Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To samo co w każdym aucie. Z racji wieku rdza, z racji wieku uszczelki silnika, z racji wieku zuzyte zawieszenie.

 

Rdza na progach tam gdzie sa gumy pod podnosnik i tam gdzie wklada sie lewarek ori w prog, warto zajrzeć tam czy da sie podnieść auto. Rdza tylne blotniki i przednie w dolnej części. Reszte da sie się naprawic, zależy jaki silnik.

 

Masz dział e36 i tam szukaj. Ja za 95r dałem wiecej niz twój budżet.

szukam
Opublikowano

 

Masz dział e36 i tam szukaj. Ja za 95r dałem wiecej niz twój budżet.

 

Ty masz mega piękną sztuke no i 328i. 328i zawsze będzie trzymać cene, bo to top model poza M3. A jak chodzi o kombi to prawdzie TOP TOP TOP.

 

316i, 318i lub 320i w swietnym stanie spokojnie ogarnie do 10 tys zł. Pamietajcie ze kombiaki w BMW są mniej chodliwe i mają duzo niższe ceny niż sedany czy tym bardziej coupe.

Główna zmora e36 to korozja. Reszte ogarniesz w rozsądnych kosztach.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

 

I teraz pytania i prośba do forumowiczów, którzy na marce się znają.

Czy motor 3 lub 2,5 litrowy jest jakościowo mniej udany od tej jednostki 2,8 (w sensie awaryjności i wytrzymałości) czy raczej jest tak samo dobrze?

 

Czy zakładając uczciwy przebieg w okolicy 300 000 takie auto jeszcze faktycznie ma szanse pojeździć (jakie przebiegi wytrzymują te silniki, może jakiś link na dobrych mechaników od tej marki aut aby podpytać)?

 

Jaki przebieg w przypadku tego silnika i wieku auta należy uznać za atrakcyjny?

 

Czy prócz problemów z mocowaniem tylnej belki i ewentualnej rdzy należy się spodziewać jeszcze jakiś typowych "niespodzianek" w E46 z tego rocznika?

 

Do, którego roku kierunkowskazy w lampach przód i tył miały barwę pomarańczową?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

 

3 litrówka i 2,5 litrowka M54 lubią popalac olej, więc chyba troche gorsza.

 

2,5 litrówka M52TU czyli model 323i to jest konstrukcyjnie ten sam silnik co w 328i, tylko z mniejszym skokiem tłoka. Jak nie znajdziesz zdrowej 328i to szukaj 323i też ma bardzo fajne osiągi.

 

300 tys km to nie kres zywotnosci silnika, jesli byl jezdzony z głową. Jezdza i z przebiegami 500-600 tys km.

W razie czego , najgorszego, kupujesz cały silnik z anglika za 1000zł.

 

Mysle ze kazde auto które ma prawdziwe ponizej 250 tys km, to atrakcyjny przebieg.

Kierunki żółte/białe były stosowane zamiennie,niezaleznie od rocznika. Taka opcja wyposazenia.

 

Typowe niespodzianki, poza tymi które opisałes? Trudno powiedziec. Na pewno sprawdzic trzeba ewentualne wycieki płynu chlodniczego, silniki R6 lubią cieknąć (np pod termostatem). Nieszczelny dolot skutkujacy swiecacym sie CHECK ENGINE. Zużyte sondy lambda.

A tak reszta to jak w standardowym aucie w tym wieku i z tym przebiegiem.

 

Czyli jeśli dobrze reasumuję (dziś wertowałem jeszcze nadal ten wątek forum) - Jeśli szukam E46 w bardzo dobrym stanie (nie mam ciśnienia, że już muszę kupić) z benzynowym motorem R6 to biorę z każdym z czterech 2.3; 2.5; 2.8; 3.0. jesli się trafi nie walony, z prawdziwym przebiegiem poniżej 250 (zakładam, że nawet jeśli jest gdzieś rdzewiejący ale w oryginalnym lakierze) to też mi pasuje bo wiem co mam do zrobienia.

Teraz jeszcze takie pytanko dodatkowe od kiedy w E46 montowano nawigację (abym wiedział kiedy jest fabryczna ,a kiedy przerabiana)?

Opublikowano
Teraz jeszcze takie pytanko dodatkowe od kiedy w E46 montowano nawigację (abym wiedział kiedy jest fabryczna ,a kiedy przerabiana)

Jak rozkodujesz sobie numer VIN to będziesz wiedział co auto miało zamontowane przez fabrykę, a co jest efektem radosnej twórczości właściciela.

Opublikowano

nawigacje miało montowaną od wtedy od kiedy kupujący sobie wybrał ją jak zamawiał auto.

