Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
z tego co wiem M47R ma 85kw - 115 PS, a silnik BMW 136 PS

 

Jesteś w 100% przekonany że goły słupek jest taki sam ? Bo nie chce wydać kasy w błoto,

jeśli masz możliwość sprawdź czy słupek z pompą wtryskową i wtryskiwaczami jest taki sam, ( silnik który mam okazje kupić jest uzbrojony w pompe wtryskową i wtryskiwacze )

jest z 2003 roku - cena 2500 zł.

 

Pozdrawiam

 

Silnik w Oplu Omedze (2,5 TDS) miał 136 km, w BMW 2,5 TDS ma 143 km - silnik był ten sam, różnice były właśnie w osprzęcie.

 

Może to Ci pomoże :)

 

http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm

Opublikowano

ok, jutro pstryknę szczegółowe zdjęcia silnika wtryskiwaczy, pompy - dodam do tego wątku celem sprawdzenia czy odpowiada to osprzętowi z e46.

 

Dzięki

Opublikowano

dodam jeszcze że silnik rovera jest w technologi common rail, wtryskiwacze są tam sterowane elektronicznie, czy w przypadku BMW 136ps jest tak samo ?

Sprawdzałem na allegro aukcje z wtryskiwaczami znalazłem takie : http://allegro.pl/bmw-e46-wtryskiwacze-320-d-136-km-i1681981625.html

 

a w silniku M47R rovera są : http://allegro.pl/wtrysk-wtryski-wtryskiwacze-rover-75-2-0-cdt-i1651351208.html

Opublikowano (edytowane)

Zanim kupisz, to proponuję przejrzeć jakieś katalogi z częściami czy są wymienne (tłoki, pompa olejowa, blok silnika) - czyli realoem z bmw i coś podobnego z rovera. Niestety jest tak, że czasem pozornie silniki są takie same a jak przechodzimy do szczegółów to pojawiają się schody. Taka sytuacja jest np. z silnikiem M47N bmw z 320d (150 km) i 318d (116 km) na common railu - większość ludzi myśli, że to jest ten sam słupek - a NIE jest.

Tak, że podsumowując - lepiej 2 dni dłużej przeprowadzać rozpoznanie niż się pospieszyć.

Edytowane przez Unkas
Opublikowano
To pod jakie bmw można przyporządkować silnik M47R ?

Kolega wcześniej pisał że silniki są takie same . . ?

 

pod 320d, ale 150KM. ma o ok. 50ccm większą pojemność skokową

Opublikowano (edytowane)
To pod jakie bmw można przyporządkować silnik M47R ?

Kolega wcześniej pisał że silniki są takie same . . ?

 

Są drobne różnice, ale sam słupek jest ten sam, np. rozrząd też uległ zmianie, są inne zębatki inaczej ułożone, kolektor itp w sumie detale ale różnica jest

 

Pytanie co Ci padło w tamtym motorze i co można z niego wykorzystać?

 

Jakoś tak teraz zacząłem mieć wątpliwości - bo w sumie nie wiem czy ten z Rovera to nie przypadkiem już M47N. A różnica pomiędzy M47N a M47 jest jednak - jest inny wał korbowy i pompa oleju.

Edytowane przez Loona Thic
Opublikowano (edytowane)

Jutro dodam szczegółowe zdjęcia silnika i osprzętu w jaki jest uzbrojony.

Mogę wykorzystać cały osprzęt, tylko silnik jest do wyrzucenia. Ale jak silnik z rovera jest na CR aa tutaj zwykłe wtryski ?

Edytowane przez qwerty123
Opublikowano

Są drobne różnice, ale sam słupek jest ten sam, np. rozrząd też uległ zmianie, są inne zębatki inaczej ułożone, kolektor itp w sumie detale ale różnica jest

 

Pytanie co Ci padło w tamtym motorze i co można z niego wykorzystać?

 

jak słupek może być ten sam skoro jeden silnik ma 1951ccm a drugi 1995ccm? jak niby chcesz włożyć końcówkę wtryskiwacza od VP44 w głowicę pod common raila? :mad2:

Opublikowano

Są drobne różnice, ale sam słupek jest ten sam, np. rozrząd też uległ zmianie, są inne zębatki inaczej ułożone, kolektor itp w sumie detale ale różnica jest

 

Pytanie co Ci padło w tamtym motorze i co można z niego wykorzystać?

 

jak słupek może być ten sam skoro jeden silnik ma 1951ccm a drugi 1995ccm? jak niby chcesz włożyć końcówkę wtryskiwacza od VP44 w głowicę pod common raila? :mad2:

 

Zasugerowałem się jedną sprawą. Zauważ, że silnik Rovera jest produkowany w niezmienionej formie od 1999 roku i ma pojemność 1951 ccm kolego.

