym zamku bo czasem nie wszystkie drzwi się otwierały. Pierwsze 280 zł , drugie 80 zł - wymiana samodzielna. Jeżeli robiłbyś to w warsztacie musisz doliczyć parę stówek.

Z innych usterek ; zdechła pompa wody ale to nic strasznego , coś mi piszczało , nie wymieniłem na czas. Z rzeczy eksploatacyjnych : serwis klimy, wymiana amorków z przodu, wymiana poduszek amorków z tyłu, wymiana tarcz hamulcowych z przodu, do tego olej, filtry i klocki. Normalne rzeczy z którymi się trzeba liczyć posiadając samochód.

Kupując auto zawsze musisz sobie doliczyć z 10% wartości na usunięcie ewentualnych usterek, których poprzedni właściciel już nic chciał robić.

Osiągi silnika , przydały by się większe , ale mi do przemieszczania się na krótkie dystanse wystarczy.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano
Ja jeżdzę 318Ci 2.0 143KM 2002r silnik jest elastyczny i bardzo mało pali, ma przy tym dobre osiągi, o wiele lepsze niż 2.0 150KM z poprzedniej epoki. Silnik ten montowali po liftingu we wrzesniu 2001r, praktycznie bez większych zmian do 2006r.
Opublikowano
jestem posiadaczem 318i w sedanie z ok 120km na pokładzie, co prawda z 98 roku ale moge powiedzieć jednoznacznie że mocy naprawdę brakuje :? jeżdżąc samemu aż takiej tragedii nie ma ale pakując parę osób do środka i juz jest źle. Podejrzewam ze 20 koni to zawsze coś ale jeżeli miałbym wybierać po raz kolejny wziąłbym 325i a najlepiej 328i. Ewentualnie 330d :lol:
Opublikowano

Powiem z wlasnego doswiadczenia ze ten silnik to nieporozumienie! Slaby i bardzo wadliwy .

Pekajace glowice,przecieki,nieszczelny uklad chlodzenia aha i czy pisalem ze jest bardzo slaby??

Wez sobie 2.0 jak juz cos

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

330Ci serwisowane na dobrych częściach kosztuje mnie co najmniej 2 tys. zł miesięcznie przy przebiegu 2,5 tys km na miesiąc (paliwo, OC+AC, serwis), także nie jest to tanie w utrzymaniu wozidło.

 

Nie wiem co lejesz i co Ty serwisujesz za taką kasę u siebie. :mrgreen: 'Dołożyłeś' 12kzł przez ten rok do auta przyjmując że reszta to paliwo + AC/OC ? /50%/

Opublikowano

330Ci serwisowane na dobrych częściach kosztuje mnie co najmniej 2 tys. zł miesięcznie przy przebiegu 2,5 tys km na miesiąc (paliwo, OC+AC, serwis), także nie jest to tanie w utrzymaniu wozidło.

 

Nie wiem co lejesz i co Ty serwisujesz za taką kasę u siebie. :mrgreen: 'Dołożyłeś' 12kzł przez ten rok do auta przyjmując że reszta to paliwo + AC/OC ? /50%/

 

Nie wiem co Cię tak zaskakuje / śmieszy ? Być może świadomość ile całościowo kosztuje utrzymanie samochodu? W sumie czasami lepiej nie wiedzieć :)

 

Prowadzę działalność i mam niestety pogląd na pełne koszty jakie generuje auto. Pozwolę sobie przytoczyć kilka liczb :wink:

 

OC+AC+NW: 3,3 na rok => 275 miesięcznie

średnie spalanie na 100 km z ostatnich 11 miesięcy: 10,68

średni koszt 100 km z ostatnich 11 miesięcy: 46,77 na 100 km => 25 * 46,77 = 1169,25 miesięcznie

opony zimowe: 2350 z montażem, przy założeniu, że wystarczą na dwa sezony: 1175 rocznie => 98 miesięcznie

opony letnie: 2260 z montażem, założenia jak wyżej: 1130 rocznie => 94 miesięcznie

serwis olejowy: olej 328 + filtr oleju 25 + filtr powietrza 40 + wymiana 20 zł = 413 na pół roku => 69 miesięcznie

duży przegląd: świece 216 + filtr paliwa 164 + płyn hamulcowy 60 + wymiana 200 zł = 460 zł raz na dwa lata => 20 miesięcznie

tarcze, klocki przód: 1200 z montażem, na dwa sezony: 600 rocznie => 50 miesięcznie

wahacze z tulejami przód: 1600 części, montaż, geometria, wystarczą na dwa sezony: 800 rocznie => 66,7 miesięcznie

 

wycieraczki: 180 zł raz na rok => 15 zł miesięcznie

myjnia: 25 raz na dwa tygodnie => 50 zł miesięcznie

płyn do spryskiwacza: 20 zł miesięcznie

 

razem wyszło mi: 1937,63 miesięcznie

 

Do tego dochodzą kosmetyki do auta, a niestety mam słabość do tych "markowych" i odpukać nieprzewidziane wymiany (na szczęście w tym roku ich nie było).

