Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dlaczego nikt nie napisał koledze ,że 80% silników N42 B20 143km bierze potwornie olej. To niewypały podobnie jak m54 2.2. Dziadowskie uszczelniacze przepuszczają olej, zapiekają się i zawieszają pierścienie zgarniające. Efekt 1l na 500 -1tyś/km.

 

M54 2.2 mam w e60 wiec i tu moge sie wypowiedziec , tez wszedzie slyszalem ze ten silnik bierze olej , ale nie wiem czy w e60 cos zmienili w co watpie zy trafiłem dobry egzemplarz , wymienilem odme , podstawe filtra i olej na valvoline i oleju nie ubywa a juz daawno olej wymienialem ;) wiec nie wiem czy kazdy

Opublikowano
Dlaczego nikt nie napisał koledze ,że 80% silników N42 B20 143km bierze potwornie olej. To niewypały podobnie jak m54 2.2. Dziadowskie uszczelniacze przepuszczają olej, zapiekają się i zawieszają pierścienie zgarniające. Efekt 1l na 500 -1tyś/km.

 

Skąd taki pomysł?

 

Przynajmniej 2 znajomych ma od lat N42b20 i zadnemu z nich nie bierze wogole oleju.

 

 

Z M54 jest róznie, jedne biorą drugie mniej, trzecie wcale, głównie chyba w zaleznosci od przebiegu i na jakim oleju były jezdzone.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
O dobrze wiedzieć z tym braniem oleju :) A powiecie mi coś o tej cupetce co podałem wyżej na wasze oko ??

 

Jest za tania zeby była zdrowa. Przód bity i poskładany byle jak na tanich zamiennikach.

Po przesiadce z 1.9 TDI na 2.5 benzynka to spalanie i koszty mogą Cię troche zaskoczyc. Przeciez takie coupe pali ponad 2 razy wiecej. Koszty czesci i serwisu to też VW POLO razy 3 albo i razy 4.

 

Bardzo duzy rozrzut aut masz kolego. Od sedana 318i po coupe 325i. Obejrzyj na początek kilka tych sedanów 318i, nawet tych których ogłoszenia wkleiłes. Ten czarny z Siedlec wyglądał całkiem dobrze. Siedząc za monitorem auta nie kupisz. Wspierac sie forum mozna, a nawet nalezy, ale nic nie zastąpi osobistych oględzin.

Puki co nawet nie siedziałes w zadnym e46, zadnym nie jechałes, wiec nie wiesz czy do końca Ci bedzie pasowac. Raczej auta sie nie kupi ze zdjec w internecie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Skąd taki pomysł?

 

Przynajmniej 2 znajomych ma od lat N42b20 i zadnemu z nich nie bierze wogole oleju.

 

 

Z M54 jest róznie, jedne biorą drugie mniej, trzecie wcale, głównie chyba w zaleznosci od przebiegu i na jakim oleju były jezdzone.

 

Potwierdzone w warsztacie z 25 letnim stażem w naprawach BMW. Przebieg nie ma większego znaczenia olej tak samo, gdyż winą jest niewłaściwy materiał z jakiego są wykonane uszczelniacze zaworowe w tych poliftach. Po jakimś czasie twardnieją i przepuszczają. Niekiedy ich wymiana pomaga w problemie w 100% ale nie zawsze, gdyż trzonki zaworów też się wycierają. Spalony olej osadza się w komorze na pierścieniach. Widziałem taki nagar był jak skała! Zawieszone pierścienie nie zgarniają oleju i przy większych obrotach silnik go spala. Ja osobiście szukałbym przedlifta 323i/Ci M52TU B25. A jeśli nie zależałoby mi na osiągach to wybrałbym podstawowy ośmiozaworowy 316i – 1895 ccm – 105 KM M43TU B19.

