Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się troszeczkę pod temat kolegi aby nie zakładać nowego, czy E46 ma jakieś "dodatkowe" wady oprócz tych, które występują w E39?

Chodzi mi o to, że sporo się orientowałem i jeździłem kilkoma E39, fajne autko, wygodne, duże itp, ale ostatnio jakoś przykuwają moją uwagę E46 Coupe, a że za 2 miesiące będę zmieniał samochód, to mam jeszcze troszkę czasu na zastanowienie. Interesują mnie silniki benzynowe (z LPG) M52 B25/B28, ewentualnie M54B30 ale zdaję sobie sprawę, że na auto poliftowe mnie nie stać bo będę miał około 20tys, +/-2-3tys na wkład w auto, bo nie chcę dawać całej sumy tj 23tys na zakup, a potem się okaże, że trzeba zrobić to i tamto, a nie ma za co i trzeba czekać do kolejnej wypłaty.

Warto w ogóle zawracać sobie głowę szukaniem w miarę nieźle wyposażonej(climatronic i grzanie foteli niemal obowiązkowe) 328Ci w przyzwoitym stanie? Tzn takiej, która po wkładzie tych 2-3tys była w dobrym stanie, a nie skarbonka bez dna, którą będę przez rok non stop remontował, aż w końcu nerwy puszczą i sprzedam w świat za grosze, żeby tylko już się z padaką nie męczyć.

Jeżdżę po 12-15tys rocznie.

P.S. Ile tak realnie lżejsza jest E46 Coupe/Sedan od E39 Sedan? Zakładając ten sam silnik M52B28, bo w necie różne strony różne wagi podają i ciężko cokolwiek rzetelnego znaleźć.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

niestety nie

aha, no to pomyślę nad kombinowaniem większej gotówki.

A jak z tymi wadami w E46? W E39 często podobno lecą czujniki ABSu, giną piksele na wyświetlaczach i takie różne pierdółki związane z elektroniką lubią szwankować i często pękają plastikowe "pręciki" w lampach do regulacji wysokości świateł. Czy w E46 jest tak samo? Są jeszcze jakieś newralgiczne punkty?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocowanie tylnego zawieszenia do budy, potrafi pekac. Jak dwumas wymeczony czy uszkodzony to potrafi rozwalic wał. Przeplywomierz tez pada czesto i prawie kazdemu. Rezystor dmuchawy tez czesto :)

Po kupnie wiadomo tez bedziesz musial zainwestowac i troche podzialac ale spokojnie da sie przedliftem jezdzic i nie jest taki straszny i wadliwy :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocowanie tylnego zawieszenia do budy? Chodzi Ci o tylny wózek? Pęka wózek czy buda? Tzn chodzi mi o to, czy pęka element wymienny czy nie wymienny?? Jak pęka wózek to pół biedy bo się go wymieni i można jeździć ale jakby buda trzasnęła to cięcie spawanie i rzeźbienie odpada całkowicie.

Przepływka to chyba standard w wielu autach, w Audicach i Mercedesach też potrafią lecieć co jakiś czas, a jak dwumasa zjechana/uszkodzona to w każdym aucie prowadzi do uszkodzeń.

Tak przeglądam alledrogo i raczej większość E46 328Ci/325Ci jest w cenie około 20tys, na pewno wśród tych aut da się znaleźć co najmniej kilka, które nadają się do kupienia i doinwestowania, choć na pewno łatwo nie będzie jak to zwykle w Polsce bo 2/3aut to rzeźbione i kombinowane padaczki.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęka mocowanie wózka, trzeba spawać. Wada dotyczy aut z samego początku produkcji.

Rezystor dmuchawy to jak w każdym BMW, nie jest to jakaś specjalna wada e46. Mi nie padł (podobnie jak i przepływomierz) w żadnym moim e46. To już bardziej liczyłbym się z koniecznością wymiany zaworu sterowania turbiną, jeśli miałby być diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zielo

A wiadomo Ci do którego rocznika te mocowania pękały?? Może jakieś konkretne wersje silnikowe cz coś?

Ja jeśli już zdecyduję się na E46 Coupe, a nie E39 to będę celował w 325/328i mniejszych silników raczej nie przewiduję w swoim aucie bo teraz mam co prawda Mercedesa z silnikiem 2.2 150KM i jest dla mnie stanowczo za słaby dlatego nie widzę u siebie silnika o mocy mniejszej niż 200KM.

A jeszcze wracając do tych pękających mocowań wózka, to jest to b.częsty przypadek w E46 z pierwszych roczników produkcji czy po prostu niewielki odsetek wyprodukowanych E46 miało taki problem??

