Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich fanow marki BMW.Mam na imie Rafal i mam mazliwosc kupna BMW E46 z roku 1999 z silnikiem 1.8 i auto ma przejechane 230 tys.Wizualnie nie prezentuje sie zle,wnetrze do czyszczenia bo troche brudne,a tak poza tym to wizualnie wszystko w porzadku.Samochod nie byl na sprzedaz, sam o niego zapytalem faceta, u ktorego bede robil remont domu i bedzie on wliczony w koszty robocizny o ile sie zdecyduje.

Facet za samochod chce 1700 euro, jest drugim wlascicielem od 2003 roku, auto nie mialo wypadku i licznik nie jest krecony.Rzecz dzieje sie we Francji, nie w Polsce wiec wierze facetowi ze nic nie grzebal przy liczniku.

Nie mam aktualnie zadnego samochodu, wczesniej jezdzilem volvo s 40 tez z 99 roku z silnikiem 1.8 GDI. Facet twierdzi ze wymienil w BMW sprzeglo i cos w zawieszeniu tylnym.

Moje pytanie brzmi : co mnie czeka " na start" w tym samochodzie ? na co zwrocic uwage jak bede nim robil jazde probna itp, na co zerknac jeszcze ? Facet to nie jakis sprzedawca samochodow,tylko normalny Francuz,ktory ma jeszcze inne samochody a BMW mu niepotrzebne.Czy ta cena jest w porzadku ? biorac pod uwage, ze nie bede go sciagal do polski ani tez w Polsce rejestrowal, auto zostaje we Francji bo tu mieszkam na stale.Jedynie do polski na jakies naprawy czy serwisy.

 

http://s9.postimg.org/v4gv8d7xn/IMG_6406.jpg http://s28.postimg.org/qytxbhcvd/IMG_6405.jpg http://s24.postimg.org/ys1ax1as1/IMG_6407.jpg

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

i co auto ma 13 lat ten właściciel i tylko coś w zawieszeniu i sprzęgło ? a reszta ? hamulce ? oleje jakieś ? płyny różne ? ciebie to czeka na start. Na blache nie patrz bo wiadomo jak tam parkują :P

 

czy cena jest odpowiednia to już rozeznaj się w rynku tamtejszym, zobacz po ile stoją te modele w sprzedaży.

 

Ogólnie nawet przy tak prostym i tanim silniku jak nie dbał przez wiele lat to czeka cie sporo kosztów jeśli chcesz żeby to jeździło tak jak powinno.

szukam
Opublikowano

Jeżeli chodzi o silnik M43TUb19 (318i przed lift) to koszty które mogą wyskoczyć niespodziewanie to:

sonda - 250-300PLN

przepływomierz - 450-500PLN

czujniki wałka i wału - 2x300PLN

wszelkie rzeczy z układu chłodzenia - silnik ma wysoką temperaturę pracy i plastiki się dość mocno eksploatują.

mocowanie tylnego dyfra - lubią sie wyrywać z podłogi...

 

No i oczywiście eksploatacja:

świece, przewody, zawieszenie itp

 

Warto też sprawdzić czy nic nie stuka w silniku - ten silnik nie lubi słabego oleju i przedłużania interwałów wymiany oleju - wtedy panewki sie odzywają.

 

Silnik jest ok - mi te 118KM i 180NM do codziennej jazdy wystarcza :) przy akceptowalnym spalaniu.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi,te Bety z tego rocznika i z tym silnikiem kosztuja tu wiecej, za 1700 nie znajdzie.Sprzeglo i zawieszenie to jakies tam grubsze naprawy ktore robil,a o plynach i oleju nie wspomnialem bo to chyba logiczne ze byly zmieniane.

Z wlascicielem bede widywal sie bardzo czesto,gdyz to auto kupuje w zasadzie po to, zebym do niego pozniej przez jakis miesiac czy dluzej dojezdzac bo mieszka w dosc niefortunnym miejscu.

Wnioskuje ze te silniki 1.8 nie sa jakies klopotliwe ? Musze sie przejechac nim i zobaczyc czy lepiej sie zbiera niz moje wczesniejsze volvo :whistle: Nigdy nie jezdzilem BMW :mrgreen:

Opublikowano
Biorąc pod uwagę podejście Francuzów i Włochów do tematu, wcale nie jest to takie oczywiste, że płyny i olej były wymieniane :mrgreen:
Opublikowano

hehe, statystycznie masz racje,to fakt ze do polski trafia mase zaniedbanych aut z Francji czy Wloch.Jednak akurat ten facet nie sadze zeby nie pilnowal wymiany oleju,skoro prowadzi w telewizji program motoryzacyjny.