Opublikowano
Oczywiście że auta nie kupię ze zdjęć w internecie jest to jak najbardziej prawdą aktualnie muszę sprzedać vw i Ci ludzie wykazali zainteresowanie na zamiane i dopłatę z mojej strony.A mam niestety mało czasu w tym miesiącu żeby sobie na spokojnie pojechać i auta oglądać dlatego tutaj się rozpisuję i dzięki waszemu oku staram się mniej więcej weryfikować gdzie warto pojechać,a co do rozstrzału aut to fatycznie wymyślam trochę i macie rację z tego co policzyłem silnik 2.5 będzie mnie kosztował 2 razy tyle co vw jeśli chodzi o bęzynę i OC :) co jest do przyjęcia ale też do mocnego przemyślenia czy warto.
Opublikowano
I 3 razy tyle w obsłudze. Silnik to nie tylko benzyna i oc. Opony wieksze, felgi większe, hamulce wieksze, wiecej swiec plynu chlodniczego oleju. Pamietaj o licz się z tym.
szukam
Opublikowano
Ja osobiście szukałbym przedlifta 323i/Ci M52TU B25. A jeśli nie zależałoby mi na osiągach to wybrałbym podstawowy ośmiozaworowy 316i – 1895 ccm – 105 KM M43TU B19.

 

Wybór dobry, 5 lat smigałem z M52TU b25 pod maską i złego słowa nie powiem.

 

Ale kolega zainteresowany uparł sie na polifta. Ze niby przód ładniejszy.

 

A propos ładny-brzydki to ja wam powiem, ze dla mnie najwazniejsze jest wnętrze auta. Tu spedzamy przeciez najwiecej czasu. A tu róznic takich nie ma, przedlift-polift. Co wiecej, wypasiony, dobrze utrzymany przedlift ma wnetrze 100 razy bardziej atrakcyjne niż podstawowy polift.

 

Do kolegi który szuka e46: obejzyj i przejedz sie na zywo e46 z róznymi fotelami, zobaczysz jaka jest róznica miedzy fotelami zwykłymi a m-pakietowymi. Wolałbym 100 razy bardziej wypasionego ładnie utrzymanego przedlifta, z m-pakiem i skórą nawet 318i niz poliftowego golasa.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

A coś się tak napalił że w tym miesiącu musisz kupić BMW

mam niestety mało czasu w tym miesiącu żeby sobie na spokojnie pojechać i auta oglądać
to nic dobrego nie wróży ale handlarze aut lubią takich kupców .
Ci ludzie wykazali zainteresowanie na zamiane i dopłatę z mojej strony

To jest chwyt aby przyciągnąć kupca , jak już zainteresowany przyjedzie to dobry handlarz potrafi swoje zrobić.

Hmm... jak Ci brak czasu to może Ty zaproponuj żeby do Ciebie przyjechali w końcu to jest ta sama droga ;-) , przecież jesteś sprzedającym VW.

Co do kosztów utrzymania to Ci już napisano.

Stare przysłowie : zastaw się a postaw się

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie nie muszę mieć w tym miesiącu ale napaliłem się faktycznie no ale nie przysłania to zdrowego rozsądku.I tak coś mi się wydaję że na do wakacji zostanę z vw. Ale też mi troszkę odbiło na punkcie BMW :D dlatego piszę pytam itd :) a to chyba nie jest nic złego.

 

I np tak ile by kosztowała wymiana olej+ filtry wymiana sprzęga czyli części typowo exploatacyjne.

 

I np co lubi często padać przy tych silnikach co jest drogie ? (mowa o 2.5l 325 192km) z tego co się oriętuje to jest ten silnik M54 B25

Opublikowano

Witam Państwa (jako, że jestem tu zupełnie nowy, to witam podwójnie),

 

z racji, że przeniosłem się ostatnio do stolicy Bawarii owładnęła mną żądza zakupienia użytecznej pamiątki w postaci E46. Ponieważ auto miałoby mi głównie służyć do odwiedzania Kraju, delegacji służbowych i wypadów w góry założyłem, że powinienem się rozglądać za wersją 320d (o ile dobrze zrozumiałem wątek "benzyna vs diesel merytorycznie" 330d to raczej droga w eksploatacji zabawka) lub jakimś benzyniakiem wyższym lub równym niż 320, prawdopodobnie do zagazowania. Oglądając strony z ogłoszeniami zauważyłem sporo ofert w przedziale cenowym poniżej 3500 EŁR. Stąd moje pytanie - czy Waszym zdaniem w tym przedziale cenowym jest szansa dostać pożądany egzemplarz z silnikiem, w który na wstępie nie musiałbym inwestować kilku tysięcy PLN? Jeśli chodzi o wyposażenie to fajnie by było nie mieć całkiem "golasa", ale nie potrzebuje od razu M-pakietu

 

Serdeczne pozdrowienia!

