Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

prosze o pomoc

 

jestem po ogledzinach BMW e46, z grudnia 98, 318i 118km

auto zachowuje sie super, nie ma stuków puków itd,

chciałbym zasięgnąć rady od Was - uzytkownikow na co zwrocic uwage w w/w modelu...

nie ukrywam ze w tym momencie wydam kasiore na auto, i dopiero przy nastepnej wyplacie polecialyby oleje itd. . .

 

z góry dziekuję, pozdrawiam i niebawem założę na pewno temat z jakąś swoją e46 gdy ją kupie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

prosze o pomoc

 

jestem po ogledzinach BMW e46, z grudnia 98, 318i 118km

auto zachowuje sie super, nie ma stuków puków itd,

chciałbym zasięgnąć rady od Was - uzytkownikow na co zwrocic uwage w w/w modelu...

nie ukrywam ze w tym momencie wydam kasiore na auto, i dopiero przy nastepnej wyplacie polecialyby oleje itd. . .

 

z góry dziekuję, pozdrawiam i niebawem założę na pewno temat z jakąś swoją e46 gdy ją kupie ;)

 

Za ile kupujesz? M43 to prosty silnik i nic się tam nie dzieje jeżeli zmieniasz olej, jeżeli go nie zmieniasz... obracają się panewki. No, ewentualnie DISA czasem klepie. Sprawdź rdzę (w tym przewodów hamulcowych), wycieki oleju, czy sprężyny nie popękały z tyłu, czy nie wyrwało wózka (pomocniczej ramy tylnego zawieszenia) z podłogi, czy nie ma luzów na wale, czy tuleje przednich wahaczy nie mają luzu. Pamiętaj że mimo iż to tylko 318i, jego eksploatacja będzie droższa niż np. Astry czy Golfa, tym bardziej że masz auto co najmniej 16 letnie, a E46 nie znosi zaniedbań.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się do zakupu E46 w wersji 320i (170 KM) po lifcie, na chwilę obecną nie mam jeszcze nic konkretnego na oku więc nie będę dawał linków i pytał co sądzicie. Mam jednak inne pytanie. Mianowicie: Czego mogę się spodziewać po kupnie tej wersji? Nie chodzi mi o wymianę filtrów płynów itp. tylko o poważniejsze naprawy z jakimi mogę się spotkać po zakupie i orientacyjny koszt? Chciałbym zmierzyć siły na zamiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zarówno jeden jak i drugi egzemplarz po przygodach. Lakier szachownica, do tego brak sprysków przy xenonach i cofnięte liczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki:)

a ten egzemplarz:

http://olx.pl/oferta/bmw-seria-3-niepowtarzalne-bmw-330d-warszawa-xenon-skora-automat-hi-fi-system-CID5-IDeafFx.html

zativ - przedlift czy polift Cię ineteresuje?

przy tym silniku to odmy, vanos może się nadawać do zrobienia,

też jestem na etapie poszukiwań i albo alledrogo albo jakiś sklep internetowy z częściami i tam sobie sprawdzam co ile może kosztować do danego egzemplarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daleko nie mam może w ramach oglądania różności pojedziemy ją obejrzeć...

bez miernika lakieru nawet nie ma co jechać oglądać...

a jeszcze mam pytanie o tą srebrną z wilanowa (nr 1, z mojego posta z 2 sztukami do oceny) - te podłużnice malowane na czerwono - to normalne, dziwna wizja właściciela czy co najgorsze może świadczyć o "poważnej przygodzie"?

bary_kent - ile może kosztować (powinien kosztować) 330d w podobnej konfiguracji z podobnego rocznika? Zdrowy, nie jakiś szrot oczywiście :)

Ewentualnie jaki może być koszt 325i sedana/touringa w podobnej konfiguracji i roczniku?

Realny przebieg na 330d lub 325i z tych lat to mniej więcej ile? Zaglądałem na niemieckie portale aukcyjne to te auta są z różnymi przebiegami, 300, 400 do nawet 600,

a do jakiego przebiegu auta nie muszę się bać (chodzi o serwisowane/naprawiane jak należy :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to skoro tam zaglądałeś to nie licz na mniej jak 400.