Bmw to jego ktorys tam samochod, ma jeszcze taka honde : http://s15.postimg.org/fo87wifvb/IMG_6408.jpg

 

oraz stare ferrari w garazu i jakis drugi klasyk,nie wiem jaki bo byl przykryty.Mi to BMW tak na dobra sprawe potrzebne jest na max 2 mies,pozniej moge go sprzedac,albo zostawic jak sie bedzie dobrze sprawowalo.To juz zalezy jak mi sie bedzie jezdzilo autem z tylnym napedem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy założonym budżecie powinieneś znaleźć interesujący Ciebie model. Egzemplarz który wstawiłeś jest po uderzeniu przodem: zderzak od innej wersji, źle spasowana maska, nieoryginalny grill. Brak VIN więc nie można porównać stanu faktycznego z fabrycznym, ale skóra chyba dołożona.
Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Zbieram się do zakupu E46 320d 150 km, sedan albo touring i mam takie bardzo ogólne pytanie.

 

Jak jest z kosztami eksploatacji takiego autka ? Chodzi mi porównanie kosztów np. zrobienia hamulców czy zawieszenia w porównaniu gdybym np. kupił A4 B6 lub A6 C5 1.9 TDI 130km z podobnego rocznika. Czy w BMW będzie jakoś znacznie drożej z takimi eksploatacyjnymi rzeczami jak właśnie hamulce, zawias, dwumasa ? Drogie są części do takiego wozu ? Występują jakieś w miarę dobrej jakości zamienniki czy tylko oryginalne części (wiadomo, trwalsze albo zapewne droższe) ? Mój budżet na utrzymanie autka nie jest jakiś szałowy, zarobki u nas w kraju wiecie jakie są dlatego zależy mi na konkretnych poradach użytkowników.

 

Edit: czy może zdecydować się na 318d 116 km ? Jak z mocą i kosztami w porównaniu 320d 150 km ?

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Opublikowano
Ludziska co myślicie o silnku 2.0 143 km w cupe ? BO mam okazje kupić za mniej więcej 16 tysięcy i nie wiem czy jest sens się pchać w taki silnik i w cupe za taką cenę co myślicie /? chodzi o to auto :
http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-coupe-2-0-mozliwa-zamiana-ID6ykJ6n.html

Opublikowano

To te same silniki. Zobacz sobie ile kosztuje dana część do audi a ile do bmw i masz porównanie. Sa zamienniki o jakosci oryginaly, sa zamienniki bardzo dobre, srednie i slabe. Wszystko wedle twojego budżetu na naprawe. W e46 masz z przodu mcpersona więc w zalozeniu zawias jest tanszy bo mniej elementow. Do tego ori wahacze niby nie maja wymiennich sworzni ale wymienia sie je bez problemu zadnego a mozna kupic wahacze juz przystosowane do wymian sworzni ale to glupota jak ori da się wymienić.

 

Przy 320d kola conajmniej 16 cali, mniejszych nie zalozysz. Silnik znacznie znacznie mocniejszy niz 1.9 tdi, calkiem inna praca, tdi ciagnie z dolu a powyzej 3tys nic nie przyspiesza, tutaj do 2tys nic nie jedzie i dopiero od 2 do 4 jest ciag. Latwo 200 koni zrobić

szukam
Opublikowano
:search: Zobacz na google.pl Chociaż trochę trudu sobie zadaj by coś sprawdzić...

 

Wyobraź sobie, że tak zrobiłem co nie znaczy, że nie chciałbym skorzystać w opinii większej ilości użytkowników takich samochodów, być może kiedyś jeżdżących również czymś od konkurencji BMW ;)

Opublikowano
BMW nie ma dla mnie żadnej konkurencji :lol: No może Mercedes za jakieś 20 lat.

 

Zadowolony jesteś z 320d 150 km ? Mniej więcej jakie koszty takich części eksploatacyjnych ? Zapewne masz już trochę to auto to i doświadczenie zapewne też :)

Opublikowano
Jak ktoś przesiada się z golfa III/IV do e46 to nie dziwię się, że eksploatacja go szokuje. Najlepiej kupić corsę b (nie wiem czy c też jest taka pancerna) i tylko lać paliwo, tam nic nie trzeba wymieniać. Tylko jaki jest szok jak po kilka latach jazdy dobrze utrzymanym e46 wsiądzie się za kierownicę do nawet młodszego auta typu vw/opel/kia..przykładowo tak uwielbiana u nas kia sportage, strach tym w zakręty wchodzić, nie mówiąc o jakości wnętrza (auto za 100k).

 

Nie jeździłem żadnym golfem tym bardziej corsą więc nie wiem o czym mowa. Wyraziłem tylko własny pogląd jak to się przedstawia z mojego punktu widzenia.

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Ja pierdziele wysiadam. Czyli sprawdziłeś w necie ile co kosztuje, a potem pytasz na forum? Po co... www.czescidobmw.pl tam masz wszystkie części, z reguły nie ma czegoś co nie będzie źle działać. Zdajesz pytanie w stylu, wiem, że silnik ma N42 ma pojemność 2 i 1,8 litra, bo sprawdziłem w internecie, ale pytam jak jest u was. I jak myślisz, jakie będą odpowiedzi? Ktoś odpowie, że ma N42 o pojemności trzech litrów?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadowolony jesteś z 320d 150 km ? Mniej więcej jakie koszty takich części eksploatacyjnych ? Zapewne masz już trochę to auto to i doświadczenie zapewne też :)

Ja jestem bardzo zadowolony, mam 1,5 roku. Ogólnie wymiana oleju i filtrów 350-450zł, z droższych rzeczy to koło pasowe ostatnio wymieniałem - 560zł. Wejdź tak jak koledzy piszą na http://www.czescidobmw.pl, gdzie masz ceny części ORI, zamienników bardzo dobrej jakości jak i trochę gorszej.