Opublikowano
A różnica pomiędzy M47N a M47 jest jednak - jest inny wał korbowy i pompa oleju.

Hehehe.. a jak do tego dołożyć, że i M47N - 150 i M47N - 116 są różne to naprawdę rozsądek każe każdą tego typu operację odpowiednio rozpoznać ;)

 

Można wejść na jakiś sklep internetowy z częściami i porównać kilka silnikowych części po numerach producenta i szukać identycznych - i to już będzie wskazówka czy silniki są takie same czy nie.

Opublikowano

w takim razie jest silnik 1951ccm z common-railem? to by było ciekawe... już sobie wyobraziłem 320d 136PS przerobiony na CR. to jest CR I generacji taki jak w 330d 184KM? (w '99 nie było jeszcze innego).

 

tak czy siak, głowica od CR nie podpasuje do końcówek wtryskiwaczy VP44.

 

widzę tu dwa rozwiązania:

1) przypasować dół od tego rovera i głowicę od zwykłego M47, do tego dorzucić pompę VP44

2) przełożyć cały silnik z osprzętem CR od rovera? i do tego dopasować turbo od 320d na przykład

Opublikowano
w takim razie jest silnik 1951ccm z common-railem? to by było ciekawe... już sobie wyobraziłem 320d 136PS przerobiony na CR. to jest CR I generacji taki jak w 330d 184KM? (w '99 nie było jeszcze innego).

 

tak czy siak, głowica od CR nie podpasuje do końcówek wtryskiwaczy VP44.

 

widzę tu dwa rozwiązania:

1) przypasować dół od tego rovera i głowicę od zwykłego M47, do tego dorzucić pompę VP44

2) przełożyć cały silnik z osprzętem CR od rovera? i do tego dopasować turbo od 320d na przykład

 

Dlatego pisałem właśnie, że może pasować. Bo dół silnika wg mnie podejdzie. Za to z głowicą może być kłopot.

Co konkretnie jest tam padnięte, wiesz?

Opublikowano

2) przełożyć cały silnik z osprzętem CR od rovera? i do tego dopasować turbo od 320d na przykład

Ale wtedy pojawiłby się też problem ze sterowaniem tego wszystkiego, no chyba, że przełożony będzie też i sterownik z rovera, ale wtedy to już będzie rover w budzie BMW. Jak dla mnie to tak jak napisał jceel w pierwszym punkcie, czyli jeśli się da to dopasować tylko dół z rovera, bo pewnie to padło w starym silniku jak zwykle bywa.

Opublikowano

Silnik jest sterowany komputerem, wyobrażacie sobie podpiąć silnik od Rovera pod instalacje BMW ?

Czyli lipa z silnikiem rovera, i ciekawe jak z podpięciem pod niego skrzyni BMW

Opublikowano

2) przełożyć cały silnik z osprzętem CR od rovera? i do tego dopasować turbo od 320d na przykład

Ale wtedy pojawiłby się też problem ze sterowaniem tego wszystkiego, no chyba, że przełożony będzie też i sterownik z rovera, ale wtedy to już będzie rover w budzie BMW.

 

swoją drogą ciekawe jak wygląda sprawa sterownika w tym roverze... czy to takie samo/podobne DDE4 jak w 330d 184KM? jest do dość prawdopodobne, jako że cały silnik jest praktycznie od BMW. nie sądzę by robili nowy zupełnie inny sterownik...