 

Do oceny aut jest odpowiedni dział, a nie teraz bedziesz tutaj śmietnik robił wrzucajac co pare chwil nowe ogloszenia i czekał na komentarze. A potem za 2 dni bedziesz pytał o auto którego link wrzuciłeś 5 stron wcześniej.

 

Jedno auto, jeden vin i jeden temat w odpowiednim dziale. Nie rób burdelu.

 

zadajesz takie dziwne pytania poza tym, do jakiego przebiegu, a skad mamy wiedzieć jak auto było użytkowane. Kupujesz auto które ma 15 lat albo wiecej zostało przyprowadzone rozbite ze skreconym przebiegiem i pytasz czy sie bać. Przecież to zawsze jest loteria, można probówać przed kupnem jak najbardziej sprawdzić auto ale wszystkiego nie przewidzisz bo do silnika nie zajrzysz do środka.

 

chcesz w miare dobre auto kup od prywatnego człowieka, najlepiej z historią która jest potwierdzona na jakimś forum. Albo allegro i olx zacznij przegladać od najdroższych, odrobinę zmniejszysz szanse że kupisz padline.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde e46 ze wzgledu na wiek i skomplikowanie konstrukcji to loteria.

330d ze wzgledu na jeszcze wieksza komplikacje i wieksze przebiegi to jeszcze wieksza loteria z szansa na trafienie gniota i duzych wydatków.

Tanie 330d (ponizej 20 tys za polifta) to juz loteria z wielkimi szansami na problemy.

 

Albo zamiast myslec ze to loteria trzeba miec przygotowane minimum 5 tys zł na pakiet startowy (uwierzcie ze to nie duzo jak na auto klasy 330d) i wtedy mozna myslec o zakupie spokojniej. Choc czujnosc i tak wskazana!

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi:)

nie wrzucałem żadnego linku powtórnie...

dziwne pytania to fakt ale zaznaczyłem, że pytam o auta serwisowane i naprawiane na czas, o taki bezpieczny przebieg pytam,

fakt cudów się nie spodziewam, 325i lub 320i mam nadzieję szybciej uda się znaleźć w dobrym stanie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jesteś w stanie stwierdzić własnie tego serwisowania przez ostatnie 10 lat życia tego auta, czesto serwisy urywają się po kilku latach. Ksiązki na allegro kosztują grosze, pieczatki jeszcze mniej.

 

diesle z reguły dużo jeżdzą wiec przebiegi wieksze, co z tego że silnik jest na tyle pancerny że zrobi 600tys (mówie o wale korbach panewkach czy pierścieniach) jak cały osprzęt cie zabije cenowo. Poza tym sam silnik nie jeździ, masz jeszcze tyle rzeczy w aucie.

 

Tutaj codziennie ktoś myśli że obsługa auta to olej i filtry. Jak wspominam że opony czy hamulce to jakiś marzyciel odpisuje wyżej na tej stronie "że są 2 komplety opon" nieważne jakich wazne że są 2 komplety opon. Leżały na torze jako banda ale jeszcze mają bieżnik wiec idealne do jazdy. Jeśli ktoś tak dbał o auto że wymieniał tylko olej i filtry to potem są właśnie takie skarbonki bo wspomaganie leży bo tam smoła, płyn chłodniczy czarny, hamulcowy się w ogóle wymienia ? przecież jest wieczny :)

 

przy mocnym dieslu bedzie umęczone sprzęgło (może już nawet 2 komplet), poduszki silnika, skrzyni, podpora wału pewno oryginał, niby pierdoły ale auto ma takie lata już swoje że i rozrusznik zaraz do regeneracji, alternator lada moment. Żeby doprowadzić auto do fajnego stanu trzeba nawet połowe ceny zakupu wrzucic. Nie ma sensu jazda fajnym autem jakim jest e46 które jest w stanie słabym. Nie ma wtedy radochy dla której się auto kupiło.