Opublikowano
Nie nie muszę mieć w tym miesiącu ale napaliłem się faktycznie no ale nie przysłania to zdrowego rozsądku.I tak coś mi się wydaję że na do wakacji zostanę z vw. Ale też mi troszkę odbiło na punkcie BMW :D dlatego piszę pytam itd :) a to chyba nie jest nic złego.

 

I np tak ile by kosztowała wymiana olej+ filtry wymiana sprzęga czyli części typowo exploatacyjne.

 

I np co lubi często padać przy tych silnikach co jest drogie ? (mowa o 2.5l 325 192km) z tego co się oriętuje to jest ten silnik M54 B25

 

nie napalaj się to ci mowie z góry, niektórzy szukają i pol roku dobrego egzemplarza a niestety R6+RWD= 9/10 to ulep lub zakatowana jednostka..co to seba musiał sobie pod remizą przy szpanować. A najlepiej to jest coś sprowadzić tyle że akcyza bije po portfelu.

Opublikowano

Pytasz

ile by kosztowała wymiana olej+ filtry wymiana sprzęga

Na to wszystko znajdziesz odpowiedz czytając to forum, było o tym wiele razy, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znajdziesz bo to zależy od jakości i marki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Mi chodzi tak średnio ... Wiem że to zależy od tego czy wstawię np częsci dobrej marki czy chińskie gówno ... ale np części ze średniej półki + robota np ... I chodzi mnie mniej więcej ... Jest to ogromny silnik nigdy takiej maszynki nie miałem dlatego nawet mniej więcej nie wiem ile kosztują takie podstawowe wymiany i nie porównujcie np 2x tyle co w polo chodzi mi bardziej o konkretniejsze kwoty np 1500-2000 tysiace Miałem rovera 620 2.0 136km i to auto było według mnie tanie w utrzymaniu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co drugie zapytanie o zakup e46 w tym wątku brzmi właśnie jak od takiego "Seby", który zarobił trochę w wakacje i chce sobie kupić drogą zabawkę, żeby móc przyszpanować "pod remizą". I wydają ostatnią złotówkę, żeby tylko kupić i "aaa jakoś to będzie". Tylko że potem przychodzi smutna rzeczywistość, bo przyjdzie wymiana oleju i 400zł pach :shock: wymiana wahaczy 2x400zł pach :shock: :shock: koło pasowe 600zł :shock: :shock: :shock: "Łoo matko BedeMiałWydatki" i trzeba czekać do następnych wakacji, żeby PLNów dozbierać na wymianę. No i się drutuje i jeździ dopóki się da, a jak się już nie da sprzedajemy kolejnemu "Sebie". Chłopy, jak nie macie stałych dochodów większych niż minimalna krajowa to sobie odpuście, bo "nie będzie z was radości z jazdy" tylko frustracja. :duh:
Opublikowano
Mi chodzi tak średnio ... Wiem że to zależy od tego czy wstawię np częsci dobrej marki czy chińskie [bAD] ... ale np części ze średniej półki + robota np ... I chodzi mnie mniej więcej ... Jest to ogromny silnik nigdy takiej maszynki nie miałem dlatego nawet mniej więcej nie wiem ile kosztują takie podstawowe wymiany i nie porównujcie np 2x tyle co w polo chodzi mi bardziej o konkretniejsze kwoty np 1500-2000 tysiace Miałem rovera 620 2.0 136km i to auto było według mnie tanie w utrzymaniu

 

 

Olej plus filtry jak ma byc porzadnie to 300zł (kupujesz 8 litrów zeby miec na dolewki)

Co pada w M54? Silnik raczej nie usterkowy, ale swój wiek i bolączki ma. Dosc czesto: chłodnica, termostat, zbiorniczek wyrównawczy chlodnicy. Czasami sonda lambda, przepływomierz. Zaniedbasz ukląd chłodzenia to poleci uszczelka pod głowicą, jednak to dosc czeste w silnikach R6.

