Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Słabo się zastanawiasz, bo vin jest przecież podany na fakturze z ostatniego serwisu. Nawet go sprzedawca na czerwono podkreślił.
Opublikowano

Przeczytałem ostatnie sto stron z tego tematu i sporo ogólników w nich. Nic mądrzejszy po nich nie jestem. Raczej zdezorientowany. Zakładam, że na forum są znawcy tematu i do tego chętni w pomocy. Jeżeli gdzieś są już informacje o które zapytam to przepraszam ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że forum jest bardzo rozległe, wyszukiwarka jest jaka jest i podaje namiary z dokładnością porównywalną do mojej gry w totolotka. Ja swoje a maszyna swoje. Poza tym witam wszystkich bo to mój pierwszy wpis na waszych stronach.

Byłem rozwlekły więc konkrety. Mam około 50 lat. W swoim życiu miałem sporo samochodów w tym także egzotyczne (czytaj problematyczne w naprawach z uwagi na dostępność części i ich ceny). Wyznaję zasadę kupowania aut w kwotach wprost proporcjonalnych do zarobków, uwzględniając także późniejsze utrzymanie. Trochę jestem jak kobieta bo auto musi mi się wpierw podobać po to by w chwili gdy zacznę w niego wkładać kasę to chociaż mieć trochę przyjemności z niego w chwilach gdy będzie sprawne. Interesują mnie samochody tylko w klasie C i D. Po analizie tego co mi się podoba wybór pada na BMW (E46). W związku z tym chciałbym zapytać oblatanych w tym modelu ludzi o kilka rzeczy. Acha..pewnie ważna informacja dla was. Samochód jeśli kupię to będzie to pewne auto z przebiegiem prawdopodonie bo jestem realistą 200 – 250 tys km (połowę rodziny mam Niemczech więc raczej znajdą mi coś dobrego tym bardziej ze mam czas i nie potrzebuję auta na jutro) Rocznik 2003 (przy odrobinie szczęścia 2004). Benzyna o pojemności do 2 litrów. Wersja sedan. Koszt zakupu około 3000-3500 euro.(planowane ale z planami bywa różnie i może jeszcze te 500 euro bym dołożył)

Pytania w związku z tym:

- Jakie i jak duże niespodzianki finansowe (naprawy) mnie mogą spotkać ? Każde auto ma swoje słabe i kosztowne ułomności. Jakie ma BMW (E46) benzyna do 2 litrów pojemności ? (udany zakup – udanym zakupem ale z autami bywa różnie ,nawet z tymi podobno idealnymi)

- Czy w jeździe mieszanej jeżdżąc jak emeryt utrzymam się w spalaniu 10 litrów ? Znam ludzi którzy uważają, że im pali motor 2000 cm 8 litrów w mieście…. Stąd pytanie do użytkowników.

- Czy ten model ma już dwumasowe sprzęgło ? Jakieś filtry cząstek stałych ? Jaki ma typ rozrządu (pasek, 2paski, łańcuch etc)

- Czy wersja z ekranem GPS etc ..warta jest zachodu (chodzi o funkcjonalność, wgranie map, ich koszt) Jednym słowem czy warto szukać modelu tak wyposażonego ?

- Czy model z fabryczny radiem z kaseciakiem łatwo podmienia się na standardowy sprzęt i czy kierownica wielofunkcyjna wtedy działa. Ile kosztuje dopasowanie jej tak by działała ?

- Czy istniej realna różnica w spalaniu paliwa pomiędzy bmw seria 3 a bmw seria 5 przy tym samym silniku (pojemność 2 litry) ? Może warto wygodniej jeździć jeżeli różnica jest znikoma o ile w ogóle.