 

Nie policzyłem utraty wartości auta, to też koszt i to nie mały :)

 

Pozdrawiam i życzę trzeźwego spojrzenia na koszty utrzymania samochodu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobre te wyliczanki ale brakło mi jednego, podstawowego wyliczenia... przelicz koszt zakupu auta i podziel na 2 lata. Kolego też robię ok 3 tysięcy miesięcznie i nie przesadzaj z tymi kosztami miesięcznymi. Mam e90, które jest dużo droższe w utrzymaniu jak e46 wiem bo też je miałem....
Krzysztof
Opublikowano
jak juz 328ci lub 330ci szkoda kasy na 318ci gwarantuje ci to sam mam 323ci i żałuje ze nie dołożyłem parę złoty! a bmw napewno bmw w takiej budzi enie jest do spokojnej jazdy! i byle honda cie obiedzie! a napewno nie jedna bedzie chciała to ci gwarantuje! i co bedzie wstyd w takim aucie co nie? pozdrawiam i milego latania!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak juz 328ci lub 330ci szkoda kasy na 318ci gwarantuje ci to sam mam 323ci i żałuje ze nie dołożyłem parę złoty! a bmw napewno bmw w takiej budzi enie jest do spokojnej jazdy! i byle honda cie obiedzie! a napewno nie jedna bedzie chciała to ci gwarantuje! i co bedzie wstyd w takim aucie co nie? pozdrawiam i milego latania!

Nie kazdy kupuje samochod aby sie scigac na ulicach i nie kazdego obchodzi czy go jakies autko wezmie na starcie, niektorzy wolą modele ktore sa tansze w eksploatacji i mniej palą i takim napewno jest 318 po lifcie z silnikiem 2.0 143KM ktora wybral sobie kolega BNA

Opublikowano
źle mnie zrozumiałeś z tym sciganiem itd mam swoje lata! uważam dalej ze 1.8ci troche pomyłka jezeli chodzi o eksploatacje to dopiero sytuacja zmienia sie w 328 i 330i i jakies tam grosze wieksze tarcze hamulcowe itd grosze! spalanie bmw trzeba nauczyć sie jezdzić ma być ogień to bedzie 18-20litrów ma byc tanio bedzie 90 na godzine i bedzie 6.5 litra z autopsji ! a liczy sie tez tzw fun! pozdrowka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale 318 po lifcie to nie 1.8 tylko 2.0 143 KM silnik N42B20 4 cylindry i ta jednostaka nie jest mulasta 9,3 sek do 100 km/h w zupelnosci wystarczaja a przy tym niskie spalanie w trasie ok. 6 l przy 120 km/h. a w miescie w korkach ok. 9 l. Ja jestem bardzo zadowolony. Jesli chodzi o 318 przed liftem to zgodze sie z toba ze nie warto bo to starszy silnik o mocy 118 KM o nizszych osiagach i pali nie duzo mniej niz 323.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
źle mnie zrozumiałeś z tym sciganiem itd mam swoje lata! uważam dalej ze 1.8ci troche pomyłka jezeli chodzi o eksploatacje to dopiero sytuacja zmienia sie w 328 i 330i i jakies tam grosze wieksze tarcze hamulcowe itd grosze!

 

Pare postów wyżej ktoś Ci policzył te gorsze, choć uważam, że i tak przesadził to nadal to nie są grosze.

Opublikowano

moje wyliczenie na fakturach

OC+AC+NW: 1350 zł ac oc nw wartosc auta 23tys wg eurotaxu

średnie spalanie na 100 km z : 11

opony letnie: bidgestone potenza 260zł sztuka

serwis olejowy: olej 323 + filtr oleju + filtr powietrza 40 + wymiana 20 zł = 300zł castrol edge sport filtry boscha

tarcze, klocki przód: 700zł na juridach 1 montaż

wahacze z tulejami przód: 750zł przód lemforedera plus łaczniki stabilizatorów swaga 100zł tuleje tył pływajace +wachacza 200zł lwmfordera

 

innych pierdół szkoda mi liczyć, ogólnie taniej niz opel vectra b którego miałem wcześniej!

 

bez urazy albo kogos stać na bmw albo jezdzi rzezba i wszytko stuka i wali!i po pol roku sprzedaje bo nie stać go na swiece 250zł itd znam bardzo duzo takich ludzi szczególnie w 5tkach bo sa tanie jak barszcz juz teraz!

