Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siema. Mam okazje kupic e46 330d touring manual m pakiet 2003 rok, w sumie to chyba full wyposazenie, okolo 150k przebiegu od znajomego z niemiec ktory bardzo dbal o samochod. Jedyne minusy to lekkie wgniotki na dachu po gradobiciu, delikatna obcierka na masce od galezi i lekko obtarte lusterka (strasznie waski przejazd na parking). W srodku stan idealny, zero rdzy. Obecnie rozgladam sie za e60 i ta beemka bylaby do szybkiej sprzedazy w polsce. Ile moge dostac za taki model?
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Do szybkiej sprzedaży to z tymi małymi obtarciami i dachem po gradobiciu 14-17 tys , inna sprawa że to auto dla handlarza a nie dla laika bo wyjdziesz na zero.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Czesc, e36 coupe 1.6 odeszla i czas kupic jakies wozidelko. Mysle nad kupnem bmw e46 sedan/coupe. I mam pare pytan

 

1) jak z ta rama z przedliftami czytalem ze podobno jakas poduszka sie zeslizguje to prawda?

2) silnik 318 przedlift 118km m43tub19 jesli dobrze pamietam co sadzicie ? mialem m43b16 i bylem zadowolony a zalezy mi na niskiej poojemnosci bo ubezpieczenie mnie zjeee

3) silnik 318 poliftowy 143km on jest na valvetronicu, jak oceniacie ten silnik psuje sie? jak juz to duze koszta?

4) silnik 316 poliftowy 116km ma 2 walki rozrzadu jak z awaryjnoscia?

5) który silnik najmniej awaryjny z wymienionych (316 polift/318przedlit / 318 polift)?

6) klimatyzacja w e46 wyrabia? bo w e36 przy 32 stopniach nie dawala rady

 

z gory dzieki mordeczki

Opublikowano

Witam:)

ekspertem nie jestem ale juz coś tam wiem (w wyszukiwarce znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania)

- 318 przedlift to prosty silnik ośmio-zaworowy, z tego co wiem raczej mało-awaryjny no i jednak dynamiką nie grzeszy

poliftowe to już valvetronik, jeśli ma mały przebieg i zadbany to jeszcze pojeździ, wg mnie klima daje radę ale jeszcze się przekonam :D

o poduszce pierwsze słyszę, był problem z mocowaniem tylnego mostu (przedlift) ale chyba co już się miało urwać to się urwało :)

Opublikowano

dlatego lepiej minimalizować ewentualne naprawy. Ryzykowne silniki omijac plus w wiekszości przypadków diesle ponieważ z takim wiekiem jak już mają e46 niestety trzeba inwestować sporo w auto.

 

w przedliftach masz fajne silniki r6 z rodziny m52. Raz że dzwiek lepszy, fajniej jeżdzą, nie mają jako takich wad jak np. nowszy m54 który już wadę/wady posiada (spalanie oleju, disa też lubi słabo działać)

 

klima zawsze działa dobrze jeśli jest poprawnie serwisowana i zadbana. Mało kto wymienia osuszacz a trzeba to robić, coroczny serwis klimy (czynnik sam z siebie ucieka nawet jak nie ma nieszczelności). Warto sprawdzić czy wentylator klimy się załącza, czy sprężarka działa poprawnie bez oporów. Wiele czynników potrafi osłabić klimatyzację. Do tego na starcie warto wywietrzyć przez chwile auto podczas jazdy z uchylonymi szybami żeby klima miała łatwiej, czesto też zamknięcie obiegu powoduje poprawe wydajności bo nie ciągnie powietrza z zewnątrz które ma 45 stopni tylko już chłodniejsze ze środka.

Idac do auta czy wiedząc że zaraz się jedzie można przecież z pilota opuścic sobie szyby pare minut wcześniej.

 

tak jak ci pisali, wyrywało tylne mocowanie (o to ci chodziło ? rama pomocnicza?) dyfra i zawieszenia ale przy małych silnikach nieduża szansa na to, czesto też było to poprawione w ASO. Po prostu podczas kupna trzeba pod auto zajrzeć obowiązkowo i już.

szukam
Opublikowano

a z ta rama jak to mozna sprawdzic poniewaz to moje drugie bmw to planuje je kupic sam bez mechanika i chcailbym wiedziec jak to sprawdzic przed liftowe wersje 4r mi sie bardziej podobaja ze wzgledu na m43 gdzie nie ma sie co zepsuć.