- Jaka opcja wyboru silnika jest najlepsza przy założeniu, że mniej interesują mnie osiągi a bardziej eksploatacja pod względem finansowym ? Czyli zy pojemność 1,8 czy 2.0.. jest ponoć jeszcze 1.6 ale one chyba tylko w compaktach były (nie wiem) Kompakty mnie nie interesują, gdyby tak było wybrałbym Golfa ;-)

- Proszę również o wszelkie uwagi pomocne przy podjęciu decyzji czyli różne kwestie o które nie zapytałem a doświadczeni użytkownicy uważają, że powinienem wiedzieć.

Proszę o poważne potraktowanie mojej prośby gdyż nie mam 20 lat.

Opublikowano

Tolek na wszystkie pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć bo na tyle doświadczony nie jestem ale na pare punktów mogę co nie co napisac :)

3. będzie miał dwumas w benzynach raczej nie siada, filtrow czastek stalych w benzynach nie ma, z tego co wiem w e46 wszystko jest na łańcuszku

4. według mnie gps jest wart zachodu zawsze do dodatkowe wyposażenie podnoszące wartość auta a co ori to ori ;) mapy sa dostępne w x5 mam taki system jaki wystepuje w e46 i mam mapy na 2016r za które zaplacilem mniej niż 100zl ;) a przynajmniej navigacja zawsze pod reka :) i według mnie nawet wygląd jest ladniejszy deski :)

5. jeżeli chcesz z kaseciaka zamienic na nawigacje z dużym ekranem to nie jest takie latwie bo trochę trzeba części kupic , powiem tak nie jest to nie możliwe ale kłopotliwe, jeżeli wstawiasz ori system to multifunkcja będzie dzialac :)

6. w spalaniu ciężko mi się wypowiedzieć ale e46 jest lżejsze i mysle ze 2.0 w e46 będzie około litra mniej palic niż taka sama pojemność w e39, ja osobiście brałbym e39 większy komfort jazdy

no to chyba tyle ode mnie :)

Opublikowano
Ja mam silnik 2,0 N42 (fajny silnik, ale jak kupisz zaniedbany to trochę Cię będzie kosztował), nie jeżdżę jak emeryt i moim zdaniem w jeździe mieszanej jesteś w stanie spokojnie utrzymać się w 10 litrach, nawet zimą. Jak odpuścisz nawigację, to nie wywalaj tego kaseciaka w miejsce zwykłego radia, to będzie wyglądało tragicznie. Znacznie lepiej będzie jak kupisz radio w wersji Buisness (chyba, że takie będzie już w aucie, używane na Allegro od 50 do 200 zł) i podłączysz emulator zmieniarki (400 zł) - będą MP3, będzie fajnie grało i będzie mutlifunkcja.
Opublikowano
Samochód jeśli kupię to będzie to pewne auto z przebiegiem prawdopodonie bo jestem realistą 200 – 250 tys km

Im mniej przebiegu w n42/n46 tym lepiej, warto dołożyć bo zaniedbany silnik z valvetronikiem doprowadzi do frustracji.

- Jakie i jak duże niespodzianki finansowe (naprawy) mnie mogą spotkać ? Każde auto ma swoje słabe i kosztowne ułomności. Jakie ma BMW (E46) benzyna do 2 litrów pojemności ? (udany zakup – udanym zakupem ale z autami bywa różnie ,nawet z tymi podobno idealnymi)

Silnik: Uszczelniacze, valvetronic i jego osprzęt (silniczek vvt), rozrząd czyli łańcuch, ślizg i napinacz (trzeba wymienić na poprawiony). Do tego dochodzi pompa vacum, która lubi cieknąć (można wymienić uszczelki) i hałasować (pukanie), uszczelka pokrywy zaworów oraz odma schowana pod kolektorem dolotowym. Bardzo drogi filtr paliwa z regulatorem.

Karoseria: rdza, mało jest aut bez tej przypadłości, bo np. konstruktor przednich nadkoli miał problemy z myśleniem. Nadkole ciężko ściągnąć bez kanału/podnośnika. Wiadomo, że zbiera się błoto/sól i błotniki zaczynają gnić. To samo tylna klapa, maska, pas tylny i tylne nadkola.