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomozcie panowie w wyborze, czy warto zamieniac passata na bmw?

 

Oczywiscie ze warto, nawet na starsze BMW.

Ja najbardziej szukałbym 323i/325i/328i/330i - w zależnosci od posiadanych finansów.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze wracając do tych pękających mocowań wózka, to jest to b.częsty przypadek w E46 z pierwszych roczników produkcji czy po prostu niewielki odsetek wyprodukowanych E46 miało taki problem??

 

Wg mnie tylko bardzo mocno eksploatowane auta to dotyczy, albo takie które na naszych pięknych drogach zrobiły duze przebiegi.

Znam paru posiadaczy przedliftowych e46, sam mam też takie auto - i nikt nie miał problemów z wyrwanym wózkiem.

 

W benzyniaku R6 lubi uciekac plyn chłodzący, co czasem jest trudne do zlokalizowania. Najczęściej przyczyną bedzie termostat lub chłodnica.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiadomo Ci do którego rocznika te mocowania pękały??

 

Sam początek produkcji mocniejsze benzyny 323 i 328 silniki M52. Po zmianie na M54 w 2000 roku (325 i 330) usterkę usunięto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli E46 chyba odpada w moim wypadku;/ Bo na 330i/330Ci mnie nie stać, tzn są egzemplarze na alledrogo w zasięgu moich funduszy ale domyślam się, że zadbane auto to nie jest dobre określenie na te auta :P

Pozostaje mi E39 528i, bo nie chciałbym żeby np. pół roku po zakupie auta okazało się, że pęka mi mocowanie wózka albo już pękło:/

A czy w E39 taki problem kiedykolwiek występował?? Wiem, że to dział o E46 ale dziale E39 nic takiego nie znalazłem ale wolę się upewnić niż potem mieć niespodziankę.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez nawet jak cos takiego sie stanie, to jest to mały problem... ile naprawa kosztuje? 300zł, 400zł? To tyle co jeden wachacz do e39, a na polskich drogach wachacze w e39 lecą jeden po drugim.

 

W kosztach eksploatacyjnych e39 zawsze wyjdzie drozej od e46 (porównujac tak samo zadbane modele) - nawet jesli w e46 przyjdzie naprawic te nieszczęsną podłogę z mocowaniem wózka

 

E39 bardzo lubi rdza, w e46 rdza to żadkość.

 

 

Nie ma samochodu ktory nie ma jakiś słabych punktów, wad wrodzonych. E46, nawet ten przedliftowy, ma ich na prawdę mało.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że większość e46 które miały problem z mocowaniem wózka już ten problem ma usunięty ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Tak jak w temacie zastanawiam sie ktory model E46 wybrac. Obie wersje to Coupe, jedna z silnikiem 2.0 143KM (automat) 01', a druga 2.5 192KM (manual) 03'. Przebiegi sa podobne - 160.000km z ksiazkami serwisowymi. Ktory silnik bardziej byscie polecili? Na co zwrocic uwage przy zakupie? Co sie psuje i najwazniejsze - jakie sa srednie spalania przy normalnej jezdzie.

Wczesniej jezdzilem BMW 530d E39 automat, wiec poczuje przesiadke w wielkosci. Auto zmieniam z celow praktycznych, jestem kawalerem i nie potrzebna mi duza limuzyna. Na E39 nie moglem narzekac, na prawde dobre auto, jednak teraz moje serce jest przy coupe E46;) Mam zlacze diagnostyczne i INPE w razie czego - troche doswiadczenia nabralem przy diagnostyce E39.

 

W ogole warto kupic ten model czy jestescie w stanie polecic lepszy siliczek? Interesuje mnie auto do 28.000zl. Bede wdzieczny za wszelkie uwagi i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

O 2.0 nie mogę się wypowiadać, bo nie miałem przyjemności jeździć takim silnikiem, ale jeśli chodzi o 2.5 M54 to po roku użytkowania mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że jest bajka. Kompletnie zero awarii, mocy tyle co w 2,8l, mniej podatny na problemy z uszczelniaczami na Vanosie, które jeśli już się zdarzą to nie są tragiczne w kosztach, spalanie w trasie wyprzedzając wszystko po drodze 9.0, trybem "dziadkowym" 7,7l/100km, miasto max 15l.

Sporo osób pisze o szybko ubywającym oleju. Ja u siebie tego nie zauważyłem. Jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil1 0w40 i od wymiany do wymiany znika mi może z 400 ml, ale fakt jest taki, że te silniki lubią olej, jest o tym nawet w instrukcji obsługi.