Opublikowano
:search: Zobacz na google.pl Chociaż trochę trudu sobie zadaj by coś sprawdzić...

 

Wyobraź sobie, że tak zrobiłem co nie znaczy, że nie chciałbym skorzystać w opinii większej ilości użytkowników takich samochodów, być może kiedyś jeżdżących również czymś od konkurencji BMW ;)

Jezdzilem tez i obecnie jezdze autami innymi niz BMW. Akurat e46 tanie w utrzymaniu nie jest. Choc jak porownujesz do A4b6, to Duzo drozej w bmw nie bedzie. To i to sa auta marek i klasy premium. Tanio byc nie moze. A4b6 duzo lepiej zabezpieczone przed korozja niz e46. Silnik 1.9TDi trwalszy i bardziej idiotoodporny niz 320d BMW. Ja wybrałbym BMW, duzo iweksza frajda z jazdy. Ale liczac sie z kosztami eksploatacji, nie wziałbym ani e46 ani a4b6 to to nie tanie w eksploatacji auta. Wzialbym cos klase nizej.

Wiec jest tylko pytanie, czy chcesz (i mozesz) placic wiecej za wygode i frajde z jazdy.

 

Nota bene znalezienie e46 320d w fajnym stanie juz dzis jest bardzo bardzo trudne...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Zbieram się do zakupu E46 320d 150 km, sedan albo touring i mam takie bardzo ogólne pytanie.

 

Jak jest z kosztami eksploatacji takiego autka ? Chodzi mi porównanie kosztów np. zrobienia hamulców czy zawieszenia w porównaniu gdybym np. kupił A4 B6 lub A6 C5 1.9 TDI 130km z podobnego rocznika. Czy w BMW będzie jakoś znacznie drożej z takimi eksploatacyjnymi rzeczami jak właśnie hamulce, zawias, dwumasa ? Drogie są części do takiego wozu ? Występują jakieś w miarę dobrej jakości zamienniki czy tylko oryginalne części (wiadomo, trwalsze albo zapewne droższe) ? Mój budżet na utrzymanie autka nie jest jakiś szałowy, zarobki u nas w kraju wiecie jakie są dlatego zależy mi na konkretnych poradach użytkowników.

 

Edit: czy może zdecydować się na 318d 116 km ? Jak z mocą i kosztami w porównaniu 320d 150 km ?

 

Pozdrawiam wszystkich :)

 

W mojej opinii znacznie drożej nie będzie , jednak e46 to już leciwa auta i naprawdę części typu hamulce / el. zawieszenia dobrej jakości można znaleźć w przyzwoitych cenach , a samo zawieszenie jest dość proste i w mojej opinii dużo trwalsze niż w audi . Co do silników bmw to cr więc kultura pracy silnika zważywszy na lata produkcji to rewelacja - czy ktoś w tych latach produkował lepsze 2.0 ? , ale jak któryś kolega wspominał tdi bardziej idiotoodporne i jest je ciężej zajechać , a kupując zajechanego diesla w bmw możesz mieć poważny problem ! Oba silniki podatne na chip . Sercem brałbym bmw , rozsądkiem to które uda się znaleźć w lepszym stanie ...

Opublikowano
BMW nie ma dla mnie żadnej konkurencji :lol: No może Mercedes za jakieś 20 lat.

 

To chyba autami niewielu marek jeździłeś :wink: :roll:

Opublikowano

Maciek323 i mihau11 - serdeczne dzięki za konkretne odpowiedzi.

 

Dzisiaj byłem na oględzinach E46 320d 150 km, touring. Przejechałem się, dodam, że pierwszy raz takim BMW i chyba w ogóle BMW - na pierwszy raz moje wrażenia są mieszane, myślałem, że to auto będzie lepiej ciągnęło trochę. Taki motor zaczyna ciągnąć lepiej na wyższych obrotach ? Niedawno miałem okazję przejechać się Audi A6 C5 1.9tdi 130km - od samego dołu szło wyczuwalnie lepiej wg mnie. Oczywiście, być może się mylę - nie zrównajcie mnie z ziemią za to, nie mam doświadczenia w jeździe BMW jak już wspomniałem na początku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To chyba autami niewielu marek jeździłeś :wink: :roll:

Czy ja wiem...jakoś strasznie dużo ich nie było. To czym mam się w takim razie przejechać? :-)

Opublikowano

Tdi całkiem inny silnik. Ciągnie z dolu do 3 tys potem nic sie nie dzieje. Tutaj odwrotnie, do 2 tys nic. .

. ..........'..

a ciąg jest do 4 tys. Do tego ogromna łatwość podniesienia mocy do 200 koni.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.