Zawieszenie: aluminiowe wahacze przednie z niewymiennymi sworzniami. Z tyłu problemem jest tuleja dyfra.

Wnętrze: potrafi popiskiwać np. uszczelki. Guma, którą pokryte są plastiki tunelu środkowego łatwo się zdziera i rysuje. Tam samo listwy ozdobne, standardowe koloru szarego to szmelc. Można to tanio naprawić. W e39 tego nie ma. Jedynym problemem w e39 mogą być osłony słupków A, bo materiał nieraz odchodzi i trzeba podkleić.

Czy model z fabryczny radiem z kaseciakiem łatwo podmienia się na standardowy sprzęt i czy kierownica wielofunkcyjna wtedy działa. Ile kosztuje dopasowanie jej tak by działała ?

Kupić zmieniarkę mp3 i zostawić oryginalne radio lub szukać Dynavin lub Eonon.

Czy istniej realna różnica w spalaniu paliwa pomiędzy bmw seria 3 a bmw seria 5 przy tym samym silniku (pojemność 2 litry) ? Może warto wygodniej jeździć jeżeli różnica jest znikoma o ile w ogóle.

Jest różnica w spalaniu i komforcie. M52TUB20 pali we Wrocławiu 13 litrów, średnio 9-10 w trasie 7,5, przy spokojnej jeździe. Mój n42 o mocy 116 KM pali we Wrocławiu 10 litrów, średnio 7,5-8 a w trasie 6,5 przy spokojnej jeździe. Komfort bez porównania masz w e39. E39 to inne auto, lepiej resoruje, jest cichsze, masywniejsze, stworzone na autostradę. E46 jest bardziej zwrotne, twarde nawet na standardowym zawieszeniu i można nim bez problemów jeździć po dużym mieście. E39 będzie bardziej kosztowne w utrzymaniu zawieszenia w przyzwoitym stanie. Do 318i wchodzą opony 15 cali (np. zimówki), do e39 przed liftem też. Po lifcie masz w e39 minimum 16 cali.

Jaka opcja wyboru silnika jest najlepsza przy założeniu, że mniej interesują mnie osiągi a bardziej eksploatacja pod względem finansowym ? Czyli zy pojemność 1,8 czy 2.0

Wybierz mocniejszy motor bo do wyprzedzania 116 KM średnio się nadaje. Mam ten samochód od 3 lat to wiem co piszę. Miałem e39 w domu przez 7 lat, podstawowy benzyniak przed liftem o mocy 150 KM jest za słaby do tego auta. Można się poruszać, ale bez szaleństw. Nie wiem jak jeździsz i gdzie, warto jednam przemyśleć 2,5 litra. Wiem, ze akcyza zabija, ale warto.

Proszę również o wszelkie uwagi pomocne przy podjęciu decyzji czyli różne kwestie o które nie zapytałem a doświadczeni użytkownicy uważają, że powinienem wiedzieć.

Brać miernik lakieru oraz komputer z oprogramowaniem INPA. Oczywiście nie wszyscy handlarze/sprzedający pozwalają się podłączać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytania w związku z tym:

- Jakie i jak duże niespodzianki finansowe (naprawy) mnie mogą spotkać ? Każde auto ma swoje słabe i kosztowne ułomności. Jakie ma BMW (E46) benzyna do 2 litrów pojemności ? (udany zakup – udanym zakupem ale z autami bywa różnie ,nawet z tymi podobno idealnymi)

- Czy w jeździe mieszanej jeżdżąc jak emeryt utrzymam się w spalaniu 10 litrów ? Znam ludzi którzy uważają, że im pali motor 2000 cm 8 litrów w mieście…. Stąd pytanie do użytkowników.

- Czy ten model ma już dwumasowe sprzęgło ? Jakieś filtry cząstek stałych ? Jaki ma typ rozrządu (pasek, 2paski, łańcuch etc)

- Czy wersja z ekranem GPS etc ..warta jest zachodu (chodzi o funkcjonalność, wgranie map, ich koszt) Jednym słowem czy warto szukać modelu tak wyposażonego ?