 

Brałeś pod uwagę ze do 3l diesla nie wchodzą felgi 16 cali ? od 17 cali conajmniej, zobacz jak się róznią opony w cenach, jak hamulce które sa wieksze.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

up - dzięki za pomoc :)

Spokojnie to nie moje pierwsze auto, mam swój wiek i doskonale wiem, że to co piszesz to absolutna prawda - co do utrzymania auta, w pełni się z tym zgadzam,

felgi 17 wiem, mniejsze nie wejdą na zacisk hamulcowy. Mam może i tanie auto ale o nie dbam, mamy tez dwa motocykle i wiem jak ważne jest robienie wszystkiego na bieżąco bo inaczej trzeba będzie jeszcze więcej plnów później dołożyć:/

 

Najdroższe e46 na aledrogo to koszt (pomijam wyjątki) około 24- 28 tys zł, w większości to coupety, w granicach 20 tys już chyba mam szansę na znalezienie czegoś co nie było spod tira wyciągane (malowany błotnik czy drzwi to chyba nie powód do odrzucania takiego auta?)

lub jak napisałeś - auta w którym wymieniano tylko olej i filtry i liczono, że się nie rozpadnie a jak coś zaczyna grymasić to sprzedajemy bo szkoda kasy wydawać:( ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś zawsze znajdziesz, po kilka miesiecy auta szukają ludzie i jest problem. W celu ogólnego pojecia polecam w nablizszej okolicy pojechać i obejrzeć pare aut, nie muszą być te silniki i wersje które szukasz ale ogólnie obejrzeć jak to wygląda. Bedziesz mieć porównanie auta które ma 300tys za 10tys i auta które ma 300tys przebiegu za 25tys. Raczej odpuść dalsze wyjazdy na początku bo szkoda pieniędzy i nerwów jak bedziesz pół polski jechał żeby po minucie wsiadać i jechać z powrotem.

 

może znajdziesz kogoś z okolicy z zadbanym autem, cie przewiezie, pokaże jak wygląda itp. Poszukaj po tym forum i innych. Pomoże ci to mieć już jakiś punkt zaczepienia. Przesiadając sie z gorszego czy tańszego auta czesto trzeba się opanować bo wszystko się podoba i tak fajnie jeździ. Dlatego ważne jest według mnie wiedzieć jak wyglada i jeździ dobre auto i na tej podstawie porównywać te które chciałbyś kupić.

 

Wyposażenie sam sprawdzisz, darmowe dekodery na necie są, wystarczy ostatnie 7 cyfr vinu, nie chce ktoś podać vinu auto odrzucasz od razu. Po vinie sprawdzisz czy nie anglik bo to ważne oraz z jakim wyposażeniem i silnikiem wyjechało z fabryki i co jest sprzedawane aktualnie.

 

Typowe problemy e46 jak i typowe problemy każdego silnika wygooglasz albo wyszukasz na forum. Wszystko już zostało napisane, zostaje ci czytać.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cezary nie porównuj przebiegu benzyny 325 do diesla 330. Diesel zawsze będzie miał dużo więcej nakręcone. Trafić dobry, zdrowy egzemplarz w dieslu R6 to jak trafić w totka. Aut mało, a zdecydowana większość to 0,5 mln przebiegi. Często bywam w Niemcach i mam tam sporo znajomych i wierz mi, że nikt nie kupuje diesla żeby nim jeździć do kościoła czy po browar do getrankemarktu. Diesle są mocno eksploatowane.

Jeżeli szukasz auta z rozsądnym przebiegiem szukaj benzyny, najlepiej w DE - omijać komisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ewentualnie jaki może być koszt 325i sedana/touringa w podobnej konfiguracji i roczniku?
Kombi będzie tańsze. Rozsądna cena za dobrze wyposażony egzemplarz to 20+
Realny przebieg na 330d lub 325i z tych lat to mniej więcej ile?
Benzyna 250 tyś +, diesel blisko 2 x tyle.
Zaglądałem na niemieckie portale aukcyjne to te auta są z różnymi przebiegami, 300, 400 do nawet 600
O ile sprzedaje je prywatny użytkownik i nie jest to Ruski albo Turek to jest to prawda.
do jakiego przebiegu auta nie muszę się bać (chodzi o serwisowane/naprawiane jak należy :) )
Na to nie ma prostej odpowiedzi. Może być fura z przebiegiem 350 tys (oglądałem e61 z przebiegiem 330 tys i mocno się zastanawiałem) i być atrakcyjna (serwis na czas, właściciel nie oszczędzał na eksploatacji etc.), a może mieć oryginalnie 200 tyś być szrotem. Musisz spojrzeć na auto jako całość. Przebieg + serwis + efekt wizualny + wyposażenie i podjąć decyzję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki/Panowie (co kto woli;) ) o takie odpowiedzi mi chodziło :)