 

Na polskich drogach szybko sie poddają elementy zawieszenia przód/tył. Opony w zaleznosci od rozmiaru, na przyzwoite 17 cali trzeba liczyc 2000zł za komplet.

 

Dobre sprzęgło z robocizna jakies 1400zł.

 

Ważną sprawą w e46 jest regularna walka z rdzą. Moja e46 rdzewiala już w wieku 9 lat, a była 100% w oryginalnym lakierze, juz w 2008 robilem pierwsze poprawki i potem co rok-dwa trzeba bylo cos robic bo ruda wychodziła. To też pare złotych kosztuje.

 

Zacznij jednak od tego, ze kupic zdrowe 325Ci jest w Polsce bardzo trudno. O ile 316i, 318i, nawet 320i jest duzo i jest w czym przebierac, to 2,5 litra w coupe to już drozsza inwestycja.

 

Im mniej wydasz przy zakupie, to potem wiecej zostawisz w serwisie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Dzięki maciek że pomagasz jako chyba jedyny :) To z tego co napisałeś to koszty są normalne takie jak przy silnikach 2.0 jak w rowerze sprzęgło robiłem zapłąciłem 1200zł Wymiana oleju + fitry to z tego co pamiętam jakoś 220 płaciłem tak więc różnica niewielka kupić dobrą sztukę to myślę że było by mnie stać na utrzymanie tego ale mimo wszystko temat do przemyślenia bo co jak co to 200zł miesięcznie wiecej by uciekało :)

 

Apropo dolewek dużo czytałem o tym jak te silniki olej biorą faktycznie to jest tak ciężki problem jak piszą ludzie ?

 

I odnośnie rdzy gdzie najczęściej rdza się pojawia ??

Opublikowano
I odnośnie rdzy gdzie najczęściej rdza się pojawia ??

Przednie błotniki (ranty), mocowanie błotnika do progu, jest schowane więc polecam latarkę. Uchwyty do podnoszenia auta, pod nimi może być ruda. Tylna część auta to również błotniki w miejscu gdzie łącza się ze zderzakiem, oczywiście ranty też trzeba zobaczyć. Pod spodem w tylnej części zbiera się błoto z kół i tam chrupie, tej części nie zobaczysz bez kanału/podnośnika. Idą tam przewodowy od ABSu. Do tego tylna klapa pod listwą oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Pas tylny pod klapą oraz maska koło nerek.

Opublikowano
Dzięki maciek że pomagasz jako chyba jedyny :) To z tego co napisałeś to koszty są normalne takie jak przy silnikach 2.0 jak w rowerze sprzęgło robiłem zapłąciłem 1200zł Wymiana oleju + fitry to z tego co pamiętam jakoś 220 płaciłem tak więc różnica niewielka kupić dobrą sztukę to myślę że było by mnie stać na utrzymanie tego ale mimo wszystko temat do przemyślenia bo co jak co to 200zł miesięcznie wiecej by uciekało :)

 

Apropo dolewek dużo czytałem o tym jak te silniki olej biorą faktycznie to jest tak ciężki problem jak piszą ludzie ?

 

I odnośnie rdzy gdzie najczęściej rdza się pojawia ??

 

odnośnie brania oleju dlatego wybrałem m52 :lol: co do kosztów to jak za każdą BMW..w moim przypadku są niższe w tym momencie niż za moją zaniedbaną 318i.. caly myk polega na tym żebyś kupił zdrową sztukę i nie palił gumy pod remizą a będzie dobrze. Auto potrafi się szybko zemścić za takie tratowanie.. na tobie bądz następnym właścicielu. A niestety tak teraz jest robione, zjeździj do granic możliwości.. niech następny właściciel się martwi.