- Czy model z fabryczny radiem z kaseciakiem łatwo podmienia się na standardowy sprzęt i czy kierownica wielofunkcyjna wtedy działa. Ile kosztuje dopasowanie jej tak by działała ?

- Czy istniej realna różnica w spalaniu paliwa pomiędzy bmw seria 3 a bmw seria 5 przy tym samym silniku (pojemność 2 litry) ? Może warto wygodniej jeździć jeżeli różnica jest znikoma o ile w ogóle.

- Jaka opcja wyboru silnika jest najlepsza przy założeniu, że mniej interesują mnie osiągi a bardziej eksploatacja pod względem finansowym ? Czyli zy pojemność 1,8 czy 2.0.. jest ponoć jeszcze 1.6 ale one chyba tylko w compaktach były (nie wiem) Kompakty mnie nie interesują, gdyby tak było wybrałbym Golfa ;-)

- Proszę również o wszelkie uwagi pomocne przy podjęciu decyzji czyli różne kwestie o które nie zapytałem a doświadczeni użytkownicy uważają, że powinienem wiedzieć.

Proszę o poważne potraktowanie mojej prośby gdyż nie mam 20 lat.

Odpowiem na część Twoich pytań, ponieważ nie czuję się w pełni kompetentny żeby odpowiedzieć na wszystkie. Swoje obecne e46 kupiłem w DE i jeżeli masz możliwość to szukaj tam w ogłoszeniach lokalnych sprzedawane bezpośrednio od sprzedawcy. Można trafić fajny egzemplarz za rozsądne pieniądze. Nie upieraj się na konkretne wyposażenie ale fajnie jest mieć jak najwięcej gadżetów. Jeżeli szukasz benzyny, to budżet jest ok. Duża nawigacja jako nawigacja działa słabo (nie jest dokładna). Jako dodatkowy komputer + podłączona do niego kamera cofania (ew. TV po podłączeniu tumera DVBT) jest super. Każdy w telefonie ma Google Maps, a moim zdaniem to najdokładniejsza navi. Ja mam radio kaseciakowe ale dodatkowo BMW wyciągnęło mi kabel do ipoda i pomimo niskiej jakości dźwięku słucham tego co lubię. Spalanie między 3 a 5 przy małym silniku zawsze będzie na niekorzyść 5. Poza tym w 5 masz "droższe" zawieszenie, element eksploatacyjny który po jeździe w PL trzeba robić.

Jeżeli miałbym coś doradzić to szukałbym jednostki 6 cylindrowej. Nawet najsłabszej 320i ale R6. Auto inaczej pracuje, a dźwięk silnika to miłe dla ucha mruczenie. Wiem że nie szukasz kombi ale tu fajna oferta: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-320i-touring-edition-sport/414811886-216-9430

Opublikowano
nie zgodze się ze MK4 jest mało dokladna ;) fakt gogle maps sa ale musisz mieć polaczenie z internetem no i wiadomo jak to zjada baterie, sa ładowarki pod zapalniczke ale to znowu dodatkowe kable na desce które mnie osobiście denerwują ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie podziała się dwustrefowa klimatyzacja? Jak wszystko działa skoro nie ma sterowania lusterek bocznych? Boczek oparcia fotela kierowcy wygląda na wymieniony, mocno śmiem wątpić w przebieg przy tej cenie z opłatami :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Bardzo dziękuję za porady.Wiele z nich było bardzo konkretnych. Niektóre potrafiły nawet trochę przestraszyć :) Ale o każdym aucie zawsze mozna sporo napisać by zniechęcić i jeszcze więcej by zachęcic. Dzięki niektórym uzytkownikom przynajmniej teraz wiem z czym mogę się liczyć podczas uzytkowania.. bo wiadomo że w chwili kupna od właściciela samochód 13 letni częściej wygląda lepiej niż roczny stojacy zaparkowany na ulicy... Diękuję zwłaszcza za te dość szczegółowe informacje, które raczej powszechną wiedzą nie są.
Opublikowano
Tu jest fajne e46 http://allegro.pl/bmw-330xi-naped-4x4-3-0-benzyna-super-szwajcar-i5942868132.html 3 litry w połączeniu z xDrive dają dopiero frajdę z jazdy. Nie wiem tylko czy w tym starym e46 jest stały napęd 40:60 czy różnicuje go inteligentnie.