Na początek szukam aut u siebie i pod nosem, w rodzinnej miejscowości mojej żonki urzęduje Auto Bawaria, mają wg mnie dobre sztuki na sprzedaż, tu na miejscu w Wawie również mam pewne miejsca gdzie warto wstąpić plus z forum może ktoś będzie sprzedawał :)

Dzięki raz jeszcze, czyli pierwotne założenia okazują się najlepsze :)

Wrzucę już we właściwym dziale e46 stojące pod moim blokiem, a wystawione na sprzedaż :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary, myslalem ze juz byles zdecydowany na 318i/320i.

 

Ewentualnie przebiegowo jak na diesla 330d to ciekawie wyglądało to poliftowe kombi które sprawdzałes, mialo cos kolo 270 tys km.... Nie licz ze znajdziesz 330d z mniejszym przebiegiem do 25 tys zł...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek323 - na dobrą sprawę to na chwilę obecną oglądam różne autka (czasu mało, dni jeszcze krótkie więc grubsze oglądania to tylko weekend:( ) aby mieć jak największą wiedzę :)

Szczerze to jeśli nie będzie z pewnego źródła (330) to bez dobrego przetrzepania nie wezmę takiego auta, to 330 od której się zaczęło będzie w poniedziałek, sporo aut ciągnęli teraz i się przeciągnęło, obejrzymy przejedziemy się ale jak już wcześniej napisałem - 4x4 mnie odstrasza i raczej podziękuję za ofertę, chyba że będzie przysłowiową lalką i w aso to potwierdzą to wtedy będę miał twardy orzech do zgryzienia:/

Vavetronica kupionego tu u nas też się obawiam:/

Najbardziej interesuje nas 320i oraz 325i a czy znajdziemy coś zobaczymy.

Zerka do okna 325ci sąsiada którą wrzuciłem do oceny, trzeba dziś zadzwonić i obejrzeć, dowiedzieć się coś więcej o niej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi ;) autko przejrzałem i zdecydowałem się na zakup - wiem ze części są droższe niż w astrze G która miałem do tej pory ale z drugiej strony czuje mega różnice w prowadzeniu czy amortyzacji :) . Juz niebawem założę temat w odpowiednim dziale .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako że jestem nowy na forum to wypada się przedstawić. Marcin, rocznik '89, Kraków.

Chciałbym zaciągnąć Waszej rady na temat zakupu auta. Mianowicie ok. lipca/ sierpnia chciałbym zakupić Bawarkę i rozmyślam nad dwoma opcjami. Opcja pierwsza to E46 330i Touring obowiązkowo po lifcie czyli 2003 +. Druga to E60 530i (272km) a najlepiej 535i Sedan. Podpowiem że mam trójkę dzieciaczków. Spalanie... hmmm ... nie jest tak bardzo ważne ponieważ autko ma być używane jedynie na podróż sklep/ kawka do rodziny etc. ale też nie chcę przesadzać z silnikami 4 litrowymi i w górę (wiadomo że 750i też piękne auto).

Którą byście bardziej polecili ? Jak z awaryjnością ? Ceną za części (jakaś drastyczna różnica?) ? Może ktoś z Was ma znajomych którzy sprowadzają auta z np. Niemiec. Oczywiście chodzi o bezwypadkowe. Za bardzo nie chcę kupować w PL bo każdy wie na jaki egzemplarz można trafić .... Jak cenowo wygląda kupno np w Niemczech? Wiem że do sprowadzonego auta muszę doliczyć jakieś 6 tys. + przetłumaczenia i inne bajery.

W ostateczności biorę pod uwagę również E87 130i.

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.