 

a jak z wachaczami w e46 gorzej/lepiej niz w e36?

Opublikowano
To samo, niby sworznie niewymienne w e46 ale 2 minuty roboty i są wymienne. Często juz wahacze zmienione na takie z wymiennymi sworzniami.
szukam
Opublikowano
Przestudiowalem wlasnie o tym mocowaniem mostu i juz wiem czemu niektóre bmki takie tanie na otomoto i siedza miesiacami. W compacie tez byl ten problem do 2001?
Opublikowano

Powiecie mi czy w budżecie 20 tysięcy kupię zadbane E46 Sedan/cupe w full opcji (poza nawigacją Skróra itd musi być) i nie bd musiał na start poza wymianą oleju wydać nie wiadomo ile pieniędzy ? Interesuje mnie silnik 2.2 170 km auto minimalnie z 2002 roku.Na co zwracać uwagę przy zakupie E46 z takimi parametrami ? I czy zakup tylu letniego auta nie zniszczy moich finansów (awaryjność) ? I czy warto kupować E46 w 2016 roku i liczyć na względnie bez awaryjną jazdę chociaż przez 3 lata ? 20 tysięcy to jednak naprawdę duża kwota i bardzo nie chciał bym wydać tych pieniędzy na auto w które kolejne 10 bd musiał wsadzić.

PS odrazu piszę że nie interesują mnie silniki 3.0 i powyżej 2.2.

 

I tak z ciekawości ile płacicie ubezpieczenia za wasze R6 ?? I jak jest z częściami np porównując do takiego VW Polo 1.9 ?

 

PS 2 : Bardzo bym prosił o jakieś sensowne wypowiedzi a nie " jak sie zastanawiasz czy cie stać to daruj sobie BMW" albo bierz 3litry bo to jedyny słuszny wybór"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

20 tysięcy to nie jest jakaś wygórowana kwota, ale powinieneś w tej cenie znaleźć coś odpowiedniego. Może nie coupe, ponieważ te są zdecydowanie droższe, ale sedan lub kombi jak najbardziej. Co do początkowej eksploatacji to będzie to trochę kosztować: filtry + olej to już blisko 800 zł. Na pewno będzie coś do zrobienia/naprawy, a to kolejne złotówki. Ja kupiłem auto zaniedbane ale z fajnym wyposażeniem. Teraz jest już ok ale kosztowało mnie to w sumie kilka tysięcy zł. Czy warto? Sądzę że tak ponieważ jazda - nawet kilkunastoletnim - bmw jest bez porównania w stosunku do młodszych ople, vw czy innych renaultów.

Nie ograniczaj się do silnika 2.2. Szukaj R6 w jak najlepszym stanie. Różnica w spalaniu 2.2, a 2.5 nie jest duża.

Ja za OC z assistance płacę 585 zł rocznie (2494 cm³), przy pełnej zniżce.

Opublikowano
Kurde przerażają mnie troszkę koszty tych napraw i wymian części eksploatacyjnych zwłaszcza świeżo po zakupie bo dojdą opony zimowe jakieś pierdoły do zrobienia a nie daj boże kupię z poważną usterką i zostanę w dupie ... i z tego co widzę to muszę mieć zaplecze w postaci około 4k żeby świeżo po zakupie mieć na podstawowe wymiany opony ubezpieczenie i na ewentualne naprawy ... dobrze mówię ? a na co zwracasz szczególną uwagę przy zakupie E46 z silnikiem R6 aby poznać że auto jest "zadbane" bez pomocy mechanika bo może być tak że trzeba będzie po auto daleko jechać i nie będzie możliwości zabrania go do znajomego warsztatu ...
Opublikowano

Różnica jest żadna w spalaniu. Serwis po kupnie na pewno wiecej niz oleje i filtry. 2/3 tys spokojnie po kupnie wsadzisz.