Przy kupnie zwróć uwagę na stan silnika, czy nie ma typowych objawów "Vanosowych": niska moc do 3000 rpm, falowanie obrotów w fazie nagrzewania silnika, stukanie z przodu silnika, czy nie jest zalany olejem od spodu. Zwróć też uwagę na zawieszenie, bo zaniedbane może zrobić dużą dziurę w kieszeni. Z reguły historie z zawieszeniem kończą się wymienianiem wszystkiego, a auto dalej nie jeździ jak powinno. Sprawdź też czy maglownica nie ma luzów - częsta przypadłość e46.

Przy 160 000 km silnik powinien chodzić jak żyleta, a wnętrze wyglądać jak nowe, więc zwróć uwagę jak bardzo są "zmęczone" egzemplarze, które oglądasz. Być może przebieg nie jest prawdziwy.

Jeśli coś będzie walić w moście przy zmianie biegów lub odpuszczaniu gazu to jest to podpora wału lub łącznik elastyczny - niski koszt, mały problem.

I chyba tyle...

 

Powodzenia w szukaniu.

 

ps. Z Twoim budżetem zastanowiłbym się też nad 3.0 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sory kolego ze sie wcinam ci w temat ale moze tobie cos tez sie przyda. mam pytanie odnosnie e46 3.0d 204km a 3.0 i 231km, a zapytac chcem o to ktory silnik ma lepsze osiagi a konkretnie ktory lepiej ciagnie, wiem ze benzynka ma wiecej kucykow ale ten moment diesla robi wrażenie . wiec co o nich powiecie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory kolego ze sie wcinam ci w temat ale moze tobie cos tez sie przyda. mam pytanie odnosnie e46 3.0d 204km a 3.0 i 231km, a zapytac chcem o to ktory silnik ma lepsze osiagi a konkretnie ktory lepiej ciagnie, wiem ze benzynka ma wiecej kucykow ale ten moment diesla robi wrażenie . wiec co o nich powiecie?

 

vmax:

330d 242km/h

330i 250km/h

 

przyspieszenie 0-100km/h:

330d 7,2s

330i 6,5s

 

przyspieszenie 80-120km/h na 4 biegu:

330d 6,1s

330i 6,9s

 

jak dobrze zachipujesz 330d 204KM to objedzie 330i w każdej sytuacji, w serii jak widać do setki jest wolniejsze (bo wypada dodatkowa zmiana biegu, nie osiągniesz 100km/h na dwójce), ale w 80-120km/h jest już szybsze. wybór należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) w 80-120km/h jest już szybsze. (...)

 

Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji diesel vs benzyna ale 330d szybsze jest tylko na 4 biegu bo jest po prostu elastyczniejsze ale wystarczy w benzynie wrzucić 3 i wiadomo co się dzieje... Pomijam już fakt, że na tej trójce benzyna dociągnie do około 150km/h.

 

Wracając do tematu, ja również polecam większy silnik. Pamiętaj, że e46 swoje waży i jeśli lubisz dynamicznie pojeździć to w 318 może Ci jednak brakować trochę mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) w 80-120km/h jest już szybsze. (...)

 

Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji diesel vs benzyna ale 330d szybsze jest tylko na 4 biegu bo jest po prostu elastyczniejsze ale wystarczy w benzynie wrzucić 3 i wiadomo co się dzieje... Pomijam już fakt, że na tej trójce benzyna dociągnie do około 150km/h.

 

no ja właśnie o tym napisałem, każdy widzi że 330i ma 25KM więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam okazję kupić ładne e46 2.0 D 136 PS z padniętym silnikiem,

w okolicy znalazłem rovera 75 2003r, przeznaczonego do rozbiórki - silnik 2.0 o symbolu M47R,

 

Było już kilka postów na podobny temat jednak nikt nie udzielił konkretnej odpowiedzi,

 

Czy goły słupek M47R może zastąpic M47 z e46 136 PS ? Jakie są różnice.

 

Z góry dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem M47R ma 85kw - 115 PS, a silnik BMW 136 PS

 

Jesteś w 100% przekonany że goły słupek jest taki sam ? Bo nie chce wydać kasy w błoto,

jeśli masz możliwość sprawdź czy słupek z pompą wtryskową i wtryskiwaczami jest taki sam, ( silnik który mam okazje kupić jest uzbrojony w pompe wtryskową i wtryskiwacze )

jest z 2003 roku - cena 2500 zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.