Opublikowano
I odnośnie rdzy gdzie najczęściej rdza się pojawia ??

Przednie błotniki (ranty), mocowanie błotnika do progu, jest schowane więc polecam latarkę. Uchwyty do podnoszenia auta, pod nimi może być ruda. Tylna część auta to również błotniki w miejscu gdzie łącza się ze zderzakiem, oczywiście ranty też trzeba zobaczyć. Pod spodem w tylnej części zbiera się błoto z kół i tam chrupie, tej części nie zobaczysz bez kanału/podnośnika. Idą tam przewodowy od ABSu. Do tego tylna klapa pod listwą oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Pas tylny pod klapą oraz maska koło nerek.

 

U mnie na przykład wszystkie te miejsca były zdrowe, a rdzewiały i to mocno ranty wszystkich 4 drzwi.

 

Ale najczęściej wlasnie te miejsca które mój przedmówca opisał.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

 

Apropo dolewek dużo czytałem o tym jak te silniki olej biorą faktycznie to jest tak ciężki problem jak piszą ludzie ?

 

 

M54 w większości biorą olej, niektóre nawet litr-dwa na tysiąc km . Oczywiście są tez tacy którym nic nie biorą oleju, ale to bardzo rzadkie przypadki.

 

Pamietaj że 325i czy nawet 320i to w miescie spali minimum 14 litrów na 100km. Nie wiem jakie robisz przebiegi, ale po polo 1.9tdi będzie mały szok...

 

Tutaj jest zaleta poliftowych 316, 318i bo one pala dużo dużo mniej.

 

Ja gdybym dziś kupował sobie auto głownie do jazdy po miescie, w budzecie do 20 tys zł, to brałbym polifta 318i. Najlepiej jak najbardziej wypasionego, z fotelami m-pakietowymi, skórą i kilkoma bajerami...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Dzień dobry.

Mam na imię Michał.

W chwili obecnej jeżdżę AR 147. Chcę się przesiąść na BMW - właśnie na E46 - z silnikiem 1.9 118kM(sedan, ale równie dobrze może to być compact.

Szukam rocznika '98-'00 w cenie 8000zł - 9000zł. Czy w tej cenie da się kupić coś przyzwoitego, czy pieniądze zostaną wydane bez sensu?

 

http://olx.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-318i-118km-sedan-doinwestowana-CID5-IDdkH9N.html#5a730a77bc;promoted

 

Co sądzicie o aucie z linku, czy może ktoś może je dla mnie obejrzeć?

 

Z góry dziękuję za opinię.

Opublikowano
Dzień dobry.

Mam na imię Michał.

W chwili obecnej jeżdżę AR 147. Chcę się przesiąść na BMW - właśnie na E46 - z silnikiem 1.9 118kM(sedan, ale równie dobrze może to być compact.

Szukam rocznika '98-'00 w cenie 8000zł - 9000zł. Czy w tej cenie da się kupić coś przyzwoitego, czy pieniądze zostaną wydane bez sensu?

 

http://olx.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-318i-118km-sedan-doinwestowana-CID5-IDdkH9N.html#5a730a77bc;promoted

 

Co sądzicie o aucie z linku, czy może ktoś może je dla mnie obejrzeć?

 

Z góry dziękuję za opinię.

 

Wg mnie auto z bitym przodem, przebieg tez moze byc sporo wiekszy, uszczelka drzwi strasznie wyżarta....

 

Srebrny sedan przedliftowy wklejony przez kolege powyzej wydaje sie byc na pierwszy rzut oka 100 razy lepszy.

 

 

Compact e46 od początku produkcji mial silniki nowej generacji (nie bylo w nim 1.9 118KM).

 

Silnik 1.9 o mocy zmniejszonej do 105 KM był montowany w latach 1999-2000 do compacta e36. Bardzo dobry wybor e36 compact z tym silnikiem, w swoim budzecie kupisz bardzo dobra sztuke.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.