 

pozdrawiam

Opublikowano
Wcześniej miałem Vectra b 1.8 ... teraz jeżdże tym N42B20, jak dla mnie to dynamiczny silnik, dość elastyczny. Rozpędza samochód poniżej 10s, a co do spalania to rewelka, bo po moim miasteczku mam spalanie porównywalne z vectra ... czyli ok. 8 litrów. :D I jak pisał szanowny przedmówca, że nie wyobraża sobie kręcenia benzyny na długiej trasie .... ja to kręcenie nazwywam mruczeniem.... przy około 130 km/h rozchodzi się przyjemny dzwięk :8)
Opublikowano

ja bym wybrał disla, kolego jezeli trafisz zadbanego, bedziesz bardzo zadowolony,

te 150 koni + turbo plus moment 330, robi swoje, wracając do długich tras? ile razy w roku polecisz w tak trase ? 2 razy w roku na wakacje? zalezy kto jakiego autka szuka.

 

Ja sie przesiadłem z benzyny co prawda mam jedynie 318d z 2002r. a juz widze ogramna róznice, w kieszeni :D

 

pozdro

Opublikowano

fakt różnicę widać w kieszeni , wcześniej miałem e32 750 , a dieslem bardzo przyjemnie się jeździ spalanie praktycznie żadne jak jest wszystko sprawne to wskazówka od paliwa nie chce opadać :D

tylko problem jest właśnie w nie zajechanym egzemplarzu .... bo jak będziesz musiał wymienić np. turbo po krótkim czasie to nie będziesz zadowolony....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

rudzin - chodziło mi o coś innego.

Trasa w Polsce wygląda tak, że jedziesz i jest ciągłe wyprzedzanie. Jadąc 320d np. 140 km/h masz 2500 obrotów. Zwalniając przed wyprzedzaniem zwykle nie trzeba redukować biegu, jeśli już to wystarczy na 5-tkę i cały czas dostępna jest niezła siła ciągu. W benzynie możesz owszem jechać na 5-tce 130, ale jak zwolnisz do 90 i chcesz szybko wyprzedzić, to musisz redukować. Oznacza to, że jadąć dynamicznie w trasie w dieslu operujesz w dość ekonomicznych zakresach obrotów i bez wahlowania biegami. Benzyną da się pojechać równie szybko, ale oznacza to częste zmiany biegów i wysokie obroty, co jest męczące i oczywiście przekłada się na zużycie paliwa.

A co do mruczenia... hmmmm... mruczy to dopiero 6 cylindrów, a nie 4 ;)

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
A co do mruczenia... hmmmm... mruczy to dopiero 6 cylindrów, a nie 4 ;)

 

piekne podsumowanie na koniec dnia :D

 

Wiadomo jak sie kupi szrota czy disla czy benzyne to kase trzeba spora wpompowac,to nie jest opel :P ze ceny w serwisie smiesza, a w bmw dołują :?

 

no cóz szukaj zadbanego autka, powodzenia

 

a jak masz hajsy to kupuj 330d :8) napewno nie pozałujesz

Opublikowano
Nie, nie jest jak najbardziej OK, ale zawsze mogłoby być lepiej :D , soft polecam jak najbardziej, jest przepaść w porównaniu z serią, tym bardziej że ten motor podatny jest na chiptuning i wychodzą bardzo fajne wyniki.

 

Norbi będę wdzięczny za informacje ile już przejechałeś na takich modach i czy coś się sypie.

Będę również wdzięczny za informacje z jakimi autami miałeś okazje się sprawdzić.

Czy jest ktoś na forum, kto sprawdzał swoje 330d np. z podłubanym Leon'em FR TDI ?? Wiadomo, że one mają czasami ponad 220KM.

Czy e46 204KM po czipsie objedzie takiego Leona ??

 

Pytam ponieważ sam należe do klubu i nie ukrywam, że chciałbym by moje przyszłe 330Cd po czipsie objeżdżało większość moich kumpli :lol:

... a może być podobnie bo jeden ma Golfa IV GTI zrobionego na ok 220KM, kolejny ma Clio Sport ~190KM więc te informacje są dla mnie istotne.

 

Prosze równiez o informacje do kogo zaufanegomożna jechać z 330Cd by dobrze sprawdził stan auta i wgrał cos dobrego a zarazem bezpiecznego ??

 

Czytałem gdzieś o Ragalu z Warszawy ale jestem ze śląska więc tu w pobliżu tez mam sporo dobrych magików typu Comp Sport czy Masters.

 

Z góry dzięki za info.

Opublikowano
sorki że się wtrącę. kupiłem przed kilkoma dniami 320D 150 KM z 2003 roku. mam rozumieć że mam już CR nowej generacji porównując do jednostki 136 KM? aż taka przepaść dzieli te dwa silniki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.