 

Tutaj nie ma pakietów wyposażenia typu skórzana kierownica, chromowane lusterka i siatka w bagażniku, albo kup nawigacje a dywaniki dostaniesz w pakiecie i klamki w kolorze. Tutaj auto było pewną bazą wyposażoną na starcie i każdy jeden element dobierał ktoś sobie kiedyś indywidualnie. Wiec możesz mieć np. super wypasione kombi 330d z 6 biegową skrzynią, nawigacją, czujnikami zmierzchu parkowania, ksenonami i korby z tyłu :)

 

silniki przedlift R6 to 2.0, 2.5 oraz 2.8, silniki polift to 2.2, 2.5, 3.0

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiec możesz mieć np. super wypasione kombi 330d z 6 biegową skrzynią, nawigacją, czujnikami zmierzchu parkowania, ksenonami i korby z tyłu :)

330d miało w serii elektrykę tylnych szyb, więc to nie jest możliwe.

 

silniki przedlift R6 to 2.0, 2.5 oraz 2.8, silniki polift to 2.2, 2.5, 3.0

M54b22 był montowany przed liftem, zarówno w sedanie, touringu jak i coupe, chyba od 09.2000.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
nawigacje miało montowaną od wtedy od kiedy kupujący sobie wybrał ją jak zamawiał auto.

 

Tutaj nie ma pakietów wyposażenia typu skórzana kierownica, chromowane lusterka i siatka w bagażniku, albo kup nawigacje a dywaniki dostaniesz w pakiecie i klamki w kolorze. Tutaj auto było pewną bazą wyposażoną na starcie i każdy jeden element dobierał ktoś sobie kiedyś indywidualnie. Wiec możesz mieć np. super wypasione kombi 330d z 6 biegową skrzynią, nawigacją, czujnikami zmierzchu parkowania, ksenonami i korby z tyłu :)

 

silniki przedlift R6 to 2.0, 2.5 oraz 2.8, silniki polift to 2.2, 2.5, 3.0

 

Rozumiem teraz jak to działa w BMW bo raczej odnosiłem się do polityki innych marek. Czyli pewnie nawet ten kolor kierunkowskazów o który pytałem to na tej samej zasadzie.

 

Teraz mam jeszcze jedno pytanie do "starych" fanów marki, czy BMW e46 czy też inne modele od zawsze tak trzymają dość wysokie ceny w stosunku do innych marek w roczniku? Czy to jakaś tendencja akurat ostatniego okresu? Pytanie banalne ale wiecie BMki miały u nas łatkę samochodów dla pewnej grupy zawodowo/społecznej i raczej wcześniej nie za bardzo się interesowałem tą marką. Choć kiedyś miałem okazję pojeździć troszkę nową E46 z 2 litrową benzyna 150KM (chyba to był 2002 rok) i fajnie to wspominam.

Opublikowano

mefisto506

Uda się kupić z 2,0 o 2,5 zapomnij... Ostatnio oglądałem dla kolegi w Toruniu za 17900zł do opłat 2004 rok 318i 143 ps wyposażenie średnie. Wszystko fajnie tylko na dachu i masce ponad 300 mikronów i przednia szyba nieoryginalna, choć słupki przemierzyłem i oryginał i lampy też oryginał 2004 rok produkcji :?

Opublikowano
czy BMW e46 czy też inne modele od zawsze tak trzymają dość wysokie ceny w stosunku do innych marek w roczniku?
W stosunku do jakich marek :?: Jesli porównasz E46 z VW golfem IV to rzeczywiście bmw będzie droższe, natomiast jeśli porównasz klasowo i segmentowo podobnie to i ceny wyjdą podobne.
Pytanie banalne ale wiecie BMki miały u nas łatkę samochodów dla pewnej grupy zawodowo/społecznej i raczej wcześniej nie za bardzo się interesowałem tą marką.

Było tak, że ABSy umiłowali sobie stare BMW jako środek lokomocji. Moim zdaniem dziś już stereotyp ten powoli mija. Nowe BMW kojarzy się raczej ze statusem majątkowym niż z ABSami.

Choć kiedyś miałem okazję pojeździć troszkę nową E46 z 2 litrową benzyna 150KM (chyba to był 2002 rok) i fajnie to wspominam.

Jeśli było nowe i z 2002 to miał troszkę więcej mocy - 170KM.

Bo tymi samochodami gdy są zadbane w miarę dobrze się jeździ :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 litrowa benzyna 2002 roku mogła mieć tylko 143km (model 318i), jeśli mowa 320i (2.2l) to wtedy 170km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cześć,

Mam pytanie, czy do 15k uda mi się znaleźć w miarę zadbane e46 z silnikiem 2.0? o 2.5 chyba nie mam co marzyć prawda?