 

Lepiej wez kogos kto sie zna bo jak pytasz co sprawdzić to mozesz wtopic. Większość aut jest tylko pudrowana do sprzedazy.

szukam
Opublikowano
Kurde przerażają mnie troszkę koszty tych napraw i wymian części eksploatacyjnych zwłaszcza świeżo po zakupie bo dojdą opony zimowe jakieś pierdoły do zrobienia a nie daj boże kupię z poważną usterką i zostanę w dupie ... i z tego co widzę to muszę mieć zaplecze w postaci około 4k żeby świeżo po zakupie mieć na podstawowe wymiany opony ubezpieczenie i na ewentualne naprawy ... dobrze mówię ? a na co zwracasz szczególną uwagę przy zakupie E46 z silnikiem R6 aby poznać że auto jest "zadbane" bez pomocy mechanika bo może być tak że trzeba będzie po auto daleko jechać i nie będzie możliwości zabrania go do znajomego warsztatu ...

 

Dobrze, że już masz tą świadomość przed zakupem a nie po. Nie ma się co załamywać, jest to "cena", którą się płaci za używane auto. Trzeba po prostu z przeznaczonego budżetu odłożyć trochę i szukać auta z tego co pozostało i będzie dobrze !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wybieraj się na oględziny auta gdzieś daleko. Stracisz jedynie czas i pieniądze. Jeżeli nie masz doświadczenia to samemu też nie jedź.
Opublikowano
No szukam tak max 150 km od miejsca zamieszkania kurde boje sie troche zakupu tego auta duzo niewiaxomych i musze miec jednak oko 24 tysiecy zeby kupic auto i miev zabezbieczenie na naprawy ...
Opublikowano

Koledzy noszę się z zamiarem zalupu BMW E46 w wersji sedan z silnikiem benzynowym. Ze względu na sporą odległość dojazdu do pracy ( ok 60 km w jedną stronę ) chciałbym zamontować w samochodzie instalację gazową.

Stąd moje pytanie, jaka wersja silnikowa byłaby najlepsza pod gaz? Co byście poradzili? Chciałbym aby był pewien kompromis pomiędzy spalaniem, eksploatacją a przyjemnością z jazdy.

Cena jaką chciałbym przeznaczyć na samochód to ok 13 tys zł , lecz górna granica to 15 tys.

Opublikowano (edytowane)
Powiecie mi czy w budżecie 20 tysięcy kupię zadbane E46 Sedan/cupe w full opcji (poza nawigacją Skróra itd musi być) i nie bd musiał na start poza wymianą oleju wydać nie wiadomo ile pieniędzy ? Interesuje mnie silnik 2.2 170 km auto minimalnie z 2002 roku.

 

I tak z ciekawości ile płacicie ubezpieczenia za wasze R6 ?? I jak jest z częściami np porównując do takiego VW Polo 1.9 ?

 

Ja powiem na własnym przykładzie, bo całkiem niedawno kupiłem mniej więcej takie auto jakiego szukasz (może nie idealnie takie, ale podobne) tj:

 

Nadwozie: Coupe w M-Pakiecie

Silnik: 325Ci m54 192km

Rocznik: 2001 (marzec)

Bez skóry i navi

 

Cena: 20 500 zł

Do tego podatek 2%: 410 zł

OC na cały rok: 592 zł (ale ubezpieczyciel mówił, że teraz ceny ubezpieczenia mają ponoć pójść ostro w górę). Brat za Seata Toledo 1.9TDI płaci 404 zł rocznie.

 

Poza tymi kwotami, przez półtora miesiąca eksploatacji (i przejechaniu 1600 km) wydałem raptem 155zł na duperele (ramka halogenu przeciwmgielnego, żarówka tegoż halogenu, filtr kabinowy, olej Castrol na dolewkę)

Wymian płynów nie robiłem, bo poprzedni właściciel robił je 5 miesięcy temu. Ja zrobię wymianę płynów i filtrów w przyszłym roku (przy okazji zrobię płukankę i być może zmienię Castrol na Motul, bo wydaje mi się, że mógłby brać deczko mniej oleju, a Motul ma wyższą temp. parowania).