 

W e46 do konca produkcji był stały rozdział napędu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież wkleił zdjęcie zwykłych szmacianych a Ty dajesz linki do m-pakietowych :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przecież wkleił zdjęcie zwykłych szmacianych a Ty dajesz linki do m-pakietowych :roll:

:duh: Ciekawe rzeczy prawisz, to powiedz mi - od kiedy zwykłe szmaciaki mają regulację długości siedziska? Wrzucił zdjęcie sportsitze i do dokładnie takich samych dałem link, więc nie wprowadzaj w błąd. To są IDENTYCZNE fotele.

Opublikowano (edytowane)

na pierwszy rzut oka do ogłoszeń i ich oceny jest odpowiedni dział. Dodatkowo trzeba mieć VIN auta żeby tam ogłoszenie do oceny zamieścić. Tutaj rozmawiamy bez omawiania ogłoszeń ponieważ za chwilę i tak sa nieaktywne wiec następny użytkownik nic się nie dowie.

 

co do foteli to racje ma kolega który wrzucił aukcje :) normalne fotele sportowe wrzucił tylko z obiciem w tkaninie, jak najbardziej takie wystepowały :) tylko jak ktos kupuje niech zwróci uwage bo tam są fotele i od coupe i od sedana :) róznią się.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z673/6736946/foto/18.jpg

widzial ktos do kupienia takie dokladnie fotele ?

 

Przecież wkleił zdjęcie zwykłych szmacianych a Ty dajesz linki do m-pakietowych :roll:

:duh: Ciekawe rzeczy prawisz, to powiedz mi - od kiedy zwykłe szmaciaki mają regulację długości siedziska? Wrzucił zdjęcie sportsitze i do dokładnie takich samych dałem link, więc nie wprowadzaj w błąd. To są IDENTYCZNE fotele.

Hehe a to dobre :lol: zabawmy się "znajdź różnicę"

Dalej są identyczne?

Zwykły szmaciany fotel sportowy:

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z673/6736946/foto/18.jpg

Fotel m-pakietowy:

http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/60/90/28/5060902852

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

http://s8.galerieallegro.pl/zdjecia/z673/6736946/foto/18.jpg

 

Przecież wkleił zdjęcie zwykłych szmacianych a Ty dajesz linki do m-pakietowych :roll:

 

dla mnie zwykłe szmaciane wyglądają tak:

http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/820602921_9_1080x720_bmw-e46-320d-zadbana-xenon-podgrzewane-fotele-.jpg

 

A on wrzucił link do sportsitze i dałem mu link do sportsitze.

 

#edit:

co do foteli to racje ma kolega który wrzucił aukcje :) normalne fotele sportowe wrzucił tylko z obiciem w tkaninie, jak najbardziej takie wystepowały :) tylko jak ktos kupuje niech zwróci uwage bo tam są fotele i od coupe i od sedana :) róznią się.

:cool2:

Edytowane przez Plecakofil
Opublikowano
tak dalej są takie same te fotele ;) rożnia sie obiciem :P po prostu są to sportowe fotele a już rozróżnianie czy sportowe mpakietowe czy sportowe zwykłe to przesada.
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z673/6736946/foto/18.jpg

widzial ktos do kupienia takie dokladnie fotele ?

Czytacie w ogóle co pytający napisał? :shock: macie racje, są dokładnie takie same, ale żeby pasowały mu do auta to musi odwiedzić tapicera :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.