 

m52tub20 uda. Ja trafiłem nawet za mniejszą kasę sedana, nawet nie całkiem gołego. 20tkm zrobione i jedyne co robiłem z konieczności to wahacz. Chłodnicę też wymieniłem ale to raczej profilaktyka (nie wyglądała już dobrze a dużo jeżdżę i nie chciałem ryzykować). Rdza była, ale porobione. Po zimie mnie pewnie czeka znowu zabezpieczanie itd, ale jak ktoś kupuje pełnoletnie auto to musi się z tym liczyć. Tak czy siak, kupiłbym ten samochód jeszcze 10x. :cool2:

Opublikowano

Banał ale ważny....S438 Fine wood trim. Taki wpis oznacza dodatki z drewna na mój rozum???

Dla mnie drewno to takie....

http://m.autokult.pl/bmw-serii-3-e46-wn-c4-99-2128498,0,920,0,0.jpg

 

A w aucie, które rozkodowałem te listwy są polakierowane ale mają jednolity, właściwie czarny kolor. Taki jak na tym zdjęciu

http://imageshack.com/a/img905/1105/p6Mc8g.jpg

 

Czy to jest prawidłowo?

Opublikowano
Nie jest. Ale tutaj bym się specjalnie nie przejmował, bo drewno nie ma wielu zwolenników i wielu właścicieli maluje, okleja lub po prostu wymienia na inne.
Opublikowano
czy BMW e46 czy też inne modele od zawsze tak trzymają dość wysokie ceny w stosunku do innych marek w roczniku?
W stosunku do jakich marek :?: Jesli porównasz E46 z VW golfem IV to rzeczywiście bmw będzie droższe, natomiast jeśli porównasz klasowo i segmentowo podobnie to i ceny wyjdą podobne.

 

Porównuję do jedynej moim zdaniem marki do jakiej mogę porównać czyli Audi A4 B6. Oczywiście nie weryfikując aut na żywo to jednak optycznie w podobnym stanie E46 jest droższe. Z tym, że oczywiście jest jedno ważne ale - wszystkie "większe" benzyny w audi to V6 (nie miałem czasu aby poczytać odnośnie gazu w tych autach) choć 2,4 ponoć znosi ok.

Gaz oczywiście przy obecnych cenach nie wchodzi w grę ale jak już zmiękczą ruskich to wiadomo, że paliwa pójdą znów na ponad 5pln i wówczas ekonomia będzie ważna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gaz oczywiście przy obecnych cenach nie wchodzi w grę ale jak już zmiękczą ruskich to wiadomo, że paliwa pójdą znów na ponad 5pln i wówczas ekonomia będzie ważna.
Czemu gaz obecnie nie wchodzi w grę?
Opublikowano

kolega po prostu uważa że paliwo za 4zł jest na tyle tanie że mu się nie opłaca gaz wstawiać. I jego prawo, jego wola. Zarabia na tyle żeby tankować swoje auto i chwała mu za to lub na tyle robi niewielkie przebiegi.

 

Inni wolą oszczędzić lub za te same pieniądze jeździć z wiekszym silnikiem. Jakby benzyna nie była tania to gaz jest obecnie ponad 2 razy tańszy, instalacja do 6 cylindrowego silnika zwraca się poniżej 20tys czyli dla niektórych poniżej roku (wliczając droższy przegląd, filtry gazu czy świece), potem już tylko oszczędzanie.

 

po to mamy różne paliwa żeby każdy mógł dobrać wedle potrzeb. Nie ma potrzeby nikogo przekonywać do innego paliwa niż mu odpowiada.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po to mamy różne paliwa żeby każdy mógł dobrać wedle potrzeb. Nie ma potrzeby nikogo przekonywać do innego paliwa niż mu odpowiada.
Nikogo nie próbuję przekonywać, zadałem pytanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gaz do kuchenek a diesel na pole.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Schodzimy z tematu ale fakt przy obecnych przebiegach i cenach instalacja zwróciłaby mi się po około 3 latach. Odnośnie diesla latam takim od 11 lat :) i gdybym realnie mogł nabyc bmw z 3 litrowym d poniżej 200 000 to nie zastanawiałbym sie minuty (nietluczone)
Opublikowano
Gaz do kuchenek a diesel na pole.

 

:cool2: :mrgreen:

 

Oj tam od razu kłótnia. Paliwo staniało raptem 25%.

 

Zaraz poleci do góry. Patola już robi sobie dzieci, za które będziesz płacił nowym podatkiem do paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.