Znajomy zrobił autku diagnostykę. Amortyzatory: przód 88%, tył 84%

 

Autko w stanie ogólnym dobrym/bardzo dobrym. Z rzeczy, które będę musiał zrobić:

- Potrzebna lekka kosmetyka karoserii (ryski na drzwiach i lusterku od pasażera, odpryski od kamieni na masce, pojawiło się ognisko rdzy na pasie z tyłu pod klapą bagażnika i pod maską)

- "wyjedzone" uszczelki wokół okna uchylnego za kierowcą (na razie się wstrzymam, bo nowe oryginały to koszt ponad 2 tyś!)

- Ostatnio zauważyłem, że nie działa mi Disa (prawdopodobnie uszkodzenie elektryczne, a nie mechaniczne, bo prąd nie dochodzi)

- czuć i słychać kopnięcie w tylnej części auta przy ostrzejszej zmianie biegów (przy łagodnym obchodzeniu się ze sprzęgłem nie czuć), czyżby to dyfer?

- zastanawiam się czy nie wymienić też odmy wraz z czterema przewodami. Przewody wyglądają z zewnątrz bardzo dobrze, ale nie wiem czy kiedykolwiek wcześniej były wymieniane, a auto ma przejechane 250 tyś.

 

Wniosek? Jak trafisz dobrze, to kupisz fajne, zadbane auto za niską cenę. Jak trafisz źle, to wydasz na auto dużo kasy, w które włożysz jeszcze sporo. Nie ma reguły.

Edytowane przez artur03061982
Opublikowano

właściciela znasz poprzedniego że nie wymieniasz oleju bo ci powiedział że zmienił ? :)

m54 pije olej, taki urok tych silników. Wiele nie zmniejszysz.

 

stukanie przy zmianie biegów to pewnie tuleja dyfra nr. 9 ze schematów.

 

a jak reszta płynów ? bo widze że piszesz o oleju, wiesz ile lat ma hamulcowy ? w skrzyni ? w dyfrze ? chłodniczy ? wiec dla własnego bezpieczeństwa pare stówek na start trzeba wrzucić.

Odma obowiązkowo, mało kto wie że trzeba wymieniać wiec pewnie dalej na oryginale jedziesz. Kupiłeś auto i jeździsz, a sprawdziłeś zbieżność ? równiez warto żeby opon nie niszczyć. Można w twoje dobre auto zainwestować jeszcze :P

szukam
Opublikowano

Dzięki za rady i chyba faktycznie skorzystam, bo wyjątkowo mało wydałem jak na razie. Więc o te rzeczy, o których piszesz, grzechem byłoby nie zadbać.

Jest tylko problem, bo nie znam dobrych mechaniorów od BMW w moich okolicach, a nie chcę jechać do pana Zdzisia, który powie "Panie, kto by wymieniał olej w skrzyni?" :(

Opublikowano

Witam.

 

Zastanawiam się nad kupnem E46 w benzynie z rocznika >2000. Od zawsze chciałem mieć BMW, ale zawsze było COŚ innego.

Budżet jaki zamierzam przeznaczyć to około 5000-5500 Euro (+/- 20000 PLN).

Nie interesuje mnie ani compact, ani coupe (Ci), ani cabrio. Tylko Limousine, albo Touring.

 

Nazbierało się trochę pytań w mojej głowie, dlatego mam nadzieję, że doświadczeni użytkownicy tej marki, będą potrafili choć trochę na nie odpowiedzieć.

1. Jaki silnik szukać w tym modelu?

2. Jakie są najczęstsze usterki? Czy przebiegu powyżej 130 tysięcy trzeba się zacząć obawiać?

3. Czy w budżecie w/w mam szansę trafić na coś wartego uwagi?

4. Jakie spalanie średnie ma motor 2.5, albo 3.0?

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i czekam na odpowiedzi.

Opublikowano

wszystko masz napisane, zacznij czytać.

 

raporty spalania sam sobie znajdziesz, spalanie 2.5 a 3l niczym się nie różni.

 

Raczej małe szanse że znajdziesz auto ze 130tys przebiegu hehehehe. Chcesz kupić auto conajmniej 10 letnie wiec nawet jakbys szarpał końcówkę produkcji to i tak małe szanse. Nawet cabriolety z końcówki produkcji (którymi się mniej jeździ) mają wieksze przebiegi.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.