Opublikowano
DDE4 to do 6 cylindrówki, jak już to bardziej podobny pewnie jest do dde5 z 2.0D na CR. Ale to i tak nie załatwia sprawy, bo jeśli oryginalnie sterownik BMW nie pociągnąłby silnika, to jak zastosuje się ten z rovera, to na pewno będzie problem z komunikacją między modułami.
Opublikowano
Witam, od kilkunastu dni zastanawiam sie nad kupnem tego modelu. W zasadzie była by to wymiana mojej aktualnej 320d na ten oto model. Dieselem jezdzi sie ok ale jednak benzyna to benzyna. Zastanawiałem sie jeszcze nad 323i jednak spalanie jest podobno bardzo przyblizone a silnik w 328i jest po prostu lepszy. Stad ta decyzja. Wiec stad ta decyzja. Oczywiscie samochod bedzie mial zalozony gaz. I tu nasuwa sie pytanie. Na co zwracac uwage przy kupnie tego modelu? W gre wchodzi zarowno sedan jak i 3-drzwiowy odpowiednik. Cena musi byc przyblizona do tej za ktora sprzedam 320d, a wiec cos ponad 20tys. Chodzi mi glownie o silnik, nie chce kupic kota w worku. Wiadomo ze nie moze miec wyciekow. Ale chodzi mi konkretniej o jakies bolaczki tego silnika. Jesli ktos mial jakies problemy niech opisze objawy, przydzadza sie. Jesli jest cos na co napewno trzeba zawsze zwracac uwage rowniez prosze o podopowiedz. Przed zakupem postaram sie obejzec kilka sztuk nie koniecznie od osob sprzedajacych aby zobaczyc jak ten silnik pracuje i przyzwyczaic ucho do rownej pracy. Łatwiej bedzie wychwycic pewne ewentualne anomalie. Nigdy nie interesowalem sie tym islnikiem ze wzgledu na stereotyp duzego silnika i ogromnego spalanie jednak gdy trchoe sie o nim dowiedzialem zmienilem zdanie :8) Pocieszajacy jest fakt ze bardzo malo (w porownaniu do 320d prawie wcale) jest tematow na temat dolegliwosci tego modelu. Wnioskuje, że ich po prostu nie ma. Mam dosc fanaberii silnika z symbolem d. Latwiej trafic na dobra sztuke w benzynie niz w dieslu.. O konkretne sztuki bede pytal w tym specjalnym temacie. I jeszcze jedna prosba, jesli ktos mieszka w okolicy Puławy (Azoty) i ma e46 328i i chaialby sie pochwalic, pokazac i cos powiedziec to jestem otwarty, w miare mozliwosci chetnie sie spotkam, podjade w weekend. Mam kilka pytan, jestem ciekawy jak ten silnik sprawdza sie na drodze. Na ile jest mocny itp itd. Wiadomo. Z gory dzieki i czekam na odpowiedz ;) Samochod zamierzam kupic jak najszybciej zeby jeszcze nacieszyc sie nim przez wakacje :) Pozdrawiam.
Opublikowano
Kolego wariat,ponieważ jest to forum dyskusyjne więc zajme swoje 5cm w treści,otóz maiłem ale 328i coupe z 1997r e36 wiec nie dikładnie to czym operujesz i masz ochote.Powiem ci jednak jedna ważna kwestie,nie wież w stereotypy ze R6 2.8i pali dużo i jest awaryjny,a co najważniejsze drogi w eksploatacji.To jak dla mnie najlepszy kompromis pomiędzy benz. a dieslem 3.0d,jezeli chodzi o koszty eksploatacyjne,awaryjność,ale najwazniejsze że silnik 2.8i jest atk przyjemny i zadowalający ze M57 nie da tej frajdy w uzytkowaniu.Pytasz o szczegóły na czym sie skupić,ja ten który miałem też został zagazowany i tu tylko trzeba nie być oszcędnym w inwestowaniu.Ja w roku 2004 zapłaciłem za kompletna sekwencje z dopasowanymi pod ten podtlenek LPG wtryski około 5700zł,ale jak sie okazało na chamowni moja łasica przekroczyła na LPG 207KM.Spalanie przy normalny użytkowaniu wachało się w granicach 12-15l/100km natomiast jakieś wybryki kosztowały w granicach 18-20l/100km.W każdym razie ten silnik ma coś w sobie czego w zyciu nie da ci inny.Jest tak spasowany,praca jego dosłownie jak byłby maluteńkim silniczkiem 1.0 toyota yaris.Na 100% nie polecam silników małych ze względu na spalanie i braku wydajnosci typu 2.0i,ale silnik w 323i mój owczesny kolega chwlił i widziałem też ze miał z nim żadnych wiekszych problemów,a na wspólnych młodocianych wypadał jego 2.3i nie odbiegało zauważalnie w dynamice.Mam obecnie któregos klekota z rzędu bo jakoś przywiazałem sie do tego M57,ale nie jestem w stanie zaprzeczyć kwestii że 2.8i są ekonomiczne twarde i udane(chyba najlepszy kompromis).Mój odrzutowiec e39 525d smiga jak trzeba,też lepszym kompromisem jest w porównaniu ze wcześniejszymi które miałem- 3.0d//Osobiscie z własnych doznań jazdą 2.0d powiem ze nie dziwie ci się w ogóle bo ten silnik to ani kompromis ekonomiczny,ani defektowy,ani dla ucha,ani dynamiczny.Dla mnie nie urażając nikogo --dojazdy do kosciła w niedziele na sume jak dziadki sie zjada bo na porannych mszach przyjeżdzaja młodziaki po disco bezpośrednio dla podpisania listy obecnosci.Takze sumując ja twoje posuniecie popieram i poważam,wiecej od siebie nie zaproponuje nic wiecej jak to co ja czułem i miałem- bo dzieli nas szmat drogi do wymiany pogladów.POzdr i trzymam kciuki za trafny egzemlarz bo to podstawa :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.